Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-09, 10:38   #31
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4273
Standard

Enligt Patrik Fernlund så har Burning Man en fantastisk och oslagbar statistik från spets;

"6 Burning Man är oerhört stark och rejäl. Lite speciell i stilen emellanåt, han går bäst när det går en månad mellan loppen och är startsnabb – även om han någon gång galopperat efter en bit med voltstart. Peter Untersteiner är skicklig från start och kommer ekipaget till spets blir de svårslagna. Petri Puros häst har gått i täten sju gånger, vunnit nio."

Jag inleder med spik.

I avd 5 markerade jag tidigt i veckan 4 Eclipse Am med kommentaren "äntligen bra spår!". I förhållande till kapacitet och att startspåret är riktigt bra så är det, i mina ögon, omgångens största spelvärde. Många streck om man väljer att gardera, så det blir min chansspik till 12%!

Dessutom är väl favoriten i avd.4 bara bäst?

Senast redigerad av eveton den 2019-11-09 klockan 10:42.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 10:57   #32
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

För er som hatar lås - bolagssystemet innehåller idag tre 2-hästarslås, ett lås på 3,4,5 och 6 streck. Ingen spik.

1) 6,7 r2-1 (kan inte sära på springspårshästarna, som bara är bäst)

2) 1,2,6 r8-5 (favoriterna 1 och 6 måste streckas. 8 är bra men har uselt spår. Felfri 2 kan skrälla)

3) 2,5 r3-8 (favoriten 5 har dunkel form och garderas. Här blir det Tarzanstallkörning, där Jorma skall leda med 1. Här finns flera raketstartare. 2 körs barfota bak för att få bästa grepp i starten. Jag tror han leder och skall slås därifrån)

4) 3,6,7,10,11,14 r5-2 (ett svårt stolopp om inte favoriten 6 går felfritt och bara vinner. På startvolten kommer 3 med flera ettor i raden. 7 är härdad i V75. Untersteiners 10 är bättre än raden och startar från springspår. Nurmostränade 11 hoppar ofta bort sig som hårt betrodd. 14 vann V75 i somras - tappar de poängen idag - och har därefter varit en hårt matchad besvikelse. Björn gråter i björnkollen över spåret och baissar. Nu är man i poängnöd och stallet måste ställt ordentligt i ordning och Björn får visa sin duglighet - streckad till 3 %)

5) 4,5,6,7 r2-8 (streckar favoriterna utom 2, som jag inte tror kan hålla ledningen)

6) 8,9 r15-13 (jättefavoriten 8 har för många tvåor i raden för att spikas. 9 matchas av den rolige "kärnkraftsmannen" och streckas till 9 %)

7) 2,3,5,9,10 r6-4 (2 är min förstahäst. Lennartsson låter mycket uppåt på 3. 5 kördes alltför avvaktande senast av Björn - nu blir det andra bullar med Erik. 9 hoppade senast i finalen när han kom till ledningen i alltför högt tempo. 10 är Björns bästa vinstchans idag)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:06   #33
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
För er som hatar lås - bolagssystemet innehåller idag tre 2-hästarslås, ett lås på 3,4,5 och 6 streck. Ingen spik.

1) 6,7 r2-1 (kan inte sära på springspårshästarna, som bara är bäst)

2) 1,2,6 r8-5 (favoriterna 1 och 6 måste streckas. 8 är bra men har uselt spår. Felfri 2 kan skrälla)

3) 2,5 r3-8 (favoriten 5 har dunkel form och garderas. Här blir det Tarzanstallkörning, där Jorma skall leda med 1. Här finns flera raketstartare. 2 körs barfota bak för att få bästa grepp i starten. Jag tror han leder och skall slås därifrån)

