Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-21, 22:35   #16
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4384
Standard

Tycker nog ural är lite bortglömd, 4-6 kör mot varandra å driver upp tempot. Lär ju Ural säga hej på fin %.. Känns nästan som ett fynd trots spåret
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 22:36   #17
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det här fastnade jag också för i intervjuerna. Spår 4, bästa vinst-% i loppet, bästa tränaren, bra kusk, maxad utrustning. Det är en kanonspik i det här öppna loppet i min bok!

4 Pastor Power (V75-7)
”Han vann i loj stil men avgjorde fint senast. Allt tyder på att han tagit loppet
bra. Nu lägger jag på helstängt huvudlag och jänkarvagn för första gången.
Utrustning: Jänkarvagn (premiär), helstängt (premiär).
Den hitta jag i måndags och går för som ensam spik.. hoppas inte allt för många "ser" den bara , under 20% vore riktigt gött!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 22:52   #18
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50147
Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg:

V75 Mantorp 22/12: Årets mest svårlösta V75-jackpot-omgång
V75-marathon inleds på Mantorp och än en gång går spelet före sporten.

I klartext; det är fel att lägga Guld-loppet med Lionel NO och On Track Piraten utanför V75.

Visst, jag förstår att ATG vill göra det svårare genom att ersätta Guld med ett stolopp med 15 hästar som tillsammans tagit tio segrar på de 75 senaste starterna.

Men, ärligt talat – det gynnar bara storspelarna.

De har råd att helgardera ett så klasslöst lopp medan ”Svenssons” tvingas chansa eller gå tunt i övriga lopp.

Ja, Jan-Olof Persson kan vara tillfreds med att Järvsöfaks slutat tävla – annars hade väl Järvsöfaks också hamnat utanför V75 …

Och, att det blir så här beror till mesta delar på att de som skriver ut propositionerna inte kan sitt jobb. De kan ha en ”propp” där Guld-hästar står med 20 meters tillägg över 2140 eller dubbelklass-lopp med till och med 40 meters tillägg över 2640.

Nu är det tre Guld-lopp inom loppet av en vecka. Ja, jag undrar hur räknenissarna på Svensk Travsport tänkt …

Chans till närmare 50 miljoner

Eftersom det är jackpot där en vinnare kan ta hem närmare 50 miljoner kronor är jag fullt medveten om att de med ett hyggligt bra spelkapital gör vågen. Men, som tidigare nämnts; de som har råd med ett system för några hundra kronor kan nog känna sig som sponsor denna gång.

Nufinns det ingen klockren spik, ja knappt ens ett sparlopp med två/tre hästar. Men, under vånda har jag singelstreckat Sanda Love och Stepping Spaceboy. Visst, det är två bra hästar för klassen men Sanda Love ska ut i ett 15-hästarsfält och det är lärlingar som kör.

Och, Stepping Spaceboy är ute i ett öppet Silver men tippas på läget. Han kan leda runt om.

Quattro Töll kan rensa i V75-1

Jag åker till Mantorp för att göra en häst i V75 och det är Quattro Töll.

Han har tävlat riktigt bra efter en skada, gillar distansen och då han är snabb ut siktar jag på ledning för att sedan släppa till någon bra.

Och, sedan är det bara att hoppas på att få slagläge upploppet ner – och på Mantorp är det endast 177 meter långt.

Vädret? Ja, det blir minusgrader och uppehåll, så det lär krävas hakar åtminstone bak.

I övrigt; för mig stundar trav-tävlingar 22, 23, 26 och 27 december. Känns helt ok.

Mina tankar om V75-loppen

V75-1: 3 Xanthis Coktail tog tre segrar och vann bland annat V75 på Åby i Reijo Liljendahls regi och 4-åringen gör nu debut för Claes Svensson. Han kan vinna detta luriga race, där jag siktar på spets med 7 Quattro Töll för att sedan släppa till någon av de bättre. Fem streck.

V75-2: 1 Evita Jaam är snabb ut och kan vinna det svårlösta stolopp från ledningen. Egentligen krävs en helgardering men det blev åtta streck utan att det känns tryggt.

