Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-22, 08:55   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Daniel Berglunds krönika?


Har läst hans krönikor säkert senaste 5åren och rankat honom i absoluta toppen av sk travexpeter. I år hittade hans arbetsgivare på nån skit att han var tvungen att anpassa sina tips runt Unibets travodds. Nu har han tröttnat och slutar skriva för travnet....

Han skriver i sin krönika att man efter sommaren kommer kunna läsa hans tankar hos en konkurrent. Någon som vet vem som värvat honom? En av betaltjänsterna?

Av de sk experterna jag haft respekt för och tyck varit duktiga så är nu Berglund, Timo och Huselius borta. Även Noreen om än tillfälligt. Erik Pettersson
på Aftonbladet är väl duktig men annars tomt. Några nya stjärnskott som dykt upp som är pricksäkra pålästa och lyckas gräva fram mycket vinnare som man själv kanske missar?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 09:14   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Har läst hans krönikor säkert senaste 5åren och rankat honom i absoluta toppen av sk travexpeter. I år hittade hans arbetsgivare på nån skit att han var tvungen att anpassa sina tips runt Unibets travodds. Nu har han tröttnat och slutar skriva för travnet....

Han skriver i sin krönika att man efter sommaren kommer kunna läsa hans tankar hos en konkurrent. Någon som vet vem som värvat honom? En av betaltjänsterna?

Av de sk experterna jag haft respekt för och tyck varit duktiga så är nu Berglund, Timo och Huselius borta. Även Noreen om än tillfälligt. Erik Pettersson
på Aftonbladet är väl duktig men annars tomt. Några nya stjärnskott som dykt upp som är pricksäkra pålästa och lyckas gräva fram mycket vinnare som man själv kanske missar?
Troligtvis TR Media (Travronden) som har värvat honom...

Och vad är det som säger att han har tröttnat på Travnet? Kan lika gärna vara som så att han fick ett fett löneerbjudande hos sin nya arbetsgivare som inte gick att tacka nej till
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 09:27   #3
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Ja så kan det vara, men han fick rätt mycket skit för att han gjorde om sin krönika och den blev också betydligt sämre. Tror knappast det var hans idé att skriva den på det sätt den skrevs sista tiden...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 09:34   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Visst var så att det blev en del negativa åsikter i kommentatorsfälten.

Men å andra sidan är det inget konstigt att Unibet som var Daniels arbetsgivare ville promota sina produkter vilket var/är odds på trav.

Som bekant har dom inte V75 i sitt spelutbud och då vill dom givetvis inte göra "reklam" för ATG's spelform.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 11:46   #5
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Har läst hans krönikor säkert senaste 5åren och rankat honom i absoluta toppen av sk travexpeter. I år hittade hans arbetsgivare på nån skit att han var tvungen att anpassa sina tips runt Unibets travodds. Nu har han tröttnat och slutar skriva för travnet....

Han skriver i sin krönika att man efter sommaren kommer kunna läsa hans tankar hos en konkurrent. Någon som vet vem som värvat honom? En av betaltjänsterna?

Av de sk experterna jag haft respekt för och tyck varit duktiga så är nu Berglund, Timo och Huselius borta. Även Noreen om än tillfälligt. Erik Pettersson
på Aftonbladet är väl duktig men annars tomt. Några nya stjärnskott som dykt upp som är pricksäkra pålästa och lyckas gräva fram mycket vinnare som man själv kanske missar?
Johan Lindvall som driver storavinster.se håller en jämn, hög nivå. Vass rank och bra på att sålla fram viktig information.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 22:08   #6
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Johan Lindvall som driver storavinster.se håller en jämn, hög nivå. Vass rank och bra på att sålla fram viktig information.
Japp räknade inte in betaltjänsterna där men Storavinster, Spelvärde och travtjänsten har alla sin a starka sidor och ofta värt att läsa analyserna i informations syfte...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 22:24   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Har läst hans krönikor säkert senaste 5åren och rankat honom i absoluta toppen av sk travexpeter. I år hittade hans arbetsgivare på nån skit att han var tvungen att anpassa sina tips runt Unibets travodds. Nu har han tröttnat och slutar skriva för travnet....

