Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-06, 00:02   #391
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 17
Sharp$: 2229
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Återigen vem fan köper an andel för en tusing....
Hur mycket köper du alkohol för per vecka, Melander?
Återigen föreslår jag att Strappa och Melander möts i Byerast för en öl, ca 3 mil enkel resa för er båda.
boozo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 03:00   #392
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vi har väl haft den här diskussionen förut? Det finns folk som inte röker inte snusar, inte har sommarstuga, semestrar hemma på balkongen, cyklar till jobbet och inte har några direkt andra intressen. Det är många som inte har råd att lägga 1000kr på spel (för det var vad andelen kostade) varje vecka, men en hel del har i alla fall råd att lägga det när det är stor jackpot.
Knappa 900 kr får jag det till. ( Kanske det utsatta priset var 1000 kr/andel. Men systemet blev inte riktigt så stort. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 03:05   #393
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
För mig är det detsamma: Inte många som sätter minst 800kr varje Lördag på Trav.Jag känner ingen som jag känner....du kanske har rika vänner
Det handlar nog egentligen inte om att vara märkvärdigt rik.

Snarare väldigt olika livssituationer.


Bara för att jag känner dem som spelar för såna här summor betyder det inte att jag inte förstår att massor av människor inte har den möjligheten.

Däremot verkar det vara svårt för dig att sätta dig in i att det finns grupper av människor som inte är som dig och din umgängeskrets.

Jag antar att det egentligen är något annat du försöker säga? Säg då det istället.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 03:13   #394
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker nog att systemet fick ut ganska nära max, ingen favorit vann i garderingsloppen, favoriten som spikades var den enda som vann, och så satt en fjärdehandare som spik också.

Blotta förskäckelsen? Det gav väsentligt mer betalt än förväntat, det hade ju kunnat finnas ett par sådana här system till bland vinstbongarna, och det hade ändå gett som förväntat. V75 är ju ett spel där man får finna sig i att det finns knepiga spel med folk som lämnar in sitt telefonnummer som rad x 100 och att sådant ibland sitter. Eller att någon finsk fantom får feeling och har en bombmatta av system med rätt rad. Och så de tyska jättesystemen som gör det nästan omöjligt att bli ensam eftersom de i det närmaste helgarderar. Eller att Spelvärde har prickat rätt med sitt system (och för all del många av sina andelsspel), eller gud bevare oss att Nybrink eller Hultman sätter sjuan... De här butiksandelarna står för 40-50% av den svenska omsättningen, de gödslar en del också, till skillnad från influencers som bara ha impact på streckens fördelning utan att generera så mycket omsättning.

Andelarna kostade en tusenlapp, och det klart att det inte är särskilt många väldigt vanliga Svensson-spelare som köper den andelen. Det är människor som vet vad de gör, som vill investera i Jörgens kunnande och som tycker att det är värt 6% i avgift för det. Nu har de råd att satsa en tusenlapp i veckan i tre år framåt.
Det är inte 6% påslag som är "problemet" här. Utan att köpare 105 med hyggligt stor sannolikhet inte hade köpte 1/10 för 1000 kr om den hade vetat att man var inne på elfte varvet. En andelsräknare är vare sig problematiskt eller svårförståeligt. Däremot har jag fått signaler på att online-ombuden "skulle få fnatt" om de tvingas visa vilket varv man är inne på. Och ett argument MOT en andelsräknare är att de då istället skulle skapa enskilda system med 10 andelar vardera. Fast det tror jag inte alls att de skulle göra. För då blir ju elfte varvet sittande med ett annat system än de första 10 varven.

Men vad är det som dessa ombud skulle få fnatt över? Vad är det som de så tvunget måste dölja? Jag skulle inte sätta någon större summa pengar på att det inte lär dröja alltför länge innan en varvräknare införs för Butiksandelar.

Spelar man en 1/10 för en lax med Jögga vill man kunna vinna 10% av potten som bäst när allt sitter perfekt.. Inte knappa 1% som

40-50% av den svenska omsättningen tror jag inte ett smack på att den här typen av andelar står för. Andelar, inte omöjligt, Men andelar med hyggligt hög insats som dessutom är flervarvade? 40-50%? Då är det ett problem i sig och anledning nog att lägga ner V75+V86 här och nu för mig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-09-06 klockan 03:18.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 08:53   #395
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Knappa 900 kr får jag det till. ( Kanske det utsatta priset var 1000 kr/andel. Men systemet blev inte riktigt så stort. )
Säker? Blev lite fundersam här för du Strappa brukar alltid ha rätt fakta
Nu handlar det inte om många kronor men systemet kostade 9408/10=940,80 kr per andelen + avgiften som dom inte skyltar med om man inte går in på kvittodetaljerna....564,48/10=56,448

56,44+940,80=997,24kr.