V75-3: 6 Sanda Love galopperade i sina sju första lopp, där av fyra kvallopp, innan Robert Bergh fick ordning på det 6-åriga nyförvärvet. Fyra segrar på fem senaste och bra kusk,ja det är ett givet singelstreck för mig.

V75-4: 6 Supreme Face kan öppna bra och hon kan leda länge. 2 Moderne Love travade mest i tredjespår senast och höll heroiskt som tvåa. Ja, det loppets rysare. Trots tillägg kan 10 Absolut Gehör och 13 Quite Nice segerstrida.

V75-5: 2 Stepping Spaceboy har också möjlighet att nå ledningen och det är en bra 5-åring som haft en del otur på slutet. Trots hyggligt motstånd väljer jag att spika.

V75-6: 10 Reigning Moni vann senast från ledningen och verkar vara kraftigt på gång. Eftersom det lär bli stenhårt tempo med bland annat fartfyllda 6 Iago Zon kommer läget inte vara till någon nackdel för Reigning Moni. Samma gäller 11 Ural. Han har tidigare visat hög V75-klass och vann senast ett sprinterlopp trots tillägg. 8 Man at Work är en av de som kan se till att det blir fart på tillställningen. Fyra streck.

V75-7: 3 Raijin Face vann på ett bra sätt i sin comeback efter att ha varit borta från tävlingsbanan i drygt ett år. 5 Draft One är också en hygglig häst och kan mycket väl vinna detta Klass II-lopp. 7 Ritz Guiness och 8 Silent Hill är också givna på kupongen.

Mitt V75-systemförslag till Mantorp

V75-1: 3, 5, 7, 9, 11. Res: 10-1.

V75-2: 1, 5, 6, 8, 11, 12, 13, 15. Res: 14-3 .

V75-3: 6 Sanda Love. Res: 4-13.

V75-4: 2, 6, 10, 13. Res: 15-9.

V75-5: 2 Stepping Spaceboy. Res: 3-1.

V75-6: 3, 8, 10, 11. Res: 6-3 .

V75-7: 3, 5, 7, 8. Res: 4-10.

Systemet är på 2560 rader och kostar 1280 kronor. Om man också singelstreckar nummer 6 Supreme Face i avdelning 4 blir det systemet på 640 rader och det kostar då 320 kronor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), mackpeter (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 23:06   #19
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det var rätt mycket snack på Global Skipper sist och som har siktats mot det här loppet nu bortglömd till 2%. Klarar han spåret är han ju att räkna med ( inte sämre än någon annan i klassen) Sen har vi ju Uhrbergs häst oxå. 1,3,4,5,7,8,9,10,11 är ju kasssskåpssäkert hehe... Öppet lopp

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-21 klockan 23:16.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 23:32   #20
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Rolex Bigi kanske kan vara något? Vågar inte spika pga kusken. Slog Going for Gold zaz och Order to fly sist 2a bakom Canari Match halvguldhästar ju. Nertruken till spår 5 nu (bästa spåret) och står bäst inne på pengarna men minus på kusken kanske?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-21 klockan 23:46.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 05:02   #21
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

Maria Törnqvist på rwitter
V75 5 - 6 Rolex Bigi - nerstruken ett spår . Gått på rulle 2 ggr i rad med otryckta tussar och pullat över mål. Hoppas på fast och fin bana i morgon . Går med skor r.o. Lite osäkert .... Stämmer det hela vägen i morgon och han är fräsch så är han på med på målfotot
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 05:17   #22
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4384
Standard

"Men, ärligt talat – det gynnar bara storspelarna"

Storspelarna har väl alltid fördel över Svensson med sin stora plånbok, garderar väl upp guld också pga att de kan och har råd
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-22 klockan 05:31.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 05:53   #23
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Dagens mest bortglömda måste vara Baron Gift till 3% just nu!

Det är 8 hästar i loppet, man startar i rygg på favoriten Stepping Spaceboy. Borde få en bra resa trots spår 9.
Baron Gift är klart Speedigast i loppet! Kan aldrig räknas bort i ett lopp som detta.
Få hästar i loppet, ett lopp i 2:a eller 3:e ut är troligt. Trivs med täta starter.
Går bäst i ryggar och avslutar alltid vasst om man får ryggresan man behöver för att fungera bäst. Tycker Allt talar för att man får ”rätt” resa idag.

