Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-31, 00:45   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

V75 2/2 ÅBY

Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Ohhh dags för V75 på Åby med härliga Open Stretch! Och Finaler!

AvdI:
Vi startar omgången med ett lopp där 15 hästar på startlistan fördelade på 3 volter och distansen 2140m. 11 Southwind Feji ser ut att bli favorit, nu med ett lopp i kroppen efter en kortare vila dessutom. Det är en riktig vinnarhäst som gjorde en stark insats senast. 14 Ile Saint Louis känns aningen lite spelad så här tidigt på endast 1.33% dock något oviss form på den.

AvdII:
2 Victory Topline har nu tre gånger i rad inte levererat som favorit men nu äntligen för den ett bra utgångsläge kanske bara den går ut och vinner då?
8 Pastor Power kommer jag ALLTID strecka oavsett motstånd efter insatsen den 22/12....

AvdIII:
2 Dolan Spring var bra senast vid vinsten emot 9 Juan dock trivdes inte Juan på banan och var lite tveksam i travet, stämmer travet bättre denna gång så tror jag på revansch! 4 Hawk Cliff ska väl alltid passas i detta sammanhang.
1 It´s Showtime Zaz har bra utgångsläge och kan ju utmana på OS.

AvdIV:
Åhh, vad jag gillar Sato kan den spets i första läget släppa till nån som vill köra i ledningen och speeda ner dom på upploppet sen.
15 Sevilla är annars min första häst här solklart!

AvdV:
Sebastian Journey till spets? Harran Boko lär laddas trots spår 8, 5 Staro Leanardo söker nog gärna rygg på ledaren och plockar ner dom på OS, kolla bara senast starten....12 Vikings Preacher fick nitlotten här men jag kan tänka mig att tränaren önskar en offensiv styrning och ser hur långt det bär.

AvdVI: Denna gången borde det väl bli för tufft för 3 Speedy Foxy Vicane, men hon har en riktigt fin speed om den får sparas till upploppet.
Frågan är om den får sitta i rygg på ledaren som troligen är 4 Dante Boko, eller? 10 Zenit Brick eller 9 Sorbet lär väl köras mot dödens troligen Zenit.

AvdVII:
3 Disco Volante till spets och får den bestämma en liten stund så är den svårslagen. 5 Stepping Spaceboy är även den snabb ut och har riktigt bra statistik ifrån spets, kanske nöjer sig med rygg ledaren? 2 Västerbo Grosbois är även den snabb ut. Kommer dom överens snabbt här eller blir det lite körning ifrån start? Isåfall kan dom verkar bjuda in 10 Olle Rols som tål grovjobb. Sen har vi ju även Erik Stii....Nej skoja bara.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 07:45   #2

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Ser väl ut att bli dålig utd i dessa finaler där de bästa kommer va taggade. Men Åby är väl alltid Åby

Avd 1 Är väl sig själv emot samt spåret på favoriten. Har man stålar så kan man väl gadda på då % lär dra iväg och läget kan ju strula 7 1 13 är väl hoten

Avd 2 Klass 2 Kalantio där fram med en lus o sen spår 8 nästa som bara ska vinna enligt % samt 6 vem fan är kusken. Luktar skräll lång väg. Varför inte Sveriges mest överskattade kusk Goop el varför inte Peter U. El pastorn som lär ta spets

Avd 3 Brons spikar sällan i brons. Cliff blir väl skrik men är inte den vassar utan skor?.. Kan nog bli fart här bjuder in 11 9 10. 2 3 4 är väl givna

Avd 4 Tillägg volt. 15 är väl bra men gillar inte att den har 640 lax och nu många fler hästar att runda. För mig tillbaka till ILLUMINATI, skulle ju med bara vinna från strulspår som man kunde räkna ut med lillfingret att så ej skulle ske... 3 o 8 åker med ialf där Adrian lär köra på som en galning o rikast i fältet... 10-14 luringar. Lämnar ute Goop så då kan ni andra spika honom

Avd 5 Klass 1 draget lär va 12 trots spåret o kusken. Säkert sugen på att vinna, lär avancera tidigt. Hoppas de kör mot varandra där framme.. Men spik är väl dumt. 1 2 3 6 är väl givna

Avd 6 Piraten borta. Dante lär väl ta spets och stoet lär väl lägga sig i rygg om kusken är smart. 9-10 kommer försöka på upploppet. Frågan är väl om inte Dante åter kommer få husera i spets o leda runt om.. Är väl stoet hur bra är den eg? När kommer 6 vinna ?

