Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-30, 23:45   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

V75 2/2 ÅBY


Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Ohhh dags för V75 på Åby med härliga Open Stretch! Och Finaler!

AvdI:
Vi startar omgången med ett lopp där 15 hästar på startlistan fördelade på 3 volter och distansen 2140m. 11 Southwind Feji ser ut att bli favorit, nu med ett lopp i kroppen efter en kortare vila dessutom. Det är en riktig vinnarhäst som gjorde en stark insats senast. 14 Ile Saint Louis känns aningen lite spelad så här tidigt på endast 1.33% dock något oviss form på den.

AvdII:
2 Victory Topline har nu tre gånger i rad inte levererat som favorit men nu äntligen för den ett bra utgångsläge kanske bara den går ut och vinner då?
8 Pastor Power kommer jag ALLTID strecka oavsett motstånd efter insatsen den 22/12....

AvdIII:
2 Dolan Spring var bra senast vid vinsten emot 9 Juan dock trivdes inte Juan på banan och var lite tveksam i travet, stämmer travet bättre denna gång så tror jag på revansch! 4 Hawk Cliff ska väl alltid passas i detta sammanhang.
1 It´s Showtime Zaz har bra utgångsläge och kan ju utmana på OS.

AvdIV:
Åhh, vad jag gillar Sato kan den spets i första läget släppa till nån som vill köra i ledningen och speeda ner dom på upploppet sen.
15 Sevilla är annars min första häst här solklart!

AvdV:
Sebastian Journey till spets? Harran Boko lär laddas trots spår 8, 5 Staro Leanardo söker nog gärna rygg på ledaren och plockar ner dom på OS, kolla bara senast starten....12 Vikings Preacher fick nitlotten här men jag kan tänka mig att tränaren önskar en offensiv styrning och ser hur långt det bär.

AvdVI: Denna gången borde det väl bli för tufft för 3 Speedy Foxy Vicane, men hon har en riktigt fin speed om den får sparas till upploppet.
Frågan är om den får sitta i rygg på ledaren som troligen är 4 Dante Boko, eller? 10 Zenit Brick eller 9 Sorbet lär väl köras mot dödens troligen Zenit.

AvdVII:
3 Disco Volante till spets och får den bestämma en liten stund så är den svårslagen. 5 Stepping Spaceboy är även den snabb ut och har riktigt bra statistik ifrån spets, kanske nöjer sig med rygg ledaren? 2 Västerbo Grosbois är även den snabb ut. Kommer dom överens snabbt här eller blir det lite körning ifrån start? Isåfall kan dom verkar bjuda in 10 Olle Rols som tål grovjobb. Sen har vi ju även Erik Stii....Nej skoja bara.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 06:45   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4386
Standard

Ser väl ut att bli dålig utd i dessa finaler där de bästa kommer va taggade. Men Åby är väl alltid Åby


Avd 1 Är väl sig själv emot samt spåret på favoriten. Har man stålar så kan man väl gadda på då % lär dra iväg och läget kan ju strula 7 1 13 är väl hoten

Avd 2 Klass 2 Kalantio där fram med en lus o sen spår 8 nästa som bara ska vinna enligt % samt 6 vem fan är kusken. Luktar skräll lång väg. Varför inte Sveriges mest överskattade kusk Goop el varför inte Peter U. El pastorn som lär ta spets

Avd 3 Brons spikar sällan i brons. Cliff blir väl skrik men är inte den vassar utan skor?.. Kan nog bli fart här bjuder in 11 9 10. 2 3 4 är väl givna

Avd 4 Tillägg volt. 15 är väl bra men gillar inte att den har 640 lax och nu många fler hästar att runda. För mig tillbaka till ILLUMINATI, skulle ju med bara vinna från strulspår som man kunde räkna ut med lillfingret att så ej skulle ske... 3 o 8 åker med ialf där Adrian lär köra på som en galning o rikast i fältet... 10-14 luringar. Lämnar ute Goop så då kan ni andra spika honom

Avd 5 Klass 1 draget lär va 12 trots spåret o kusken. Säkert sugen på att vinna, lär avancera tidigt. Hoppas de kör mot varandra där framme.. Men spik är väl dumt. 1 2 3 6 är väl givna

Avd 6 Piraten borta. Dante lär väl ta spets och stoet lär väl lägga sig i rygg om kusken är smart. 9-10 kommer försöka på upploppet. Frågan är väl om inte Dante åter kommer få husera i spets o leda runt om.. Är väl stoet hur bra är den eg? När kommer 6 vinna ?

Avd 7 Disco vinner väl. Men släpper inte 2 så lär det bli strid o det öppnar för 4 som satt fast sist samt nr 11 som verkar va i fin form... Måste ha lite långsökta drag för ökad risk till bra utd

Senast redigerad av kire1111 den 2019-01-31 klockan 13:51.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 08:51   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Dagens lir måste väl vara i femte, Sebastian till spets för att omedelbart släppa när Harran kommer, open stretch väntar ju. Sen är det bara frågan om vem som är etta eller tvåa, men på tvillingen spelar det ju ingen roll...dock är det inte alltid det blir som man tror...

Senast redigerad av mikaels den 2019-01-31 klockan 08:54.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 09:05   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Runt nollan, molnigt och ingen nederbörd utlovas till lördag. Borde alltså bli vettiga förutsättningar...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 14:05   #5
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 2
Sharp$: 10
Standard

Börjar nog med att chansspika 7 CALLMEAWINNER i första avdelningen, tankar?
BwiththebigD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 14:16   #6
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BwiththebigD Visa inlägg
Börjar nog med att chansspika 7 CALLMEAWINNER i första avdelningen, tankar?
Jag har gått i liknande tankar idag. Tränaren har ju även nr 1 Okaloosa Bell i loppet. Vad jag förstått tror tränaren mer på Callmeawinner. Borde ju inte vara omöjligt att Uhrberg kommer iväg bra i volten o sen tidigt övertar ledningen av stallkamraten.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 14:24   #7
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

[QViking90

AvdIV:
Åhh, vad jag gillar Sato kan den spets i första läget släppa till nån som vill köra i ledningen och speeda ner dom på upploppet sen.

Har den oxo som min personliga favorit, får väl se hur kusken klantar till det denna gång, men spikar iaf för spänningens skull tror adrian är framme tidigt o den är värst emot.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 14:28   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
[QViking90

AvdIV:
Åhh, vad jag gillar Sato kan den spets i första läget släppa till nån som vill köra i ledningen och speeda ner dom på upploppet sen.

Har den oxo som min personliga favorit, får väl se hur kusken klantar till det denna gång, men spikar iaf för spänningens skull tror adrian är framme tidigt o den är värst emot.
I en intervju igår så ville han köra snällt så inte säkert han klantar vid släpp då det är den taktiken han gick ut med till konkurrenterna och spelarna
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 14:38   #9
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
I en intervju igår så ville han köra snällt så inte säkert han klantar vid släpp då det är den taktiken han gick ut med till konkurrenterna och spelarna
Finns mkt som kan hända i ett lopp,starten är en o sedan gäller ju en del viktiga moment som du måste ta hänsyn till i varje unikt lopp o det är där som jag blir mest orolig för hästen är ju grymt kapabel att gå långt upp i klasserna.
Håller alla tummar iaf.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:36   #10
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4386
Standard

V75
Inlämnat: 2019-02-01, 16:35
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 11, 12 (4, 9)
2: 2 Victory Topline (8, 11)
3: 10 Secret Mission (2, 4)
4: 2, 3, 8, 15 (5, 11)
5: 12 Vikings Preacher (6, 1)
6: 3, 4, 6, 7, 9 (10, 2)
7: 3, 4, 7 (2, 10)

4x1x1x4x1x5x3 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 20:23   #11
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50153
Standard

Jens Sjödèn V75 Åby 2/2 på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 20:47   #12
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

avd 1: har nog en crush på Wild love. Rank 6,11,7-9,14,6
Ser man på statestiken så borde man spika Per Hedbergs häst med 38% vinst i januari

Avd 2: Här kommer en annan känsla in. Pastor Power slog min häst i loppet på Mantorp. (hade en delägd sjuk häst i loppet och tror att han hade vunnit om han hade varit frisk)
Rank 8,2-6,11 resten kan ni hoppa över.

Avd 3:Veckans öppnaste lopp. 3st favohästar: 4,9,12

Tips strecka alla eller ta ställning.
9 har nog störst chans tror det kommer bli tempo på loppet.

Avd 4: Spikförslag 11 Peder Mykla.
Rank 11-8,5,15-3,4

Avd5: Jämt lopp som man kan dela upp i 2 ligor 1,2,3,5,6,8,12 & resten chanslösa
Har svårt att ranka loppet. Skulle någon tvinga mig så kör jag på 3 först

Avd6: Spik på 9 annars 4,10,3,7
Avd7: Spik på 3, övriga 7,6,2,10

Lopp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av orroz den 2019-02-01 klockan 20:57.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 21:17   #13
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 544
Sharp$: 5164
Standard

Omgångens tre roligaste drag

Avd 3
Nr 8 Dokonjo 1,5% -skitläge men här är det risk för startrusning nr 1,2,3
+ Jeppson i sulkyn
+ utrustningförändringar (jänkarvagn och utan käk)

Avd 5
Nr 10 Vincent Chase 3,5% bortglömd och Örjan brukar köra med mer vinnarinstinkt när det är finaler, gick inte för fullt i senaste starten.

Avd 7
Nr 7 Master Crowe 5% som fått ett par snälla lopp efter vilan, tror han tr spets och stannar där änsa in imål.

Lycka till!!
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 21:58   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

1
Busöppet som Hultman skulle säga! Rätt favorit är det, men han är för stor och det vimlar av bortglömda motbud bakom. 15 Thorn Bird var jag så nöjd med att den inte vann sist den var ute på V75 och nästan spurtade till seger som 76-oddsare för det var så när att jag fick med den. Står tufft till på dubbla tillägg men tittar man på statistiken är den tokintressant då 10 av de 11 segrarna är tagna från tillägg i volten. Kusen är ruggigt bra om den får sitt lopp på rulle och spela ut speeden till slut, det gäller bara att det klaffar bra sista biten. 0% är riktigt intressant!!!

2
Min första tanke var att det blir revansch för 2 Victory Topline nu från bra spår. Min andra tanke var att 8 Pastor Power bara är bäst. Jag ger nog upp gissningsleken och låser på de båda! De övriga betrodda 6 Cody och 11 Night Brodde tror jag mindre på, då kan det lika gärna skrälla. Alla bakom dessa fyra ekipage ser jag som understreckade.

3
Gillar verkligen inte att det är så jämnstreckat här...2,3,4,9,10 har jag på lappen och 10 Secret Mission är givetvis draget då den bara har konstigt låga 1%! 2 Dolan Spring ryker nog först om det ska bantas, kan inte riktigt ta på det men har helt enkelt ingen feeling för att den ska greja det här.

4
Ännu ett busöppet tilläggslopp! Skrikhästarna 3 Sato och 5 Crossfire Simoni steker jag, kuskarna är helt enkelt inte bra nog att greja det där. Speciellt som tilläggshästarna har en ganska fin uppgift efter några strykningar. Enig med brorsan orroz om att 11 Peder Mykla ska vara förstahäst. De runt om är strukna och Björn är plötsligt spetsfavorit trots tillägg!

5
Var så förbannad på mig själv att jag inte spikade 1 Sebastian Journey senast trots att den var bästa idén jag hade i omgången. Nu blir den ganska klar favorit och är inte lika spelvärd. Ändå bra vinstchans men 3 Shorthanded Jag är ju en bättre spik om man ska gå kort. 5 Global Undecided har fint spår men är trots det helt bortglömd, fattar någon?

