Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-18, 18:53   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 162
Sharp$: 57048
Standard

V75 Bergsåker 24 aug (multijackpot)


Lönehelg och spelhysteri hela veckan när V75 racet startar på onsdag. Spelmässigt är det såklart denna omgång som är intressant och ser väl sådär lagom svårt ut.

V75-1

Två hästar som sticker ut. Goops Guillaume Boko som varit riktigt bra i Goops regi. Utklassad av megastjärnan Staro Mc Millan senast på Jägersro men någon sådan häst startar inte här. Berghs dam SM vinnare Caligula också sätt ruggigt fin ut. Resten ska inte räcka mot dessa två kanoner normalt.

V75-2

Sorgligt att se att kallblodseliten är så oerhört tunn. Utan norska hästar blev det som det blev och hade varit ännu värre i derbyt och kriteriet utan de norska hästarna. Travsporten borde verkligen fundera på om det inte satsas alldeles för mycket pengar på kallblodssporten när det ser ut så här. Pengarna skulle kunnat användas på ett mycket bättre sätt känns det som. Väldigt klent intresse på en utdöende ras känns det som. Satsa pengarna på varmbloden i stället. Vinner gör nog Pydin. Har väl siktats på detta hela året och motståndet är ju mediokert.

V75-3

Ett ok men inte mer silverdivisionslopp. Kanske dags för Hazard Boko nu när värsta motbuden fick bakspår? Snackis senast men galopp direkt. Värst emot såklart Bucks To Burn och blir det körning vinner nog den.

V75-4

Ett lopp som hedrar en stor man inom travsporten speciellt i Norrland. Lasse Lindberg gick bort alldeles för tidigt. Underbart spellopp med riktigt bra hästar och gasglada lärlingar. Visa As har ruggig kapacitet och gick 12,5 senast över full distans. Klar förstahäst känns det som. Fick dock stryk av Queen of Sand senast men om jag minns rätt fick den ett mycket bättre lopp. Känns dock som att man bör ta med en hel del b hästar med för att vara säker.

V75-5

Detta klass 2 försök ser rätt mediokert ut med mest norrlandshästar av lunchklass. Lite dålig koll på Imola Boko i nuläget men kusken spåret och säkert skoryck nu gör att man tippar den på ren feeling men klass 2 måste alltid pluggas mer när man följer vardagstravet så dåligt som jag gör nu.

V75-6

Dåligt spår för Falcon Am men vilken häst. Marciano var en bra unghäst hos Kolgjini vill jag minnas men är nog något helt annat med V75 än vardagstrav i Harstad och Boden där vinsterna tagits. Vilken spurt senast av Lexington Hall men har ändå känslan att det är en spetshäst . Sir Henry P Hill spår 1. Är det bra? Stallformen? Kul spelllopp.

V75-7

Grattis Riordan. Perfekt spår och utan tok leder världsstjärnan Ringostarr Treb årets SOT runt om . Aldrig att någon har en chans att ta en längd. Tror man på tokkörning är väl nästan alla tänkbara b hästar, men jag spikar nog om den ska gå med samma utrustning som i Åbergs och det inte blir snöstorm i Sundsvall på lördag.

Blir en kul omgång att läsa på i veckan....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), SakanAA (+5), 1William (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 09:02   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag sågade favoritspelade Pydin rejält senast och det gick precis som i badkaret. Men den här gången är det bättre distans och sämre motstånd, i nuvarande form tror jag han mosar dem. Det troliga är väl att de andra inte bjuder upp till dans ens på långt och han blir släppt till ledningen när han letat sig fram till täten. Vi behöver nog inte spekulera i huruvida Ove gasar eller backar från start.

Håller med om Ringo! Utan några andra kamikazepiloter med snabbstartare på framspår så borde det bli lite walk over här, och bakom är det öppnare än någonsin. Kan man ha sån tur att Ringo stannar under 30%?

I stoloppet står tilläggshästarna enormt dåligt till, ska mycket till att jag streckar någon av dem.

