Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-26, 20:32   #256
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Så kan man tycka. Men domarna måste döma efter reglementet. Och i Frankrike, t ex, hade Jos knappast blivit bestraffad öht. Ska vi ändra reglementet på det sätt du tycker, samtidigt som vi vill ha ett reglemente som är lika i hela Europa och helst hela travvärlden. Jag säger lycka till åt de som får det uppdraget!
Lite konstigt resonemang, bara för att ett land har ett tillåtande regelverk behöver väl inte vi ha det. Tänk om man resonerade så med alla typer av regelverk o lagar... Och varför ska Frankrike diktera villkoren?
Det funkar ju ganska bra nu då vi har kuskar som är ansvarstagande o sportsliga. Men skulle alla börja köra som blossar-Jos så skulle det nog hända grejer. Travloppen skulle se ut som formel-1 starter. Men så länge syndarna är få så händer inget.
Sen är ju regelverket så godtyckligt. Det där med att några få ska försöka analysera hur loppet hade blivit utan trängningen. Vore väl mkt enklare att en trängning leder till diskning oavsett?
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 20:43   #257
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7955
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Lite konstigt resonemang, bara för att ett land har ett tillåtande regelverk behöver väl inte vi ha det. Tänk om man resonerade så med alla typer av regelverk o lagar... Och varför ska Frankrike diktera villkoren?
Det funkar ju ganska bra nu då vi har kuskar som är ansvarstagande o sportsliga. Men skulle alla börja köra som blossar-Jos så skulle det nog hända grejer. Travloppen skulle se ut som formel-1 starter. Men så länge syndarna är få så händer inget.
Sen är ju regelverket så godtyckligt. Det där med att några få ska försöka analysera hur loppet hade blivit utan trängningen. Vore väl mkt enklare att en trängning leder till diskning oavsett?
Tror inte du riktigt läst vad jag skrev, eller så var jag otydlig.
Jag skrev inte att Frankrike ska diktera reglementet, däremot att många vill ha ett reglemente som är lika i hela travvärlden. Nästan ett måste om vi ska ha internationellt utbyte eller arrangera spel till olika länder. Aktiva måste veta vad som gäller när de åker utomlands och vi spelare vill att samma regler gäller oavsett om vi spelar på Valla, Vincennes eller Bjerke.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 20:57   #258
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Tror inte du riktigt läst vad jag skrev, eller så var jag otydlig.
Jag skrev inte att Frankrike ska diktera reglementet, däremot att många vill ha ett reglemente som är lika i hela travvärlden. Nästan ett måste om vi ska ha internationellt utbyte eller arrangera spel till olika länder. Aktiva måste veta vad som gäller när de åker utomlands och vi spelare vill att samma regler gäller oavsett om vi spelar på Valla, Vincennes eller Bjerke.
Ja och de har ju europeiska travförbundet just för att det ska gå åt det hållet. Men att det blir samma är en utopi som aldrig kommer inträffa. Lika lite som att lagboken i Tyskland och Sverige någonsin kommer se likadan ut hur många tusen år vi än sitter i EU tillsammans.

Man får stå med långnäsa ibland när man inte är tillräckligt påläst. Som Lövgren kör över en pinne. Eller fransoserna som kommer hit och blir diskade för att de tacklas lite som de gör till vardags hemma. Eller som i exemplet med Tyskland där undertecknad fick en liten näsbränna då jag inte hade koll på att fildelning var de väldigt duktiga och obarmhärtiga att dela ut böter för där (€800 var lite halvdyrt för en film jag inte ens såg men jag fick se det från den ljusa sidan eftersom jag ju ändå prutade ner det från €1500).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:11   #259
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3192
Standard

Susanne Demmers strök Readly inte Goopen. Sa inte goop att det var hans beslut?

https://www.travronden.se/nyheter/sp...g-strok-148430
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:24   #260
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Susanne Demmers strök Readly inte Goopen. Sa inte goop att det var hans beslut?