6
Streckar alla med chans, och ska man banta lär det vara någon av favoriterna som ryker. 9 Sorbet såg ut att bli ganska klar favorit, men så spikar Björn sig själv med 10 Zenit Brick och det blir nog jämnt skägg till slut. 7 Nimbus CD är ju tokintressant till 4%! 3 Speedy Foxy Vicane möter ju tuffaste motståndet hittills men har också bra läge och har fixat seger i 4 av de senaste 7 V75-starterna. På aktuell distans dessutom. 9% är väl inte långt ifrån sanningen men kanske i lägsta laget ändå.

7
Har jagat 4 Velvet Gio några gånger men den här gången släpper jag den och spikar favoriten 3 Disco Volante. Hade det inte varit för att den sträckte vapen för 10 Olle Rols för tre starter sen hade den väl varit spelad till minst 60% här. Räknar med att han körs till spets direkt och sen inte släpper en jävel över bron. Ser inte vem som ska få för sig att köra mot Uffe här i starten utan de övriga startsnabba ekipagen är nog mest inställda på att köra för position. Sen räcker det att han får fuska bort en liten bit för att det ska bli en regelrätt promenadseger. Det skräller extremt sällan i silver och när det står spets för favoriten i programmet samtidigt som värsta motbudet har bakspår så är det riktigt bra chans.

Förslaget för 1125kr där minst 2 utgångshästar ska vinna:

Spoiler:
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:40   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Över 30ggr degen på trippeln Southwind Feji/Peder Mykla/Disco Volante imorrn på bet365! Svårslaget tänkte jag säga, sen såg jag att det ger hela 35ggr på svenska spel!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:41   #16
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Förra veckan brände Jocke Lövgren med storfavoriterna Illuminati, Jairo och hård spelade Marjons Ivory. Nu är han favoritspelad med Juan och Sevilla. Både måste garderas.

V75-3
9 Juan är knapp favorit. Han är trög från start och hamnar långt bak i fältet. 3 tar ledningen med 2 i ryggen och 1 tredje inner. 4 har varit hårt betrodd länge i V75-konkurrens. Nu med Örjan. Strecka 1,2,3,4 och 9.

V75-4
Storfavoriten 15 Sevilla skall runda hela fältet från 20 m tillägg och bakspår. Det blir tufft. 3 Sato kan vara en framtidshäst och är bäst på startfållan. 11 Peder Mykla brakar iväg med Björn från 20-fållan från ensamt springspår mot ledningen. Strecka 3,11 och 15.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:41   #17
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Omgångens tre roligaste drag

Avd 3
Nr 8 Dokonjo 1,5% -skitläge men här är det risk för startrusning nr 1,2,3
+ Jeppson i sulkyn
+ utrustningförändringar (jänkarvagn och utan käk)

Avd 5
Nr 10 Vincent Chase 3,5% bortglömd och Örjan brukar köra med mer vinnarinstinkt när det är finaler, gick inte för fullt i senaste starten.

Avd 7
Nr 7 Master Crowe 5% som fått ett par snälla lopp efter vilan, tror han tr spets och stannar där änsa in imål.

Lycka till!!
Lite nyfiken bara, hur ska Master Crowe komma till spets? Spår 7 och minst fyra hästar innanför som han inte kommer förbi av egen kraft. Och Disco släpper knappast... Skrällbud som har en liten vinstchans, men spets? Den kan inte jag se i alla fall.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:47   #18
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14836
Standard

Åby V75 Finaler !

Väldigt fin och öppen omgång med många bra hästar samt massor av favorithästar man gillar att spela på. Skall gå igenom lite vad jag tror och känner för varje lopp.

Avd: 1
Sto Lopp 2140m volt med tre volter, som har en storfavorit som inleder direkt på v75 . Som ja kommer försöka fälla direkt , är de någonstans de ska skrälla i helgen rejält så är det i första!

11 Southwind Feji -Mikael J Andersson som är favorit i loppet och som startar på 40 meters tillägg efter dem på första volten samt att hon har innerspåret på sin volt . Mycket som kan tala emot henne . Så jag kommer gardera med flera hästar i loppet .
Första häst i mina ögon är 1 Okaloosa Bell – Ulf Ohlsson som har spår 1 och kommer ta spets till en början och kommer få ett riktigt bra lopp. Okaloosa Bell kommer förmodligen släppa till stallkamraten 7 Callmeawinner – Thomas Uhrberg som är duktig i volt lopp . Så 1-7 är mina första motbud till favoriten.
Sen kan jag nämna en häst som jag tror har bäst kapacitet i fältet som varit struken till en tidigare tänkt start. Och det är 12 Wild Love – Kevin Oscarsson som är en väldigt allround häst som är både stark och speedig som kan få ryggen på Feji och de hade varit grymt för henne.

Rank : A 1-7-12-11 B 5-4-6-9-10 C 2-3-8-13-14-15

Avd: 2
Klass 2 final. 2140m auto . Där det kan va så enkelt att 8 Pastor Power-Johan Untersteiner är ett tänkbart spikbud och som jag tror helt enkelt är bästa hästen i fältet. Men jag vågar inte spika, för här vet jag inte riktigt var han kan hamna och det kan bli strul. Det är några snabba invändigt och framförallt tror jag 6 Cody – Rene Jonassen blåser till spets och kör där eller ett rygglopp med open stretch isåfall om han släpper. Klar första häst i mina ögon, med bra form.
Sedan har vi 11 Night Brodde – Conrad Lugauer som är en riktig kanon och det fick vi se sist då han vann överlägset. Fast då från spets. Men tror han kan va lika bra bakifrån och med Conrads stallform så måste ni passa honom . Dem jag nämner där är en stark trio.

Men kommer nog ta med någon till för att va säker!

Rank : A 6-8-11 B 3-2-4 C 1-5-9-10

Avd: 3
Bronsfinalen 2140m auto. Där det kan hända mycket, väldigt öppet och många som vill till tät. Klar första häst som vill till spets är 2 Dolan Spring – Stefan Söderqvist men kan få problem med 3 Wingait CH – Stefan Persson som är väldigt snabb ut men som i sin tur kanske släpper pga att ja tror den trivs mer på kort. Även 5 Digital Performer- Rikard N Skoglund är snabb ut .
Jag tror det kan bli en liten långdragen körning i början som kan gynna min första häst i loppet 9 Juan- Joakim Lövgren som är en riktigt stark rackare och som har perfekt spår och en perfekt rygg i 2an . Dem som vill spika här kan nog chansa på Juan. Jag är inne på det, men avvaktar in i det sista imorgon.

Rank : A 9 B 2-3-11-4 C 1-5-6-8-12-10-7

Avd: 4
Åbys Travskolas lopp 2140m volt. Där många kommer slösa streck. Jag tror det kan va så enkelt att 15 Sevilla- Joakim Lövgren kan vara en solklar spik, trots sämsta spåret men är helt överlägsen i kapacitet i detta lopp. Han gynnas nu av att det blivit 2 strukna i loppet så det blir mindre hästar att runda i loppet. Hoppas på några strukna till, så kan han va helt överlägsen. Men vid gardering så finns de flera roliga hästar och kan nämna några nedanför.
3 Sato- Håkan E Johansson a. Som också har en hög kapacitet i sig men är väldig osäker och har inte världens stabilaste kusk i en v75 final omgång. Farlig om felfri.
8 Rushmore Face- Adrian Kolgjini som också är en rejäl och bra häst när han väl vill tävla. Och jag varnar lite att Kolgjinis hästar är på G . Kan va den som är i spets efter 500 och då kan han köra i ett jämnt o hårt tempo som gör att 15 Sevilla kan få svårt att komma ifatt .

Rank: 15 A 3-8 B 4-11-5 C 9-2-7-13-1-6-14

Avd: 5
Klass 1 final 2140m auto . Väldigt fint lopp med många formkort. Min första häst återigen från Lövgrens stall . 6 Staro Leonardo- Joakim Lövgren som har utvecklas rejält dem senaste starterna och som ser ut som en ny häst. Det ryktas att dem ska köra med rycktussar för första gången. Tror de blir lite kört i halsen för honom i detta lopp. Men vill Joakim ladda så kan han också öppna väldigt bra men jag tror det blir lugn start för att spara speeden till slutet.
Dem jag tror kommer köra lite om ledningen är 1 Sebastian Journey- Jorma Kontio och 8 Harran Boko- Conrad Lugauer .
En häst jag vill nämna som jag spika sist, var lite sämre då eftersom dem gick ut för sent med honom och det är 3 Shorthanded Jag – Björn Goop.
Är en högkapabel häst som gjort 3 starter för Goop nu . Kan vara så att den är bäst och kommer vinna lätt . Men jag är lite osäker på Björns stallform.
Mega skräll som jag vill varna för dem som garderar med 5-6 streck är 11 Global Tailwind – Carl Johan Jepson som har en riktig bra stallform (Jörgen S Eriksson). Han kan bli farligt.

Rank 6-3 A 8-1-10-12-2-11B 4-5-7-9

Avd: 6
Guld final 2140m auto. Här kommer min klara singelstreck i omgången som ja tog ut så fort jag såg listan.

9 Sorbet- Örjan Kihlström . Hur bra var inte han sist med sin enorma spurt! Han möter ungefär samma motstånd nu som sist och kan få ett perfekt lopp i rygg på 10 Zenit Brick- Björn Goop . Spets kommer 4 Dante Boko- Adrian Kolgjini köra i så länge som möjligt men det kommer inte hålla ända in i mål. Det säger nog bara pang på upploppet så måttar Örjan in Sorbet till seger.

Rank 9 A

Avd: 7
Silver final 2140m auto. Ett av dem bästa silver loppen jag har sett och många favorit hästar man har spelat på det senaste!

Min första häst här är favoriten 3 Disco Valante- Ulf Ohlsson som kommer få överta att sitta i spets från 2 Västerbo Grosbois – Rauno Pöllänen som sitter i spets från början. Västerbo Grosbois släpper nog direkt efter ha vunnit två lopp i rad från rygg ledaren så varför inte göra desamma nu när det är open strech.
3 Disco Valante var ute i guld sist och satt fast med gott om krafter, så klar första häst men tycker han är bäst på kort. Det kan bli jobbigt på upploppet och hålla ifrån 2 Västerbo som sitter klistrad i rygg på favoriten. Skönt lås för dem som vill! Men jag vill nog ha någon eller några fler i sista lopp.
Vill nämna en stark häst 4 Velvet Gio – Carl Johan Jepson som har gått bra ihop ett par lopp nu och som kan få vara värd en vinst! Stark som en björn och trivs med alla upplägg.
Kan också nämna en skräll i 9 Västerbo Exact – Thomas Uhrberg som kommer få ett perfekt smyglopp, antingen tredje invändigt eller direkt i andra spår.

Rank 3-2-4 A 9-10 B 6-7-1-8-5-11-12 C

Min klara : 9 Sorbert i Guld
Mina spelvärda spikförslag : 6 Cody , 15 Sevilla och 9 Juan.
Mitt stängda lopp: Avd 7. 2-3-4kommer man långt på !
Mina Bomber : 11 Global Tailwind och 12 Wild Love

Här är lite av mina tankar om omgången till v75 Åby.
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 22:50   #19
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 825
Sharp$: 480
Standard

Har vänt ut och in på loppen... I första utkastet var Hawk Cliff spik. Örjan bränner inte ofta när det är finaler och större pengar. Men ändrade till Staro Leonardo som jag fått feeling för ... Knallform och bra läge. Min andra spik blir Rushmore face... Vi är i Luddeland och stallet låter uppåt trots vanlig vagn nu när volt... Känns som vilken spik man än tar den här omgången så är det en Chansspik.

Senast redigerad av MikaF den 2019-02-01 klockan 22:53.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 01:22   #20
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Skulle vara jävligt roligt om Dante gör om loppet från vintern 2017 när han slog Caid Griff och Cruzado med 10 längder från ledningen över medel.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 07:36   #21
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Mina tankar V75 finalomgång:

Avd1 Stolopp 3 volter open stetch bana luktar överraskning.

