Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-22, 21:11   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Solvalla 23/7


Då jag provskriver för spelvärde imorgon så tänkte jag dela med mig utav detta här till er sharpsare

V64 - 4

Spetsstriden

1 Bay view. Spetsade sist (näst senaste starten ) den gick från bricka 1 i juni, fick då hård press utifrån vilket ebbade ut i galopp efter 400m. Starten innan det 26/5 startade ekipaget likväl från bricka 1 utan att kunna hålla upp innern. Lär inte vara intresserad utav att trycka ifrån nu heller utan nöjer sig säkerligen med rygg ledaren. Ingen het spetskandidat med dagens förutsättningar.

2 Vivacious allie. Har visat god startsnabbhet och har möjligen en del respekt med sig här. Spetsade enkelt från bricka 2 för 3 starter sedan i Gävle. Har dock visat en del osäkra tendenser vid laddning från start. Om felfri trolig ledarhäst.

3 Feather sisu. Osäker häst som inte visat mycket till startsnabbhet, dock startat från risiga spår. Står nu från bricka 3 men nån ledning lär den inte nå trots bra spår.

4 Viking grace. Spetsade enkelt för 3 starter sedan på Solvalla. Då från startspår 3, med spår utanför 2 vivacious allie lär det bli svårt att ta en längd på denne från start. Känns ändå som en rejäl utmanare om spets.

5 Fanny chenal. Har inte visat några tendenser till att lägga iväg från start och är ingen het kandidat denna gång heller till nån ledning.

6 Flash am. Startade näst senast från spår 6 på Solvalla, visade då ingen speciell startsnabbhet och har heller inte tidigare visat någon startsnabbhet utav rang.

7 Zona O.K. Står längst ut på vingen då vi endast har 7 startande ekipage. Tal om nån ledning ifrån detta spår är nog inte att tänka på. Har tidigare blandat och gett lite i startsnabbheten men som sagt, från bricka 7 lär det inte bli nån ledning med ett par snabba inifrån.

Loppanalys

Ett väldigt fint och öppet fyraåringslopp för endast ston, där många utav ekipagen så sent som i maj mötte varandra i ett grupp II lopp , fyraåringseliten för ston. Som sig bör med fyraåringar så är de inte helt att lita på och en skräll kan ligga på lut.

2 vivacious allie , en välstammad muscle hill avkomma lägger vi med ett visst tvivel som förstarankad i detta öppna lopp. Var senast ute 11 juni och fick då se sig besegrad utav en smygkörd flash am som likväl startar i dagens lopp. Gick då på en finfin 11.0 tid, rekord för denne märr på svensk mark sedan den kom till Daniel reden. Örjan Kihlström hoppar likväl upp i jollen även denna kväll, vilket så varit fallet tidigare 3 starter. Vilket resulterat i en 1a plats , galopp och 2a plats nu sist. Är inte helt att lita på, men med senaste loppet på näthinnan och startsnabbheten i bakfickan så borde chansen till spets och slut vara hyfsat god denna gång. A häst tillika förstarankad, felfri och ledningen så borde chansen vara omkring 40-50% till vinst.

4 viking grace. Åter på svensk mark efter att gjort 2 senaste starterna i Finland, utan att på nåt sätt övertyga i dessa. Senaste starten i Sverige hittar vi 26e maj , hade då Joseph Verbeeck som höll i tömmarna. Tog hand om ledningen och kom på en hedersam 2a plats bakom omöjlige Zalie Gar som vann med hela 7 längder. Gjorde trots det ett bra lopp och gick på en fin 11,6 tid. Satte då nosen före många utav dagens motståndare, bla Fanny Chanel och Bay View. Aktuell status för dagen kan vara något svårt att sia om efter äventyret i Finland men visar hon takter av det hon gjorde i maj så är det en seriös utmanare till vivacious allie. Speciellt då startsnabbheten verkar finnas och kan hon ta en längd på ovan nämnda från start så kan vägen ligga öppen för en efterlängtad seger.

5 Fanny chenal. Var så sent som 6e juli ute i finalen utav stosprintern, då spelad till favorit med 800 000 till vinnande ekipage. Höll då till en hedersam 4e plats efter att fått ett tungt lopp utvändigt ledaren med 3e spår första 500. Sitter inte det loppet alltför mycket i benen så lär denne toppmärr vara med på fotot denna gång! Björn goop har förövrigt grym snurr på stallet och kan Fanny få en behaglig resa i andra-tredje ytter så kommer spurten bita bra, om allt är som det ska. Har matchats relativt hårt senaste månaderna, gjort rejäla insatser utan att få sätta nosen först. Just avsaknaden av vinster senaste tiden gör att vi placerar henne först i B ranken , tillika rankar 3a i loppet.

