Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-21, 18:37   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard

GS75 22/4 Halmstad


Har lite funderingar på att besöka tävlingarna på Halmstad imorgon bara den här jädrans "ta ut sommaren för tidigt förkylningen" ger med sig tills imorgon...

Oavsett en del fina hästar som ska selas ut, bl.a. regerande Elitloppsvinnaren Ringostarr Treb ska årsdebutera..

Avd1 2140m Auto
3 Chili Jordan hade tidigare i vår mött en del tuffa hästar men kunde senast enkelt vinna i ett breddlopp från bricka 8, lite skrällfeeling för den nu med.
2 Melissa Montoya blir svårslagen felfri.

Avd2 2140m Auto
Peter Untersteiner forcerar till ledningen på sin hemmabana så kanske detta loppet är över? 4 Dont be Shy har startar 4 gånger varav 3 gånger har den körts i spets och vunnit två av dessa tredje gången vart det slagen av en häst som travat 3 inner men backat sig loss och spurtade bra i fjärde spår.

Avd3 2640m Volt
Håkan B Johansson sitter upp bakom omgångens just nu näst största favorit, det är väl ingen kusk man håller i handen som spik...3 Quite a Soldier.
2 Floats Cicciolina med voltexperten Uhrberg kan spännande till 8% var härom sisten ute mot bl.a. Southwind Feiji, Wild Love & Ile Saint Louis endast slagen av Southwind Feiji utav dessa dock hade den ju 40m tillgodo.
Annars är de främsta motbuden just på 40m tillägg i detta loppet med 11 Asterix Hornline & 12 Firewire den sist nämnd var ute i Sto-SM och silverdivisionen i höstas utan nåt resultat.

Avd4 2140m Auto
Mitt spikförslag för omgången 8 Guzz Mearas trots det dåliga utgångsläget men Johan Untersteiner har öst lovord om den här hästen och har tagit två enkla segrar i sina två starter hittils. Det kan bli en riktigt bra häst det här!

Avd5 2640m Auto
4 Frances Yoda är just nu en enormt stor favorit i 76%, inte startar på 3 månader? Men var ute mot Queen of Sand då bl.a. Petri Puro säger att hästen är i bra form trots avsaknad av lopp och räknar med en bra prestation direkt. 1 Bastian T tror tränaren att det ska vara med och strida om segern trots att de inte kan hålla ledningen från spår 1 dock ett ganska litet fält med 9 startande. Mötte senast Tudor Kronos t.ex. 6 Aha kommer från seger och är startsnabb kanske kan hitta ner i rygg på Frances Yoda.

Avd6 1640m Auto
3 Ringostarr Treb har ingen enkelt uppgift i årsdebuten när den bla. ställs mot 1 Racing Mange som visat fin form och startsnabbhet senaste starterna...Men det är inga dåliga hästar där bakom heller, 2 Justice Ås är startsnabb men tufft emot för denna och troligen vill de har rygg ledaren.
5 Donamite och 6 Dante Boko är ju bra i sina ljusa stunder också.

Avd7 2640m Auto
2 Vivuer Bi floppade som storfavorit i sin Sverigedebut senast, bättre utgångsläge denna gång och kanske höjer sig med tätkänning.
5 Marcello Wibb är snabb ut och första häst för mig här.
4 Global Warrior höll undan till seger framför Comanche Moon senast.
6 Moruga med Adrian Kolgjini lär väl få ett offensivt upplägg och kan vara med o göra upp om segern. 7 Vulcano N.P vann övertygande i sin Sverigedebut för Dahlén/Jepson men fick ge sig i spets senast.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 19:27   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Clabbe Visa inlägg
Undra om man kan lita på Joakim Lövgren? Vad tror ni?
Han svikit mig lite för många gånger de senaste...Kanske inte spikat han varje gång men han har svikit favoritskap ordentligt de senaste månaderna känns de som.
Nanny Mcphee, Juan *2, Illuminati & Sevilla...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 19:28   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Clabbe Visa inlägg
Jag håller med om Ringo som hunnit bli 9 år nu och årsdebut!
Jag skulle vilja kalla detta ett avslag på en favo!
Tänkte ta paus med travet nu till torsdag kväll och pokaluttagningarna men detta lopp måste man kolla . Hästen visade väl annars i fjor just att den inte behöver lopp i kroppen. Gick då raka vägen ut i olympiatravsfinalen efter flera månaders vila och vann på 10,0 över full distans . Dock är loppet i morgon inte alls av samma dignitet så är kanske inte alls iordningställt för att prestera på topp. Inte läst någon intervju.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 20:43   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