Favoriten ska runda hela hästhögen i spåren på en vanlig bana svårt men möjligt på Åby nästan helt omöjligt det är alltid någon/några som fått smyga med och sparat speeden.
Ledaren 1 Okaloosa Bell kan lyckas om släpp men troligen körs den i spets så länge lampan lyser och blir avslagen.
Har fått för mig av någon anledning att 4 Casual Rain sköter sig och bara vinner trots Unterstainers getingbetyg i Expressen.
Andra att se upp med 9 Zedenka med smygmästaren och 7 Callmeawinner kan bli spets om stallkompisen släpper.

Rank 4-9-1-7-11-12

AVD2: Final i klass 2 auto 2140 fyra som gör upp.

Framspåren 2 Victory Topline får nu bevisa om det verkligen är en häst av V75 klass en stor besvikelse så här långt på rikstoton.
4 Ribaude hemmahäst bra spår och Björn given på kupongen.
8 Pastor Power kapabel nog att vinna bättre läge efter strykning.
11 Night Brodde formstall kapabel läget ett stort minus men kan gå.
Ej helt avsågade 5 Cody bra läge ok kapacitet och 3 Pastorn smygare på stretchen men tveksamt om kapaciteten räcker.

Rank 8-4-11-2-5-3

AVD3: En öppen Bronsdivisionsfinal med många skrällbud.

Givna streck 3 Wingait C.H spetsbud högkapabel om travet fungerar, 2 Dolan Spring Rygg ledaren vass spurtare och 4 Hawk Cliff med gubben i lådan.
Andra möjliga vinnare 7 Dynamite Light stallet på gång mot form kan skrälla, 8 Donkonjo med Jepson nu, 9 Juan kapabel ok sist, 11 Pampalo Björn på Åby kan avsluta bra.

Rank 3-2-4-7-9-8-11

AVD4: Travskolans lopp vem går ut med toppbetyg?

Bäst på startvolten 3 Sato och 2 Camaro Brick även 5 Crossfire Simoni möjlig.
Vinnaren återfinns dock troligen på tilläggsvolten och där står det emellan två hästar dels 8 Rushmoore Face formen uppåt ok spår och 11 Peder Myckla springspår med Björn startsnabb körs troligen mot tidig ledning.
av övriga är det bara 15 Sevilla som kan vinna dock handikappad av läget.

Rank 11-8-3-2-5-15

AVD5: Rivig klass ett final att vänta.

Troligen bra tempo i loppet med många som anser sig ha häst nog för att vinna loppet så loppets ledare 1 Sebastian Journey får nog inte sitta i fred i spets utan det kan bli trötta ben till slut annars kan den givetvis leda runt om.
2 Rewerend Wine kan få drömloppet i rygg på ledaren och speedar nog då till vinst via stretchen.
3 Shorthanded Jug körs offensivt av Björn men hamnar mest troligt i dödens eller blir avlöst och får då ett bra lopp i andra ut utmanar då till slut.
8 Harran Boko körs tufft framåt och ser till att tempot hålls uppe.
6 Staro Leonardo hamnar ? kan bli positionsproblem.
Skrällchanser 9-4-5-12

Rank: 2-3-1-6-8-9-4-5-12

AVD6: Guldfinalen roligt lopp med många som tror på chans.

Given första häst för mig är 4 Dante Boko formen på gång spets given körs där leder troligen varje meter av loppet.
7 Nimbus CD laddas för att komma ner i rygg på Dante kan då överraska via stretchen.
9 Sorbet visade uppåtform sist spurtar bra men hinner den fram?
10 Zenit Brick iskallt läge dödens efter ett varv inte så intressant för mig.
7 Timone Ek bättre senast men imponerar inte möjlig om den blixtrar till med en insats som i fornstora dagar.

Rank 4-7-9-10-7

AVD7: Silverdivisionsfinalen avslutar omgången med en given vinnare.

Här vinner 3 Disco Volante prepare i guld sist spets och slut här.

Rank 3
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 07:52   #22
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

F*n Stekel, vi är oroväckande överens.. Tänker så här och kommer att chansa en del idag på en mindre lapp när det inte är jackpot:
1: Favoriten ska garderas. Fördel dubbla tillägg. Thorn Bird är mkt spelvärd.
2: Som Night Brodde såg ut senast så känns den mkt spännande till 18 %. Mest rädd för Pastor Power som också sett grymt ut. Skrällen är tveklöst Tootsie Brodda.
3: Lurigt lopp där jag har Secret Mission som min förstahäst. Wingait C.H från spets är inte ofarlig men Stefan Persson vinner ju inte ihjäl sig på V75.
4: Peder Mykla lär sticka iväg på strecken och även om den är klar första häst så sänker det spelvärdet. Som vanligt är Surprise Power spelvärd.
5: Shorthanded Jag är nog bäst och kan få överta. Men gillar Global Undecided och tycker den känns mkt spelvärd. Vikins Preacher ska med vid gardering men dpår 12 inger respekt vad än tränaren säger.
6: Borde stå mellan de två favoriterna och jag tycker nog det är fördel Sorbet. Kanske kan Örjan köra fram tidigt och få överta. Tokskrällen är väl Art on Line på ev. rygg ledaren eller tredje in. Tveksamt om Nimbus C. är redo att vinna i guld.
7: Är mkt mer tveksam till Disco än många andra. Full distans avskräcker även om det inte finns så många som vill göra grovjobbet. Har jagat Master Crowe och rankar den före favoriten nu med. Men har en underlig känsla för Velvet Gio och är nog inne på att t.o.m. spika den. Baserar det på en känsla att den slår Disco från dödens..

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
1
Busöppet som Hultman skulle säga! Rätt favorit är det, men han är för stor och det vimlar av bortglömda motbud bakom. 15 Thorn Bird var jag så nöjd med att den inte vann sist den var ute på V75 och nästan spurtade till seger som 76-oddsare för det var så när att jag fick med den. Står tufft till på dubbla tillägg men tittar man på statistiken är den tokintressant då 10 av de 11 segrarna är tagna från tillägg i volten. Kusen är ruggigt bra om den får sitt lopp på rulle och spela ut speeden till slut, det gäller bara att det klaffar bra sista biten. 0% är riktigt intressant!!!

2
Min första tanke var att det blir revansch för 2 Victory Topline nu från bra spår. Min andra tanke var att 8 Pastor Power bara är bäst. Jag ger nog upp gissningsleken och låser på de båda! De övriga betrodda 6 Cody och 11 Night Brodde tror jag mindre på, då kan det lika gärna skrälla. Alla bakom dessa fyra ekipage ser jag som understreckade.

3
Gillar verkligen inte att det är så jämnstreckat här...2,3,4,9,10 har jag på lappen och 10 Secret Mission är givetvis draget då den bara har konstigt låga 1%! 2 Dolan Spring ryker nog först om det ska bantas, kan inte riktigt ta på det men har helt enkelt ingen feeling för att den ska greja det här.

4
Ännu ett busöppet tilläggslopp! Skrikhästarna 3 Sato och 5 Crossfire Simoni steker jag, kuskarna är helt enkelt inte bra nog att greja det där. Speciellt som tilläggshästarna har en ganska fin uppgift efter några strykningar. Enig med brorsan orroz om att 11 Peder Mykla ska vara förstahäst. De runt om är strukna och Björn är plötsligt spetsfavorit trots tillägg!

5
Var så förbannad på mig själv att jag inte spikade 1 Sebastian Journey senast trots att den var bästa idén jag hade i omgången. Nu blir den ganska klar favorit och är inte lika spelvärd. Ändå bra vinstchans men 3 Shorthanded Jag är ju en bättre spik om man ska gå kort. 5 Global Undecided har fint spår men är trots det helt bortglömd, fattar någon?

6
Streckar alla med chans, och ska man banta lär det vara någon av favoriterna som ryker. 9 Sorbet såg ut att bli ganska klar favorit, men så spikar Björn sig själv med 10 Zenit Brick och det blir nog jämnt skägg till slut. 7 Nimbus CD är ju tokintressant till 4%! 3 Speedy Foxy Vicane möter ju tuffaste motståndet hittills men har också bra läge och har fixat seger i 4 av de senaste 7 V75-starterna. På aktuell distans dessutom. 9% är väl inte långt ifrån sanningen men kanske i lägsta laget ändå.

7
Har jagat 4 Velvet Gio några gånger men den här gången släpper jag den och spikar favoriten 3 Disco Volante. Hade det inte varit för att den sträckte vapen för 10 Olle Rols för tre starter sen hade den väl varit spelad till minst 60% här. Räknar med att han körs till spets direkt och sen inte släpper en jävel över bron. Ser inte vem som ska få för sig att köra mot Uffe här i starten utan de övriga startsnabba ekipagen är nog mest inställda på att köra för position. Sen räcker det att han får fuska bort en liten bit för att det ska bli en regelrätt promenadseger. Det skräller extremt sällan i silver och när det står spets för favoriten i programmet samtidigt som värsta motbudet har bakspår så är det riktigt bra chans.

Förslaget för 1125kr där minst 2 utgångshästar ska vinna:

Spoiler:
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 08:21   #23
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4285
Standard

Jag tänker att om man som många redan är inne på att det är fördel för de på dubbla tillägg i den inledande avdelningen, så bör chansen jämföras inbördes för hästarna på dubbla tillägg. Det är 5 hästar på den volten och jag landar varje gång i att Southwind Feji är bäst och vinner detta. Litar man inte på favoriten drar det iväg rejält med antal streck för det vimlar av smyghästar som "kan vinna om man får sitt lopp". Jag får då inte ihop något system som jag har råd att lämna utan att spika favoriten. 55% är dessutom förhållandevis rimligt och jag har själv gått i fällan att gardera den som 70-80% utan framgång tidigare. Det är en riktig vinnarhäst det där och det blir som vanligt att de övriga kör inledningsvis för en vettig position och sedan händer inget annat än att alla väntar in SF och kör tillslut för andraplatsen.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 09:08   #24
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg

Förra veckan brände Jocke Lövgren med storfavoriterna Illuminati, Jairo och hård spelade Marjons Ivory. Nu är han favoritspelad med Juan och Sevilla. Både måste garderas.
”Garderas”?

Haha, nä. Han behöver man inte ha med på kupongen om han inte står i minst 10ggr pengarna. Spika emot ger bäst betalt!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 09:13   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

Idag har vi 4 andelar öppnade på ombudssidan!

Sharps lilla 41 kr Gotlands spelläggare
Sharps.se Snackisar 102 kr Basse knyter ihop era idéer här
Vikings vinnare 153 kr UNIKT 20 andelar som jag lägger
Sharps Stora 306 kr UNIKT 12 andelar Lenninen aka Skägget som spelläggare

På Sharps Stora finns spikarna utmarkerade
Min Vikings Vinnare har en preliminär utgångsrad

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 09:22   #26
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 1106
Standard

Avdelning 2

När jag kör loppet i badkaret så sitter Jorma i spets efter ett par hundra meter med Johan och Pastor Power på utsidan, tror Johan kör framåt efter start. Conrad lär sända framåt för att ge sin häst chansen, men vad händer då? Jorma vill ju inte släppa spets och själv tvekar jag på att Johan vill ha någon framför sig med dryga tusen meter kvar. Ett scenario där Conrad blir kvar i tredje gör ju att i princip vem som helst kan vinna...

Jag landar nog i 2, 4, 5, 8, 9, chansar bort Night Brodde då jag tror han får det tuffaste loppet.
Fattas väll bara att Örjan dyker upp på linjen...
spursed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 10:11   #27
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Jens Sjödèn V75 Åby 2/2 på Service Plays
Alltså, kul med statistik men han blandar ju verkligen med helt hårresande uttalanden - är det därför han aldrig sätter systemet?

