|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V64 Solvalla-jackpot
Provar Flashing Boko på svs till 3,75, dom ligger klart högst på det och det ska ryckas skor och köras 11,0, behövs startpoäng för att komma med till elitloppsmonten enligt tränaren. Provar även Flavienne Lascaux till 4ggr på svs, riktigt bra senast och troligtvis fartmässigt överlägsen, hoppas att den fått bukt med osäkerheten tidigare och Jorma bara kör...
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Känslan är att BG ramar in kvällens V6-a
I första ser det ut som WO, spets o slut Short Cash. I sista tar han ut en av mina favorithästar, Nadal B. Man har siktat hit och jag tror det blir en dödens kross ifall FBL inte skulle släppa, annars SOS där med. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
1 tar aldrig ledningen i detta loppet av egen kraft, inte Nadal heller.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Testade Nadal till 2,40, verkar ju liggas lågt med PS och N har ju vunnit sina årsdebuter, förra året vann den tolfte maj i debuten och gjorde det ju bra i e-loppet sen...
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ja förstår det. Men i min värld är 1 chanslös på spets, om inte Tomas vill köra för spets tror jag att någon av de andra tar ledningen 5 4 eller 8 om max laddning
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tror Nadal vinner fram och baklänges, om det blir dödens eller ledningen spelar ingen roll. De har inte sagt något om Elitloppet men räknar med att de vill visa upp den här efter regibytet och få en biljett på det, barfota direkt. Hade spikat Nadal även om Propulsion hoppat in för Perfect Spirit här.
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Vad tänkte du spika? |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Väldigt roliga lopp i kväll. Därmed så måste jag slänga in ett system med spikar på Flashing Boko och Nadal Broline.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jag funderade också på det och hittade inget svar. Men jag skulle väl tro att han hellre har med en häst själv i just det loppet än att köra en annan, även om den är en av favoriterna. Det är inte så ofta det stallet har chansen till det.
|
|
|
|
#13 |
|
Flashing i montéloppet om inte tränaren har överhypat hästen alt galopperar menså lär det bli. I övrigt spelar ja reducerat så får väl se om det blir nån mer spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Om Nadal skulle få en inbjudan till Elitloppet så kan Goopen ha tur och få med den i det heat som Readly inte går i. Då är han garderad.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
16 unika ekipage i Elitloppet, så det spelar ingen roll i vilket heat dom hamnar. BG kan inte köra båda.
viking90 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Olika kuskar till varje häst oavsett heat... Eller har jag drömt de? |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Om de inte ändrat reglerna och jag minns rätt så seedar de efter kuskarna så de som har två styrningar alltid får sina hästar i två olika heat.
|
|
|
|
#19 |
|
Tvivlar på att han resonerar så. För familjen Goop går alltid pengarna först, att han skulle avstå köra en Elitloppsfavorit känns avlägset. Men kan vara så att Nurmos o ägarna vill ha Jorma som kusk i hästens sista lopp. Då är problemet löst.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Det stämmer att de ändrade reglerna för Elitloppet förra året så att en kusk inte kan köra häst i bägge heaten.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ja där har du en poäng. Men ett sånt lopp som Elitloppet med egentränat, då får det nog stå tillbaka för en gångs skull tror jag iaf. Sällan har de chansen, och bara en gång har det gått hela vägen. Men ingen segerglädje eftersom den vinsten kom långt efteråt pga diskningar. Vi får se. I försöken får han väl som sagt köra båda ifall det blir så att Nadal får inbjudan och Nurmos vill ha han. Går båda vidare är han iofs tvungen att kör sin egna i finalen.
|
|
|
|
#23 |
|
Hade också något om det i bakhuvudet och rätt har du. Fel av mig!
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Lycka till |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Mitt system blev 33% billigare nu. Jag tar bort denna.