4) 3,6,7,10,11,14 r5-2 (ett svårt stolopp om inte favoriten 6 går felfritt och bara vinner. På startvolten kommer 3 med flera ettor i raden. 7 är härdad i V75. Untersteiners 10 är bättre än raden och startar från springspår. Nurmostränade 11 hoppar ofta bort sig som hårt betrodd. 14 vann V75 i somras - tappar de poängen idag - och har därefter varit en hårt matchad besvikelse. Björn gråter i björnkollen över spåret och baissar. Nu är man i poängnöd och stallet måste ställt ordentligt i ordning och Björn får visa sin duglighet - streckad till 3 %)

5) 4,5,6,7 r2-8 (streckar favoriterna utom 2, som jag inte tror kan hålla ledningen)

6) 8,9 r15-13 (jättefavoriten 8 har för många tvåor i raden för att spikas. 9 matchas av den rolige "kärnkraftsmannen" och streckas till 9 %)

7) 2,3,5,9,10 r6-4 (2 är min förstahäst. Lennartsson låter mycket uppåt på 3. 5 kördes alltför avvaktande senast av Björn - nu blir det andra bullar med Erik. 9 hoppade senast i finalen när han kom till ledningen i alltför högt tempo. 10 är Björns bästa vinstchans idag)

Kostar 1440:-. Lycka till!

Tveksamt om jag skulle betala för ett system som det här - hur mycket kan det ge per andel som mest? Finns tusentals andelssystem i spelbutikerna gjorda av "tjejen i kassan", ungefär som det här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:22   #34
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2071
Standard

1 - den ”Man” som kommer först till plankan vinner... eller? Tar med två kantbollar ifall det strular.
2 - 1 kanske är bäst men 3år på stayer? 5 från spets!!
3 - 5 borde vinna enkelt, spik
4 - 3 SoS
5 - BG skräller
6 - 9 direkt mot ledningen. Ser fram emot en ”gôr go" intervju med Tony L efter segern.
7 - 2 kan vara sos men PL uppåt på 3. Är svag för 4 och 10 känns lite på gång.

Lycka till idag!

Avd
1: 3, 6, 7, 8 (2, 12)
2: 1, 5, 6, 8, 10, 11 (7, 2)
3: 5 Milligan's School (3, 12)
4: 3 Leia Palema (6, 14)
5: 3, 7, 10 (6, 5)
6: 9 Vikings Preacher (15, 8)
7: 2, 3, 4, 10 (5, 7)

4x6x1x1x3x1x4 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:23   #35
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
För er som hatar lås - bolagssystemet innehåller idag tre 2-hästarslås, ett lås på 3,4,5 och 6 streck. Ingen spik.
Det är en strategi minst lika god som någon. Att hitta alla rätt är målet, hur man tar sig dit är lite upp till var och en.

Personligen gillar jag inte att betala för mängden kombinationer det skapar med flera matematiska lås men vi är alla olika.

Lycka till idag!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:25   #36
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

V75 på hemmaplan!

OBS!! Örjan "struken" vilket ändrar analyserna en hel del. Bland annat i första V75 där Jorma Kontio sitter upp bakom Man At Work! STOR fördel PU i spetsstriden!

Klicka på länken för att se systemet:

[IMG]LÄNKTEXT[/IMG]

Såhär tänker jag mig mitt system innan värmningar och sista info börjar strömma in!

Avd.1:

Bästa hästarna med spetslägen är ju såklart 6 Burning Man och 7 Man At Work. Hela Sverige låser på dessa eller spikar någon av dom. Om man funderar på att spika väger det nog över lite för 7 Man At Work med Kihlström. Som den såg ut och gick i comebacken! Klasshäst!! Men här har jag fått intressant info från banan. Hemmalaget har såklart vässat och Per Lennartsson i synnerhet. Vad han gör med 3 Hazard Boko i sista vet alla om och det lär bli omgångens skrik och spik för många (även betaltjänsterna)! Men jag har fått färsk info från banan och han har mycket hög tro till 3 Young Da Vici som han också maxar! Enormt bra sist och toppform! OM volten är galen och 6 och 7 missar/kommer bort helt då är det ostreckat bakom! 1% på Young Da Vici från bra spår och toppform med maxbalans...? Omgångens fynd!! Tar även med 2 Falcon Am som är med där framme och trivs extremt bra på Sundbyholm!