6 flash am. Besegrade som sagt vårat förstaval så sent som i juni. Då efter en perfekt resa i andra-tredje utv och kunde sätta in slutstöten 200 kvar och avgöra knappt. Gick på 11.0 tid då, personligt rekord. Ett liknande scenario är inte alls omöjligt denna gång då det inte lär laddas speciellt hårt ifrån start och resan kan bli bra i andra spår. Har även gjort ett lopp efter denna vinst , 24e juni på Halmstad då den inte visade nåt speciellt och slutade på en 5e plats, 13,2 tid över sprint. Ska flash am ro hem segern i detta lopp lär krävas en betydligt bättre tid än så. Men som sagt, chansen till en smörresa finns och får den fritt fram i tid och inte för mycket problem längs vägen kan detta vara vinnaren. Dock lär det krävas en del tur denna gång för att Torbjörn Jansson ska få segerdefilera.

1 bay view. Yankee glide avkomma som kommer från seger så sent som för mindre än 2 veckor sedan. Motståndet var då inte alls utav samma kaliber som bjuds idag, plus att det var medel då och inte sprint som fallet är idag. Fick då fuska bort vinsten relativt enkelt ifrån ledningen och rinna undan på en 15.0 tid. Näst senaste starten spetsade hon ifrån just bricka 1, galopperade dock i första sväng efter hårt tryck utifrån. Innan dess 3 starter över 1640 där denne märr presterat bra och gått ideligen jämna 12-13 tider. Med rätt resa denna afton, låt oss säga rygg ledaren och lucka i tid? Varför inte , roligt drag med Erik Adielsson i jollen.

Rank - A 2,4 B 5,6 B/C 1,7 C 3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+6), Cikoran (+10), Ceezy (+5), Gotland (+6), MikaF (+5), asgaya3141 (+6)

Senast redigerad av Bowery den 2019-07-22 klockan 21:13.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 08:12   #2
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

SOLVALLA

Snacka om kuskelit under kvällen!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 09:40   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tvärtom mot hur det brukar vara verkar spelarna ha "för långt minne" idag. Tillman är favorit i V64-6 med Pastorn. Förutom att det är osannolikt att de tar sig förbi One Two Beat så måste ju Tillman vara ordentligt rostig ikväll. Hon gjorde bara 69 starter ifjol och nu har hon inte kört ett enda lopp på över 9 månader.

Andrahandaren just nu är Flashdance som är sto, yngst, minst rutinerad och kommer direkt av båten från Nya Zeeland.

Lär bli ett DD-lir idag på spetsvinnaren One Two Beat! Men de här dam-loppen som är uttagningar kan bli rätt konstigt körda och jag ser en annan som är bortglömd och har bättre form än raden, Hercules T! Bra driver i sammanhanget också. Orkidee Skift är inte dum heller, men där är frågan om kusken inte är lite för kort i rocken.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ceezy (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:00   #4
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tvärtom mot hur det brukar vara verkar spelarna ha "för långt minne" idag. Tillman är favorit i V64-6 med Pastorn. Förutom att det är osannolikt att de tar sig förbi One Two Beat så måste ju Tillman vara ordentligt rostig ikväll. Hon gjorde bara 69 starter ifjol och nu har hon inte kört ett enda lopp på över 9 månader.

Andrahandaren just nu är Flashdance som är sto, yngst, minst rutinerad och kommer direkt av båten från Nya Zeeland.

Lär bli ett DD-lir idag på spetsvinnaren One Two Beat! Men de här dam-loppen som är uttagningar kan bli rätt konstigt körda och jag ser en annan som är bortglömd och har bättre form än raden, Hercules T! Bra driver i sammanhanget också. Orkidee Skift är inte dum heller, men där är frågan om kusken inte är lite för kort i rocken.
Nya Zeeland??? Schweiz menar du va...?
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:04   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Nya Zeeland??? Schweiz menar du va...?
Schweiz är helt korrekt.
Man ska även komma ihåg att det är en avkomma efter maharajah. Den vet vi ju alla vilka resurser som fanns i.

Tror nog flashdance kan bjuda upp till "dans" idag.

Väldigt osynat kort för oss svenskar givetvis men ett öppet lopp och ska med på alla seriöst garderade lappar.