Noterar att 3 La Surprise Tooma (V64-4) ska tävla med skor ikväll, gick barfota runt om senast. Enligt Solvallas vagnlista blir det även vanlig vagn istället för jänkarvagnen som hon hade senast och ändringarna känns inte alls bra då då hon innan senast inte gett något vidare märkvärdigt intryck. Rankas därför ner.
|
|
|
|
#26 |
|
V64
Inlämnat: 2019-05-14, 19:28 Solvalla Tisdag 2019-05-14 Start: 19:30 Kostnad: 42,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Short in Cash (8, 9) 2: 2, 4 (3, 5) 3: 2, 3, 6 (1, 5) 4: 6 Flavienne Lascaux (9, 4) 5: 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10 (12, 8) 6: 6 Nadal Broline (10, 1) 1x2x3x1x7x1 = 42 rader. 42 x 1 x 1,00 kr = 42,00 kr. Totalt: 42,00 kr. Rättningskod: CSJ THR PXC |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#28 |
|
V64
Avd 1: 6, 9 (8, 3) 2: 4 Flashing Boko (2, 3) 3: 1, 2, 3 (6, 5) 4: 4, 9 (6, 2) 5: 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (5, 4) 6: 6 Nadal Broline (10, 1) |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Gjorde ett litet som motspel till Stekels andelsspel
![]() Började bra på det lilla egna ![]() V64 Inlämnat: 2019-05-14, 16:34 V6 - endast vinst vid 6 rätt Solvalla Tisdag 2019-05-14 Start: 19:30 Kostnad: 24,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Short in Cash (8, 9) 2: 3 Nappa Scar (2, 4) 3: 6 Wild N.Crazy W.F. (2, 3) 4: 3, 4, 5, 6 (9, 2) 5: 1, 5, 8, 10, 11, 12 (2, 9) 6: 1 Milliondollarrhyme (10, 6) 1x1x1x4x6x1 = 24 rader. 24 x 1 x 1,00 kr = 24,00 kr. Totalt: 24,00 kr. Rättningskod: CRL XHX TZC |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
![]() Lycka till (men egentligen inte)
|
|
|
|
#31 |
|
Stryker de inte!!? Inte för att jag klagar spelmässigt för jag har lirat H2H mot den. Såg inte hur det gick till men borde väl vara autostrykning när ryttare gått i backen?
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Ge mig fan att den går ut o bara vinner nu |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gunga på Flashing Boko. Då lär ju Assault vinna.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har en raket kvar och kör rak DD: 12-6.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nappa Scar kastade av ryttarinnan strax före defilering. Den gick väl ett varv själv sen (utan att skena tror jag men såg det inte) och Goop fångade in den lite snyggt när han var ute och värmde häst. Vore det ett vanligt lopp och inte ett där man var garanterad 8500 bara för att komma i mål skulle de nog ha strukit efter nåt sånt...
|
|
|
|
|
#37 |
|
Trav är inte trav. Trav är att de springer runt några varv sen vinner Örjan Kihlström med ett halvt huvud.
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Det där stoet lär få en rosa biljett
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jansson kör alldeles för sent. Jag förstår inte att de så ofta ska vänta i en trög rygg istället för att runda den. Avslutade suveränt. Som tur är så har jag bara plats på den på raketen.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Fyra vändor på den där, satt bra som plåster på Flashing Boko-såren...
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Solvalla förnekar sig inte med låga utdelningar. Hehehe
|
|
|
|
#43 |
|
Inte slut än, kanske exploderar Explosive De Vie från rygg ledaren i sista!
|
|
|
|
#44 |
|
V64 måste ju vara i särklass veckans tråkigaste streckspel... det var sista gången på denna spelform på ett bra tag framöver
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Avd 1: 1, 2, 7, 9 2: 2, 3, 5, 6 16 x 20,00 kr = 320,00 kr.
|
|
|
|
#46 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-05-14, 21:01 Solvalla Tisdag 2019-05-14 Start: 20:56 Kostnad: 500,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Cameron Dream 2: 10 Perfect Spirit 1 x 500,00 kr = 500,00 kr. Totalt: 500,00 kr. Rättningskod: JRJ SHR TNH |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Haha ! Möjligt ett undantag då! Men endast då i sådant fall... jackpot omgång på 5 mille och vi har en ev utdelning på 176 kr eller nåt sånt där med nadal i sista.. visst det kan ge några 4-5 siffrig belopp emellanåt men det måste vara lätträknat senaste tiden?! Tycker spelvärdet är 0 för tillfället, tur det är v86 imorgon som däremot är veckans bästa spel
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Två voltlopp, ett lågklassigt sprintlopp och ett treåringslopp idag gjorde att det fanns lite potential tyckte jag. Men den uteblev. Goop verkar vara på g nu med stallet, gäller nog att passa nästan allt nu framöver när de vaknar till!
|
|
|
|
#51 |
|
Elitloppet för nadal då!