RINGOSTARR TREB Han har tränat på bra nu sedan någon månad tillbaka och känns bra. Han har gått en hel del 2100 meters- och 1600 metersheat och sedan fått speeda till slut i 400-500 meter. Han känns så pass fin att det är dags att börja tävla med honom. Han har inte den form han hade för ett år sedan redan nu, men förhoppningen är att han gör ett bra lopp och visat att han vill tävla igen. Så känns det också som om han vill göra. Det var länge sedan han gick ett komplett lopp och det är min förhoppning att han ska göra nu. Det ska bli mycket intressant att starta honom igen. Vi kör barfota runt om och med jänkarvagn direkt, säger Jerry Riordan.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 21:48   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Clabbe Visa inlägg
Tyvärr så finns det få tips till GS75

Är det då "Experterna" vill vara ensam om 15Mille tro?
Sen är väl frågan om inte mångas spelkassor såhär i slutet på månaden börjar bli tomma efter 4 V75 dagar där spelarna speciellt i torsdags och lördags fick tillbaka otroligt lite. Ännu fler än normalt som förlorat pengar efter 4 V75 dagar med hög omsättning och klen återbetalning . Dom som la beslag på jackpotpengarna var få eftersom utdelningen på 7 rätt var hög idag (ca 1,5 på 10 000 system prickade in 7 rätt).

I slutet på veckan får de flesta lön igen och atg hade säkert hoppats på jackpot till olympiatravet. Så blev det inte. Men dom bjuder sina kunder på en ny extra V75a igen redan den 1 maj.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 08:37   #6
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard



De e ju fan också, när man väl bestämt sig för att åka o titta på lite live trav för första gången på 1½ år!!! Så får man stanna hemma med en rejäl mansförkylning istället...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 08:47   #7
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 159
Sharp$: 1299
Standard

Pinto Bob i sista kan vara en kantboll! De är nöjda med den
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 11:08   #8
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

5 Skymaster kanske kan vara en rolig skräll i avd 5. Bra tider skrällkusk bra spår hemmahäst .. Fyra bakom Illuminati för någon start sen. 1,4,5,6 tycker jag räcker om man nu inte vågar spika nr 5

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-22 klockan 11:19.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 11:12   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

9 Im The Only One i första har bra kapacitet oxå. Även 10 Livi Magic tvåa bakom Victoria Lane sist..

Tycker att första avd är ett skräll lopp. Många med chans. Ston och låg klass.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-22 klockan 11:17.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 12:01   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Jag spikar Ringostarr Treb idag.

Känns nästan löjligt att Ringostarr Treb bara är 5:e största favorit idag.
RT har blivit favoriten ”alla” vill fälla idag.

7 hästar i loppet och många är intresserade av spets. Från spår 3 kan man ta en sansad start med RT och få en perfekt resa i draget när de andra kör mot varandra. Jag har alltid tyckt att RT är en bra avslutare och det här gänget skall man käka upp över upploppet. Man behöver inte vara i 100 procentig form för att vinna idag.

Donatomite från ledning är nog värst emot. Helst ser jag Racing Mange i spets. Jocke Lövgren kör oftast ganska ryggradslöst och släppet nog till RT om Paal skulle ställa frågan i en andrafas av spetskörning.
Någon gång per år tiltar dock Jocke helt och är inblandad i riktiga idiotkörningar.
Om det skulle bli fallet idag gynnar det bara RT som jag tror tas lugnare och avvaktar i andraspår. Det är nog Donatomite som riskerar att svaras ut om Jocke spetsar.

