|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#136 |
|
Banned
|
Hade den här också, andra plats för min spik i första, kostade laxar
V5 Inlämnat: 2019-04-19, 15:29 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:45 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Viking Brodde (9, 5) 2: 2, 3, 4, 9, 12, 14 (5, 1) 3: 1, 4, 10, 11 (7, 12) 4: 1, 6, 8, 10, 13, 15 (4, 9) 5: 4 Perfect Spirit (1, 3) 1x6x4x6x1 = 144 rader. 144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) Senast redigerad av trance_error den 2019-04-19 klockan 17:29. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
Surt, men mycket snygg DD!
|
|
|
|
#139 |
|
Ingen favorit vann avd 2-6. Visst hade 71 000 varit fint om det nu varit så enkelt att lösa dom fem loppen. Det hade jag inte gjort och blev väl inga pengar som tar särskilt lång tid att räkna på 6 och 5 rätt. Det var ju heller inga stora marginaler till femrättsjackpot . En favorit till hade räckt.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Ovanligt tyst från många håll som mången gånger är otroligt snabba med att påpeka när de anser att ex. jag, eller andra har fel, vad gäller spelteori... Nu stilla som i graven - undrar varför!
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Jag vet att det kan ge bra med några stora favoriter. Har själv rekommenderat en att spika tre st 60%+ men där jag var noga med att säga att du måste ha krav på minst en under 3# och minst en under 5% och du får inte ha fler favoriter med ens på systemet. Tror den gav en miljon den gången. Finns många faktorer att ta hänsyn till när man ska bygga ett system. När jag då tror på en del betrodda hästar i övriga avdelningar så valde jag att bygga om idag. Jag vill inte sitta på ett matematiskt system där jag lägger 60% av raderna på sådant jag inte vill spela. Det är ohållbart även om den raden som det nu blev idag säkert kunde vara spelvärd. Men på ett matematiskt så får jag ju med hemskt med andra rader dessutom som jag inte vill ha med på köpet. Och att spika de två giganterna för att sen spika en 13% och enbart spela upp till runt 7-8% känns inte lönt det heller. Idag hamnade jag snett på det som oftast. Men jag kommer aldrig sitta och gräma mig över en missad miljon för att jag spikade en megalampa som sviker och där jag inte fick med de goda karamellerna där alla andra också satt och sög på samma slickepinne! Hellre då att jag som idag missar 70 000 men vet att om jag hade haft övriga sex och åkt i första så hade jag åtminstone kunnat hämta ut 700 000 om Odessa Celeber nu inte vunnit... Det kommer löna sig i längden om jag nu bara kan spela i runt 5000 år eller vad som kan tänkas behövas
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
Men nu blev det inte det - du kan ju inte hitta på egna scenarion! Utgå från facit... Med ditt argumenterande så skulle jag kunna få upp utdelningen i miljonbelopp... Var dessutom bara en storskräll på 2% - resten låg på mellan 7-16%. Dessutom kusar vunna av ÖKx2, BGx1, CJJx1, MJx1 - Christian Fiore och Per Nilsson sticker väl ut lite men ändå inga som ALDRIG vinner...
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Det är just det fetade jag menar och som jag yrat om mången gånger - hur många drar in miljonvinster på V75 och eller andra spel, under sin livstid? 99.99% får aldrig uppleva att få in något dylikt, så ni väntar ju oftast förgäves, särskilt om ni vill ha miljonerna för er själva och inte i ett "Tillsammans-bolag"...
|
|
|
|
#145 |
|
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Tycker alltid trådarna dör helt efter avslutad omgång. Jag diskuterar gärna spelteori. Du hade rätt vinnare (första och sista) idag men det var väl också runt 40% chans att det skulle inträffa...
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Ja, och jag tar gärna 80 000 kronor för detta... Nu var jag dum nog att inte spela. Kanske hade jag satt den, eller inte? Bara att vi alla erkänner att det finns olika sätt att spela på och att allt utgår utifrån vad du vill att spelet skall innebära för dig personligen... Glad påsk!
|
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
Nu spelar jag mindre bolagsspel och då är det än viktigare att det verkligen ger betalt och att man inte spelar en massa icke spelvärda rader. Som jag skrev ovan är det inte att jag inte anser att dagens rad ej var spelvärd men oftast kostar en sådan spelvärd rad kanske fem icke spelvärda. Därför måste jag även avstå den ovan och får bygga annorlunda! Glad påsk själv! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Problemet när man spikar flera stora favoriter är att man betalar för massvis med rader som ger 5- och 6-rättsjackpott. Det gör att vissa rader har en återbetalningsprocent på 26-39% kontra 65% som är normalfallet. Därför bör man undvika att spela dessa rader så gott det går om man vill ha en chans att vara vinnande.
