Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-22, 10:07   #31
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Har inte en aning men EN MAN PÅ JOBBET sa att spiken hade spår 8...
Det ska vi vara tacksamma för

Under 2016- 2017 kördes 120 st lopp över 1640a på Mantorp.
3 av dessa lopp vanns från spår 8, det enda start spår med sämre statistik över bana/distans och auto är spår 12. Från 12:e spår vanns endast 1 lopp av de 120 lopp som kördes 2016+2017.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 10:10   #32
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Det ska vi vara tacksamma för

Under 2016- 2017 kördes 120 st lopp över 1640a på Mantorp.
3 av dessa lopp vanns från spår 8, det enda start spår med sämre statistik över bana/distans och auto är spår 12. Från 12:e spår vanns endast 1 lopp av de 120 lopp som kördes 2016+2017.
Du har ett nytt meddelande
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 10:40   #33
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Du har ett nytt meddelande
Svarat nu
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 10:59   #34
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Dagens mest bortglömda måste vara Baron Gift till 3% just nu!

Det är 8 hästar i loppet, man startar i rygg på favoriten Stepping Spaceboy. Borde få en bra resa trots spår 9.
Baron Gift är klart Speedigast i loppet! Kan aldrig räknas bort i ett lopp som detta.
Få hästar i loppet, ett lopp i 2:a eller 3:e ut är troligt. Trivs med täta starter.
Går bäst i ryggar och avslutar alltid vasst om man får ryggresan man behöver för att fungera bäst. Tycker Allt talar för att man får ”rätt” resa idag.

Stepping Speceboy må vara rätt favorit på spetsläget men 42% mot Baron Gifts 3% känns skevt.
Nä, den borde dom fan skicka till slakt. Jag var en av få som haft med den på strecken i de senaste starterna, hade en tvilling med den som utgång senast och hade börjat räkna in degen så smått när han hamnade i tredje invändigt.

Tänkte ”-det kommer bara att smälla till där, sämst tvåa!”

Vad händer? Hästkraken t a p p a r en längd på samtliga när man svänger in på upploppet, klarar inte ens av att hålla ryggen på den framför, tappar f-n på den som gått i dödens...

Nä, det var länge sen nu Baronen visade något av värde, vägrar att loosa mer pengar på den.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:06   #35
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

När jag väl var inne och kollade spårstatistiken för Mantorp 2016 & 2018 hittade jag något intressant i siffrorna över 2140a.

Över 2140a kördes 276 lopp över 2140a på Mantorp här är topplistan över spår:

1:a plats Spår 3) 33 vinster
1:a plats Spår 4) 33 vinster
3:e plats Spår 2) 32 vinster
4:e plats Spår 10) 27 vinster
5:e plats Spår 1) 26 vinster
6:e plats Spår 5) 25 vinster
7:e plats Spår 6) 24 vinster


Spår 10 slår sig alltså in i toppen på listan och vinner oftare än spår 1 & 5 !!!

Förklaringen är att man startar i rygg på de 2 mestvinnande spåren 3 & 4 och hamnar förhållandevis bra på det från bakspår.

Vilka har då det av spelarna ”bortglömda” spår 10 idag?

Avd 2) 10 Leia Way - rygg på 3 dhori 4 Nettan Sånna - aldrig vunnit från bakspår
Leia känns mindre het som spelobjekt

Avd 3) 10 AndyPandy One - rygg på Dardennne - startat 4 ggr från bakspår med resultaten
4 med galopp, 1:a, 3:a och 4:a.
Är i kanonform och känns som ett givet streck om man garderar, 3 %!

Avd5) 10 Twins Fairytale - rygg på Jh Mannerheim och Zjanti river- 0 vinster på 6 försök från bakspår, känns mindre het som spelobjekt

Avd7) 10 Editor - rygg på 3 Raijin Face ( min spetsfavorit) och 4 Pastor Power - har bara startat 2 ggr från bakspår men var 2:a en av de staterna.
Editor var mer spelad än favoriten Ritz Guinnes när de möttes nyligen , fick ett sämre lopp än Guinnes men kom 2:a efter RG som var kanonbra för dagen.
Det känns som ett bra skrällstreck till 6% om man garderat sista loppet!

Mina skrälldrag i de här 4 loppen blir således:

Avd3) 10 Andypandy One 3%
Avd7) 10 Editor 6%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), coolmanriver (+5), trance_error (+5), AmaerildeRimfrost (+7), big_dunder (+5), asgaya3141 (+3)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:11   #36
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nä, den borde dom fan skicka till slakt. Jag var en av få som haft med den på strecken i de senaste starterna, hade en tvilling med den som utgång senast och hade börjat räkna in degen så smått när han hamnade i tredje invändigt.

Tänkte ”-det kommer bara att smälla till där, sämst tvåa!”

Vad händer? Hästkraken t a p p a r en längd på samtliga när man svänger in på upploppet, klarar inte ens av att hålla ryggen på den framför, tappar f-n på den som gått i dödens...