Avd.2:

Någonstans måste spiken hamras in! Helst två! Jag tar ställning för 6 Fighter Mearas som jag hoppas trycker sig till spets. Kontio hoppas jag hamnar invändigt och det är såklart första motbudet till min spik!

Avd.3:

Svår gulddivision där totalt formlösa 1 Jacks Zoomer förväntas bomba till spets och förstöra för spetsjagande 2 Food Money och 3 Lucifer Lane! Alla tror på överpace... 5 Milligans School vinner detta om form men det har sett lite proppmätt ut senaste tiden... Tar 8 Mack Dragan och alla bakspår också som kommer in i matchen om tempo! Särskild varning för Johan Untersteiner och Goop från bricka 11 och 12!

Avd.4:

6 Polly Avenue spikar många men Jakobsson på V75 att luta sig mot? Glöm det! Usel kusk anser jag! Det är skrik på 5 Krakas från banan men treårigt sto mot äldre? En av många... Bästa hästarna är 4 Ti Amo Face, 7 Miss Silver, 10 True Devotion och inte minst 11 Mattie! Stort värde i många hästar här och jag streckar alla som har chans.

Avd.5:

Ett lopp där många tar alla eller garderar massivt! Här ska grepp kopplas och jag spikar bästa hästen från bra läge! 4 Eclipse Am är en riktig tanks som bara mosar ner det här gänget! Många har 5 Hurricane River som förstastreck/spik men Samuelsson har passerat bäst-före-datum som tränare och så startsnabb är väl inte hästen? Vinnarskallen ifrågasätter jag också. Näää schas! Det här vinner Adrian Kolgjini om han använder det som finns innanför hjälmen rätt! 13% är kraftigt understreckat!!

Avd.6:

8 Whipped Eggs klar förstahäst och motiverad favorit men till 64% vill jag syna! 9 Vikings Preacher smällfin i comebacken. Klar andrahäst! 15 Vischio Holz trist läge men topphäst som kommer att gå fort sista 1000! På start är det för lite med 1% på JAS som värmde som en demon i ny regi sist. Det var omgångens skrik då! Nu läge och spets tar den. Gå på innern över tre varv är fint och om hästen håller sig lugn och är ytterligare framflyttad så är den värd en markering! Se upp! Miljondrag!

Avd.7:

Har talat om 3 Hazard Boko som MAXAS! 15% just nu men lär stiga i raketfart sista timmarna innan spelstopp! Tar fokus från min andrahäst i mitt lås! 10 Linus Boy såg bättre ut än någonsin sist och vann till glatt odds! Formen lär vara kraftigt på gång och läget är helt ok. Goop smyger med och det kommer gå rasande fort över upploppet och fan vet om det inte är min förstahäst till och med i loppet?

Det var mina tankar! Lördagar säljer jag andelar på Sundbyholmstravets Tillsammanssida men jag gör både V4 och V5 som säljs här på Sharps forum!

Lycka till!

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2019-11-09 klockan 13:12.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:39   #37
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Men som nån sa "att jag är inte ute efter att få alla rätt utan att vinna pengar"
Travspel och floskler hör ihop.

Garantin ikväll är 100% att den som har flest rätt
är den som vunnit mest pengar.

Sen det här med lås är också ett jobbigt uttryck.