”-Som andrahandare till 15 procent måste 10 Olle Rols vara en av omgångens mest överspelade. Från bakspår har 9 Västerbo Exact (6,7 procent) en bättre chans.”

Skulle Västerbo Exact, från bakspår, som i princip enbart vinner mot sånt här motstånd från spets, ha bättre vinstchans än Olle Rols, som vid flertalet tillfällen visat vilken undantagshäst det är, som i flera V75-lopp gått fram och bara mosat ledaren från dödens?

Är han helt blåst?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 10:16   #28
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 1764
Standard

Peder Myckla hadde bakspår sist på Bjerke, gikk fram i dødens på favoritten Soutwind gezzel (favorit på momarken 27.12 på 2140) efter 500 å tog ner den hur enkelt som helst å bara gikk ifrån. kikkkng classic som var lite av "omgångens skrik" klarade inte heller att gå i nærkamp efter ett ryggløp. Nu med springspår Goop å Pisk till 13% måste vara veldig bra..
perssa82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 10:20   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jejje Palema sticker ut som väldigt spelvärd i första, bra smygläge och hästen har ju gått höga 13/låga 14-tider flera gånger om! Kuskbyte kan ju faktiskt få en positiv effekt också, Eriksson är väl minst lika bra att köra som Micke iallafall på V75.

Omvärderar Speedy Foxy Vicane lite efter att ha tittat närmare. Det ska ju verkligen maxklaff till för att hon ska kunna spöa alla de här och 9% är nog dubbla vinstchansen om man ska se nyktert på det. Senast var det med nöd och näppe hon efter drömresa höll undan för Elliot Coger trots att den fått gått från absoluta köposition sista 300. Nej det ska inte gå...

Shorthanded Jag rankar jag nog upp till utgångshäst, frågan är väl om inte det här vore rätta favoriten i loppet? Hårdare spelad än Sebastian senast trots mycket sämre läge. Fick också den mycket tyngre löpningen men skötte sig med den äran och hade varit först av dem om det inte var en sån väldigt skillnad på loppen de fick. Har ju läge nu! Eftersom jag tror Björn även tar hem loppet före så lär han väl ha bra skjuts i steget när han hoppar upp bakom den här! Snabbkollade fasta oddsen för att se om jag fick medhåll i tankarna där och mycket riktigt, den står i lägre odds än favoriten!

Det är nästan så Björn kan rivstarta sitt V75-år med ett äkta hat trick idag, Pampalo är inte helt avsågad trots kasst spår! Om inte Juan går på tidigt så måste han gå senare, och då får någon där bak en riktigt fin rygg att gå i sista 700! Hästarna 8, 10, 11, 12 har alla en realistisk chans om man tror på det löpningsförloppet.

Ribaude är jag livrädd för också i andra, men den får jag nog inte råd med.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 10:25   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Alltså, kul med statistik men han blandar ju verkligen med helt hårresande uttalanden - är det därför han aldrig sätter systemet?

”-Som andrahandare till 15 procent måste 10 Olle Rols vara en av omgångens mest överspelade. Från bakspår har 9 Västerbo Exact (6,7 procent) en bättre chans.”

Skulle Västerbo Exact, från bakspår, som i princip enbart vinner mot sånt här motstånd från spets, ha bättre vinstchans än Olle Rols, som vid flertalet tillfällen visat vilken undantagshäst det är, som i flera V75-lopp gått fram och bara mosat ledaren från dödens?

Är han helt blåst?
Ja det var en anmärkningsvärt konstig chansvärdering kan man lugnt säga...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 10:27   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perssa82 Visa inlägg
Peder Myckla hadde bakspår sist på Bjerke, gikk fram i dødens på favoritten Soutwind gezzel (favorit på momarken 27.12 på 2140) efter 500 å tog ner den hur enkelt som helst å bara gikk ifrån. kikkkng classic som var lite av "omgångens skrik" klarade inte heller att gå i nærkamp efter ett ryggløp. Nu med springspår Goop å Pisk till 13% måste vara veldig bra..
Ja han var ruggig på Bjerke! Skrev några rader om det också på tillsammans-bolaget.


Spiken
V75-7: 3 Disco Volante
Det står spets i programmet, därifrån går den som allra bäst. Han är dessutom både travsäker och är en jämn i sina prestationer. Räknar med minst 60% vinstchans här och den verkar inte ens nå upp i 45% på strecken. Då är det inget att tveka på!

Utgångarna
V75-1: 11 Southwind Feji
Vinstmaskin (20 segrar på 26 starter) som dessutom ALDRIG galopperar. Blir bara utgång eftersom han är omgångens största favorit och loppet är fullt av intressanta helt ostreckade hästar.

V75-4: 11 Peder Mykla
Har tokform! Smällfin med spets och slut näst senast och sist gick han tredjespår första 500 och fick gå resten av loppet i dödens. Spänstade trots den tunga resan undan överlägset över upploppet. Nu får han Björn i vagnen för första gången och då hästarna runt om strukits är han trots tillägget spetsfavorit i loppet. Då han inte är i närheten av favoritspelad kliar det ordentligt i fingrarna att spika här, vi får se hur det blir!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 10:50   #32
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Visst är det så att vi travspelare har svårt för att alltid värdera utländska ekipage på rätt sätt, men när Jens Sjödén skriver så här undrar jag om han överhuvudtaget öppnat programmet:

9 Tootsie Brodda (0,4 procent!?) trivs på Åby där hon är obesegrad och underskattas för att hon är utländsk.

Nej, hon ska inte vara mer streckad än så, för att hon är ensamt sto med bakspår, för hon körs av en dansk amatörkusk som aldrig varit i närheten av en vinst på ett större svenskt streckspel. ”Trivs på Åby där hon är obesegrad”?! Nej, hon ”trivs” inte på Åby. Det statistiska underlaget existerar helt enkelt inte...! Hon har gjort en start på Åby och lyckades skrälla till 20 ggr pengarna - med Jeppe Juel i vagnen. För övrigt enda gången med den kusken i sulkyn så man skulle lika gärna kunna prata om ”obesegrad och underskattad med Juel”....

Och det här dravlet får han betalt för?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:00   #33
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Missa inte Vincent Chase.
Han har haft otur på upploppet två gånger i rad nu.. Gör er en tjänst och kika på honom och hur han såg ut mot Ready Ribb och gänget.
Och nu Örjan upp
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:14   #34
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 168
Sharp$: 1876
Standard

Adrian ligger hemma sjuk!

https://twitter.com/AdrianStable/sta...48736546168832

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+10)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:25   #35
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

13:38 in Jonas Oscarsson om Staro Leondardo - första rycktussar
https://youtu.be/dKPsPrOVMfk
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:40   #36
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det var en anmärkningsvärt konstig chansvärdering kan man lugnt säga...
Man måste försöka blockera allt han säger om spetsstrider och om hästarna och bara försöka läsa statistiken.
Annars är man illa ute.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:44   #37
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Inlämnat och klart


V75
Inlämnat: 2019-02-02, 12:39
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 12, 13 (4, 6)
2: 8, 11 (2, 4)
3: 3 Wingait C.H. (2, 9)
4: 2, 3, 4, 5, 8, 11, 15 (9, 1)
5: 1, 2, 3, 6 (8, 10)
6: 7, 9, 10 (4, 3)
7: 3 Disco Volante (2, 5)

4x2x1x7x4x3x1 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: BCQ JHK FTB


Lycka till alla sharpsare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:45   #38
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1953
Standard

V75-2: 7 Pastor power till 3.75 på leovegas tycker han ska stå på 3.2.
2 victory topline som har svikit 3 i rad nu är han inte väldigt mycket bättre i ledningen så får han svårt att stå emot 7 Pastor power. night brodde spår 11 hamnar dåligt på det och har galopperat ca hälften av starterna. 7-2-11

V75-3: 2 Dolan swing till 8.5 på svenskaspel tycker han ska stå på ~6
tycker att hawk cliff är överspelad väldigt liten chans att vinna, första häst är 9 juan ett jämnt lopp där många kan vinna rankar 9-2-3

Senast redigerad av pelleplutt den 2019-02-02 klockan 11:57.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 11:53   #39
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Magsjuka? Det är viktigt att koka in maten ordentligt...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 12:39   #40
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 775
Sharp$: 8950
Standard

Då finns veckans spelförslag ute för påsyn!

https://www.sharps.se/forums/trav-ga...-travexperter/


In och kika.
Diskussionen fortsätter vi med här i den här tråden!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 12:53   #41
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Med så många fina chanser som Goop har idag måste han ju sätta minst en kan man tycka.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:02   #42
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Jag tar ställning och spikar Sorbet.
Ser framför mig hur han får smyglopp och bränner förbi hela bunten
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:06   #43
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Värt att nämna att Sevilla aldrig vunnit från bakspår i karriären
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:09   #44
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

SV uppe i Service Pays.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:11   #45
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Idag har vi 4 andelar öppnade på ombudssidan!

Sharps lilla 41 kr Gotlands spelläggare
Sharps.se Snackisar 102 kr Basse knyter ihop era idéer här
Vikings vinnare 153 kr UNIKT 20 andelar som jag lägger
Sharps Stora 306 kr UNIKT 12 andelar Lenninen aka Skägget som spelläggare

På Sharps Stora finns spikarna utmarkerade
Min Vikings Vinnare har en preliminär utgångsrad

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499
Liten uppdatering!

Sharps Stora slutsåld!

Sharps Lilla & Snackisen lämnas in max 2 gånger och första inlämningen är såld.

Vikings Vinnare finns det några andelar kvar av, Unikt system.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:17   #46
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

Dolan Spring hade lite problem med travet i senaste starten, anledningen tror Stefan Söderkvist var att banan var för hård.

I samma lopp sprang Juan som inte trivdes på banan då den var kladdig?

Är en bana kladdig vill jag få den till det mjukare hållet och inte hård?
Men jag är inte nån banexpert långt därifrån.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:24   #47
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Med rätt spikar så har man toppchans att sätta sju rätt idag. Problemet är just att plocka rätt spikar då det finns någon i varje lopp att välja. Ska kolla lite värmningar och lyssna lite på dagens info innan jag plitar ner systemet, men så här tänker jag just nu.

1) Okaloosa Bell på första fållan och Callmeawinner på andra tränas bägge av Lars Järpedal. Han har fint facit på sina hästar, men jag tror inte att det här loppet vinns från någon av de första fållorna. Längst bak står de bästa hästarna och jag gillar ju Ile Saint Louis, men den är nog bäst barfota. Tre streck kvarstår då jag ratar Thorn Bird. Bäst är favoriten Southwind Feji. De har siktat hit, hästen är rejäl och lite drygt 50 % duger då hästen ser ut att ha bättre vinstchans än streckningen. Spik!

2) Tre häst sticker ut då jag tror att dansken Cody inte räcker mot dessa. Victory Topline var riktigt bra förra året, men har efter come back inte övertygat från bakspår. Bäst i spets och jänkarvagn idag. Night Brodde är riktigt bra, men har ett uruselt läge. Pastor Power har övertygat rejält. Lite byngligt läge, men i alla fall en strykning framför underlättar. Jag tror att Johan kör framåt och sätter sig lugn i dödens utanpå Jormas och trycker sig förbi på målrakan. Spik!

3) Här tycker jag att Hawk Cliff är klart intressant med Örjan i jollen. Är han på humör så kan det vara segraren i loppet. Hästen är nog snäppet bättre barfota dock. Dolan Spring är en vinnarhäst och Wingait C.H. sitter i spets. Tar med Juan och Pampalo också, men står över It's Showtime Zaz, även om det finns open strech.

4) Sevilla är en fin häst, men med knepigt läge och det här är ett ganska lurigt lopp. Garderas ordentligt.