Avd 7 Disco vinner väl. Men släpper inte 2 så lär det bli strid o det öppnar för 4 som satt fast sist samt nr 11 som verkar va i fin form... Måste ha lite långsökta drag för ökad risk till bra utd

Senast redigerad av kire1111 den 2019-01-31 klockan 14:51.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 09:51   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Dagens lir måste väl vara i femte, Sebastian till spets för att omedelbart släppa när Harran kommer, open stretch väntar ju. Sen är det bara frågan om vem som är etta eller tvåa, men på tvillingen spelar det ju ingen roll...dock är det inte alltid det blir som man tror...

Senast redigerad av mikaels den 2019-01-31 klockan 09:54.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 10:05   #4

Sharp$: 11975
Standard

Runt nollan, molnigt och ingen nederbörd utlovas till lördag. Borde alltså bli vettiga förutsättningar...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:05   #5

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 10
Standard

Börjar nog med att chansspika 7 CALLMEAWINNER i första avdelningen, tankar?
BwiththebigD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:16   #6
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BwiththebigD Visa inlägg
Börjar nog med att chansspika 7 CALLMEAWINNER i första avdelningen, tankar?
Jag har gått i liknande tankar idag. Tränaren har ju även nr 1 Okaloosa Bell i loppet. Vad jag förstått tror tränaren mer på Callmeawinner. Borde ju inte vara omöjligt att Uhrberg kommer iväg bra i volten o sen tidigt övertar ledningen av stallkamraten.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:24   #7

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

[QViking90

AvdIV:
Åhh, vad jag gillar Sato kan den spets i första läget släppa till nån som vill köra i ledningen och speeda ner dom på upploppet sen.

Har den oxo som min personliga favorit, får väl se hur kusken klantar till det denna gång, men spikar iaf för spänningens skull tror adrian är framme tidigt o den är värst emot.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:28   #8

Sharp$: 39
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
[QViking90

AvdIV:

Har den oxo som min personliga favorit, får väl se hur kusken klantar till det denna gång, men spikar iaf för spänningens skull tror adrian är framme tidigt o den är värst emot.
I en intervju igår så ville han köra snällt så inte säkert han klantar vid släpp då det är den taktiken han gick ut med till konkurrenterna och spelarna
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:38   #9

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
I en intervju igår så ville han köra snällt så inte säkert han klantar vid släpp då det är den taktiken han gick ut med till konkurrenterna och spelarna
Finns mkt som kan hända i ett lopp,starten är en o sedan gäller ju en del viktiga moment som du måste ta hänsyn till i varje unikt lopp o det är där som jag blir mest orolig för hästen är ju grymt kapabel att gå långt upp i klasserna.
Håller alla tummar iaf.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 16:36   #10

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

V75
Inlämnat: 2019-02-01, 16:35
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 11, 12 (4, 9)
2: 2 Victory Topline (8, 11)
3: 10 Secret Mission (2, 4)
4: 2, 3, 8, 15 (5, 11)
5: 12 Vikings Preacher (6, 1)
6: 3, 4, 6, 7, 9 (10, 2)
7: 3, 4, 7 (2, 10)

4x1x1x4x1x5x3 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 21:23   #11

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Jens Sjödèn V75 Åby 2/2 på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 21:47   #12

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

avd 1: har nog en crush på Wild love. Rank 6,11,7-9,14,6
Ser man på statestiken så borde man spika Per Hedbergs häst med 38% vinst i januari

Avd 2: Här kommer en annan känsla in. Pastor Power slog min häst i loppet på Mantorp. (hade en delägd sjuk häst i loppet och tror att han hade vunnit om han hade varit frisk)
Rank 8,2-6,11 resten kan ni hoppa över.

Avd 3:Veckans öppnaste lopp. 3st favohästar: 4,9,12

Tips strecka alla eller ta ställning.
9 har nog störst chans tror det kommer bli tempo på loppet.

Avd 4: Spikförslag 11 Peder Mykla.
Rank 11-8,5,15-3,4

Avd5: Jämt lopp som man kan dela upp i 2 ligor 1,2,3,5,6,8,12 & resten chanslösa
Har svårt att ranka loppet. Skulle någon tvinga mig så kör jag på 3 först

Avd6: Spik på 9 annars 4,10,3,7
Avd7: Spik på 3, övriga 7,6,2,10

Lopp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av orroz den 2019-02-01 klockan 21:57.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:17   #13

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5754
Standard

Omgångens tre roligaste drag

Avd 3
Nr 8 Dokonjo 1,5% -skitläge men här är det risk för startrusning nr 1,2,3
+ Jeppson i sulkyn
+ utrustningförändringar (jänkarvagn och utan käk)

Avd 5
Nr 10 Vincent Chase 3,5% bortglömd och Örjan brukar köra med mer vinnarinstinkt när det är finaler, gick inte för fullt i senaste starten.