Jag kör helt utan lås idag och nöjer mej med 7 rätt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:47   #38
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Tveksamt om jag skulle betala för ett system som det här - hur mycket kan det ge per andel som mest? Finns tusentals andelssystem i spelbutikerna gjorda av "tjejen i kassan", ungefär som det här.
Jag ser med spänning fram emot din förhandare idag.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)

Senast redigerad av Grant den 2019-11-09 klockan 12:33.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:53   #39
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det är en strategi minst lika god som någon. Att hitta alla rätt är målet, hur man tar sig dit är lite upp till var och en.

Personligen gillar jag inte att betala för mängden kombinationer det skapar med flera matematiska lås men vi är alla olika.

Lycka till idag!

Problemet är väl inte låsen i sig och att det blir få hästar i varje lopp. Problemet handlar ju om att det är de mest betrodda i alla lopp med något enstaka undantag vilket gör det likt alla andelsspel på Ica där ingen kan något om hästar etc...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 11:54   #40
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Tveksamt om jag skulle betala för ett system som det här - hur mycket kan det ge per andel som mest? Finns tusentals andelssystem i spelbutikerna gjorda av "tjejen i kassan", ungefär som det här.
Förra året kostade mina lördagssystem 52 x 1500 kr = 78000 kr. Utdelningen blev 125000 kr. Dvs nettovinst 47000 kr. De säljs i 25-35 tiondelar. Varje andel utdelade 4700 kronor. Butikens kunder tjänade under året ca 140000 kronor

Jag redovisar på sharps varje vecka hur systemet ser ut med motiveringar.
Med Bästa Hälsning/ Tjejen i "kassan"

Hur ser dina egna system ut förresten. Så man kan få lära sig något om V75-spel?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+7), Fulsprit (+10), Gotland (+7), Executive (+5), abstruse (+22)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:03   #41
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Jag har vunnit sexsiffrigt på mina lås, men då ska det finnas spelvärde i låsen är det första och andrahandaren då är det inte intressant.
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:16   #42
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Shit, nästan obehagligt likt ina tankar..

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Lär nog snarare landa kring 45 % skulle jag tro. Det värde som alla hittat kommer vara ”long gone” vid spelstopp. Jag tycker han ska vara favorit men inte storfavorit, det finns ju en viss osäkerhet i honom.

I övrigt:

-Som flera påpekat, ta ställning eller måla på ytterligare i första. Jag säger fördel Man At Work.

-Milligan’s School är en favorit i fara. Formen är en aning dunkel men framför allt är det fel distans. Dreammoko kanske kan växla dem med den förmodade körningen? 5%.

-Polly Avenue är rätt favorit men har dragit på sig lite väl mycket streck än så länge. Ti Amo Face (5%) och Miss Silver (4%) är två härdade ston som bör duga bra i ett sånt här lopp. Vidare går tongångarna verkligen i dur kring Krakas.

-Femte är öppet. Mest feeling för Hurricane River, skulle kunna vara spets och slut. 17% är taget alla dagar i veckan.

-Whipped Eggs är såklart rätt favorit. Vill ändå vurma lite för Vikings Preacher som var grym i våras och nu har ett lopp i kroppen. Erik verkar vara inställd på ett betydligt mer offensivt upplägg än senast.

-Esprit Sisu var tanken när jag såg startlistan. Lär dock vankas svar invändigt då Lennartsson är påställd med Hazard Boko. Förstastrecket blir Linus Boy, gå in och kolla på sista 300m senast i comebacken om ni inte redan sett det.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:20   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V75 på hemmaplan!

Klicka på länken för att se systemet:

[IMG]LÄNKTEXT[/IMG]

Såhär tänker jag mig mitt system innan värmningar och sista info börjar strömma in!