5) Tre hästar får det nog bli. Sebastian Journey som sitter i spets eller vinnarhålet. Shorthanded Jag är definitivt första utmanare och Harran Boko en kapabel sak med dåligt utgångsläge. Det finns ett par, tre hästar till som man kan ha med, men jag tror det här räcker långt.

6) Zenit Brick mot Sorbet. De får naturligtvis inte bara köra mot varandra för det har vi sett hur det brukar sluta ett otal gånger tidigare. Det gäller att ta ställning och jag ger fördel Zenit med Björn i vagnen. Han gör sällan misstag och sist när jag spikat Zenit så berodde det på en kuskmiss. Det kommer inte Goop att upprepa. Spik!

7) Första tanken var som för så många andra Disco Volante, men jag ändrade mig rätt snabbt. Loppet vimlar av toppfina hästar och distansen är inte den bästa för Disco. På sprint så hade det nog varit klart, men här kan det bli intressant bara någon trycker på lite grann. Omgångens andra garderingslopp. Här tänker jag inte åka om jag kommit så långt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:27   #48
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 124
Standard

Såg att Silent Hill tappar majoriteten av sina startpoäng vid sämre insats. Känns som att Punte vässat den extra så den känns kul om man gaddar med 4-5st
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:43   #49
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Zenit


Zenit brick verkar bli favorit. Björn goop spikar den själv. Han sitter i rygg här på dante boko och möjligtvis kan komma fram riktigt bra. Tveksamt om ludde släpper spets. Men inte helt osannorlikt han tar över ledningen?
Jag låser på 9 10. Tror de gör upp i slutändan.


- Jag tror Mika var lite för säker på seger senast och att det var därför han åkte dit. Med facit i hand skulle han kört i tuffare tempo för hästen var inte ett dugg trött i mål. Han är mer stark än snabb och har därför fått många tuffa lopp och kanske är det så att han behöver köras tufft för att vara som bäst. Hästen gick jobb i måndags och kändes jättebra, så någon fara med formen är det i alla fall inte. Björn verkar få lite extra bra snurr på honom och att han hoppar upp igen känns optimalt. Normalt ska de vara med där framme. Inga ändringar, säger Andreas Lövdal
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 13:52   #50
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Haft noll tid att läsa på dagens omgång och blir därför inga spel denna gång heller. Kollade 10 min nu och noterar att landets populäraste speltjänst spelvärde inte ens har med dagens största favorit Southwind Feji på sina system. Mycket intressant såklart.

Som vanligt i februari oerhört lite intressant utrustningsinfo. Men måste väl sett till strecken vara klart intressant att samma speltjänst skriker om första jänkarvagn på 3 procentaren Vikings Preacher. Återigen gigantiskt kuskplus och det kombinerat med första bike känns kul trots spåret.

Att Victory Topline ska gå med första bike också intressant så klart men den är ju favorit och hur förbättrad var inte Pastor Power när den för första och enda gången gick i jänkarvagn näst senast? Samma idag och såg i expressen igår att Untersteiner var ytterst nära att ge den fem getingar (när han gör det vinner dom alltid).

Ser ut att vara bra yttre förutsättningar för årstiden. Om fyra veckor är det tillåtet att köra hästarna barfota igen. Då bör suget att spela komma tillbaka för egen del.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:01   #51
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

No comment ska köras I ledning och för ledning - Tony Löfqvist
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:03   #52
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Kollade 10 min nu och noterar att landets populäraste speltjänst spelvärde inte ens har med dagens största favorit Southwind Feji på sina system. Mycket intressant såklart.
Varför är det intressant? Ett gäng klåpare som sällan eller aldrig är rätt på det? Skulle inte vara intressant ens om tjänsten vore gratis. Och så länge de tar betalt så lär ju påverkansfaktorn för hur kollektivet streckar, vara försvinnande liten, i det närmaste marginell.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:09   #53
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Varför är det intressant? Ett gäng klåpare som sällan eller aldrig är rätt på det? Skulle inte vara intressant ens om tjänsten vore gratis. Och så länge de tar betalt så lär ju påverkansfaktorn för hur kollektivet streckar, vara försvinnande liten, i det närmaste marginell.
Spelvärdes spikar och avslag påverkar ju alltid trenderna i strecklistan. Kolla hur Victory Topline (visserligen går många andra tjänster på den också) och Wingait C.H. trendar.

Det märkliga är väl varför folk blint följer efter Spelvärde hela tiden, med tanke på hur sällan deras dunderspikar vinner.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:10   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Varför är det intressant? Ett gäng klåpare som sällan eller aldrig är rätt på det? Skulle inte vara intressant ens om tjänsten vore gratis. Och så länge de tar betalt så lär ju påverkansfaktorn för hur kollektivet streckar, vara försvinnande liten, i det närmaste marginell.
Står ju på hemsidan om en massa stora vinster och dom skriver i reklam mailet att dom grottat ner sig rejält i omgången och hittat massor av intressanta speldrag. Då måste dom väl vara i en klass för sig som tippare. Eller?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:11   #55
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
No comment ska köras I ledning och för ledning - Tony Löfqvist
Höga ambitioner, har den verkligen chans att ta sig till ledningen?

Eller säger han så här för att det inte ska se dumt ut när No Comment pressar ordentligen utvändigt för att öppna upp för stallkompisen Vikings Preacher?

Nej Tony verkar vara en go ärlig gubbe men att No Comment spetsar från spår 7 mot dessa tror jag inte.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:12   #56
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
”Garderas”?

Haha, nä. Han behöver man inte ha med på kupongen om han inte står i minst 10ggr pengarna. Spika emot ger bäst betalt!
Nu kom jag in och såg ditt inlägg. Juan är urstark och har en vettig vinstchans och måste med på lappen. Vad gäller Sevilla streckas han eftersom han är favoritstreckad. Kunderna accepterar inte att bolagssystemet ryker på en utelämnad favorit. På mitt eget privata system kommer han inte med. Där kanske jag spikar 11 Peder Mykla eller låser den med 3 Sato. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:13   #57
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 23
Sharp$: 253
Standard

Avd
1: 11 Southwind Feji (7, 1)
2: 8 Pastor Power (2, 11)
3: 1 It's Showtime Zaz (4, 2)
4: 3, 4, 9, 11, 15 (8, 2)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10 (12, 11)
6: 3, 4, 9, 10 (7, 6)
7: 2 Västerbo Grosbois (3, 10)

1x1x1x5x7x4x1 = 140 rader.
140 x 1 x 0,50 kr = 70,00 kr.
Totalt: 70,00 kr.


Den sitter idag. Lycka till alla där ute
Knyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:15   #58
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8859
Standard

Camaro Brick är nyklippt!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:16   #59
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8859
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knyss Visa inlägg
Avd
1: 11 Southwind Feji (7, 1)
2: 8 Pastor Power (2, 11)
3: 1 It's Showtime Zaz (4, 2)
4: 3, 4, 9, 11, 15 (8, 2)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10 (12, 11)
6: 3, 4, 9, 10 (7, 6)
7: 2 Västerbo Grosbois (3, 10)

1x1x1x5x7x4x1 = 140 rader.
140 x 1 x 0,50 kr = 70,00 kr.
Totalt: 70,00 kr.


Den sitter idag. Lycka till alla där ute
Om Västerbo Grosbois vinner sista är jag skyldig díg en platta Pripps Blå.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:21   #60
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Höga ambitioner, har den verkligen chans att ta sig till ledningen?

Eller säger han så här för att det inte ska se dumt ut när No Comment pressar ordentligen utvändigt för att öppna upp för stallkompisen Vikings Preacher?

Nej Tony verkar vara en go ärlig gubbe men att No Comment spetsar från spår 7 mot dessa tror jag inte.
Han är hyfsat startsnabb men tar inte längder på invändiga hästar. blir dock lite roligt för loppet om han nu ska blåsa på där ute
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:26   #61
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Camaro Brick är nyklippt!

Ja, det har man sett mången gånger att det kan göra STOOOR skillnad - passas då Nurmos alltid har sina i tävlingsmässigt "toppskick" när han tar ut dem. Alltså, reda för en bra insats här - passas, helt klart...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:28   #62
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Dagens stänkare:

V75:4 - 2 Camaro Brick
Skön formrad, tre diskningar senaste 5. Låter oerhört positivt från stallet och i det här sopgänget, med Lövet som favorit från bricka 15 över 2140 volt, har han minst lika bra chans som någon annan. Stall i form, osannolika 34%. Norskt huvudlag och nyklippt dessutom. 6%!

V75:5 - 8 Harran Boko
Bästa hästen, stall i form, sämst kusk men behöver bara hålla i sig och köra rakt fram från start. Kanske får överta utan strid med tanke på sniken. Spikförslag till 9%.

Fler som är inne på 10 Vincent Chase, hygglig häst det här, fantastiskt bra näst senast på Bergsåker när han städade av Yrr m fl med en rejäl långspurt. Inte lika bra näst senast men kanske berodde på kusk + distans? 3% och självklar utgång på lite större tvilling.

V75:6 - 8 Elian Webb
Riktigt startsnabb, finsk derbyvinnare, elitloppsdeltagare. Såg ut att ha krafter kvar senast, MIT samma motstånd som idag. Kuskförstärkt modell 30 meter bättre idag. 1%.

V75:7 - 6 Baron Gift
Speedigast i loppet, hamnar bra på det ett par ggr per år när Rickard får till det i jollen. Hårt spelad förra starten, 1% idag.


Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:33   #63
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu kom jag in och såg ditt inlägg. Juan är urstark och har en vettig vinstchans och måste med på lappen. Vad gäller Sevilla streckas han eftersom han är favoritstreckad. Kunderna accepterar inte att bolagssystemet ryker på en utelämnad favorit. På mitt eget privata system kommer han inte med. Där kanske jag spikar 11 Peder Mykla eller låser den med 3 Sato. Lycka till!
Men de accepterar att du därmed slösar onödiga streck och inte får med stänkaren som fixar ordentlig utdelning?

Du får börja förhandsvisa systemen så att deltagarna på förhand ser att du står över favoriter ibland för att få slagkraftigt system.

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:37   #64
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Hade gjort en väldigt fin rad men inte spelat. Vände ryggen till ngn timme och när skulle spela var raden borta????

Inte hade jag skrivit upp den heller. Orkar inte leta, spelar denna.

V75
Inlämnat: 2019-02-02, 15:32
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 9,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Southwind Feji (7, 1)
2: 2 Victory Topline (8, 11)
3: 2, 4, 9 (3, 1)
4: 8, 15 (11, 3)
5: 1, 2, 5 (3, 6)
6: 9 Sorbet (10, 4)
7: 3 Disco Volante (2, 10)

1x1x3x2x3x1x1 = 18 rader.
18 x 1 x 0,50 kr = 9,00 kr.
Totalt: 9,00 kr.
Rättningskod: MFV MHD BPF
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:39   #65
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3208
Standard

Travronden Live

För en stund sedan fick jag sms från Petri Puro angående Master Crowe i V75-7 idag. Han skrev att Master Crowe gjorde ett bra lopp förra gången och har formen på topp, men att läget är sådär idag och han får vara nöjd hans häst kan vara fyra till sexa idag
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:40   #66
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Spelvärdes spikar och avslag påverkar ju alltid trenderna i strecklistan. Kolla hur Victory Topline (visserligen går många andra tjänster på den också) och Wingait C.H. trendar.

Det märkliga är väl varför folk blint följer efter Spelvärde hela tiden, med tanke på hur sällan deras dunderspikar vinner.
Speltjänsterna har sannolikt försvinnande liten påverkan på strecken utan det är snarare så att många av de sena spelarna har kommit fram till samma slutsatser till skillnad mot Harry Boy som tidigare under veckan kommit fram till andra saker
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:45   #67
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Spelvärdes spikar och avslag påverkar ju alltid trenderna i strecklistan. Kolla hur Victory Topline (visserligen går många andra tjänster på den också) och Wingait C.H. trendar.