8x7x4x14x6x1x1 = 18816 rader.
18816 x 1 x 0,50 = 9 408,00 kr
Ombudsavgift: 564,48 kr
Totalt: 9 972,48 kr
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 10:27   #396
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Säker? Blev lite fundersam här för du Strappa brukar alltid ha rätt fakta
Nu handlar det inte om många kronor men systemet kostade 9408/10=940,80 kr per andelen + avgiften som dom inte skyltar med om man inte går in på kvittodetaljerna....564,48/10=56,448

56,44+940,80=997,24kr.


8x7x4x14x6x1x1 = 18816 rader.
18816 x 1 x 0,50 = 9 408,00 kr
Ombudsavgift: 564,48 kr
Totalt: 9 972,48 kr
Det stämmer. Tydligen missade jag en häst i V75-1. Fick för mig att det var 7 hästar där. Men det var tydligen 8st.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 10:31   #397
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Återigen vem fan köper an andel för en tusing....

Många som inte är i samma livssituation som du och din umgängeskrets.

Inte "många" som i att det är en majoritet av spelarna som kan göra det. Men många i den meningen att det inte är något extremt sällsynt i ATGs kundstock.


Är det omöjligt för dig att tro att något existerar över huvud taget bara för att det inte existerar bland dem du känner/träffar?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 11:20   #398
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Idag satte han sjuan, 18 millar in...
Hehe, starkt jobb av honom i en mycket svår V75-omgång! Nu kanske hysteriska tweets och rom och cola-konsumtionen är en del av någon slags imagebyggande för att sälja andelar i en viss målgrupp, men min uppfattning är att det inte skapar något seriöst intryck hos någon som inte har en aning om vederbörande är. Om han nu dricker alkohol innan han fattar sina spelbeslut åt andra så har han antagligen ytterligare förbättringspotential, vilket ju är väldigt positivt med tanke på att han redan verkar vara en skicklig spelare.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 11:35   #399
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag har full koll på vad en vanlig familjeförsörjare ungefär har råd att lägga i genomsnitt på spel om inte personen i fråga väljer bort andra fritidsintressen. Och det är inte i närheten av knappa 900 kr för en tiondel av ett V75-system.

Jag vet inte om du vet....men finns andra levnads-konstellationer än "familj".

En summa som kan te sig som absurt hög för en familjeförsörjare kan t o m vara i underkant för en ensamstående person med ett hyggligt välbetalt arbete.

Om man tar mig själv som exempel är min "standard-insats" på V75 ca 400-500 kr om det inte är Jackpott ( utslaget på 4 olika andelsspel ). Är det Jackpot spelar jag ungefär det dubbla. Och 2-3 ggr per år satsar jag 3500-5000 kr. ( När det är multi-jackpott ).

För en familjeförsörjare med barn i den ålder där de kostar som mest är det helt orimliga summor.

Men jag har en okej lön och relativt låg levnadsomkostnad per månad och inget ansvar för andra personer än mig själv och det jag spelar för på V75 är absolut inte lejonparten av min fritids- och nöjesbudget.

Livet är olika.

Jag håller med dig på att det absolut inte är insatser för någon standard-Svensson-spelare. Men det är inte heller vare sig så ovanligt eller extremt som du verkar tro.
Finns ju en parameter till förutom pengar när det gäller travspelandet och det är tiden.

För familjeförsörjaren med fru och småbarn kan nog både pengar och tid i många fall vara ett problem.

För den som är arbetslös eller pensionär är det i de flesta fall pengar som är problemet. Tid finns i massor oftast.

För den som jobbar heltid och har en bra inkomst är det tiden som oftast inte räcker till. Det är ju mer eller mindre som att slänga pengarna i sjön att lira på trav utan att läsa på ordentligt.

Atg erbjuder ju idag spel från morgon till kväll 7 dagar i veckan i princip. Förmiddagstrav i Australien, lunchtrav, eftermiddagsgalopp från sydafrika, huvudbana på kvällen med saxbana från Sverige eller Norge . Att hinna läsa på allt detta klarar inte ens den som är vaken 24 timmar om dygnet och ägnar all sin vakna tid till trav. Ser att det finns personer här som dagligen säljer andelsspel till i stort sett allt. Denna/dessa personer måste ha flera som hjälper till med systemen gissar jag för annars blir det ju rena nummerspelen och det går ju aldrig i längden att plussa på med höga spelavdrag och många motspelare som är pålästa.

För den som jobbar heltid räcker knappast ens tiden till för att läsa på en bana per dag ordentligt. Då kan det ju vara kanon att köpa in sig på andelsspel om man vill lägga sig på soffan på kvällen och kolla trav men inte haft tiden att själv läsa på. Pengar är ju oftast inte huvudproblemet.