Mitt sätt att undvika o bli rånad av ATG idag: Spikade Perfect spirit, Emmylou och Shorthanded jag idag. För att slippa vissa givna jackpottrader, då jag spikat perfect spirit, satte jag att max 1 av Odessa Celeber och Tyfon brooline fick vinna. Sen vikta jag även mot vissa spelvärda skrällhästar där minst 1 behövde vinna. På detta sätt spelades inga 7-rätts rader med jackpott, trots spik på perfect spirit. Glad påsk alla
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
Jo, men samtidigt så går det självklart inte att enbart försöka fälla favoriterna, ALLTID - det håller inte, för vilken favorit skall man fälla? Eller riktigare sagt; vilken av dem faller? Faller alla så är du med STOOOORRRR sannolikhet inte med ändå... Gäller att studera och plocka ut den eller de som man skall fälla och köra hårt på detta. Jag skjuter hellre från höften och går ofta på egna idéer samt plockar gärna bort favoriter, men inte in absurdum. Mina rader kan ge allt från ganska lite till miljoner och potentiellt vara ensam. Vet att detta inte är optimalt men då är det ändå mina egna idéer som jag får sitta och idiotförklara mig själv över och inte att jag lyssnat på någon annan eller helt blint kollat på streckprocenten. En storfavorit som är lite, eller ganska mycket, överstreckad är troligtvis ändå en riktigt bra spik... Går man för miljonvinst i alla omgångar så lovar jag att man förlorar mer än att vara selektiv. Jag spelar för skojs skull och tar gärna en liten summa på några tusen, men självklart väntar jag på den vinsten som gör att jag köper mig en ö och lämnar detta skitsamhälle bakom mig... En bättre spik hade självklart varit att spara alla pengar som jag lagt ut på detta diaboliskt spännande och roliga spel! Jag upprepar det som ett mantra; 99.99% får aldrig in en miljonvinst som denne är själv på - varför vänta in i döden på denna istället för att plocka in lite stålar, då och då? Egentligen är vi alla idioter som sitter och hoppas och tror att vi en dag skall bli ekonomiskt oberoende. Bättre att ha kul under resans gång och plocka in lite deg i bland och kanske en dag...! Spelteori i all ära - det handlar ändå om att välja rätt och vara riktigt skicklig på att ranka hästarna. Vem har rätt? Ta ett lopp och låt 100 personer, både proffs och amatörer ranka ett femtonhästarslopp, så lovar jag att du får minst 10 000 olika rankingar. Så spelteorin faller på den som rankar hästarna, inte på teorin i sig självt. Spelteori är inte bättre än sin svagaste länk, nämligen spelaren. För vad är det som säger att just du har rätt? Om spelteori skulle vara "ofelbart" eller ens riktigt bra att köra efter så skulle de så kallade experterna få in sina småsystem, varje vecka - men det vet vi ju inte är fallet! Nu behöver man ju inte ranka alla hästar rätt, oftast finns det faktiskt "chanslösa" kusar i fältet. Om en megafavorit faller i ex. ett femtonhästarslopp - tja, då har du ändå 14 kvar att välja på - för hur ofta helgarderar du mot en storfavorit? Och tur, ja det skall vi bara inte börja gå in på... Jag vet att jag i mycket resonerar naivt och emot spelteorier som "nästan" är legio och absolut sanna - men jag gör gärna det, för det är mitt sätt att spela på. Nej, jag ger mig, svamlar bara nu och säger säkert emot mig själv hela tiden - jag har helt fel, orkar inte skriva mer - är för trött. Har jobbat natt och inte sovit efteråt. Kommer säkerligen gå in och ångra dessa inlägg i morgon, men skit samma - nu är det whiskey och öl som gäller! Jag siktar i alla fall på söndagens tävlingar - lycka till, alla! Glad påsk! ![]() ![]() ![]() :dr unk:
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
|