Det märkliga är väl varför folk blint följer efter Spelvärde hela tiden, med tanke på hur sällan deras dunderspikar vinner.
Då tror jag att Björnkollen har betydligt större genomslag, hur många % av spelarkollektivet prenumererar på SpV eller får en kopia på mailen? 5%?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:52   #68
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 544
Sharp$: 5164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Missa inte Vincent Chase.
Han har haft otur på upploppet två gånger i rad nu.. Gör er en tjänst och kika på honom och hur han såg ut mot Ready Ribb och gänget.
Och nu Örjan upp
Håller med till 100%
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:53   #69
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Gjorde ett till litet system. Kommer inte ihåg så noga vilka jag tagit ut men de här var med.

V75
Inlämnat: 2019-02-02, 15:50
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Southwind Feji (7, 1)
2: 2 Victory Topline (8, 11)
3: 1, 2, 4, 9 (3, 11)
4: 8, 15 (11, 3)
5: 1, 2, 8 (3, 6)
6: 4, 9, 10 (3, 7)
7: 3 Disco Volante (2, 10)

1x1x4x2x3x3x1 = 72 rader.
72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: CKS GHC GZF




Blir väl så här som vanligt
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:57   #70
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
SV uppe i Service Pays.
Var då?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:58   #71
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Då tror jag att Björnkollen har betydligt större genomslag, hur många % av spelarkollektivet prenumererar på SpV eller får en kopia på mailen? 5%?
Överlägset mest påverkan på v oddsen har Matteus på backen när han kommer med ett spelförslag i ramloppen på vardagar 2 min innan start. Där kan man snacka om odds som rasar ner i källaren.

Inte lika bra koll på Bobby, den nya spelexperten på backen många vardagar och vilken påverkan hans drag har på oddsen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:08   #72
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3208
Standard

Sorbet tröga startryggar. Goop sänder till dödens o reglerar fältet. Örjan kör för sent.


V75
Inlämnat: 2019-02-02, 16:07
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 864,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 (4, 14)
2: 2, 6, 8, 11 (3, 4)
3: 2, 3, 4, 5, 8, 9 (1, 11)
4: 2, 8, 11 (15, 3)
5: 1 Sebastian Journey (3, 2)
6: 10 Zenit Brick (9, 4)
7: 2, 3, 4 (10, 9)

8x4x6x3x1x1x3 = 1728 rader.
1728 x 1 x 0,50 kr = 864,00 kr.
Totalt: 864,00 kr.
Rättningskod: FGS BHM HZG
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:09   #73
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt eget system. Bolagssystemet ungefär samma men har i fjärde 3,11 och 15.

V75
Inlämnat: 2019-02-02, 16:06
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 11, 12 (13, 4)
2: 2, 6, 8, 11 (3, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 9 (12, 8)
4: 11 Peder Mykla (3, 15)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12 (11, 9)
6: 9, 10 (4, 3)
7: 3 Disco Volante (10, 2)

4x4x5x1x8x2x1 = 1280 rader.
1280 x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.
Rättningskod: LMS FHK FZL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:11   #74
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Avd
1: 1, 7, 11, 12
2: 2 Victory Topline
3: 1, 8, 9, 11, 12
4: 4, 5, 8, 9
5: 6, 8
6: 4, 7, 8, 9
7: 3 Disco Volante

4x1x5x4x2x4x1 = 640 rader.
320 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr.
Totalt: 320,00 kr.
Rättningskod: denmark.

Hej.
en smålurig omgang tager jag ställning och spikar Sulkysport två starka spetsvinnare
Lycka til allesammen

Senast redigerad av travbonus den 2019-02-02 klockan 15:13. Anledning: co
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:13   #75
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2640
Standard

Disco är omgångens bästa spik! LYCKA TILL ALLIHOPA!

V75
Inlämnat: 2019-02-02, 14:58
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11, 12, 14 (7, 1)
2: 2, 3, 8 (11, 6)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 2)
4: 11 Peder Mykla (15, 8)
5: 10 Vincent Chase (1, 3)
6: 3, 4, 8, 9 (10, 7)
7: 3 Disco Volante (2, 10)

3x3x12x1x1x4x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod:
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:14   #76
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 2 550,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Southwind Feji (1, 7)
2: 2, 6, 8, 10, 11 (3, 4)
3: 2, 3, 4, 8, 9 (10, 1)
4: 2, 3, 5, 11, 15 (8, 4)
5: 6 Staro Leonardo (1, 8)
6: 3, 4, 7, 9, 10 (6, 8)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (1, 8)

1x5x5x5x1x5x8 = 5000 rader.
5000 x 1 x 0,50 kr = 2 500,00kr

Dagen drag är hämtade från:

Avd1)spik 11 Soutwind Feji - Viking, Eveton, Stekel
Avd2)10 Silent Hill- Sigh
Avd3)8 Dokonjo- Kocken 14
Avd3)3 Wingait CH- Northlad, Tvablaa
Avd4)2 Camaro Brick- Northlad,Stankarn,Lenninen
Avd4) 5 Crossfire Simoni - Northlad
Avd5) Spik 6 Staro Leonardo- Viking,Zimonzzon85,Mika F, Torstens
Avd6) 7 Nimbus CD- Stekel, Northlad
Avd7) 7 Master Crowe - Kocken 14,Tvablaa
Avd7) 6 Baron Gift - Stankarn

Lycka till!
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:14   #77
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Dagens spikideer:

V75:6 - Dante Boko
Jag vet att många har sina dubier avseende distansförmågan men kanske inte spelar så stor roll här, nu när Ludde kör så lär det bli hård körning in i första sväng för att få spets - och släppa till någon bra. Luckan kommer när de svänger in på upploppet och även om det är Björn upp på Nurmos - har han inte sett väl seg hitintills?


V75:1 - 1 Okaloosa Bell
Gäller att koppla grepp tidigt. Under utvecklingen, världens bäste Uffe, 40 meters försprång (minst). Får hjälp av stallkamrat. Så stenklar en märr kan bli!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:15   #78
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1319
Standard

7
11
1,2u,3,4,6,8,9,10,11,12u
2,3,11
1u,2u,3,5,6,8,10,12
3,9
2,3,4,6,9,10

Form slår klass, krav minst 1u
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:19   #79
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Tyvärr strulade speltjänst och jag fick inte in det reducerade som jag ville:( Fick då i stället bli spik på Sorbet.

1: 9, 11, 12, 13, 14, 15 (7, 1)
2: 8, 11 (2, 6)
3: 4, 5, 8, 10 (3, 9)
4: 11 Peder Mykla (15, 8)
5: 3, 5, 8, 10, 12 (1, 2)
6: 10 Zenit Brick (9, 4)
7: 4 Velvet Gio (3, 2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:21   #80
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Haha, jag bidrog alltså med två drag som sen inte kom med på mitt eget

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 2 550,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Southwind Feji (1, 7)
2: 2, 6, 8, 10, 11 (3, 4)
3: 2, 3, 4, 8, 9 (10, 1)
4: 2, 3, 5, 11, 15 (8, 4)
5: 6 Staro Leonardo (1, 8)
6: 3, 4, 7, 9, 10 (6, 8)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (1, 8)

1x5x5x5x1x5x8 = 5000 rader.
5000 x 1 x 0,50 kr = 2 500,00kr

Dagen drag är hämtade från:

Avd1)spik 11 Soutwind Feji - Viking, Eveton, Stekel
Avd2)10 Silent Hill- Sigh
Avd3)8 Dokonjo- Kocken 14
Avd3)3 Wingait CH- Northlad, Tvablaa
Avd4)2 Camaro Brick- Northlad,Stankarn,Lenninen
Avd4) 5 Crossfire Simoni - Northlad
Avd5) Spik 6 Staro Leonardo- Viking,Zimonzzon85,Mika F, Torstens
Avd6) 7 Nimbus CD- Stekel, Northlad
Avd7) 7 Master Crowe - Kocken 14,Tvablaa
Avd7) 6 Baron Gift - Stankarn

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:26   #81
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dagens spikideer:


V75:1 - 1 Okaloosa Bell
Gäller att koppla grepp tidigt. Under utvecklingen, världens bäste Uffe, 40 meters försprång (minst). Får hjälp av stallkamrat. Så stenklar en märr kan bli!
Och nästan 8 ggr på vinnarspelet.

Bra start!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), mackpeter (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:30   #82
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Riktigt snyggt!
Ruggig avslutning på Thorn Bird igen men lucka alldeles för sent för att hinna fram. I övrigt var tilläggshästarna en riktig besvikelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och nästan 8 ggr på vinnarspelet.

Bra start!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:32   #83
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Röv... Första reserv går in.
Dubblade southwind med Callmeawinner.. satt och velade mellan den och 1a.
Klart som helvete att man väljer fel
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:32   #84
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Uggh , borta direkt på snackisar :-(

Lite besviken på mig själv i första avdelningen,första tanken var att låsa första på 1 & 11....
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:35   #85
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Kuskseger av Ulf. Får öppna första varvet på 17,1. Då blir det svårt för tilläggshästarna att ta ledaren. Nöjd med att ha med Okaloosa Bell på fyra streck. Men Stankarn spikade - snyggt
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:46   #86
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

God natt
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:46   #87
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Varken Southwind Feji eller Pastor Power gjorde några av sina bättre lopp idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:46   #88
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Oj vad Jorma sover...men vinner ju nog märkligt nog ändå...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:48   #89
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Svettigt, hade inte klarat Untersteiners....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:48   #90
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Oj vad Jorma sover...men vinner ju nog märkligt nog ändå...
ha ha jorma pra pra jorma
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:50   #91
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dagens spikideer:

V75:6 - Dante Boko
Jag vet att många har sina dubier avseende distansförmågan men kanske inte spelar så stor roll här, nu när Ludde kör så lär det bli hård körning in i första sväng för att få spets - och släppa till någon bra. Luckan kommer när de svänger in på upploppet och även om det är Björn upp på Nurmos - har han inte sett väl seg hitintills?


V75:1 - 1 Okaloosa Bell
Gäller att koppla grepp tidigt. Under utvecklingen, världens bäste Uffe, 40 meters försprång (minst). Får hjälp av stallkamrat. Så stenklar en märr kan bli!
Kommer ihåg nu att jag hade 1 och 11 på systemet som försvann.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:50   #92
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Spikade Pastor.. Nä jag stänger av. Nu har vinsttorkan snart tagit kol på mig.
Börjar nog utveckla högt blodtryck av undertryckt ilska.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:51   #93
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Svettigt, hade inte klarat Untersteiners....
Vad har du här näst?

Blev det spik på Dante med eller?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 15:57   #94
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Så här blev mitt eget system. Bolagssystemet ungefär samma men har i fjärde 3,11 och 15.

V75
Inlämnat: 2019-02-02, 16:06
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 16:20
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 11, 12 (13, 4)
2: 2, 6, 8, 11 (3, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 9 (12, 8)
4: 11 Peder Mykla (3, 15)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12 (11, 9)
6: 9, 10 (4, 3)
7: 3 Disco Volante (10, 2)

4x4x5x1x8x2x1 = 1280 rader.
1280 x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.
Rättningskod: LMS FHK FZL
Hoppas på att spikarna går in. Sitter med samma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:03   #95
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5281
Standard

Avd
1: 4 Hawk Cliff (3, 2)
2: 2, 3, 11 (15, 8)
3: 1 Sebastian Journey (3, 2)
4: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (8, 2)
5: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (12, 11)

1x3x1x6x8 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.

