Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-24, 17:49   #46
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hur mycket omsattes ? Kan inte se någonting via iPad .
235405:-
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 17:49   #47
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Vilken glädje du sprider idag!

För övrigt såg jag att omsättningen denna omgång på legolas var hela 350 000 kronor, boostad från 235 000. Det är säkert något enkelt som jag inte förstår - men varför är det inte 500 000 som det står att det ska vara?

Poolinformation
Omsättning: 350000kr (235405.5kr)
Utdelning 5 Rätt: 350000 (164783.85)
Spelavdraget på 30 procent missar du
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 17:51   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hur mycket omsattes ? Kan inte se någonting via iPad .
Chockerande högt. Om jag minns rätt blev det lite under 250k. Och det är otroligt högt med tanke på att det bara går att komma åt poolerna via webben och att det även var massor av problem med insättningar och bonus-låsningar pga "ny hemsida".

De gjorde helt rätt i att ta ytterligare ett omtag. ( Inte omöjligt det är in-house denna gång? )

Men de skulle ha testat i några månader till. Det här med att stressa igång saker just till Elitloppshelgen är en ödesdiger strategi.

Men jag gissar att 58k-vinnarna inte klagar särskilt högt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-05-24 klockan 17:54.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 17:54   #49
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Spelavdraget på 30 procent missar du

Det är kaos-räknat. Eller kaos-visat.

Omsättningen garanterades ju till 500k. Efter avdrag blir det då 350k att utdela.

Och det stämmer bra med utdelningen som blev 58333.33 kr vardera till sex rader med 5r.

Av någon kaos-anledning har de dragit av 30% till på nettot i deras visning.

Gissningsvis är det deras nya programmerare som inte förstår sig på pooler till 100%.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 17:56   #50
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Ja det är alltså min gissning, support gav inget svar förutom att där var tekniska fel...


hmm jag hade alltså 5 st 6or, hur stor var potten ? 500k minus avdrag?

för att inte tala om jag provat V65, men brukar inte spela V65, dock brukar jag prova valla elitloppshelgen...

Nåja har gjort ett andelsspel på 5760 rader hos ombudet , tar miljonerna där istället...

hade gärna haft 8an i första också, utlänningarna kör nog oavsett spår och den är inte så dum gissar jag.
Marcello Wibb är förstås utlämnad från bakspår, en chansning på önskemål av handlaren att ha två spikar... istället för alternativet jag själv föredragit, lås på 5, 10.

Ska göra ett filspel med andelar oxå imorgon har postat på andelsdelen här på Sharps.


V75
Inlämnat: 2019-05-23, 17:25
Andel
Solvalla
Lördag 2019-05-25

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 10 (8, 7)
2: 6 Hankypanky Rubyred (3, 14)
3: 2, 4, 5, 6, 9, 11 (1, 8)
4: 10 Marcello Wibb (5, 7)
5: 1, 3, 5, 9, 12 (8, 11)
6: 3, 5, 6, 11 (7, 1)
7: 2, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 15 (8, 14)

6x1x6x1x5x4x8 = 5760 rader.
5760 x 1 x 0,50 kr x 1/21 = 137,15 kr. Avgift 12,34 kr.
Totalt: 149,49 kr.
Rättningskod: MVH STC NSZ
5 x 6r eller 1 x 6r hade kvittat. Du hade fått 350000 kr. Utdelningen hade visats som 70000 kr för 6r.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), ExtremtRik (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 17:57   #51
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Jag fattar faktiskt inte att ingen hade 6 rätt på ATG, men alla var väl fulla.

Eller brottades med Legolas... spik nykter själv men det hjälpte inte, kanske var det "felet"...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 18:00   #52
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Chockerande högt. Om jag minns rätt blev det över 250k. Och det är otroligt högt med tanke på att det bara går att komma åt poolerna via webben och att det även var massor av problem med insättningar och bonus-låsningar pga "ny hemsida".

De gjorde helt rätt i att ta ytterligare ett omtag. ( Inte omöjligt det är in-house denna gång? )

Men de skulle ha testat i några månader till. Det här med att stressa igång saker just till Elitloppshelgen är en ödesdiger strategi.

Men jag gissar att 58k-vinnarna inte klagar särskilt högt.
Hoppas dom kommer igång med sina poolspel på trav igen och att det inte bara är ett tillfälligt inhopp. Om jag tittar tillbaka 2 år sedan dom startade så har det av förklarliga skäl varit mycket mycket enklare att vinna i legolas poolspel än i atgs med alla jackpottkonfiskeringar och höga spelavdrag.

Men hur dom ska få till vettiga pooler utan att tillföra egna pengar till dom är svårt att räkna ut. Inte ens när återbetalningen ligger på 150 procent eller mer överger särskilt många svenska atgs poolspel med 26-65 procents återbetalning.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 18:16   #53
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Spelavdraget på 30 procent missar du
Jag missade helt att spelavdraget skulle sänka OMSÄTTNINGEN med 30% - det hade jag ingen koll på.

När jag tänker efter: nej, så kan det absolut inte vara.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 18:18   #54
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hoppas dom kommer igång med sina poolspel på trav igen och att det inte bara är ett tillfälligt inhopp. Om jag tittar tillbaka 2 år sedan dom startade så har det av förklarliga skäl varit mycket mycket enklare att vinna i legolas poolspel än i atgs med alla jackpottkonfiskeringar och höga spelavdrag.