Stepping Speceboy må vara rätt favorit på spetsläget men 42% mot Baron Gifts 3% känns skevt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 06:30   #24
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V75:1

Ser ut som om ”alla” streckar 3 hästar och många 4-5 i första avdelningen.

Det är läge att ta ställning direkt då de flesta slösar streck för att inte spricka i första avdelningen när det är jackpot.

De som vågar spika kopplar grepp på kollektivet om man träffar rätt med spiken.

spetsstriden:

1 Sphinx D’Inverne lär försöka hålla upp ledningen initialt.
7 Quattro Töll har också Uhrberg siktet inställt på spets med så någon av 1,7 borde spetsa i initialt. Bägge dessa kan nog tänka sig släppa till ”någon bra” och de främsta kandidaterna på att vara först fram och ta över är 3 Xanthis Coctail eller 5 Harrington.

Harrington var tokbra och forcerades till spets senast men då var det jänkarbike på, idag med volt och spår 5 lär man inte få lika bra start . Mitt tips är att Xanthis Coctail hinner fram före Harrington för att testa om man får ta över ledningen. Om man sedan svarar med Sphinx D’inverne eller ej är inte lätt att svara på i förhand. Släpper man till XC lär Harrington pröva för ledning i nästa skede. Att Erik testar för spets känns givet då det även gynnar stallets andrahäst Global Undecided om det blir fart på loppet.

Summering 3 eller 5 sitter i ledning efter en bit i loppet, med det känns som det skulle kunna kosta en del för de i främre träffen från start.

Jag tror på överpace i loppet

9 Global Undecided anser jag ha en bättre vinstchans än Harrington från samma stall.

11 Reverend Wine avslutade strålande sist och såg inte bottnad ut på något sätt.
”Som vanligt” lär Örjan vara vinnaren vid överpace, han är en mästare på att utnyttja om de andra kört för fort under vägen- speciellt på vinterhalvåret då banorna är sämre.
ÖK ser alltid till att hushålla med krafterna och spara krutet till rätt tillfälle. Vi har redan sett Örjan betydligt oftare i vinnarcirkeln senaste veckorna.

Jag kommer spika 11 Reverend Wine i första avdelningen!

Favorit men bara till 27% just nu! Att streckprocenten bara är 27% tolkar jag som att folk inte vill spricka i första och tar med 2-5 ”extrastreck” bara för att överleva avd 1.
Just den effekten tror jag gör att Reverend Wine inte kommer stiga så mycket på det sena spelet heller.

Jag bedömmer vinstchansen till minst 50% och då är 27% ett fynd!

( oj , det vart ett längre inlägg än jag trodde när jag började skriva)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1), asgaya3141 (+3), Dahle (+7), coolmanriver (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 08:09   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17428
Standard

Så fin som Frankie Brodde såg ut senast så känns 6% lite lågt, blir det bara lite tempo så att inte Stepping får bestämma för mycket kan nog Peter U vika ut från 2/3 utvändigt in mot upploppet och speeda förbi!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 08:18   #26
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Hur är Oskar Florhed som kusk? Har han vunnit v75 någon gång?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 09:37   #27
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2684
Standard

Nån som vet vad TT spikar idag?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 09:38   #28
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2684
Standard

Knappast. Har tydligen jobbat hos Svanstedt i USA.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 09:39   #29
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Hur är Oskar Florhed som kusk? Har han vunnit v75 någon gång?
Inte vad jag kan se.,han har vunnit 60 000 kronors lopp 2 ggr. Det ena var ett V5 lopp och det andra loppet var ett V86 lopp. Bägge de vinsterna togs 2012.
Dagens förstapris på 125 K skulle vara en fördubbling av Oskars tidigare högsta prissumma.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 09:43   #30
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Nån som vet vad TT spikar idag?
Har inte en aning men EN MAN PÅ JOBBET sa att spiken hade spår 8...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3), mackpeter (+3), coolmanriver (+10)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td