Baserar V5 på Nurmos kusar idag
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:09   #96
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

V5

1: 2, 3, 4, 9 (1, 11)
2: 15 Sevilla (11, 8)
3: 1, 3, 8 (2, 6)
4: 10 Zenit Brick (9, 4)
5: 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 (6, 12)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:11   #97
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Wingait C.H. favorit
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:14   #98
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Avd
1: 4 Hawk Cliff (3, 2)
2: 2, 3, 11 (15, 8)
3: 1 Sebastian Journey (3, 2)
4: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (8, 2)
5: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (12, 11)

1x3x1x6x8 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.

Baserar V5 på Nurmos kusar idag
sad
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:14   #99
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
Wingait C.H. favorit
Ja, det var så mycket skrik på den under slutet av veckan. En knapp tredjehandare och så två favoriter i rad.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:15   #100
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, det var så mycket skrik på den under slutet av veckan. En knapp tredjehandare och så två favoriter i rad.
ja, my bad luck
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:16   #101
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Vad har du här näst?
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Blev det spik på Dante med eller?
Ja, tyvärr. Hade inte råd att gardera...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:17   #102
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Fan så trist att inte Hawk Cliff höll undan. Provade en V5:a som nu rök
4
11-alla
3,5-alla
9-alla
4
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:17   #103
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3208
Standard

1.000.000 rader borta i alla fall. System
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn

Senast redigerad av asgaya3141 den 2019-02-02 klockan 16:18.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:18   #104
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Kommer ihåg nu att jag hade 1 och 11 på systemet som försvann.
Du vet att det finns en flik med ”sparade kuponger”?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+20)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:19   #105
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50153
Standard

Kan Maggie Cash överraska nu?
De tre första avdelningarna har ju slutat 1-2-3...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:21   #106
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Nu får fan Lövgren vinna ett lopp. Han har ju sumpat en hel del betrodda chanser på sistone.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:22   #107
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Du vet att det finns en flik med ”sparade kuponger”?
NEJ!

Fruktansvärt tacksam! Hoppas du vinner!!!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:25   #108
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 648
Sharp$: 22789
Standard

Crossfire Simoni nu tack
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10), viking90 (+5), Protesgoran (+22)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:29   #109
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Det såg ut som att Sevilla blev störd till galopp, men de kommenterar det inte.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:31   #110
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

V5 rök och istället vann min skräll på V75-bongen, men den kan bara ge en femma och det lär inte betala sig idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:34   #111
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg

1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14
Om man säger så här: Skulle aldrig ta med piassavakvasten om det finns en chans att man får med vinnaren genom att ta bort honom. Tillägg, ”kort” distans. Tjänstefel att överhuvudtaget strecka.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:36   #112
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu får fan Lövgren vinna ett lopp. Han har ju sumpat en hel del betrodda chanser på sistone.
En omvänd staketregel, liksom? ”-ju fler sumpade straffsparkar i rad - desto närmare en seger!”

Tja, så kan man ju också se på det. Själv tänker jag ”en gång lallare - alltid lallare”.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:36   #113
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V5 rök och istället vann min skräll på V75-bongen, men den kan bara ge en femma och det lär inte betala sig idag.
do skul spela Crossfire Simoni bar odds
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:37   #114
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:40   #115
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 648
Sharp$: 22789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
Det har jag slutat fråga mig för länge sen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:43   #116
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
Beror nog inte på att han helt plötsligt blivit en usel kusk . Huvudförklaringen snarare att Svante Båth knappt startar några hästar den här tiden på året. I april-maj när hans unghästar kommer ut lär det vända.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:44   #117
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Beror nog inte på att han helt plötsligt blivit en usel kusk . Huvudförklaringen snarare att Svante Båth knappt startar några hästar den här tiden på året. I april-maj när hans unghästar kommer ut lär det vända.
Senaste åren har väl Erik tagit lång semester på vintern och gett sig ut i världen med familjen . Verkar som han stannat hemma i år.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:46   #118
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
En omvänd staketregel, liksom? ”-ju fler sumpade straffsparkar i rad - desto närmare en seger!”

Tja, så kan man ju också se på det. Själv tänker jag ”en gång lallare - alltid lallare”.
Staro Leonardo har jag satt som första reserv. Därmed är vinnaren klar i nästa.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:47   #119
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 648
Sharp$: 22789
Standard

Då får vi testa om BG med Shorthanded Jag bara krossar de
Lägger en peng på den
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:48   #120
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Harran boko nu tacka
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:49   #121
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Beror nog inte på att han helt plötsligt blivit en usel kusk . Huvudförklaringen snarare att Svante Båth knappt startar några hästar den här tiden på året. I april-maj när hans unghästar kommer ut lär det vända.

Ja, en del av sanningen med inte hela - tror han satsar mycket på arbete vid sidan om som tar kraft och fokus från kuskandet. Är inte Erik någon sorts representant för kuskarna inom STC, eller något?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:50   #122
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 141
Sharp$: 689
Standard

Snygg manöver av Crebas när hans häst hoppar o bara tar ut hästen ur fältet och klipper Sevilla
Allinlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:50   #123
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Jorma för att ta igen dagens totala avsaknad av form. Borde eg låta bli
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:50   #124
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Rewerend Wine och Harran Boko i nästa för bästa utdelning. 10 får gärna vinna.

Bra tvillingodds!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:50   #125
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
I viss mån ursäktad. Här är några av tränarna han kört åt i januari.

Caroline Björkegren,Gunille Oscarsson,Carina Granlund,Jimmy Hjertsson,Evelina Johansson,Emma Holmquist,Bo Nilsson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:53   #126
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
ha ha karma min ven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:53   #127
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så där täpper man till käften på belackarna, hehe!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:53   #128
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4285
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), Executive (+2)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:54   #129
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Fan. Där fick man bita i det sura äpplet. Varför skriver man om en 3 procentare men sen inte spelar den? Var ju helt överlägsen
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:54   #130
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så där täpper man till käften på belackarna, hehe!
Ja,svar på tal
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:54   #131
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen denna vecka - samma som förra; Vad fasiken har hänt med Erik Adielsson? Han vinner aldrig!
Jaså? Verkar fortfarande ha känslan för att köra häst, iallafall....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2019-02-02 klockan 16:55.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:57   #132
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Björn Goops hästar helt under isen?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:57   #133
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

HAHA! Tony Löfkvist efter segern: "Var är du nu Nurmos!?"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 16:57   #134
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tony Löfqvist - vilken stjärna, ahahahahahahahah!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+10), travbonus (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:02   #135
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

OOOOOOOHHHH

OOOOOOOHHH

Nurmos var är du nu....

Kan ju bli en hit ju
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:03   #136
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Björn Goops hästar helt under isen?
form är på vej ned
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:08   #137
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Jag spela 500 kr plads på Elian Web bra kuse
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:11   #138
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Dagens sista spel
DD
6,9,10
4
Vinnare
Timone Ek
Velvet Gio
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:14   #139
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Rak DD: 10-10.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:15   #140
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

fejl

Senast redigerad av travbonus den 2019-02-02 klockan 17:16. Anledning: fejl
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:17   #141
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 343
Sharp$: 5227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Dagens sista spel
DD
6,9,10
4
Vinnare
Timone Ek
Velvet Gio
10-4 så firar vi
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:18   #142
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

TRIO

Plac.
1:a: 10 Zenit Brick
2:a: 9 Sorbet
3:a: 7, 8
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:18   #143
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4285
Standard

Lämnade tidig DD för att inte ta till mig för mycket av sista minuten info... känner mig inte alls säker på DD´n men så här blev det:

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-02-02, 17:40
Åby
Lördag 2019-02-02
Start: 18:20
Kostnad: 225,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 8
2: 3 Disco Volante

3 x 75,00 kr = 225,00 kr.
Totalt: 225,00 kr.
Rättningskod: FFV DHG DSC
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:23   #144
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 900
Sharp$: 37923
Standard

Fan vad knepigt det är med Nurmos hästar. Vissa går hur bra som helst och andra vill inte alls.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:24   #145
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3208
Standard

Behåll ledningen så vinner du Berg
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:24   #146
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt lopp! Ojojoj, vilken nästagångare Nimus CD - hade vunnit lätt om han inte hamnat i rygg på Ludde!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:26   #147
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

hvad laver ludde pajas
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:26   #148
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Örjan lurade alla. Bara Bergh som fattade situationen.

Fungerar inte så bra för Björn just nu.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:27   #149
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eller, är det månne en bortkörning utav Bergharn?! Kör för sent runt sista kurvan...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:28   #150
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Timone Ek går bra , kommer iform
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:28   #151
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4285
Standard

Det är riktigt märkligt hur Timone Ek inte verkar ta tag i grejerna. Ser tvärslak ut hela loppet, men lufsar med till en 3e plats - utan att ta i?

Dante var inte bra.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:35   #152
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Avslutande torskspel:

Baron Gift - alla, 60kr
6 - 2,3,7, 100kr
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:36   #153
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Dante var inte bra.
Riktigt....pissdålig faktiskt. Helt felbedömd av mig.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:39   #154
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Om 3 Disco vinner får jag 3 sexor och ca 60 femmor på ena systemet och 1 sexa och 19 femmor på det andra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:46   #155
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Spelvärde 7 rätt på flera system. In och hylla när dom hyllar sig själv på twitter om några min.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:47   #156
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

HAHA, snygg sågning jag gjorde av Erik Sting i trådstarten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:48   #157
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4285
Standard

Erik Sting - ett halvår senare, typ
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:48   #158
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
HAHA, snygg sågning jag gjorde av Erik Sting i trådstarten
Vilken mardrömshäst för spelarna. Har väl varit V75 snackis typ 10 ggr utan att vinna och idag när äntligen spelvärdet fanns på den så vinner den.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:50   #159
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Riktigt....pissdålig faktiskt. Helt felbedömd av mig.
Jag tror att det berodde på kusken...
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:52   #160
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vilken mardrömshäst för spelarna. Har väl varit V75 snackis typ 10 ggr utan att vinna och idag när äntligen spelvärdet fanns på den så vinner den.
Du hade nog vunnit några kronor om du spelat idag Olle.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:55   #161
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Du hade nog vunnit några kronor om du spelat idag Olle.
Ja det känns så, men hade nog inte fått med Erik Sting om jag gått in på V75. Har inte spelbudget för 3000 kr system. Men i övriga lopp tror jag att jag fått med vinnarna.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:58   #162
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Goopen vinner sista!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 17:59   #163
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 102
Sharp$: 6158
Standard

Bra betalt på den raden väl? Två favoriter, en andrahandare och ingen tokskräll.
Noterar att Sjödén fick 2 på sitt lilla och 3 på det större
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:00   #164
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 648
Sharp$: 22789
Standard

En sexa och 33 femmor på butiksandelen delat på 8 blev det
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:13   #165
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Spelvärde måste ha reducerat bort sig på jokersystemen för enligt skrytinlägget på twitter var det ”bara” deras tidiga matematiska som satt. Det drog in en bra bit över halvmiljonen för drygt 3000 kr i insats. Utgår från att alla på deras redaktion lämnar in alla deras spelförslag varje dag så det måste bli champagne fest där i kväll.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:16   #166
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spelvärde måste ha reducerat bort sig på jokersystemen för enligt skrytinlägget på twitter var det ”bara” deras tidiga matematiska som satt. Det drog in en bra bit över halvmiljonen för drygt 3000 kr i insats. Utgår från att alla på deras redaktion lämnar in alla deras spelförslag varje dag så det måste bli champagne fest där i kväll.
Dom satte åtminstone 7 rätt på deras tillsammansandel.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:25   #167
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

3200 kr i P76 omsättning hos legolas. Utdelning där ingen som vet då det inte redovisas längre. Dom har inte ens redovisat resultat mer än fram till avd 5. Vilken skämtsida det blivit. Riktigt sorgligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:29   #168
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Däremot steg omsättningen något enormt på deras match 10 poolspel på fotbollen denna vecka. Med över 100 procent. Grymt imponerande . Förra veckan omsatte det 117 kr. Denna vecka 252 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:39   #169
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
3200 kr i P76 omsättning hos legolas. Utdelning där ingen som vet då det inte redovisas längre. Dom har inte ens redovisat resultat mer än fram till avd 5. Vilken skämtsida det blivit. Riktigt sorgligt.