Avd.1:

Bästa hästarna med spetslägen är ju såklart 6 Burning Man och 7 Man At Work. Hela Sverige låser på dessa eller spikar någon av dom. Om man funderar på att spika väger det nog över lite för 7 Man At Work med Kihlström. Som den såg ut och gick i comebacken! Klasshäst!! Men här har jag fått intressant info från banan. Hemmalaget har såklart vässat och Per Lennartsson i synnerhet. Vad han gör med 3 Hazard Boko i sista vet alla om och det lär bli omgångens skrik och spik för många (även betaltjänsterna)! Men jag har fått färsk info från banan och han har mycket hög tro till 3 Young Da Vici som han också maxar! Enormt bra sist och toppform! OM volten är galen och 6 och 7 missar/kommer bort helt då är det ostreckat bakom! 1% på Young Da Vici från bra spår och toppform med maxbalans...? Omgångens fynd!! Tar även med 2 Falcon Am som är med där framme och trivs extremt bra på Sundbyholm!

Avd.2:

Någonstans måste spiken hamras in! Helst två! Jag tar ställning för 6 Fighter Mearas som jag hoppas trycker sig till spets. Kontio hoppas jag hamnar invändigt och det är såklart första motbudet till min spik!

Avd.3:

Svår gulddivision där totalt formlösa 1 Jacks Zoomer förväntas bomba till spets och förstöra för spetsjagande 2 Food Money och 3 Lucifer Lane! Alla tror på överpace... 5 Milligans School vinner detta om form men det har sett lite proppmätt ut senaste tiden... Tar 8 Mack Dragan och alla bakspår också som kommer in i matchen om tempo! Särskild varning för Johan Untersteiner och Goop från bricka 11 och 12!

Avd.4:

6 Polly Avenue spikar många men Jakobsson på V75 att luta sig mot? Glöm det! Usel kusk anser jag! Det är skrik på 5 Krakas från banan men treårigt sto mot äldre? En av många... Bästa hästarna är 4 Ti Amo Face, 7 Miss Silver, 10 True Devotion och inte minst 11 Mattie! Stort värde i många hästar här och jag streckar alla som har chans.

Avd.5:

Ett lopp där många tar alla eller garderar massivt! Här ska grepp kopplas och jag spikar bästa hästen från bra läge! 4 Eclipse Am är en riktig tanks som bara mosar ner det här gänget! Många har 5 Hurricane River som förstastreck/spik men Samuelsson har passerat bäst-före-datum som tränare och så startsnabb är väl inte hästen? Vinnarskallen ifrågasätter jag också. Näää schas! Det här vinner Adrian Kolgjini om han använder det som finns innanför hjälmen rätt! 13% är kraftigt understreckat!!

Avd.6:

8 Whipped Eggs klar förstahäst och motiverad favorit men till 64% vill jag syna! 9 Vikings Preacher smällfin i comebacken. Klar andrahäst! 15 Vischio Holz trist läge men topphäst som kommer att gå fort sista 1000! På start är det för lite med 1% på JAS som värmde som en demon i ny regi sist. Det var omgångens skrik då! Nu läge och spets tar den. Gå på innern över tre varv är fint och om hästen håller sig lugn och är ytterligare framflyttad så är den värd en markering! Se upp! Miljondrag!

Avd.7:

Har talat om 3 Hazard Boko som MAXAS! 15% just nu men lär stiga i raketfart sista timmarna innan spelstopp! Tar fokus från min andrahäst i mitt lås! 10 Linus Boy såg bättre ut än någonsin sist och vann till glatt odds! Formen lär vara kraftigt på gång och läget är helt ok. Goop smyger med och det kommer gå rasande fort över upploppet och fan vet om det inte är min förstahäst till och med i loppet?

Det var mina tankar! Lördagar säljer jag andelar på Sundbyholmstravets Tillsammanssida men jag gör både V4 och V5 som säljs här på Sharps forum!

Lycka till!
Jo, Hazard Boko lär ju stiga, men hästen vinner inte så ofta och samma gäller kusken(med undantag för när han fick köra Bergh-tränat ett tag)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:20   #44
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8853
Standard

Har Perra vaknat än??
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:37   #45
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Har Perra vaknat än??
Har tänkt detsamma. Lite halvvaken.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td