Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-16, 11:11   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Kvalitetstrav


Nu är vi snart inne på upploppet för att få uppleva riktigt trav på plats.

Jag tänker då på Lyckseletravet, Hotingtravet samt travet på Oviken under semesterperioderna. Den som gillar trav och inte har varit på någon av dessa banor har gått miste om något. Bonntrav när det är som bäst
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), SO (+5)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 11:58   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Är väl bra att lite nostalgi om hur det var förr finns kvar några sommardagar men kanske en bättre rubrik vore nostalgitrav. Är ju sällsynt tyvärr att topptränarna och toppkuskarna numer deltar dessa tävlingsdagar. Sen drivs ju dessa banor utan större bidrag tack vare ideellt arbete och därmed finns det all anledning att fortsätta som dom gör. Flera av säsongsbanorna borde drivits på samma sätt och det kommer nog inte dröja länge innan det blir antingen så eller nedläggning för ett antal av de mindre säsongsbanorna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 12:29   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är väl bra att lite nostalgi om hur det var förr finns kvar några sommardagar men kanske en bättre rubrik vore nostalgitrav. Är ju sällsynt tyvärr att topptränarna och toppkuskarna numer deltar dessa tävlingsdagar. Sen drivs ju dessa banor utan större bidrag tack vare ideellt arbete och därmed finns det all anledning att fortsätta som dom gör. Flera av säsongsbanorna borde drivits på samma sätt och det kommer nog inte dröja länge innan det blir antingen så eller nedläggning för ett antal av de mindre säsongsbanorna.
Ja kvalitet kan betyda väldigt mycket olika saker. Kvalitetstid med sin familj behöver inte betyda att man gör någon spektakulär resa eller aktivitet tillsammans. Kan vara mer kvalitet i att sitta ihopkurade i stugan en regning midsommarafton.

På trav kan det vara livskvalitet att vara på en fin bana nära naturen. Eller att man befinner sig extremt nära hästarna och händelserna som man gör på en väldigt liten bana.

För min del tycker jag bara det sabbar när stortränarna skickar upp en busslast såna dagar också. Så de kan gärna låta bli det. Lite som att skicka formel 1-bilar till ett folkrace. Passar verkligen inte in. Det brukar visa sig också, inte helt ovanligt att de floppar totalt heller när ska köra formel 1 på 800-metersbana t ex.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), abstruse (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 12:39   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

En Sharps-träff till Hotings lördagstrav vore inte fel, bo på gratiscampingen nära travbanan, uppleva travet("som det var förr" och mycket folk) och sedan dans på travlogen på kvällen(man ur huse även där, travveckan är lite av en hemvändarvecka)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SO (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2019-06-16 klockan 12:40.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 16:08   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tog mig precis en Hoting-öl(nytt sen i fredags), inköpt på ica här. Etiketten är en flygbild på hotingtravet, som i programmet.
http://www.hotingtravet.com/download...ing-180710.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 16:31   #6
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Nu är vi snart inne på upploppet för att få uppleva riktigt trav på plats.

Jag tänker då på Lyckseletravet, Hotingtravet samt travet på Oviken under semesterperioderna. Den som gillar trav och inte har varit på någon av dessa banor har gått miste om något. Bonntrav när det är som bäst
Visst är det så. MEN ATG gör nu allt för att förstöra festen. Jag vet många som redan som inställt Hoting resan. Det som har hänt på sistone avskräcker. Om Solänget och Dannero fick ha TVÅ kassor öppna, en av dom vid restaurangen dessutom, så blir det väl bara EN kassa i Hoting.!!!

NORMALT i Hoting där jag varit sedan 1980 talet, finns det uppåt ett 10-tal kassor öppna, och ändå är det långa köer innan loppen. Kassapersonalen är kanske till 80-90% amatörer och behöver för det mesta lång tid på sig. "Vilket nummer sa du?"

Jag har tagit upp detta med ATG och dom menar att "alla har väl mobil" .....JAG KRÄKS NÄSTAN NÄR JAG HÖR DET RESONEMANGET. Det är skillnad att ha mobil och att kunna hantera ett spel på den. På solänget för ett tag sedan var 8 av 10 säkert över 70 år. Och dom flesta har kanske inte ens har en dator hemma heller och får spelvana den vägen. Ungdomar syns ju aldrig på trav numera. ATG kunde inte heller SVARA PÅ hur man bedömer antalet kassor som får vara öppna? Omsättningen? Ibland är det nästan så man längtar tillbaka till rivlappstiden AMEN
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 16:36   #7
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Nu är vi snart inne på upploppet för att få uppleva riktigt trav på plats.

