Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-22, 19:22   #136
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Fast just jögga är DUKTIG, vunnit mängder med stora vinster. Och att gemene man gör det vecka efter vecka, mjaaa?! Jögga själv lägger ju bara 2 olika bolag per vecka så det där med 40 olika förstår jag inte hur du menar ?? Så länge man går plus på hans spel tänker jag fortsätta köpa,, alltid fint att vinna pengar
Hans brorsa har väl dessutom rekordet för högsta V75-vinsten väl?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:22   #137
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Fast just jögga är DUKTIG, vunnit mängder med stora vinster. Och att gemene man gör det vecka efter vecka, mjaaa?! Jögga själv lägger ju bara 2 olika bolag per vecka så det där med 40 olika förstår jag inte hur du menar ?? Så länge man går plus på hans spel tänker jag fortsätta köpa,, alltid fint att vinna pengar

För min del betvivlar jag inte att Jögga är kapabel att ordna plus åt andelarna trots ombudsavgiften. Däremot är det magiskt snett speltekniskt att snurra sånt högpotentialsystem obegränsat antal ggr ( dvs att folk får köpa tills det tar stopp på x50 ). En skräll till igår så hade en 4,5M-vinst gett 137k istället. Och det undervärdet slår INGEN i längden. Inte ens Jögga!

Att han är så skicklig gör det ännu mer märkligt att det var så känsligt som det tydligen var. Och när man är SÅ skicklig....vad är problemet med att redovisa resultatet på ett mer ärligt sätt?

Det är iofs inte meningen att man ska förstå allt här i livet. Men något är åtminstone lite märkligt.......
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:24   #138
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För min del betvivlar jag inte att Jögga är kapabel att ordna plus åt andelarna trots ombudsavgiften. Däremot är det magiskt snett speltekniskt att snurra sånt högpotentialsystem obegränsat antal ggr ( dvs att folk får köpa tills det tar stopp på x50 ). En skräll till igår så hade en 4,5M-vinst gett 137k istället. Och det undervärdet slår INGEN i längden. Inte ens Jögga!

Att han är så skicklig gör det ännu mer märkligt att det var så känsligt som det tydligen var. Och när man är SÅ skicklig....vad är problemet med att redovisa resultatet på ett mer ärligt sätt?

Det är iofs inte meningen att man ska förstå allt här i livet. Men något är åtminstone lite märkligt.......
Håller med dig 100% där! Tycker det är sorgligt att systemet ska varvas så många gånger.
Men som ett exempel igår då, lägger du 300kr och får nästintill 100 ggr insatsen tillbaka (27 000;-) så gråter i vart fall inte jag.. sen håller jag som sagt med om att det är synd att systemet ska varvas 30-50 ggr, absolut!!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:25   #139
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Hans brorsa har väl dessutom rekordet för högsta V75-vinsten väl?

Tillsammans har de nog en inte oansenlig del av toppen av V75-vinstlistan genom tiderna.

Men det är inte poängen. Snurriga andelsupplägg är ändå snurriga. System som kan ta potten kör man inte x35 eller x50. Man kör dem inte ens x2. Om man gör det har man inte andelsköparnas bästa i sinnet. Även om man vill få det att låta så i sin policy.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:26   #140
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Fast just jögga är DUKTIG, vunnit mängder med stora vinster. Och att gemene man gör det vecka efter vecka, mjaaa?! Jögga själv lägger ju bara 2 olika bolag per vecka så det där med 40 olika förstår jag inte hur du menar ?? Så länge man går plus på hans spel tänker jag fortsätta köpa,, alltid fint att vinna pengar
Ingen koll på just Jögga. Sen med 40 olika system ser jag till tillsammansbolagen som helhet då de marknadsför hela laget(t.ex cafe braco). Totalt sätt har dom väl omkring detta antalet olika system och när de träffar 1 av dessa 40 system så blir det ett jäkla hallå med mest inspelat i Sverige osv.