Spik nr 2 blir storfavoriten 8 Guzz Mearas


Lycka till med spelet idag
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 12:02   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Skulle 7 First Lady Michelle kunna skrälla annars är Asterix Hornline och Floats C intressant. Akema hästen är bra oxå och gillar distansen.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 12:38   #12
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 632
Sharp$: 22688
Standard

GS75 på Halmstad, då hamnar mina två spikar på pappa och sonen Untersteiner
Blir kul o se Don't be shy igen. PU har höga tankar om hästen och jag tror det är påställt direkt i första start efter vila. Startsnabb och det luktar spets och slut. Spik nr.1
I den sista avdelningen får sonen mitt förtroende med Marcello
Wibb. Helt ok ut, men kanske inte tillräckligt för att spetsa direkt, utan jag tror den får överta efter 4-500m. Fuskar bort ett varv och leder runt om. Spik nr.2
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 13:37   #13
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3173
Standard

44 % !!! SCHAAAS

3.Quite A Soldier GS75-3 – Håkan B Johansson (Hag Ve)
- Återkommer efter vila och tanken är såklart att gå felfritt idag. Dock är han ruggigt svår från start och i provloppet så var det ingen förbättring på den fronten, så jag har inga större förhoppningar på honom idag faktiskt. Jag kan inte förstå att spelarna gjort honom till storfavorit. Han är ju rankad långt framme i förhandstipsen men jag ser inte detta som någon het chans idag. Det blir att ta det lugnt och fokuset är gå iväg felfritt. Skulle han galoppera så kommer jag inte jaga på honom och köra ikapp fältet, utan då är loppet över. Loppet är trots allt inte det värsta och han tävlar mot sig själv. Hade han haft toppform samt funkat så hade jag trott på vinst, men han har lite att bevisa och det blir ett passivt upplägg idag, säger Håkan B Johansson.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 13:47   #14
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag spikar Ringostarr Treb idag.

Känns nästan löjligt att Ringostarr Treb bara är 5:e största favorit idag.
RT har blivit favoriten ”alla” vill fälla idag.

7 hästar i loppet och många är intresserade av spets. Från spår 3 kan man ta en sansad start med RT och få en perfekt resa i draget när de andra kör mot varandra. Jag har alltid tyckt att RT är en bra avslutare och det här gänget skall man käka upp över upploppet. Man behöver inte vara i 100 procentig form för att vinna idag.

Donatomite från ledning är nog värst emot. Helst ser jag Racing Mange i spets. Jocke Lövgren kör oftast ganska ryggradslöst och släppet nog till RT om Paal skulle ställa frågan i en andrafas av spetskörning.
Någon gång per år tiltar dock Jocke helt och är inblandad i riktiga idiotkörningar.
Om det skulle bli fallet idag gynnar det bara RT som jag tror tas lugnare och avvaktar i andraspår. Det är nog Donatomite som riskerar att svaras ut om Jocke spetsar.

Spik nr 2 blir storfavoriten 8 Guzz Mearas


Lycka till med spelet idag
Jag tror Racing Mange är chanslös att svara ut Donatomite. Om spåren vore omvända skulle det kanske bli match om spets.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 13:47   #15
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3173
Standard

GRAND SLAM 75
Inlämnat: 2019-04-22, 14:46
Halmstad
Måndag 2019-04-22
Start: 15:00
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 8, 12 (7, 9)
2: 4 Don't be Shy (10, 2)
3: 2, 7, 8, 11 (3, 9)
4: 8 Guzz Mearas (3, 1)
5: 1, 2, 4, 6 (8, 9)
6: 1 Racing Mange (3, 6)
7: 3, 6, 12 (5, 2)

3x1x4x1x4x1x3 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: Ändrade spik i 6e
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td