Lite inne på att Ural kan göra en riktig dödenskross i silver på lördag! Kördes ovanligt passivt på Åby, och nu kommer det nog gasas desto mer! En annan som kördes passivt senast är Une Etoile Gar som då gjorde första starten för Nurmos. Visade rätt fina takter i försöksloppet på Bjerke före det och i finalen även att den kunde öppna hyggligt. Lär trots Nurmos/Ohlsson bli underspelad på den gamla "sanningen" om att ston inte vinner silver.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 12:00   #3
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
V75-3

Ett ok men inte mer silverdivisionslopp. Kanske dags för Hazard Boko nu när värsta motbuden fick bakspår? Snackis senast men galopp direkt. Värst emot såklart Bucks To Burn och blir det körning vinner nog den.
Ett par utfyllnadshästar förvisso men nog håller denna silverdivision mer än ok klass? Du har inte ens nämnt Esprit Sisu. Trots tredjespår sista 1200m senast klev han ju runt alla megastjärnor som alltid startar på Jägersro.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1), SO (+5)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 13:13   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Nog mer impad av MAKETHEMARK än av Ringostarr som nästan va skyldig att vinna från spets på Jägersro mot en Gubbe i lådan som satt o sov som värsta hot från spår 9 över 1640 meter. Vet inte om det loppet sa värst mycket eg och ska göra Ringostarr till stenklar vinnare på lördag. Andra förutsättningar nu som 2140 meter och 200 meter upplopp är väl några.. Samt Sorbet lär väl svara och Örjan se sin chans att vinna loppet genom att sno starten igen o lär väl knappast sova på lördag inte heller nr 6..

För övrigt ser väl omgången ut att bli en trist historia med jackpott och favoritspelaren får åter slå sig på bröstet att denna minsann satte 7:an o raden kosta bara 100 kr också.

Senast redigerad av kire1111 den 2019-08-19 klockan 13:23.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 14:00   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ser ut att bli stabilt väder med runt 20 grader i helgen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 19:10   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 162
Sharp$: 57048
Standard

Nästan 64 miljoner extra i sjurättspoolen på lördag och det kan fyllas på ytterligare från extra V75 onsd-fred . Snacka omen omgång där 6 rätt nästan garanterat blir fiasko, fick jag bestämma hade man fördelat alla miljonerna i samtliga tre pooler för det är småspelarna som till stor del bidragit till att få alla dessa miljoner konfiskerade.

Undrar vad reaktionerna skulle bli om ett spelsyndikat i Tyskland eller Finland tar hela potten? Lita på att det kommer liras tungt från utlandet i alla fall.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 23:17   #7
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nästan 64 miljoner extra i sjurättspoolen på lördag och det kan fyllas på ytterligare från extra V75 onsd-fred . Snacka omen omgång där 6 rätt nästan garanterat blir fiasko, fick jag bestämma hade man fördelat alla miljonerna i samtliga tre pooler för det är småspelarna som till stor del bidragit till att få alla dessa miljoner konfiskerade.

Undrar vad reaktionerna skulle bli om ett spelsyndikat i Tyskland eller Finland tar hela potten? Lita på att det kommer liras tungt från utlandet i alla fall.

Hehe, du vet att spelsyndikat eller proffs sopar scenen varhelst det finns pengar att göra, eller hur? Detta även hos Legolas...

Är det inte ALLTID så att man anpassar insatsen till förutsättningarna...?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:37   #8
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Glöm inte Raise Again det var den jag torska 10 lök på v4an som spik.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:57   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Nog mer impad av MAKETHEMARK än av Ringostarr som nästan va skyldig att vinna från spets på Jägersro mot en Gubbe i lådan som satt o sov som värsta hot från spår 9 över 1640 meter. Vet inte om det loppet sa värst mycket eg och ska göra Ringostarr till stenklar vinnare på lördag. Andra förutsättningar nu som 2140 meter och 200 meter upplopp är väl några.. Samt Sorbet lär väl svara och Örjan se sin chans att vinna loppet genom att sno starten igen o lär väl knappast sova på lördag inte heller nr 6..

För övrigt ser väl omgången ut att bli en trist historia med jackpott och favoritspelaren får åter slå sig på bröstet att denna minsann satte 7:an o raden kosta bara 100 kr också.
Spets? Han vann ju från dödens efter stenhård öppning. Var ju äckligt bra prestation så att den var skyldig att vinna vettefan.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 19:20   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Pydin ska ju inte kunna torska det här, MEN han är riktigt dålig ut från detta spår...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 19:43   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Pydin ska ju inte kunna torska det här, MEN han är riktigt dålig ut från detta spår...
Nu tänker du så där fel som jag hoppas många gör och garderar. Det sänker chansen bara en aning att han står längre ut, men lär höja oddset mycket mer. Ser ut att bli storis och kommer väl bli det, men jag tror den kommer sjunka snarare än öka. Finns ingen bättre vinstchans i omgången och det är många andra svåra lopp att lösa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 19:58   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har jag sagt att jag tror att Pydin torskar?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 20:12   #13
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

En höjdaromgång spelmässigt och även bra sportslig klass i flera lopp. Det är tidigt i veckan så flera analyser kan såklart ändras en aning närmare lördagen i takt med att allt mer information kommer fram.