Ska tillägga att den tränas av duktige René Aebischers som i sin tur bla har Uza Josselyn under sina vingar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+1)

Senast redigerad av Bowery den 2019-07-23 klockan 15:11.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:31   #6
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Schweiz är helt korrekt.
Man ska även komma ihåg att det är en avkomma efter maharajah. Den vet vi ju alla vilka resurser som fanns i.

Tror nog flashdance kan bjuda upp till "dans" idag.

Väldigt osynat kort för oss svenskar givetvis men ett öppet lopp och ska med på alla seriöst garderade lappar.

Ska tillägga att den tränas av duktige René Aebischers som i sin tur bla har Uza Josselyn under sina vingar.
har du sett lopp på den? Jag har. Inget som impade, men svårt bedöma motståndet
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:35   #7
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Bowery - du tyckte inte Fanny Chenal var startsnabb i Breeders-finalen förra året?
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:39   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Bowery - du tyckte inte Fanny Chenal var startsnabb i Breeders-finalen förra året?
Förra året.. Mjo..

Men med spår utanför både 2 och 4 så har jag extremt svårt att se den ta en längd på bägge dessa?? Eller tror du det ? Inte i min bok iaf..
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:48   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lite utrustningsändringar när man blir lottad till spår 5 vips så e man startsnabb
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:56   #10
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Förra året.. Mjo..

Men med spår utanför både 2 och 4 så har jag extremt svårt att se den ta en längd på bägge dessa?? Eller tror du det ? Inte i min bok iaf..
reagerade mest på att du skrev att hästen inte visat några startsnabba tendenser. Tror inte heller att hon tar en längd på 1,2,4, men startsnabb var hon i Breeders
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 15:59   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
reagerade mest på att du skrev att hästen inte visat några startsnabba tendenser. Tror inte heller att hon tar en längd på 1,2,4, men startsnabb var hon i Breeders
Startsnabb i breeders var hon helt klart.
Det jag syftar med tendenser till startsnabbheten är mest de senaste starterna jag åberopar då jag tycker det känns mest relevant.

Hur som så tror jag inte hon har nåt med spetsstriden att göra idag, 2 lär blåsa till spets om den inte hoppar. Kommer 2 bort så är spetsstriden betydligt mer öppen men tror då framför allt 4 tar hand om ledningen
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 16:01   #12
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Startsnabb i breeders var hon helt klart.
Det jag syftar med tendenser till startsnabbheten är mest de senaste starterna jag åberopar då jag tycker det känns mest relevant.

Hur som så tror jag inte hon har nåt med spetsstriden att göra idag, 2 lär blåsa till spets om den inte hoppar. Kommer 2 bort så är spetsstriden betydligt mer öppen men tror då framför allt 4 tar hand om ledningen
4 körs väl knappast i tät dock, i så fall borde 5 har toppchans att få överta
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 16:06   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
4 körs väl knappast i tät dock, i så fall borde 5 har toppchans att få överta
Varför inte? Har ju gjort topplopp i tät förut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 16:09   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
4 körs väl knappast i tät dock, i så fall borde 5 har toppchans att få överta
Hmm?! Varför skulle den inte köras där? Har du sett loppet i maj när Joseph satt i jollen?
Alltid roligt när man tror och tycker annorlunda

Visst finns chansen att den kanske nöjer sig med rygg ledaren om 2 gör bort sig men att 5 ska ta spets från början tror jag som sagt inte alls på idag. Felar 2 tror jag 4 sitter i spets, sen hur vida den släpper eller ej vet bara Ulf Ohlsson och jag är inte han tyvärr
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 16:15   #15
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Hmm?! Varför skulle den inte köras där? Har du sett loppet i maj när Joseph satt i jollen?
Alltid roligt när man tror och tycker annorlunda

Visst finns chansen att den kanske nöjer sig med rygg ledaren om 2 gör bort sig men att 5 ska ta spets från början tror jag som sagt inte alls på idag. Felar 2 tror jag 4 sitter i spets, sen hur vida den släpper eller ej vet bara Ulf Ohlsson och jag är inte han tyvärr
självklart har jag sett det loppet, det var under Elitloppshelgen.
Dock inte alls detta jag påpekade utan det var huruvida Fanny Chenal är snabb eller ej. Jag vidhåller att hon är snabb, knappast snabb nog men snabb är hon. Öppnade helt okej i stosprintern från startspår 6 över 1609 och andra gången hon haft lite läge i år så laddades hon inte mot Zeta Wise As och Felicity Shagwell.
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td