Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-21, 18:30   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

V75 Hagmyren 27 juli


Tyvärr upptagen med annat även nästa lördag så kommer inte läsa på denna V75a något speciellt . Kommer istället lägga krutet på den betydligt mer intressanta Åbergs V75an tre dagar senare när startlistan kommer på onsdag. Är väl vad man kan förvänta sig ungefär av en norrlandsomgång på en mindre bana i slutet av juli, dvs ingen högre klass men inte heller uselt.

V75-1

Lite lurigt i inledningen. Voltstart och risk för omstarter. Formtapp på Eldorado B efter att förutom senast visat kanonform åtminstone sedan i påskas?

Sign Me Up Too spår 9 i volten. Körs säkert offensivt och borde kunna städa av ett sådant här gäng. Frånvaron troligen mest ett plus för den hästen.

Mattias Anderssons megastjärna Doctor D Z visade form i fredags kväll. Kan ha ta spets tro och leda runt om?

V75-2

Verkar vara två skräphästar på startvolten som nog inte är aktuella. Verkar vara mycket norrlandsskräp även på mellanvolten . Walkie Talkie och Emmylou känns aktuella men den sistnämnda får nog inte samma smörlopp som igår. Sen är frågan om Westholm kan plocka 20 m på dom med Amalia Cash.

V75-3

Här känns Nurmos topphäst Victory Topline nu med lopp i kroppen som en tänkbar spik. Gick riktigt bra i comebacken.

V75-4

Kallblodslopp som inte håller någon högre klass. Om barfota runt om på Klack Vilja och UR Faxe känns dom heta. Dock ingen större koll på hästarna.

V75-5

Inget vidare klass 2 försök. Pegasus All Over lyft sig enormt barfota på slutet. 13 tiden senast i Årjäng borde duga långt här. Miss Silver möter ju helt annat motstånd nu än i stochampionatskvalet där hon gick bra som trea, men ändå lite svårt att sätta in ett fyraårigt sto mot äldre hingstar . Got to Dash två raka. Näst senast 13,1 tid när man ryckte bakskorna. Känns som det normalt står mellan dessa om loppet körs normalt.

V75-6

Rätt trevlig gulddivision . Känns som att Kylin Bloms megastjärna Antonio Tabac med bra spår och lopp i kroppen är ett spikbud. Gick riktigt bra i comebacken senast. Usain Henna tillbaka från Frankrike .

V75-7

Öppet i avslutningen som det ska vara. Ett ganska mediokert klass 1 försök måste man säga. Spikbudet här är väl Tale Of Jacks som var stort skrik från betaltjänsterna i Årjäng. Var riktigt bra där och finns ingen med som Berghs häst som vann det loppet. Bra spår igen. Spets och slut?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 13:34   #2
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tyvärr upptagen med annat även nästa lördag så kommer inte läsa på denna V75a något speciellt . Kommer istället lägga krutet på den betydligt mer intressanta Åbergs V75an tre dagar senare när startlistan kommer på onsdag. Är väl vad man kan förvänta sig ungefär av en norrlandsomgång på en mindre bana i slutet av juli, dvs ingen högre klass men inte heller uselt.

V75-2
Verkar vara två skräphästar på startvolten som nog inte är aktuella. Verkar vara mycket norrlandsskräp även på mellanvolten . Walkie Talkie och Emmylou känns aktuella men den sistnämnda får nog inte samma smörlopp som igår. Sen är frågan om Westholm kan plocka 20 m på dom med Amalia Cash.

V75-7
Öppet i avslutningen som det ska vara. Ett ganska mediokert klass 1 försök måste man säga. Spikbudet här är väl Tale Of Jacks som var stort skrik från betaltjänsterna i Årjäng. Var riktigt bra där och finns ingen med som Berghs häst som vann det loppet. Bra spår igen. Spets och slut?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPIKAR 1 BEAR BAHAREH EFTERSOM JAG VAR IMPONERAD AV SENASTE LOPPET HÄSTEN GJORDE. SÄNKER NOG EN HEL DEL NU

JAG HAR SETT 6 GLOBAL WELL OFF EN DEL OCH TYCKER HÄSTEN HAR KAPACITET ATT VINNA ETT JÄMNT LOPP OCH ÄR NU KUSKFÖRSTÄRKT IGEN

Jag litar på uttrycket. Den som inte vågar något får aldrig kyssa vackra flickor

SPIKAR ALLTSÅ BÅDA MEN Vill gärna hitta en tredje spik??!! tips?