Avd 7
Nr 7 Master Crowe 5% som fått ett par snälla lopp efter vilan, tror han tr spets och stannar där änsa in imål.

Lycka till!!
Trinity (+1)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:58   #14

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

1
Busöppet som Hultman skulle säga! Rätt favorit är det, men han är för stor och det vimlar av bortglömda motbud bakom. 15 Thorn Bird var jag så nöjd med att den inte vann sist den var ute på V75 och nästan spurtade till seger som 76-oddsare för det var så när att jag fick med den. Står tufft till på dubbla tillägg men tittar man på statistiken är den tokintressant då 10 av de 11 segrarna är tagna från tillägg i volten. Kusen är ruggigt bra om den får sitt lopp på rulle och spela ut speeden till slut, det gäller bara att det klaffar bra sista biten. 0% är riktigt intressant!!!

2
Min första tanke var att det blir revansch för 2 Victory Topline nu från bra spår. Min andra tanke var att 8 Pastor Power bara är bäst. Jag ger nog upp gissningsleken och låser på de båda! De övriga betrodda 6 Cody och 11 Night Brodde tror jag mindre på, då kan det lika gärna skrälla. Alla bakom dessa fyra ekipage ser jag som understreckade.

3
Gillar verkligen inte att det är så jämnstreckat här...2,3,4,9,10 har jag på lappen och 10 Secret Mission är givetvis draget då den bara har konstigt låga 1%! 2 Dolan Spring ryker nog först om det ska bantas, kan inte riktigt ta på det men har helt enkelt ingen feeling för att den ska greja det här.

4
Ännu ett busöppet tilläggslopp! Skrikhästarna 3 Sato och 5 Crossfire Simoni steker jag, kuskarna är helt enkelt inte bra nog att greja det där. Speciellt som tilläggshästarna har en ganska fin uppgift efter några strykningar. Enig med brorsan orroz om att 11 Peder Mykla ska vara förstahäst. De runt om är strukna och Björn är plötsligt spetsfavorit trots tillägg!

5
Var så förbannad på mig själv att jag inte spikade 1 Sebastian Journey senast trots att den var bästa idén jag hade i omgången. Nu blir den ganska klar favorit och är inte lika spelvärd. Ändå bra vinstchans men 3 Shorthanded Jag är ju en bättre spik om man ska gå kort. 5 Global Undecided har fint spår men är trots det helt bortglömd, fattar någon?

6
Streckar alla med chans, och ska man banta lär det vara någon av favoriterna som ryker. 9 Sorbet såg ut att bli ganska klar favorit, men så spikar Björn sig själv med 10 Zenit Brick och det blir nog jämnt skägg till slut. 7 Nimbus CD är ju tokintressant till 4%! 3 Speedy Foxy Vicane möter ju tuffaste motståndet hittills men har också bra läge och har fixat seger i 4 av de senaste 7 V75-starterna. På aktuell distans dessutom. 9% är väl inte långt ifrån sanningen men kanske i lägsta laget ändå.

7
Har jagat 4 Velvet Gio några gånger men den här gången släpper jag den och spikar favoriten 3 Disco Volante. Hade det inte varit för att den sträckte vapen för 10 Olle Rols för tre starter sen hade den väl varit spelad till minst 60% här. Räknar med att han körs till spets direkt och sen inte släpper en jävel över bron. Ser inte vem som ska få för sig att köra mot Uffe här i starten utan de övriga startsnabba ekipagen är nog mest inställda på att köra för position. Sen räcker det att han får fuska bort en liten bit för att det ska bli en regelrätt promenadseger. Det skräller extremt sällan i silver och när det står spets för favoriten i programmet samtidigt som värsta motbudet har bakspår så är det riktigt bra chans.

Förslaget för 1125kr där minst 2 utgångshästar ska vinna:

Spoiler:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 23:40   #15

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Över 30ggr degen på trippeln Southwind Feji/Peder Mykla/Disco Volante imorrn på bet365! Svårslaget tänkte jag säga, sen såg jag att det ger hela 35ggr på svenska spel!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td