https://www.travronden.se/nyheter/sp...g-strok-148430
Funderade just på det. Sen kan såklart det hela skett samtidigt också. Men det var en väldigt klapp på egen axel att lägga fram det på det där sättet (han sa likadant i intervjun de visade i tv) som att det var ett svårt beslut men att han minsann var duktig och hade modet att göra det. Har inte hört någon som såg hästen inför start som tyckte att den skulle startas liksom.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:29   #261
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7955
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Susanne Demmers strök Readly inte Goopen. Sa inte goop att det var hans beslut?

https://www.travronden.se/nyheter/sp...g-strok-148430
Jo, det sa Goop. Men han och sanning lirar illa ihop. Det vet vi sen tidigare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+10), asgaya3141 (+3), Timotimo (+3)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:57   #262
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Synd att man inte sparade hovarna på READLY, i försöket.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 22:15   #263
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8853
Standard

Efter att ha sett intervjun med Jos Veerbeck på Ronden, så tänker jag att, honom behöver vi ju inte se igen i Sverige....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 09:57   #264
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37809
Standard

Årets Elitloppshelg blev en trist tillställning med vädret som ställde till problem för många och en final som kom av sig.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 10:08   #265
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jo, det sa Goop. Men han och sanning lirar illa ihop. Det vet vi sen tidigare.
Vet inte riktigt vad som hänt med Goop efter att han börjat köra mer och mer i Frankrike. Det är inget bra i alla fall.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 12:31   #266
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1951
Standard

Lirade att Dijon vinner redan när han blev bjuden???? redens hästar är alltid bleka till största loppen, fel i förberedelser eller bara otur?
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 16:54   #267
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Efter att ha sett intervjun med Jos Veerbeck på Ronden, så tänker jag att, honom behöver vi ju inte se igen i Sverige....
Såg den nu, tyckte det var fegt av journalisten att låta Verbeck kritisera vinnaren samtligt som han inte frågade alls om hans omdiskuterade trängning
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 18:36   #268
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Såg den nu, tyckte det var fegt av journalisten att låta Verbeck kritisera vinnaren samtligt som han inte frågade alls om hans omdiskuterade trängning
Verkligen, men väldigt traditionellt svenskt av honom ändå!

Man undrar om de har som förhållningsregel nr 1 när man slussas in i trav-tv att till varje pris ska dålig stämning och kritiska röster dämpas till ett absolut minimum. Jag undrar hur många gånger jag hört "ja men domarna har ju HELT andra vinklar att basera sitt beslut på så de har nog på fötterna". 4-siffrigt? De tror nog att det gagnar sporten men jag tror det ger motsatt effekt faktiskt. Man märker det speciellt på Nybrink som ju faktiskt kan ryta till lite i någon krönika emellanåt. Men när han står i tv är det väldigt försynt och censurerad framtoning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 19:10   #269
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Dijon el verbeeck bla bla.. Readly express hade slagit detta gäng med en gäspning synd på skadan.. Va den riktiga vinnaren och ingen annan
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 21:08   #270
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2447
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Dijon el verbeeck bla bla.. Readly express hade slagit detta gäng med en gäspning synd på skadan.. Va den riktiga vinnaren och ingen annan
Visst, han är en stjärna, men det gäller att stå pall i två heat. Han är en glasbit, Nurmos har alltid försökt hålla honom fräsch. Endast 37 starter. Men två heat var ett för mycket.

Sen ilskan på Jos för att han tog ett bloss under intervjun. Folk hade blivit mindre upprörda om han haft en pistol i handen. Han har vinnit 4
Prix d´Amerique, 2 Elitlopp och så Oslo GP(utan spö) Copenhagen Cup, Åby Stora och Hugo Åbergs etc. Hellre honom i jollen än ex. Erik A som tycks slutat köra på hästarna av rädsla för att få kritik. Som spelare vill jag ha någon som vill vinna.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td