Det lutar åt 8 Lukas Rauen, Djuse låter segersäker.

då har man 3 fina spikar och ingen är favorit.

Får man göra så ????????????????????????


SO
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yxbackarteddy (+30)

Senast redigerad av SO den 2019-07-23 klockan 16:48.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 13:44   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Svårtippat ändå! Brukar vara bra skiktat i mycket lopp på Hagmyrens V75 men det är inte mycket som sticker ut sådär rejält varken uppåt eller nedåt faktiskt. Fulla och stora fält också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 08:06   #4
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Hoppas vi kan få en riktig svensk sommar utan regn på en travabana och det ser ju ljust ut till helgen.Jag själv tappar lite gnista när dom snabba sommarbanorna får lite vatten på sig svårighetsgraden kommer som ett brev på posten.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+150)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-25, 10:14   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPIKAR 1 BEAR BAHAREH EFTERSOM JAG VAR IMPONERAD AV SENASTE LOPPET HÄSTEN GJORDE. SÄNKER NOG EN HEL DEL NU

JAG HAR SETT 6 GLOBAL WELL OFF EN DEL OCH TYCKER HÄSTEN HAR KAPACITET ATT VINNA ETT JÄMNT LOPP OCH ÄR NU KUSKFÖRSTÄRKT IGEN

Jag litar på uttrycket. Den som inte vågar något får aldrig kyssa vackra flickor

SPIKAR ALLTSÅ BÅDA MEN Vill gärna hitta en tredje spik??!! tips?

Det lutar åt 8 Lukas Rauen, Djuse låter segersäker.

då har man 3 fina spikar och ingen är favorit.

Får man göra så ????????????????????????


SO
Lukas Rauen var den första spikidé som jag föll för när jag såg startlistan. Förra gången var han spelad till knapp favorit före U.R. Faxe och då stod de på samma fålla!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 10:38   #6
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Morgondagens begivenhet på Hagmyren är att se Erik A på Husnäs Elving sen tror jag inte att den kan vinna men trav e trav. Första tanken är att nu tar Lukas Rauen revansch för galoppen senast men barfota runt om på Joakim Reisers kallblod har gett grym effekt

Ett två hästars lås?! Lucas Rauen & Klack Vilja men bara om den sistnämnde går bfro
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 12:56   #7
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Kör igång med ett inspirerat ögonblickssystem

V75
Inlämnat: 2019-07-26, 13:54
Hagmyren
Lördag 2019-07-27
Start: 16:20
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Doctor Doxey Zenz (7, 9)
2: 1, 5, 8, 12, 13, 15 (9, 11)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11 (9, 10)
4: 4, 8, 9, 14 (11, 12)
5: 5 Pelle Roc (7, 1)
6: 4 Muscle Hustle (3, 1)
7: 2, 3, 4, 8 (1, 6)

1x6x7x4x1x1x4 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: FSP ZTV KWC
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 17:26   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50158
Standard

Jens Sjödèn V75 Hagmyren på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 22:18   #9
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50158
Standard

Thomas Uhrbergs tankar:

Räkna med fartfest i Guld-racet på Hagmyren – och kanske V75-start 15.00 den 2 november
jul 26, 2019

Närmare 80 procent av tränarna tycker att V75 ska starta 15.00. Jag är en av dessa och mitt förslag är att det ska träda i kraft till V75-finalerna på Solvalla lördagen den 2 november.

Om Svensk Travsports styrelse är på samma linje återstår att se, men visst är det väl bra att tidigarelägga V75-starten när den mörka årstiden inleds?!

Ja, vi får se hur det blir men nu är det solklart vad tränarna vill.

Solklart blir det också när Hagmyren bjuder på V75 denna lördag. Prognoserna säger strålande sol och 28 grader. Häftigt!

Och, de flesta hästarna trivs i sommarvärmen och högpresterar, så det ska bli intressant att se hur fort det kommer att gå i Guld.