Jag tänker då på Lyckseletravet, Hotingtravet samt travet på Oviken under semesterperioderna. Den som gillar trav och inte har varit på någon av dessa banor har gått miste om något. Bonntrav när det är som bäst
Visst är det så. MEN ATG gör nu allt för att förstöra festen. Jag vet många som redan som inställt Hoting resan. Det som har hänt på sistone avskräcker. Om Solänget och Dannero fick ha TVÅ kassor öppna, en av dom vid restaurangen dessutom, så blir det väl bara EN kassa i Hoting.!!!

NORMALT i Hoting där jag varit sedan 1980 talet, finns det uppåt ett 10-tal kassor öppna, och ändå är det långa köer innan loppen. Kassapersonalen är kanske till 80-90% amatörer och behöver för det mesta lång tid på sig. "Vilket nummer sa du?"

Jag har tagit upp detta med ATG och dom menar att "alla har väl mobil" .....JAG KRÄKS NÄSTAN NÄR JAG HÖR DET RESONEMANGET. Det är skillnad att ha mobil och att kunna hantera ett spel på den. På solänget för ett tag sedan var 8 av 10 säkert över 70 år. Och dom flesta har kanske inte ens har en dator hemma heller och får spelvana den vägen. Ungdomar syns ju aldrig på trav numera. ATG kunde inte heller SVARA PÅ hur man bedömer antalet kassor som får vara öppna? Omsättningen? Ibland är det nästan så man längtar tillbaka till rivlappstiden AMEN

Hoting har trav 6, 9 och 12;e juli
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 16:40   #8
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja kvalitet kan betyda väldigt mycket olika saker. Kvalitetstid med sin familj behöver inte betyda att man gör någon spektakulär resa eller aktivitet tillsammans. Kan vara mer kvalitet i att sitta ihopkurade i stugan en regning midsommarafton.

På trav kan det vara livskvalitet att vara på en fin bana nära naturen. Eller att man befinner sig extremt nära hästarna och händelserna som man gör på en väldigt liten bana.

För min del tycker jag bara det sabbar när stortränarna skickar upp en busslast såna dagar också. Så de kan gärna låta bli det. Lite som att skicka formel 1-bilar till ett folkrace. Passar verkligen inte in. Det brukar visa sig också, inte helt ovanligt att de floppar totalt heller när ska köra formel 1 på 800-metersbana t ex.
Du får inte glömma den SOCIALA BITEN. Man träffar t ex gamla kompisar som man kanske inte sett på länge osv. Jag brukar nästan alltid ta en sväng på stallbacken oftast med gott resultat
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 17:49   #9
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Varför är ni så jäkla bakåtsträvande? Ni är ju värre än ATG själva. Så fort jag hafe möjlighet att spela via mobil eller dator på en travbana var det självklart att ha det med sig. Viljen fördel att kunna sitta kvar vid sitt bord och trycka in spelet tre sekunder innan kör istället för att lämna bordet, stå i kö och sen hoppas man hinner spela.

Ja, synd om gamla stofiler som inte vill eller kan lära sig ny teknik. Så länge möjliggörandet blir bättre ser jag inga problem. En sak om ATG sa att du måste ha en android eller så. De fyra personerna som envisas med att ha en nokia 8210 idag får väl stå vid den enda kassan.

Mer tragiskt med id-kontroll och registrering, men det kan vi ju tacka andra krafter för, det möjliggör inte något.

Summering så är det sjukt smidigt att kunna lämna in spel via egna enheter. Slippa springa ner till ett ombud bara för man inte är på banan. Utveckla, utveckla och utveckla säger jag. In med VR-travet! Livespel i loppen. Publik på innerplan, glasrestauranger över banan. Action i alla former.

Men gnäll inte på luckorna. Vem orkar ensgå dit? Nostalgi,jamen då kör vi sådant trav tio gånger om sommaren där allt var som förr! Men låt det vara lite speciellt då.

Viktigare med billig mat, billig öl, saker som händer. Starta lopp var tionde minut. Räcker vartannat är med på V5 typ och kör V6 vartannat... involvera publiken. Etc etc!

Var söker jag jobb?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 18:15   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Visst är det så. MEN ATG gör nu allt för att förstöra festen. Jag vet många som redan som inställt Hoting resan. Det som har hänt på sistone avskräcker. Om Solänget och Dannero fick ha TVÅ kassor öppna, en av dom vid restaurangen dessutom, så blir det väl bara EN kassa i Hoting.!!!