Fin den var , dagens höjdpunkt att se helt klart. . Till skillnad mot 176 kr |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Vilket rejs det blev!!!
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jag kan inte låta bli att tycka synd om Fredrik B Larsson alltså. Han är ju så värd att få vinna det där loppet med Milliondollarrythme!
Gjort två fantastiska starter i rad nu! Svarade spets som flera av oss trodde! Strider grymt bra efter att ha varit med i den öppningen också! Han kommer utvecklas framöver! |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Stackars Malmroth får stoppa undan rosa biljetten. Trist med alla som tackar nej tycker jag. Är det bara för att de tror att de är chanslösa? I Björns fall är det väl förmodligen Readlys "fel" helt enkelt. Ägarna borde ju vilja vara med tycker man, hästen tål det ju...
|
|
|
|
#58 |
|
1.09.1 i årsdebut, vill ägarna vara med så blir det ju så...dom får väl byta tränare, går ju att byta tillbaka...
Senast redigerad av mikaels den 2019-05-14 klockan 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
440kr tillbaka på enkelraden idag, det är väl inte så dåligt betalt? Spelar man enkelrad enbart de gånger det finns en sportslig chans till att den går in borde man gå hyggligt plus faktiskt. Det går ju säkert in en handfull gånger varje år, kanske tvåsiffrigt till och med.
|
|
|
|
#60 |
|
Bara för BG att i morgon säga att hästen blev lite sliten av dagens prestation, så är Elitlopps-snacket över. Sen blir det starter framöver i sommarens fina storlopp.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Det är väl tyvärr så. Säger inte att det är så i det här fallet, men överlag har de verkligen väl mycket makt tränarna. Man kan tro att det är de som betalar för hästarna ibland.
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Finns bara en metod, att rösta med fötterna. Men det är ju också en process som kan vara oläglig av diverse orsaker. |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#64 |
|
Har Malteserna flyttat till Danmark ?
Toppvinster #V64 S: 63763kr,DANMARK 63763kr,DANMARK 63763kr,DANMARK 63763kr,DANMARK 63763kr,DANMARK 57125kr,TYSKLAND 54199kr,DANMARK Inte mycket till de Svenska spelarna idag heller. Dom bidrar väl mest till ännu en jackpottisdag om en vecka :( |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ägarinnan badar i pengar, så hon lär inte jaga fram en start av ekonomiska skäl. Dessutom stor djurvän vad jag förstått, talar också för att hon vill skynda långsamt. Klart äran vinna ett Elitlopp hägrar, men hur realistiskt är det med en vinst? Säkrare sikta mot Oslo och hämta en pokal där?
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#67 |
|
09,1 i årsdebut i maj, samma upplägg ledde till en heroisk o ärefylld insats i e-loppet förra året o då var inte årsdebuten lika imponerande(!). Förutsättningarna för Nadal i år är ju betydligt bättre o vem kan dra nytta av att de två stora duellerar?!? Som ägare så skulle i vart fall jag, kräva att den startar om den blir inbjuden...att Björn vill köra RE är en helt annan femma och det får stå för honom...Är allt bra med hästen efteråt, så hoppas jag att Björn o Timo visar "ryggrad" och B kör sin egen träning, samt att Jorma sätts upp på RE...man kan ju hoppas...
Senast redigerad av mikaels den 2019-05-15 klockan 09:35. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
1William (+25) |
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
...och just på RE tror jag inte att det spelar så stor roll om BG eller JK kör(han måste ändå "göra sitt lopp"), men det är klart att i en tät slutstrid så tar jag hellre Björn...
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Sitter nästan och hoppas på att de bestämmer sig för Jorma oavsett om Nadal tackar Ja eller nej. Tog inte lång tid innan vi fick en "jävsituation" eller vad man ska kalla det.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Tackar Nadal nej, så blir det ju BG på RE, om N tackar ja så blir det kanske Jorma men inte säkert...och det vete fanken om jag inte styr mot Stockholm(är ju bara 60 mil från Hoting), om det blir Jompe...Har ju träffat honom vid några tillfällen och det är en lite tystlåten men synnerligen sympatisk människa, skulle verkligen unna honom en elitloppsseger som kronan på verket...
Senast redigerad av mikaels den 2019-05-15 klockan 12:30. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|