Häftig spetsstrid i Guld-loppet

Canari Match har innerspåret bakom bilen och det är negativt på Hagmyren, så spetsstriden lär väl stå mellan Antonio Tabac, Muscle Hustle, Charrua Forlan och Ajlexes Cubano.

Jag är inne på att Muscle Hustle vinner den fighten.

Fast min tipsetta är Policy of Truth från spår 9 bakom bilen. Om han avslutar som senast när Cyber Lane vann på Halmstad får de andra det svårt.

Spik? Absolut inte, utan jag streckar fem hästar där Sweden Cup-vinnaren Queer Fish är rysaren i gänget.

Eldorado B får en chans till

Eldorado B spikade jag på Årjäng då jag fick sex rätt, men Hans-Owe Sundbergs 5-åring orkade inte fullt ut i ledningen utan slutade trea. Synd.

Nu får han en ny chans. 2140 passar nog bättre än 2640 och det är spetsläge från springspår med evigt unge 65-åringen Torbjörn Jansson i sulkyn.

Kaj Widell är också en ”institution” inom svensk travsport och han kör min andra spik, nämligen Tale of Jacks.

Kaj är inte den som sitter och såsar i kön, utan det är för det mesta offensivt då han har något bra i tömmarna. Tale of Jacks är en sådan häst – han tål grovjobbet.

Det gör också Propulsion, min vinnare av Hugo Åbergs Memoral på tisdag. Han kan ta sin fjärde raka seger i det anrika loppet.

I övrigt; njut av värmen – och på tisdag laddar vi får Hugo Åbergs Memorial och V75-fest på Jägersro. Mina tips till den kvällen kan du ta del av på måndag.

Mina tankar om V75-loppen på lördag

V75-1: 7 Eldorado B spetsade från spår 7 bakom bilen i V75 i Östersund och vann i överlägsen stil över 1640, nu åter spår 7 men voltstart och åter god chans till ledning. Senast okey i spets över för honom opassande lång distans. Nu är det 500 meter kortare och jag väljer att singelstrecka.

V75-2: 1 Bear Bahareh lär leda länge och kan kanske hålla undan över Hagmyrens blott 161 meter korta upplopp. Hon spikas på lilla men på stora streckar jag ytterligare fem hästar. Se upp med 5 Corona Brick, en riktig rysare här!

V75-3: 2 Global Undecided blir omgångens stora bank men jag väljer att gardera med stallkamraten och spetsfavoriten 3 Victory Topline och med Westholms 1 Actual Star, ja den kan få ett perfekt smyglopp och avgöra till slut.

V75-4: 8 Lukas Rauen står nu 20 meter bättre till gentemot UR Faxe som V75-vann senast efter ett vasst avslut i 20-tempo. Lukas Rauen var också duktig fyra efter dubbla galopper. Nu är han åtgärdad och blir svårstoppad felfri. 9 Guli Rubin är också med i segerstriden. Heltäckt med den trion enligt mina vänner i Norrland.

V75-5: 7 Got to Dash ska kanske tävla barfota och det känns som en extra växel. Han är snabb ut men det blir tufft att ta ledningen. Jag garderar med en kvintett där 8 Young King är den med mest styrka. Hårt tempo känns som något positivt för den här 4-åringen.

V75-6: 9 Policy of Truth visade fina spurttakter senast och vann klungstriden bakom ohotade Cyber Lane. Jag streckar också hästarna ett till fyra och står alltså över fjolårsvinnaren Charrua Forlan. Kan bli dyrt …

V75-7: 4 Tale of Jacks har svarat för tre starka insatser i rad i V75 och han är värd en V75-seger. Jag är inne på att han kan vinna även om det blir dödens och väljer därför att spika 4-åringen.

Mitt V75-förslag till Hagmyren

V75-1: 7 Eldorado B. Res: 9-11.

V75-2: 1, 5, 8, 12, 13, 15. Res: 9-7.

V75-3: 1, 2, 3. Res: 8-5.

V75-4: 8, 9, 14. Res: 12-15.

V75-5: 1, 2, 4, 5, 7, 8. Res: 3-12.

V75-6: 1, 2, 3, 4, 9. Res: 5-7.