NORMALT i Hoting där jag varit sedan 1980 talet, finns det uppåt ett 10-tal kassor öppna, och ändå är det långa köer innan loppen. Kassapersonalen är kanske till 80-90% amatörer och behöver för det mesta lång tid på sig. "Vilket nummer sa du?"

Jag har tagit upp detta med ATG och dom menar att "alla har väl mobil" .....JAG KRÄKS NÄSTAN NÄR JAG HÖR DET RESONEMANGET. Det är skillnad att ha mobil och att kunna hantera ett spel på den. På solänget för ett tag sedan var 8 av 10 säkert över 70 år. Och dom flesta har kanske inte ens har en dator hemma heller och får spelvana den vägen. Ungdomar syns ju aldrig på trav numera. ATG kunde inte heller SVARA PÅ hur man bedömer antalet kassor som får vara öppna? Omsättningen? Ibland är det nästan så man längtar tillbaka till rivlappstiden AMEN

Hoting har trav 6, 9 och 12;e juli
Hoting har lyckats utverka några kassor till, så det blir 8(till en början skulle dom fått 4!!!, det hade varit katastrof). Det får dom nog vara nöjda med och det borde innebära att köerna inte blir orimligt långa...

Senast redigerad av mikaels den 2019-06-16 klockan 18:25.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 18:32   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tog mig precis en Hoting-öl(nytt sen i fredags), inköpt på ica här. Etiketten är en flygbild på hotingtravet, som i programmet.
http://www.hotingtravet.com/download...ing-180710.pdf
Titta på bilden där och tänk er drygt 3000 pers, som det brukar vara på lördagen, helt underbart . Hur det var när Järvsöfaks var där med 6000 andra, det går knappt att beskriva, men otroligt trevligt var det. Dessutom ska folk ta sig dit via två små bitvis grusvägar, men folk kommer i tid så det blir inget problem...känns som att många här skulle behöva få uppleva detta...

Senast redigerad av mikaels den 2019-06-16 klockan 18:40.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 19:10   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Titta på bilden där och tänk er drygt 3000 pers, som det brukar vara på lördagen, helt underbart . Hur det var när Järvsöfaks var där med 6000 andra, det går knappt att beskriva, men otroligt trevligt var det. Dessutom ska folk ta sig dit via två små bitvis grusvägar, men folk kommer i tid så det blir inget problem...känns som att många här skulle behöva få uppleva detta...
Är väl som Åmåls travbana var på 90-talet. Blev helt chockad när de inte hade en restaurang, då jag ivrigt skulle boka bord som knatte. Vidare tappade jag hakan när oddssiffror, hästplaceringar etc hängdes upp för hand med järn-siffror. Men det var lite tjusning över det. Även terminalerna där man spelade var typ ditplacerade som rörlig utrustning. Skillnad då man som knatte mest varit på Jägers, Halmstad och Kalmar samt enstaka gång Valla och Åby
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 19:12   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

mikaels: Jo, det var en vacker bild. Inklämd mellan vatten på två sidor åtminstone! Inte mycket till en fet läktare där.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 19:18   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
mikaels: Jo, det var en vacker bild. Inklämd mellan vatten på två sidor åtminstone! Inte mycket till en fet läktare där.
Tycker du ska komma till Hoting i sommar, lovar att guida dig. Mat brukar ordna sig, då många har picknic-korgarna med och är du inte ute i sista sekunden så finns det kolbullar att mumsa på. Festen på campingen fredagkväll går heller inte av för hackor om man är i intervallet 20 till döden och lördagsfesten är inte heller fy skam...bara att hoppas på att vädret blir skapligt, men många återkommer år efter år och har med husvagnar som är lite som partytält, så det brukar funka ändå...

Senast redigerad av mikaels den 2019-06-16 klockan 19:23.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 19:27   #15
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tycker du ska komma till Hoting i sommar, lovar att guida dig. Mat brukar ordna sig, då många har picknic-korgarna med och är du inte ute i sista sekunden så finns det kolbullar att mumsa på. Festen på campingen fredagkväll går heller inte av för hackor om man är i intervallet 20 till döden och lördagsfesten är inte heller fy skam...bara att hoppas på att vädret blir skapligt, men många återkommer år efter år och har med husvagnar som är lite som partytält, så det brukar funka ändå...
Nu är väl problemet att jag bor typ 6345 mil från Hoting. Haha, dessutom ute och reser ett tag till. Så det är inte bara att flaxa hem och sen ta sig till Hoting. Enklare att åka till Minsk för mig härifrån typ

Men tror det kunde vara nice. Är väl lite som Karlshamn även om jag aldrig varit där heller trots korta avstånd!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td