Han skriver i sin krönika att man efter sommaren kommer kunna läsa hans tankar hos en konkurrent. Någon som vet vem som värvat honom? En av betaltjänsterna?

Av de sk experterna jag haft respekt för och tyck varit duktiga så är nu Berglund, Timo och Huselius borta. Även Noreen om än tillfälligt. Erik Pettersson
på Aftonbladet är väl duktig men annars tomt. Några nya stjärnskott som dykt upp som är pricksäkra pålästa och lyckas gräva fram mycket vinnare som man själv kanske missar?
När Daniel Berglund nu slutar finns väl ingen som helst anledning alls att läsa Travnets Tips längre?

Alla som skrev något vettigt är borta nu. bra Jobbat Unibet

Lasse Kinch är borta, Ulf Ohlssons syn på sina styrningar med. Och nu lämnar Daniel Berglund det sjunkande skeppet.

Känns lite sorgligt faktiskt.

Men man kanske skall vara glad istället, färre som får bra gratis tips och som spelare kanske man skall vara tacksam istället?
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 22:31   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
När Daniel Berglund nu slutar finns väl ingen som helst anledning alls att läsa Travnets Tips längre?

Alla som skrev något vettigt är borta nu. bra Jobbat Unibet

Lasse Kinch är borta, Ulf Ohlssons syn på sina styrningar med. Och nu lämnar Daniel Berglund det sjunkande skeppet.

Känns lite sorgligt faktiskt.

Men man kanske skall vara glad istället, färre som får bra gratis tips och som spelare kanske man skall vara tacksam istället?
Stefan Jönsson skrev också rätt läsvärda krönikor där innan han la av med travet.

Trist om Berglund hamnar hos en direkt eller indirekt av atg finansierad sida för då kan han nog inte kritisera som tidigare utan att bli utfrusen men finns väl ingen av atg oberoende sida kvar för travjournalister så chansen är väl minimal.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 09:37   #9
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Trist om Berglund hamnar hos en direkt eller indirekt av atg finansierad sida för då kan han nog inte kritisera som tidigare utan att bli utfrusen men finns väl ingen av atg oberoende sida kvar för travjournalister så chansen är väl minimal.
Ignorera - funktionen på Sharps gillas stort av ATG, att göra
kritiska röster ohörda är bra tycker dom.

Min kritik av Tilsammans med ombuden skickade jag till
dom i april, väntar fortfarande på svar.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 14:34   #10
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Så här skriver Berglund själv i en kommentar på ATG Tillsammans:
"Jag kommer att skriva tipskrönikor för sajten travronden/spel från augusti."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 15:13   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Så här skriver Berglund själv i en kommentar på ATG Tillsammans:
"Jag kommer att skriva tipskrönikor för sajten travronden/spel från augusti."
Bra nyhet!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 16:38   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

travronden/spel sa jag upp abonnemanget på nyligen när de slutade med live-rapportering för vardagarna.

Nu får man tänka ett varv till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 16:40   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
travronden/spel sa jag upp abonnemanget på nyligen när de slutade med live-rapportering för vardagarna.

Nu får man tänka ett varv till.
Ingår när man som jag betalar 3 tkr för pappersronden . Hoppas han får fortsätta skriva lite om travpolitik också och inte bara renodlade spelkrönikor.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 20:44   #14
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
travronden/spel sa jag upp abonnemanget på nyligen när de slutade med live-rapportering för vardagarna.

Nu får man tänka ett varv till.
Jag sa upp mitt abonnemang också. Hoppas några tusen till gjorde så, så
att dom tänker om
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td