V75-7: 4 Tale of Jacks. Res: 3-8.

Systemet är på 1620 rader och kostar 810 kronor. Om man också singelstreckar nr 1 Bear Bahareh i avdelning 2 blir det systemet på 270 rader och det kostar då 135 kronor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+5), Grovport (+5), asgaya3141 (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 08:27   #10
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Såg någon som hade tre spik. Jag tar fyra, har funkat förr...
Tror det kan bli en del Westholm idag. Spikar två av hans. Örjan i första är ett kul drag.
Hoppas Erik får fart på Virunga från ett bra spår. Borde vara dags där snart. Och så ska det smälla i två lopp...Lycka till!

1: 3
2: 1, 9, 15
3: 2
4: 9
5: 4
6: Alla
7: Alla
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 08:41   #11
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5448
Standard

Antonio till start! Jag har inte uppdaterat mig så mycket. Jag tycker det är för kort för honom, men han har blivit snabbare och han gick 09.3 sista 1000 med 700 meter i tredje spår, så det var starka papper! I vilket fall har han tränat på och visar form.
Victor Topline och Global U visar också form där Global står lite bättre till, men tänk på att Victory är bra i spets!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+10), mackpeter (+8), Gotland (+5), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 08:42   #12
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Det får man


Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPIKAR 1 BEAR BAHAREH EFTERSOM JAG VAR IMPONERAD AV SENASTE LOPPET HÄSTEN GJORDE. SÄNKER NOG EN HEL DEL NU

JAG HAR SETT 6 GLOBAL WELL OFF EN DEL OCH TYCKER HÄSTEN HAR KAPACITET ATT VINNA ETT JÄMNT LOPP OCH ÄR NU KUSKFÖRSTÄRKT IGEN

Jag litar på uttrycket. Den som inte vågar något får aldrig kyssa vackra flickor

SPIKAR ALLTSÅ BÅDA MEN Vill gärna hitta en tredje spik??!! tips?

Det lutar åt 8 Lukas Rauen, Djuse låter segersäker.

då har man 3 fina spikar och ingen är favorit.

Får man göra så ????????????????????????


SO
Så gör jag nästan jämt! Spikade så här en gång; 10 ggr, 25 ggr, 2 ggr, 10 ggr
(ca siffror) - det gick in! Man måste våga - trav är rätt oförutsägbart...
Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 08:48   #13
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio till start! Jag har inte uppdaterat mig så mycket. Jag tycker det är för kort för honom, men han har blivit snabbare och han gick 09.3 sista 1000 med 700 meter i tredje spår, så det var starka papper! I vilket fall har han tränat på och visar form.
Victor Topline och Global U visar också form där Global står lite bättre till, men tänk på att Victory är bra i spets!
Bra info!

Har du nån koll på när Nurmos kör till banan idag, eller åkte hästarna under natten?
Nån kommentar till att Nurmos har närmare 30 starter utan seger vilket är ovanligt?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 09:02   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5448
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Bra info!

Har du nån koll på när Nurmos kör till banan idag, eller åkte hästarna under natten?
Nån kommentar till att Nurmos har närmare 30 starter utan seger vilket är ovanligt?
De brukar övernatta när de är en bit och hästarna brukar inte anlända förrän 12 -13 tiden.
Jag tycker att Jorma har kört otaktiskt i många starter, kan vara det som sätter ned segerprocenten även om det finns andra kuskar som också haft Nurmos uppsittning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+10)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 10:20   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Tack jAnman för att du delar med dig av intressant info. Snart får Antonio Trot ett längre lopp med vettigt spår. Good Luck!

Vårt bolagssystem har länge snubblat på 7 rätt. Här är veckans system.

V75
Inlämnat: 2019-07-27, 11:18
Hagmyren
Lördag 2019-07-27
Start: 16:20
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Eldorado B. (1, 9)
2: 1, 12, 13, 15 (8, 5)
3: 2, 3 (8, 11)
4: 1, 8, 9, 11, 12, 14 (4, 10)
5: 1, 2, 4, 7, 8 (3, 5)
6: 1, 2, 4, 9 (3, 5)
7: 2, 3, 4 (8, 6)

1x4x2x6x5x4x3 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
Rättningskod: Nu är det dags
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td