Senast redigerad av ab5 den 2019-04-22 klockan 19:30.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:26   #141
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Hans brorsa har väl dessutom rekordet för högsta V75-vinsten väl?
Du tänker såklart på Mikael Oscarsson som lägger andelar åt torpa, vågar faktiskt inte svara på om det är jöggas bror! Men korrekt, 67 mille och Mikael innehar rekordet
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:29   #142
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Ingen koll på just Jögga. Sen med 40 olika system ser jag till tillsammansbolagen som helhet då de marknadsför hela laget(t.ex cafe braco). Totalt sätt har dom väl omkring detta antalet olika system och när de träffar 1 av dessa 40 system så blir det ett jäkla hallå med mest inspelat i Sverige osv.

Tvivlar att det är värt att köpa in sig på hans system när han varvar det 35 ggr.

Dessutom som Strappa även nämnde tidigare så är det märkligt att man konstruerar ett system med sådan stor potential och varvar det såpass många gånger.

Vet man om att systemet lämnas in 35 gånger borde man väl ändå satsa på lite lägre utdelning? Detta eftersom alla "jackpott-rader" blir totalt värdelösa. Bättre om han t.ex. spelat 2 spik och satsat på rader med lite lägre utdelning, då hade man nästan kunnat motivera att systemet lämnas in flera gånger.

Hur mycket hade t.ex. Tobacco rensat om han fått in den igår? Långt ifrån vad den borde iallafall.
Som jag nämnde ovan för strappa så är jag en trogen kund på kungs frukt och jag har gått mycket plus där, sen håller jag helt med om att det är "sjukt" att varva systemen 30-50 ggr.
Men lägger jag några hundringar inköp och för högt 5 siffrigt tillbaka så är jag nöjd

Jag är själv spelläggare för ombud och spelar alltid unika system, just för att man nån gång drömmer om att vara ensam , inte varvat 35 ggr
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:31   #143
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Håller med dig 100% där! Tycker det är sorgligt att systemet ska varvas så många gånger.
Men som ett exempel igår då, lägger du 300kr och får nästintill 100 ggr insatsen tillbaka (27 000;-) så gråter i vart fall inte jag.. sen håller jag som sagt med om att det är synd att systemet ska varvas 30-50 ggr, absolut!!

Igår blev det i princip så bra det kan bli.

Om det hade blivit något snäpp svårare så hade det blivit betydligt sämre betalt i förhållande till utfallets svårighetsgrad pga flervarvningen.

Igår handlade det till slut om en relativt liten summa per system som gick om intet pga x35 och jag skulle ha jublat högt och hyllat spelläggaren obegränsat om jag hade varit med.

Men jag hade å andra sidan aldrig köpt in mig på ett sånt högpotentialsystem utan garanti att det bara körs x1. Jag får jobba ihop de där 26700 kronorna istället.

( Hyllade honom gjorde jag t o m....men han ville inte ta emot vare sig hyllning eller påsksluthälsning. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:32   #144
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Hans brorsa har väl dessutom rekordet för högsta V75-vinsten väl?
Ska även tilläggas att rekord mannen spelade ENSAM och det var inga varvade system eller andelar, helt själv, 67 mille. Det är imponerande !
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:36   #145
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Igår blev det i princip så bra det kan bli.

Om det hade blivit något snäpp svårare så hade det blivit betydligt sämre betalt i förhållande till utfallets svårighetsgrad pga flervarvningen.

Igår handlade det till slut om en relativt liten summa per system som gick om intet pga x35 och jag skulle ha jublat högt och hyllat spelläggaren obegränsat om jag hade varit med.

Men jag hade å andra sidan aldrig köpt in mig på ett sånt högpotentialsystem utan garanti att det bara körs x1. Jag får jobba ihop de där 26700 kronorna istället.

( Hyllade honom gjorde jag t o m....men han ville inte ta emot vare sig hyllning eller påsksluthälsning. )
Det är ju helt och hållet upp till var och en.
Som sagt, så länge jag går plus så fortsätter jag köpa , dumt vore väl annat ? Eller?
Känns ju som att skjuta sig själv i foten genom att avstå och gå miste om massa pengar, sen att det varvas 30 eller 100 ggr tycker jag fortsatt är sjukt men vinner jag pengar så är jag som sagt nöjd
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:37   #146
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Ska även tilläggas att rekord mannen spelade ENSAM och det var inga varvade system eller andelar, helt själv, 67 mille. Det är imponerande !

