Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-24, 12:09   #16
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är väldigt få som tjänar några pengar på Twitch, eller ens Youtube för den typen av material det handlar om här. Målgruppen är alldeles för liten. Att finansiera små smala poddar med reklam är lönlöst, värdet av sponsring brukar räknas i tioöringar per lyssnare. 2000 lyssnare än värt någon femhundring eller kanske en tusenlapp.

Det är lite obruten mark, men jag förstår om människor försöker hitta vägar att att få vettigt betalt för sitt arbete.
Antingen kan man ju säga att marknaden är liten - eller så kan man fokusera på att bli störst och bäst och locka in alla potentiella lyssnare som spelar på trav. Det omsätts miljoner varje dag och det är inte så svårt att få många lyssnare/tittare om det är kvalitativt eller underhållande. Men att räkna med en månadslön per program i början är nog fel sätt att kalkylera.

Jag kan säga som så här att om man nu har en liten smal podd som inte så många lyssnar på så är det självmord att börja ta betalt för den dessutom.

Sen är det ju alltid en fråga om hur många "några få" är. Det låter som en handfull som du uttrycker det men då har du nog inte varit på varken Twitch eller Youtube. De största drar dock in miljoner och är så stora att de värvas från Twitch till Mixer. Det gäller att göra en bra produkt så kommer den sälja sig själv och man behöver inte ta betalt för den. Ett sätt är donationer för det folk gillar brukar de kunna tänka sig att donera till.

Problemet är att du vänder på det. Att hitta vägar för att få betalt för sitt arbete är fel ända att börja i. Gör ett bra jobb så kommer pengarna komma. Men det går inte att utgå från att jag ska ha betalt för mitt arbete bara för att jag lägger ner kraft på det. Skulle alla ta betalt som twitchar t ex kunde vi nog lägga ner 95% av alla kanaler i morgon!

Men det är fritt fram för dem att ta betalt så klart! Det har jag inga problem med. De kommer dock inse inom två månader att det nog var fel väg att gå. Dock om de bara vill få in några timlöner så kommer det säkert snurra på bra. Tar de 29 kronor per program och 100 betalar så är det ändå några kronor in. Men det de förlorar sen på gungorna är en helt annan femma.

Det är lika korkat som att ta inträde till travet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+100)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 12:11   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vad är det värt att annonsera i den där podden då? Priset för poddreklam brukar ligga från runt 10-12 öre/lyssnare upp emot 30-35 öre. Hur många lyssnare har man?
Jag vet inte hur många lyssnare man har. Men borde vara ganska många ändå, annars är det konstigt att ens komma på tanken att börja ta betalt som man nu gör. De kanske gör några kronor mer på det viset jämfört med sponsorreklam men de krymper sin lyssnarskara och får inga nya lyssnare. Jag vet ju att du är klok nog att göra den här enkla konsekvensanalysen också, men att du gillar att spela djävulens advokat lite för mycket för att medge det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 12:24   #18
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Som jag redan skrivit så är det ju en ganska smal pod med ett relativt litet antal lyssnar om vi jämför med de stora influencer-giganterna som kan leva på att älta sin skit framlänges och baklänges. Sådant smalt material kommer man nog få lära sig att betala för, det är enda sättet till att få det producerat i långa loppet.
Hur smala tror du inte de som började mina olika saker var? En liten krets börjar det oftast med och sen växer det ifall du är duktig och folk gillar det du gör. Pewdiepie som ett exempel hade inte en miljon följare när han startade!

Basshunter tog inte betalt för sin låt "Boten Anna" när han släppte den på nätet och skickade en länk till sin polare (eller exakt hur det gick till). Men vips spred sig det hela och han blev stor.

Möjligt att travpoddar aldrig kan bli stora. Men jag tror det isf snarare beror på att man ska betalt för sin sak när det är en reklam för ombudsspel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 14:36   #19
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur smala tror du inte de som började mina olika saker var? En liten krets börjar det oftast med och sen växer det ifall du är duktig och folk gillar det du gör. Pewdiepie som ett exempel hade inte en miljon följare när han startade!

Basshunter tog inte betalt för sin låt "Boten Anna" när han släppte den på nätet och skickade en länk till sin polare (eller exakt hur det gick till). Men vips spred sig det hela och han blev stor.

Möjligt att travpoddar aldrig kan bli stora. Men jag tror det isf snarare beror på att man ska betalt för sin sak när det är en reklam för ombudsspel.
Hur många lyssnare har de? 2000 i veckan? 3000? Jag vet inte, men potentialen att hitta väldigt många fler lyssnare är ju inte stor på den svenska travmarknaden. Jag tycker man skall sätta värde på sitt arbete.

Chansen att det här lyckas är inte stor, men jag gillar tanken att det finns någon som tänker i termer av att ta betalt för sitt arbete. Om det istället leder till att folk köper andelar i sömmersketipsen på Coop Stormarknad, så är ingen gladare än jag.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 20:11   #20
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

När händer detta? Verkar fortfarande vara gratis. Hittar ingen information på deras hemsida eller på deras facebook.
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 21:56   #21
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4713
Standard

En omgång kvar sen 29kr/månad.Krille K och Nybrink borde gå samman som usla tippare.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 22:21   #22
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
En omgång kvar sen 29kr/månad.Krille K och Nybrink borde gå samman som usla tippare.
Du behöver ju inte betala för att lyssna, inget tvång alls.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 08:16   #23
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Tack Melander.

I senaste podden säger dom att "I tyska tidningar sa Conrad att..."
Vet någon vilka tyska tidningar som har svenska travtips/intervjuer?
Skulle vara spännande att läsa.
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 09:03   #24
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 161
Sharp$: 3231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
En omgång kvar sen 29kr/månad.Krille K och Nybrink borde gå samman som usla tippare.
Tippa trav handlar väl uteslutande om att tänka själv,
experter, travpoddare, betaltips, travjournalister osv
står för inspiration.

Ett välmenat råd, så slipper du bli förbannad på experttipsare.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 12:43   #25
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Tippa trav handlar väl uteslutande om att tänka själv,
experter, travpoddare, betaltips, travjournalister osv
står för inspiration.

Ett välmenat råd, så slipper du bli förbannad på experttipsare.
Kul du hittat hit Jajjan

Hälsningar Barfota Rules på annan sida...

Tippa själv ? Jag skrev av dig nästan på pricken 1 ggr i tiden. Funka ju utmärkt Hehehe
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td