Avd 1:
Ett lopp där känslan är att Guillame Boko och Caligula sticker ut kapacitetsmässigt. I och med att dessa båda fått bakspår kan det såklart öppnas upp för någon annan. Jag sätter Caligula som förstahäst i och med att Bergh, till skillnad från Goop, troligtvis ganska snabbt kommer ha fritt spelrum för att göra ett drag i loppet. Venerdi har inte provat voltstart i Sverige såvitt jag kan se men med tanke på vilka kuskar som har springspår håller jag Venerdi som spetsfavorit. Därifrån kan han mycket väl ramla undan om han får vara någorlunda i fred. Han har varit ute i värre gäng än såhär på slutet. Aston D.K. såg lysande ut senast i ett enklare gäng och jag tror han kommer vara långt framme här. Real Masterpiece och Everest Sisu möttes senast och Everest Sisu vann då medan Real Masterpiece blev tvåa. Båda gjorda bra prestationer men motståndet var enklare så de måste nog höja sig ett snäpp för att blanda sig i segerstriden här. Jag tror dock att båda kan få vettiga löpningar från dessa lägen och de kan vara farliga att nonchalera helt.

Rank: 9 - 8 - 1 - 10 - 2 - 3

Avd 2:
En blek upplaga av Kallblods-SM. I frånvaron av Månprinsen och Tangen Haap blir såklart Pydin stor favorit. Med tanke på vad han presterat på slutet är det svårt att ifrågasätta det och visst är han en högst tänkbar spik. Han lär dock bli väldigt stor favorit och söker man stora pengar kan det ändå vara läge att försöka fälla. Han öppnade förvisso skapligt senast men han är ingen blixt ut, så det kan bli ett ganska drygt förstavarv för honom. Jag ser faktiskt Tand Kraft som första motbud. En unghäststjärna som haft det tungt mot de äldre men verkar närmat sig de bästa den sista tiden. Senast satt han fast med precis allt sparat och det såg ut som ett lämpligt preparélopp inför detta. I samma lopp blev B.W. Sture fyra efter att ha gått en stark slutrunda i tredjespår. Tycker också det kan vara vört att notera att B.W. Sture var favoritspelad när han och Pydin möttes i slutet av juni. BG upp på Smedsbo Faksen är såklart kittlande och han gjorde några bra insatser i vintras och våras. Att gå ut och vinna SM från bakspår efter tre månaders uppehåll känns väl dock en aning långsökt. Det oskrivna kortet i loppet är såklart Vesle Sjur som får Jepson i vagnen. Det är första starten i Sverige på två år och därmed kanske körspöet kan ge en viss effekt. Han har tidigare inte alls räckt mot de bästa i Sverige men man kanske kan skönja en viss utveckling i år efter att ha kommit tillbaka från ett uppehåll på 1,5 år. Han sprang trots allt 22,6 på Klosterskogens 800-metersbana och det är inte helt fy skam.

Rank: 7 - 6 - 10 - 4 - 9 - 12

Avd 3:
Ett riktigt fint och jämnt silverdivisionsförsök. Bucks to Burn lär väl bli favorit och han har verkligen radat upp fina insatser under de senaste månaderna. När han vunnit har han dock varit med i den främre träffen och här är läget lite liknande som i Boden när han inte hann fram. Han fick förvisso stryk av en ruggigt bra häst senast men känslan var att han borde hållit undan. Kanske formen är lite på retur? Esprit Sisu gjorde en grym prestation senast men även han handikappas ju av ett besvärligt läge. Detsamma gäller Ural som kördes passivt senast vilket han kanske kan ha nytta av denna gång. Jag gissar att Jorma laddar iväg hyfsat från start för att ge Ural ett lopp i främre träffen denna gång. Därifrån skulle han mycket väl kunna vinna detta lopp och jag sätter honom överst i rankingen. Hazard Boko var det en del skrik på senast men han galopperade direkt. Det skulle kanske kunna vara dags nu men det var länge sedan han vann ett lopp. Bakom Ural lyfter jag upp skrällen Vienvia Font i rankingen. Han höll bra i lördags trots ett omöjligt lopp och gången innan spurtade han klart bra bakom Vainqueur R.P. Med Anders Eriksson istället för Pippo i sulkyn ökar också chansen att få en vettig resa.