Men hur dom ska få till vettiga pooler utan att tillföra egna pengar till dom är svårt att räkna ut. Inte ens när återbetalningen ligger på 150 procent eller mer överger särskilt många svenska atgs poolspel med 26-65 procents återbetalning.
Bara genom att läsa tråden idag så kan ju inte ens folk som vill spela där göra det pga. tekniskt strul....Det lockar ju inte nya kunder dit om man säger så...

Kanske skulle lägga lite av sina egna pengar på personal/teknik i förstahand...

Jo, ATG funkar inte alltid helt perfekt men i regel går det ju i alla fall att lämna in sina spel bortsett från Mega Jackpottar men enormt tryck sista timmarna...
Nu var väl inte det så stort tryck på Legolas men det funkade ändå inte för en del...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 18:37   #55
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bara genom att läsa tråden idag så kan ju inte ens folk som vill spela där göra det pga. tekniskt strul....Det lockar ju inte nya kunder dit om man säger så...

Kanske skulle lägga lite av sina egna pengar på personal/teknik i förstahand...

Jo, ATG funkar inte alltid helt perfekt men i regel går det ju i alla fall att lämna in sina spel bortsett från Mega Jackpottar men enormt tryck sista timmarna...
Nu var väl inte det så stort tryck på Legolas men det funkade ändå inte för en del...
Nä det är frustrerande. Vill minnas att deras sida kraschade elitloppshelgen i fjor med. Efter att ha varit igång i två år nu kunde man väl tycka att dom borde ha en fungerande sida åtminstone. Provade själv att logga in där precis igen men enligt felmeddelandet har jag inget konto hos dom.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 19:25   #56
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag missade helt att spelavdraget skulle sänka OMSÄTTNINGEN med 30% - det hade jag ingen koll på.

När jag tänker efter: nej, så kan det absolut inte vara.
Bara ännu en sak på deras sida som gör att man inte orkar med det. Finns ju inga kunniga människor där inom varken programmering eller betting eller... jag vet faktiskt inte vad det sökte för nötter när de skulle anställa folk. För rekryteraren måste nog vara Sveriges sämsta
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 19:38   #57
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Bara ännu en sak på deras sida som gör att man inte orkar med det. Finns ju inga kunniga människor där inom varken programmering eller betting eller... jag vet faktiskt inte vad det sökte för nötter när de skulle anställa folk. För rekryteraren måste nog vara Sveriges sämsta
Om man ska ta det över längre sikt, två år sedan dom startade, så har det fungerat att spela där till 90 procent i alla fall och vinster har utbetalats snabbt.

Men det är dock inget försvar att det ser ut som det gör just nu. Lägger man så mycket pengar på t ex två helsidor i varje travronden denna vecka kan man ju tycka att det vore minst lika viktigt att alla kan spela där från samtliga plattformar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 20:05   #58
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hoppas dom kommer igång med sina poolspel på trav igen och att det inte bara är ett tillfälligt inhopp. Om jag tittar tillbaka 2 år sedan dom startade så har det av förklarliga skäl varit mycket mycket enklare att vinna i legolas poolspel än i atgs med alla jackpottkonfiskeringar och höga spelavdrag.

Men hur dom ska få till vettiga pooler utan att tillföra egna pengar till dom är svårt att räkna ut. Inte ens när återbetalningen ligger på 150 procent eller mer överger särskilt många svenska atgs poolspel med 26-65 procents återbetalning.
Till att börja med måste hela deras maskineri fungera fläckfritt. 99.999% är inte tillräckligt. Inlämnning, filspel, rättningsupplevelse....ALLT....måste sitta till 100%.

Först därefter är det någon mening att dopa/kickstarta pooler med lämplig summa.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 20:16   #59
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om man ska ta det över längre sikt, två år sedan dom startade, så har det fungerat att spela där till 90 procent i alla fall och vinster har utbetalats snabbt.

Men det är dock inget försvar att det ser ut som det gör just nu. Lägger man så mycket pengar på t ex två helsidor i varje travronden denna vecka kan man ju tycka att det vore minst lika viktigt att alla kan spela där från samtliga plattformar.
Anledningen att jag lät mig luras var att häromdagen damp Sulkusport ned i brevlådan med en Julhälsning(!) från Legolas.... sju helsidor plus omslag(baksidan) med listor till dagens P76, tillika de sju första löpen...
Antagligen en av världens dyraste gratistidningar även om man inte vet vad för infall man får om man istället skulle spela V65, lyckades ju faktiskt spika bort mig på V4, fast det har ju förklaringen i "behovet" att heltäcka ett lopp där jag hade skrällen tidigt och att mina pengar var på Legolassajten till ingen nytta.


Hatar dem hårt nu!


Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-05-24 klockan 20:28.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 00:50   #60
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Någon som lyckats spela P76 med "Travbonusen" ???

Får bara "Insufficient funds" trots att där är pengar !??

Någon som fått annat än goddag yxskaft, vi har "tekniska problem" från supporten??

HJÄÄÄÄLP

Inte ens nu på natten när trafiken rimligtvis är låg funkar det !?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td