Sen finns det ju inga magiska genvägar till att bli en vinnare. Krävs både skicklighet och tur för det, men att spela på trav utan kunskap och tid samt pengar går inte. Man bör nog välja speldagar efter den tid man har för att läsa på och titta och spelinsatser efter de pengar man har över och råd att förlora. Bättre att avstå egna spel annars.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 11:51   #400
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Hehe, starkt jobb av honom i en mycket svår V75-omgång! Nu kanske hysteriska tweets och rom och cola-konsumtionen är en del av någon slags imagebyggande för att sälja andelar i en viss målgrupp, men min uppfattning är att det inte skapar något seriöst intryck hos någon som inte har en aning om vederbörande är. Om han nu dricker alkohol innan han fattar sina spelbeslut åt andra så har han antagligen ytterligare förbättringspotential, vilket ju är väldigt positivt med tanke på att han redan verkar vara en skicklig spelare.
I vissa sporter där det krävs koncentration så kan små mängder alkohol ge fördelar, när det gäller konstruerande av travsystem så gäller det nog också för vissa(för stora volymer funkar varken inom idrotten eller travet)...tycker själv att man kan ta "informations-attackerna" på lördagarna betydligt lugnare med ett par pilsner i kroppen, men det är ju jag...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:38   #401
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
I vissa sporter där det krävs koncentration så kan små mängder alkohol ge fördelar, när det gäller konstruerande av travsystem så gäller det nog också för vissa(för stora volymer funkar varken inom idrotten eller travet)...tycker själv att man kan ta "informations-attackerna" på lördagarna betydligt lugnare med ett par pilsner i kroppen, men det är ju jag...
Så är det, alla är vi olika. Och "microdosering" av det ena eller andra kan vara bra för vissa. Det är viktigt att må bra för att ta bra beslut, och som bäst kanske man mår efter en halv öl. Sen svingar pendeln någonstans, efter X öl till så kanske man börjar ta katastrofala beslut istället.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 12:46   #402
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Hehe, starkt jobb av honom i en mycket svår V75-omgång! Nu kanske hysteriska tweets och rom och cola-konsumtionen är en del av någon slags imagebyggande för att sälja andelar i en viss målgrupp, men min uppfattning är att det inte skapar något seriöst intryck hos någon som inte har en aning om vederbörande är. Om han nu dricker alkohol innan han fattar sina spelbeslut åt andra så har han antagligen ytterligare förbättringspotential, vilket ju är väldigt positivt med tanke på att han redan verkar vara en skicklig spelare.
Den förste olympier som diskades för doping var en svensk i lagtävlingen i modern femkamp. I skyttemomentet befann han sig ha mer än 0,5 promille alkohol i blodet, så Sverige diskades och fråntogs sin bronsmedalj.

Med det sagt: Ja, han har en stil och attityd ibland som är lite jobbig, men han är en gudabenådad travspelare som jag tror trivs rätt bra med att leverera spel flera gånger i veckan på regelbunden basis för att ha lite struktur i livet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 16:02   #403
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3349
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Den förste olympier som diskades för doping var en svensk i lagtävlingen i modern femkamp. I skyttemomentet befann han sig ha mer än 0,5 promille alkohol i blodet, så Sverige diskades och fråntogs sin bronsmedalj.

Med det sagt: Ja, han har en stil och attityd ibland som är lite jobbig, men han är en gudabenådad travspelare som jag tror trivs rätt bra med att leverera spel flera gånger i veckan på regelbunden basis för att ha lite struktur i livet.

Gudabenådad travspelare, ja det är det som är problemet! Att ge en sådan spelare betalt för att tippa för enormt stora summor åt andra är inte bra för oss stackars sharpsspelare. Jag ser det lite som en duktig rakebackspelare och dom gillar vi inte heller!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 18:17   #404
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Gudabenådad travspelare, ja det är det som är problemet! Att ge en sådan spelare betalt för att tippa för enormt stora summor åt andra är inte bra för oss stackars sharpsspelare. Jag ser det lite som en duktig rakebackspelare och dom gillar vi inte heller!
Suck! När folk får spela med lägre radpris och kickback är inte det bra. När folk frivilligt spelar med högre radpris genom flerbong och dessutom har ett högre spelavdrag är det heller inte bra...

Det vore faktiskt intressant att höra den samlade församlingens idéer här om hur man bygger upp så stora potter som ATG gör? Det verkar vara en väldigt naiv tro om att man skrapar ihop 130 millar i omsättning genom att det bara är gubbar med keps som spelar stående 128-raders och bara förbutiksbimbos som gör andelsspelen, och att det sedan räcker.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), Migge (+5), Gotland (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 18:59   #405
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Den förste olympier som diskades för doping var en svensk i lagtävlingen i modern femkamp. I skyttemomentet befann han sig ha mer än 0,5 promille alkohol i blodet, så Sverige diskades och fråntogs sin bronsmedalj.

Med det sagt: Ja, han har en stil och attityd ibland som är lite jobbig, men han är en gudabenådad travspelare som jag tror trivs rätt bra med att leverera spel flera gånger i veckan på regelbunden basis för att ha lite struktur i livet.
Kan man tolka det på annat sätt än att denne man förutom att vara en gudabenådad travspelare dessutom är en helt fantastisk människa som vill dela med sig av sin gåva till sina medmänniskor. För nog skulle han väl kunna vinna betydligt mer om han spelade själv eller i ett privat bolag istället för att varva sina fantastiska idéer varv efter varv efter varv.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td