Nä, det var länge sen nu Baronen visade något av värde, vägrar att loosa mer pengar på den.
Ja den var sämre sist. Tycker alltid den varit ojämn men när den har en bra dag finns kapacitet att skrälla. Jag streckar 5-6 hästar i det loppet men tyckte Baronen var värd att lyfta fram om man garderar när den idag bara är streckad på 3%.
Har ju varit snackis ofta senaste halvåret och påpassad av tipstjänster mm. Brukar streckas mycket hårdare än idag.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:31   #37
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 645
Sharp$: 22767
Standard

Har en NG i V75-2 i form av nr.12 Infinity
Varnade för den sist när den startade på Sundbyholm och gick med biké då. Fick ett bra lopp men det hände inte mycket när den gick ut i tredje. Känslan är att man hade detta loppet i tankarna och det är ett måste streck idag. 6%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), coolmanriver (+5), CalleP (+5), asgaya3141 (+3)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:34   #38
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Tror det blir en bra bana idag.. vädret är stabilt , beger mig inom ett par timmar till ovalen
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:38   #39
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Har inte en aning men EN MAN PÅ JOBBET sa att spiken hade spår 8...
Usch då! Då kan man inte rygga dom heller...
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:40   #40
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Har en NG i V75-2 i form av nr.12 Infinity
Varnade för den sist när den startade på Sundbyholm och gick med biké då. Fick ett bra lopp men det hände inte mycket när den gick ut i tredje. Känslan är att man hade detta loppet i tankarna och det är ett måste streck idag. 6%
Jag visste att jag lirade den nyligen på tvilling , nu kom förklaringen varför
Du varnade för den sist och jag ryggade med Uhäst på tvilling ;-)

Idag tar jag med den på 6-7 streck i andra men har rankat upp den till typ 3:e 4:e rank i mina skisser. Ett roligt drag till 6%.

Den ska vi jobba in
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:43   #41
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3840
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Har en NG i V75-2 i form av nr.12 Infinity
Varnade för den sist när den startade på Sundbyholm och gick med biké då. Fick ett bra lopp men det hände inte mycket när den gick ut i tredje. Känslan är att man hade detta loppet i tankarna och det är ett måste streck idag. 6%
Vilka spikas idag?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 12:07   #42
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

1) Här rankar jag Global Undecided först, men det går ju inte att spika Jorma från niondespåret volt. Erik lär köra i ledningen och blir svår att ta ner. Reverend Wine som tredje streck och man bör klara sig väldigt långt.

2) Öppet lopp där jag sett att en del spikar Stella Pona. En häst som bara har 6 % segrar i karriären och en kusk som har lika många innevarande år samt 8 % vinster året före. Nej tack! Det kan nog bli svårt att vinna från tillägg här så jag lurar på att singla Örjan. Hans uppgift är att ta sig ut direkt och hitta ett slagläge.

3) Dardanos mot Sandra Love. Många tar ställning, många tar två streck. Favoriterna har fina spår då det är spårtrappa, men jag är inte alls säker på att de är så överlägsna i det här gängen och garderar nog på en del.

4) Öppet igen. Försöker klara mig på två framspårshästar och två från bakspår. Ska Aboslut Gehör vinna lopp så har den chansen idag.

5) Här tror jag som många andra att Stepping Spaceboy vinner om den travar. Tar spets i så fall och blir svårslagen.

6) Skrällvänligt då de bästa hästarna har skitlägen. Det är bara att dunka på.

7) Pastor Power med lopp i kroppen, helstängt och jänkarvagn. Spik!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 12:20   #43
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 645
Sharp$: 22767
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Vilka spikas idag?
Dardanos och Pastor P spikar jag idag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), Basse (+5), Gotland (+5), asgaya3141 (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 12:23   #44
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är väldigt skeptiskt till Wave Length alltså, den är enormt orutinerad motståndet med sina 4 starter. Stängt spår också på en häst som det är lite ovisst hur den öppnar. Kommer den ut i femte ut så sitter den ihop med hästarna som har massvis med rutin och hårdhet. Nära att jag rycktes med men nu tar jag ganska bred gardering och utgång på 1 och 6 istället, de borde hamna någorlunda hyggligt till och som proppen ser ut borde de där bak få svårt att slå sig förbi alla.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 12:24   #45
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
När jag väl var inne och kollade spårstatistiken för Mantorp 2016 & 2018 hittade jag något intressant i siffrorna över 2140a.

Över 2140a kördes 276 lopp över 2140a på Mantorp här är topplistan över spår:

1:a plats Spår 3) 33 vinster
1:a plats Spår 4) 33 vinster
3:e plats Spår 2) 32 vinster
4:e plats Spår 10) 27 vinster
5:e plats Spår 1) 26 vinster
6:e plats Spår 5) 25 vinster
7:e plats Spår 6) 24 vinster


Spår 10 slår sig alltså in i toppen på listan och vinner oftare än spår 1 & 5 !!!

Förklaringen är att man startar i rygg på de 2 mestvinnande spåren 3 & 4 och hamnar förhållandevis bra på det från bakspår.

Vilka har då det av spelarna ”bortglömda” spår 10 idag?

Avd 2) 10 Leia Way - rygg på 3 dhori 4 Nettan Sånna - aldrig vunnit från bakspår
Leia känns mindre het som spelobjekt

Avd 3) 10 AndyPandy One - rygg på Dardennne - startat 4 ggr från bakspår med resultaten
4 med galopp, 1:a, 3:a och 4:a.
Är i kanonform och känns som ett givet streck om man garderar, 3 %!

Avd5) 10 Twins Fairytale - rygg på Jh Mannerheim och Zjanti river- 0 vinster på 6 försök från bakspår, känns mindre het som spelobjekt

Avd7) 10 Editor - rygg på 3 Raijin Face ( min spetsfavorit) och 4 Pastor Power - har bara startat 2 ggr från bakspår men var 2:a en av de staterna.
Editor var mer spelad än favoriten Ritz Guinnes när de möttes nyligen , fick ett sämre lopp än Guinnes men kom 2:a efter RG som var kanonbra för dagen.
Det känns som ett bra skrällstreck till 6% om man garderat sista loppet!

Mina skrälldrag i de här 4 loppen blir således:

Avd3) 10 Andypandy One 3%
Avd7) 10 Editor 6%
Basse hur kör du avd 6?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td