Jag håller det för högst troligt att samtliga av de allra skickligaste ombudsspelläggarna även lägger privata och unika system. Även Jögga.

Den dagen privat system och ombudslapp råkar överlappa varandra vid jättevinst lär de nog inte jubla inombords.....trots den delade glädjen.


( Själv använder jag verktyg för att undvika överlapp eller i förekommande fall spela med medvetet överlapp för lägre vinstintervall. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:40   #147
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Som jag nämnde ovan för strappa så är jag en trogen kund på kungs frukt och jag har gått mycket plus där, sen håller jag helt med om att det är "sjukt" att varva systemen 30-50 ggr.
Men lägger jag några hundringar inköp och för högt 5 siffrigt tillbaka så är jag nöjd

Jag är själv spelläggare för ombud och spelar alltid unika system, just för att man nån gång drömmer om att vara ensam , inte varvat 35 ggr
Möjligt att han är så duktig att man går med vinst i längden om man köper andelar vecka ut o vecka in.. Men då kan man fråga sig, varför i hela friden presenteras inte nettoresultatet för andelarna? Detta vore ju otroligt slagkraftigt marknadsföringsmässigt.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:42   #148
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Det är ju helt och hållet upp till var och en.
Som sagt, så länge jag går plus så fortsätter jag köpa , dumt vore väl annat ? Eller?
Känns ju som att skjuta sig själv i foten genom att avstå och gå miste om massa pengar, sen att det varvas 30 eller 100 ggr tycker jag fortsatt är sjukt men vinner jag pengar så är jag som sagt nöjd
Oja. Så länge allt landar i intervallen där det inte skadar så mycket är det ju som om det nästan inte hänt. För min del skulle inte spelpsyket tåla att få 137k när jag "borde" fått 4.5M.

Då avstår jag hellre ( hur knasigt det än låter ) en 26700-kr-vinst här och där för att inte ens riskera att det ska hända mig.

Givetvis är det upp till var och en. Alla köpare gör ju sitt egna val när de kvitterar "köp andel".

För mig handlar det helt och hållet om marknadsföringsmetoderna och ombudsavgifterna som jag anser är sjukliga. Absolut inte att jag missunnar någon som köper en andel att vinna.


När man är så skicklig....vad är då problemet med att redovisa t ex det löpande nettot per andel? Där är det enda märkliga som jag ser det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:44   #149
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag håller det för högst troligt att samtliga av de allra skickligaste ombudsspelläggarna även lägger privata och unika system. Även Jögga.

Den dagen privat system och ombudslapp råkar överlappa varandra vid jättevinst lär de nog inte jubla inombords.....trots den delade glädjen.


( Själv använder jag verktyg för att undvika överlapp eller i förekommande fall spela med medvetet överlapp för lägre vinstintervall. )
Då jögga som sagt själv har sagt att han lägger ca 100 lax per v75 omgång på egna system så lär han som sagt ha ett par minst sagt slagkraftiga bongar i näven varje lördag.

Sen är du typ statistiker/matematiker min käre vän, för en vanlig dödlig Svensson som satsar 300 i veckan på ett system och får en återbäring på nästan 100x.. tror inte den personen i fråga bryr sig vidare mycket om överlapp m.m
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:46   #150
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Möjligt att han är så duktig att man går med vinst i längden om man köper andelar vecka ut o vecka in.. Men då kan man fråga sig, varför i hela friden presenteras inte nettoresultatet för andelarna? Detta vore ju otroligt slagkraftigt marknadsföringsmässigt.
Inte den blekaste och håller med dig till fullo att det skulle vara så.. kanske ser bättre ut att skrika ut att man vunnit 9 mille? Nja jag har faktiskt inget bra svar på din fråga där, för att vara helt ärlig
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td