Rank: 8 - 4 - 11 - 12 - 3 - 6

Avd 4:
Mycket glädjande att se att Lars Lindbergs Minne även i år samlar ett fint startfält. Det är ett par riktiga toppston som står tillägg men att plocka in 20 meter känns snudd på omöjligt i detta lopp. Visa AS har varit grym de senaste månaderna men från det här läget kan det givetvis bli trafikproblem. Hon fick ju även regelrätt stryk av Queen of Sand senast och det känns därmed givet att ranka Queen of Sand etta. Jag tycker dessa två sticker ut på startvolten rent kapacitetsmässigt men den av Chapter N Deo, Hunkydory Degato och Hosianna Boko som tar hand ledningen kan bli en svår nöt att knäcka. Jag fortsätter plussa för Anders Eriksson och kanske har han möjlighet att vända bort dem andra från bricka 1.

Rank: 2 - 8 - 1 - 6 - 7 - 5

Avd 5:
Inget höjdarlopp rent sportsligt, men desto mer kittlande spelmässigt. Ingen häst har väl visat någon överkapacitet gentemot motståndet utan löpningsförlopp och dagsform lär avgöra. Just nu sätter jag Mellby Galanga som förstahäst. Tränaren har höga tankar om denna häst och senast fick han visa lite av sitt kunnande. Örjan upp nu dessutom. Imola Boko ska såklart också räknas tidigt på kusk och läge. Klose har ett bra läge och kommer få en vettig löpning. Gjorde dessutom en fin debut i regi Wäjersten senast. Jag vill också nämna Global Wizard som nu gör tredje starten efter uppehåll och som bör sluta långt framme med en vettig resa.

Rank: 5 - 3 - 1 - 10 - 9 - 12

Avd 6:
Det är svårt att gå emot Falcon AM som tipsetta i detta lopp med tanke på prestationerna på slutet, inte minst senast. Spåret är dock lite väl långt ut och med flera startsnabba invändigt kan det bli stora trafikproblem. Bakom Falcon AM känns loppet vidöppet. Jag gillar Track Angle och rankar honom tvåa. Han står bra inne i klassen och förhoppningsvis kan han ramla ner i ett vettigt slagläge här. Blir det lite körning kommer hans spurt bita bra över Bergsåkers långa upplopp. Lexington Hall var bra senast och BG upp är såklart intressant. Spåret är dock ett problem såklart och detsamma gäller stallkamraterna Victory Topline och Yrr. Victory Topline vann på ett fint sätt på Bergsåker senast och kanske är toppformen på väg att infinna sig. Yrr var det lite surr kring i samband med debuten för Nurmos. Då fick han ett väldigt tufft lopp och senast galopperade han. Kanske blir han väl bortglömd av spelarna denna gång?

Rank: 7 - 4 - 9 - 5 - 8 - 11

Avd 7:
Omgången avslutas med russinet i kakan, Sundsvall Open Trot. Tyvärr dyker inte Propulsion upp men loppet håller ändå hög sportslig klass. Det är givet att ranka Ringostarr Treb som tipsetta efter segern senast. Ingen kommer kunna lugga honom på spets här och sedan är väl risken/chansen att det inte händer så mycket. När man synar startlistan är det svårt att hitta någon som ska vara sugen att sätta sig i dödens på Ringostarr Treb och hålla uppe ett vettigt tempo. Den enda som jag skulle kunna tänka mig är Johan Untersteiner med Cyber Lane. Cyber Lane satt fastlåst med till synes mycket krafter kvar senast i Åbergs. Jag tycker dessutom han sett bättre ut i stilen i de två senaste loppen och jag hoppas att Johan åker upp till Sundsvall för att köra om det. Förutom dessa två finns det som jag ser det fyra hästar som kan vinna. Jag nämner Milligan’s School som höll klart bra efter en tuff öppning senast. Han hänger med i alla tempon och har oftast en rejäl avslutning kvar till upploppet. Sist höll han bra efter en tuff öppning och härifrån bör han kunna få en vettig resa.

Rank: 1 - 4 - 10 - 9 - 2 - 6
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), SO (+7), eveton (+7), Snubben (+7)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 21:07   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mycket plugg och snack kvar att ta in, men lutar åt att det blir en tredjespik på Imola Boko! Jag tror han kommer göra vad han kan för att skicka till ledning bära eller brista, och det är en riktigt stark häst. Från spets förlorar den inte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 00:03   #15
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Är jag helt ute och cyklar som tycker mig ha hittat ett grym platsodds på 7 Nadal Broline till 3,85 @ UB...?

Känns onekligen högt, visst är läget som det är men med lite körning så är jag absolut inte främmande för att han tar en pallplats! Finns tre 9-tider i raden så formen borde vara ok!

Kör ett ovanligt hårt lir för min egen del och skickar in en röding till detta odds ;-)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td