Men vilka är det som fortfarande spelar där med dagens premisser? Finns ju inga bärande incitament alls!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:39   #170
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Bra betalt på den raden väl? Två favoriter, en andrahandare och ingen tokskräll.
Noterar att Sjödén fick 2 på sitt lilla och 3 på det större

Ingen av de 3 största favoriterna vann. Då brukar värdet dra iväg och ge "mer än förväntat". Idag gav det ca 400k mot förväntade ca 500k räknat på vinnarnas V75%.

Att det gav "under förväntat" beror nog helt säkert på att det var en riktig trendhästomgång. V75-1 till V75-5 vanns av hästar som trendade upp ganska rejält under den sista timmens spel. ( sista ca 30MSEK ).

Första siffran är vinnarens totala V75%. Andra siffran är vinnarens V75% räknat på sista timmens spel.

11,79 - 12,93
30,96 - 36,37
21,29 - 25,68
5,79 - 7,80
3,48 - 4,43
28,57 - 24,88
5,77 - 5,63

För alla som gick hårt på trend/skrik-hästarna blev det ganska bra betalt. Förväntad utdelning räknat på insatsfördelningen under den sista timmen var bara ca 200k. Och då är ju 400k superbra betalt.

Som spelet såg ut med 1h kvar till spelstopp borde den här raden ha gett ca 900k.

Idag fick vi se "sena infon" triumfera.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), GGS (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 18:46   #171
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Men vilka är det som fortfarande spelar där med dagens premisser? Finns ju inga bärande incitament alls!

Inte jag i alla fall. Men travomsättningen snart nere på hundralappar även på lördagar om dom inte gör något drastiskt omgående både vad gäller teknik och inicitament att spela där.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:06   #172
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4386
Standard

Se där, lusen Erik Sting råka ha en bra dag idag med Gubben i lådan och passar på när Disco och flera andra underpresterar. Snacka om överspelad nästa gång..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:13   #173
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5189
Standard

idag vann 2 hemma amatörer på V75
förra veckan vann 2 hemmaamatörer

det är inte ofta 2 amatörtränade hästar vinner på V75 o inte 2 veckor i rad
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:23   #174
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5189
Standard

varför fick inte Disco Volante startförbud ?

favorit fick bestämma , varvade på 16 i silver och blev 40 meter efter

borde inte ens startat
var var tränaren, hemma i traktorn
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:27   #175
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
idag vann 2 hemma amatörer på V75
förra veckan vann 2 hemmaamatörer

det är inte ofta 2 amatörtränade hästar vinner på V75 o inte 2 veckor i rad

Förändrades sannolikheten att minst 2 amatörtränade hemmahästar skulle vinna idag för att det vann 2 st förra veckan?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:28   #176
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 537
Sharp$: 7972
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
idag vann 2 hemma amatörer på V75
förra veckan vann 2 hemmaamatörer

det är inte ofta 2 amatörtränade hästar vinner på V75 o inte 2 veckor i rad
Jättebra för sporten! Förhoppningsvis kan de inspirera fler amatörer att starta på V75 och röra om lite i grytan. Dessutom kul för oss åskådare att få se lite nya ansikten och se äkta glädje.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:36   #177
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
varför fick inte Disco Volante startförbud ?

favorit fick bestämma , varvade på 16 i silver och blev 40 meter efter

borde inte ens startat
var var tränaren, hemma i traktorn
Han satt hemma och la ut videosnuttar från dagen på sitt twitter konto. Dock inget från det loppet .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:41   #178
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5189
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Förändrades sannolikheten att minst 2 amatörtränade hemmahästar skulle vinna idag för att det vann 2 st förra veckan?
blir det bättre om jag säger 4 på 14 lopp
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 19:45   #179
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
blir det bättre om jag säger 4 på 14 lopp
Bättre eller sämre vet jag inte.....jag är mest inne på att sannolikheten att minst 2 skulle vinna denna veckan inte hade ett smack att göra med att 2 vann förra veckan.


#oberoende #eller #beroende
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 20:07   #180
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5189
Standard

Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite

du lever upp till dit namn, med 40 poäng statistik på stockholms universitet så är jag hyggligt bevandrad i statistikens grunder

hoppas du fattar att vad jag menar är att amatörsegrar är ganska ovanligt numera i V75. nu blev det amatör framgångar 2 veckor i rad - Å det ser jag som ganska viktigt för travsporten, V75 är inte bara för SRF stable o Couranten

vanligare förr Berth Johansson, Dan Åke Ohlsson Börje Öhman, Börje BS, Kjell P var länge amatör osv
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 20:29   #181
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 28
Sharp$: 261
Standard

Säkert jag som är negativ och trist men satan vad less jag blir på hyllande av amatörtränarens grottmänniskofasoner. Är det bara jag? Vem fan häver ut sig något mot Nurmos i den stunden, fel fokus? Så satans dåligt när man precis har vunnit. Nej kan tyvärr inte glädjas ett dugg med fanskapet. Tacka vet jag en överlycklig Harpo, det är grejer det.
Carla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 20:31   #182
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Bättre eller sämre vet jag inte.....jag är mest inne på att sannolikheten att minst 2 skulle vinna denna veckan inte hade ett smack att göra med att 2 vann förra veckan.


#oberoende #eller #beroende
Jag har läst 30 poäng obetingad polemik på Södertörn, och om du dubblar insatsen varje vecka 2 amatörer inte vinner på V75 så kommer du bli rik till slut. Det är ett oslagbart system!
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 20:59   #183
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3378
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ingen av de 3 största favoriterna vann. Då brukar värdet dra iväg och ge "mer än förväntat". Idag gav det ca 400k mot förväntade ca 500k räknat på vinnarnas V75%.

Att det gav "under förväntat" beror nog helt säkert på att det var en riktig trendhästomgång. V75-1 till V75-5 vanns av hästar som trendade upp ganska rejält under den sista timmens spel. ( sista ca 30MSEK ).

Första siffran är vinnarens totala V75%. Andra siffran är vinnarens V75% räknat på sista timmens spel.

11,79 - 12,93
30,96 - 36,37
21,29 - 25,68
5,79 - 7,80
3,48 - 4,43
28,57 - 24,88
5,77 - 5,63

För alla som gick hårt på trend/skrik-hästarna blev det ganska bra betalt. Förväntad utdelning räknat på insatsfördelningen under den sista timmen var bara ca 200k. Och då är ju 400k superbra betalt.

Som spelet såg ut med 1h kvar till spelstopp borde den här raden ha gett ca 900k.

Idag fick vi se "sena infon" triumfera.
Superbra betalt för raden vet jag inte om det var, men tillräcklig anständig för att vara spelbar, gränsen gick vid ca 342000.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 01:27   #184
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Superbra betalt för raden vet jag inte om det var, men tillräcklig anständig för att vara spelbar, gränsen gick vid ca 342000.
´


Superbra betalt var det sett från "sena spelarnas" insatsfördelning. Om alla hade spenderat sina insatser som dessa hade det landat under 200k.

Sett från "tidiga spelarnas" insatsfördelning var det uselt betalt.

Och sett från hela insatsfördelningen var det precis under förväntat.


__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 01:34   #185
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite

du lever upp till dit namn, med 40 poäng statistik på stockholms universitet så är jag hyggligt bevandrad i statistikens grunder

hoppas du fattar att vad jag menar är att amatörsegrar är ganska ovanligt numera i V75. nu blev det amatör framgångar 2 veckor i rad - Å det ser jag som ganska viktigt för travsporten, V75 är inte bara för SRF stable o Couranten

vanligare förr Berth Johansson, Dan Åke Ohlsson Börje Öhman, Börje BS, Kjell P var länge amatör osv

ok.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 09:06   #186
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Idag fick vi se "sena infon" triumfera.
Är det inte oftast så?

Jag tycker att efterjandsjokern alltid går åt det hållet.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 16:11   #187
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Är det inte oftast så?

Jag tycker att efterjandsjokern alltid går åt det hållet.

Mvh Uffe

Förvånansvärt ofta är inte "sista timmens spel" så här mycket vassare än "tidiga spelet".

Fullblodsefterhandarna har dock 20-20 hindsight, agree.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 16:36   #188
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag har som vanligt inte så bra koll på procenten.
Men jag spelar allid med ranksumma och den är väldigt ofta
betydligt lägre efteråt än den var när jag lämnade in mitt system.
Jag siktar på att lämna in mitt system 16:15.

Däremot påverkas inte utfallet av systemet i lika hög grad.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 16:38   #189
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3378
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Förvånansvärt ofta är inte "sista timmens spel" så här mycket vassare än "tidiga spelet".

Fullblodsefterhandarna har dock 20-20 hindsight, agree.
Ja dom får skärpa sig, speciellt dom som spelar de första 20 miljonerna av dom sista 30 miljonerna!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 17:52   #190
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5189
Standard

fört statistik på detta sedan 2015 på lördag o onsdagar (missat en del men drygt 300 omgångar har jag)
krav + 2% jmf lördag morgon

det blir färre "!streckraketer" men de vinner oftare är min slutsats, dvs blir lättare för den som vill nyttja detta
och det funkar bättre på V75 'än V86

vissa omgångar händer det inte mkt alls i strecklistan
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 19:30   #191
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3378
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
fört statistik på detta sedan 2015 på lördag o onsdagar (missat en del men drygt 300 omgångar har jag)
krav + 2% jmf lördag morgon

det blir färre "!streckraketer" men de vinner oftare är min slutsats, dvs blir lättare för den som vill nyttja detta
och det funkar bättre på V75 'än V86

vissa omgångar händer det inte mkt alls i strecklistan
Är inte lördag morgon lite väl tidigt? Man bör väl upp mot minst 50% av totalomsättningen för att det ska kännas tillförlitligt. Men jag har inget belägg för detta.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 21:51   #192
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Är inte lördag morgon lite väl tidigt? Man bör väl upp mot minst 50% av totalomsättningen för att det ska kännas tillförlitligt. Men jag har inget belägg för detta.
agree

Lördag morgon är iofs en hyfsad för att hålla det hela konsistent. Jag läser av trenderna i efterhand mha ett reduceringsprogram och spelet fram till sista timmen med sista timmen.

Igår spelades ca 37% av spelet sista timmen innan spelstopp. Folk väntar och väntar mer än nånsin. ( Vilket även är en förklaring att det ATG inte har det lika lätt som förr med tekniken. )

Det är nästan förvånande att ATG som älskar avgifter inte tar 1% extra för att få spela timmen och fler % extra för sista kvarten.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-04, 05:51   #193
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5189
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Är inte lördag morgon lite väl tidigt? Man bör väl upp mot minst 50% av totalomsättningen för att det ska kännas tillförlitligt. Men jag har inget belägg för detta.
jag har 3 punkter

morgon hellre för tidigt än för sent, förr var det 20 millar idag 16-17.

40 miljoner dvs dubbla 12,30 - 13,00

sista som jag uppdaterar flera gånger

avd 1 lördags kl 8,30 12,30 o slutliga

Southwind Feji 54,0% 52,3% 48,0%
Callmeawinner 11,3% 11,6% 12,0%
Okaloosa Bell 9,1% 10,5% 11,8%
Wild Love 7,0% 7,4% 8,7%
Casual Rain 4,6% 4,3% 4,0%
Zdenka 3,7% 3,7% 3,7%

excelprogram den längsta tiden är plocka fram startlistan i ATG numera sega program. sedan bara markera kopiera
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td