Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-19, 22:21   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 22/1


AVDELNING 1

Märrarna ska göra upp över korta häcken och det ser ut som en passande uppgift för 2 Virgin Maiden. Lugauers nyblivna sexåring är välstammad och morfar är Express Ride, vilken har fått fram många fina ston den vägen. Marc Elias har siktet inställt på spets och förmodligen sitter han där i ett tidigt skede. Bra chans.

5 Opalis kan en del i ljusa stunder och är en ganska hård märr i grunden. Jag tror inte att hon plockar ner ovanstående från dödens, men får hon lifta med i ryggar och det klaffar med tempot kan det gå.

AVDELNING 2

1 Hurricane River har dragits med dåliga lägen vid starterna på V75 på slutet och senast fick han ett otacksamt lopp när Jepson gjorde ett misslyckat drag mot spets mitt i loppet. Bättre läge nu och jag räknar med att ”Calle” gör ett försök att hålla upp innerspåret. Hästen ska dock räknas även om kusken riktar in sig på vinnarhålet då han har speeden för att växla ned konkurrenterna.

2 Payet D.E. stöter på lite tuffare hästar nu och är mer stark än snabb. Han är dock kvick bakom vingen och hittar han till front och slipper allt för mycket press kan han kanske rinna undan.

Att ovanstående är favorit i skrivande stund köper jag ändå inte och jag håller 4 Concrete Dee högre. Hästen sköt till vasst senast efter att luckan uppenbarade sig och det var inte slutsålt i mål. Haugstad är nog segersugen här och vill han trycka av ordentligt kan hästen öppna rappt. Men han kan vinna med flera olika upplägg.

Det är bara tio hästar med i fältet och blir det lite körning kan 9 Cesar F.C. samt 10 Eicas komma in i matchen.

AVDELNING 3

Första tanken var att ge 3 Tengil Face ett nytt försök som singelstreck, motståndet räds han knappast. Men ”Luddepojken” upp är ingen fördel och en galopplysten kusk på en häst med samma problem gör uppgiften svårare. Toppchans om han håller sig i trav och löper upp till sitt kunnande, men det är inget ekipage att hålla i handen.

1 Sobel Photo har fått några lopp i sig nu efter ett längre uppehåll och formen bör vara på uppåtgående. Senast tyckte jag nog att hästen var lite blek trots tredjeplatsen, men här är läget bättre och Catrin lär ladda vad som går för att nå spets. I ledningen trivs hästen och det kan räcka hela vägen.

7 C.You Again är en dansk gäst som besitter hygglig kapacitet. Det finns en del fart i pållen och han går hela vägen. För två starter besegrade plockade han ned Billi Time över upploppet, en häst som Flemming håller högt. Närmast kommer han från en dödenstriumf och bevisligen är han ganska oöm för positioner.

Det är öppet bakom dessa och jag tycker väl egentligen att samtliga utom 2 Comet Af Solnäs och 6 Mucho Flax ska ses med viss segerchans.

AVDELNING 4

Jag gillar det jag har sett av 5 Cash Cowboy som har gett ett fint intryck i sina fyra starter. Ken Warkentin har fungerat ypperligt på Viking Kronos-dottern Enjoy My Face och den här pållen fortsätter trenden.

Hästen är snabb ut och tål tuffa öppningar, varför jag tror att Erik sänder vad som går till spets. När han körde honom på Örebro agerade han passagerare i en 11-öppning och Adielsson har självförtroendet på topp. Galoppen senast är inget jag lägger någon vikt vid då han blev rädd i en trängd situation. Jag tar istället till mig att han hittade stilen direkt efter och fullföljde bra via 12/800 i ett lopp som vanns av Surf n’Turf.
Jag vill dock tro att hästen växer ett hack i ledningen då han springer och bryter lite i loppen. I ledningen kan han tugga på och det är den typen som svarar bra på utvändig häst över upploppet, sådant är alltid positivt. Jag anser därför att det här är omgångens bästa spik.

AVDELNING 5

10 Bernts Ulrika har inte startat sedan i maj förra året och det finns därför vissa frågetecken gällande formen. Annars är det fältets bästa häst och hon är tuff till slut. Loppet är ett så kallat ungdomslopp och Hanna Lähdekorpi har bra rutin för sammanhanget.

6 Ronja Loss är tuffast emot och hon är inte lika galoppbenägen med aktuell startmetod. Spår fem är dock snävt och tre galopper i rad är inte särskilt roligt. Med där framme felfri.

Sedan har vi 4 Nixan Run som också kan en del och gjorde det bra i sina senaste starter under hösten. Även den här pållen är stabilare när voltstart gäller och hon startar inte från ett lika snävt spår som ovanstående, vilket är till hennes fördel.

AVDELNING 6

Ett ganska blekt fält där stona får ha tjänat mer än grabbarna. Trots det ges tipset till 8 Happy Romeo som nu är nedstruken ett hack. ”Classe” har siktet inställt på spets och hästen biter ifrån sig bra när han får trava på i ensamt majestät. Flera av konkurrenterna vill ha det lite serverat och hittar Sjöström bara till tät bör det vara god chans att ekipaget kan rinna undan över distansen.

1 Die Kaiserin ser jag som det främsta motbudet. Hästen är ingen blixt ut men öppnar hyggligt och är troligen med där framme på innerspår tidigt. Insatsen på Solvalla var plusbetonad och klaffar det lite finns fart för att utmana.

7 Not A Clue är stark och besitter ett bra löphuvud. Hästen kan även öppna hyggligt och hittar kusken ner i en vettig position kan det räcka långt.

5 Feather Sisu var inget extra senast på Örebro, men desto bättre vid starterna innan. Hon har god kapacitet i grunden och står bra inne i loppet. Ska ses med chans.

AVDELNING 7

Stefan Persson siktar på en favorit i repris bakom 5 Aha och visst kan det gå vägen. Motståndet är dock lite tuffare och känslan är att det kan bli tufft att stå emot vissa av konkurrenterna. Räknas men är bara en av flera och han kan få ordentlig press initialt av min tipsetta.

Utvändigt om ovanstående återfinns 6 Inertial. Hästen vinner inte ihjäl sig, men stångas också mot tuffa motståndare allt som oftast. Han rusade undan i överlägsen stil för tre starter sedan och kom då i mål på 11,5 vilket är starka papper. Då före hästar som Copaca Banana vilket stärker meriten.

Vid den starten öppnade hästen väldigt raskt och det helstängda huvudlaget var en bidragande orsak. Nu sätter man på samma huvudlag igen och lyckas Sjunnesson trycka sig förbi Stefan Persson bakom Aha får övriga vara bra.

Jag har respekt för 9 Gambit Brodde och 12 Adde S.H., men lägena drar ner chanserna. Tänkbara om det blir ordentlig körning.

AVDELNING 8

8 Je T’aime Explosiv återkommer efter uppehåll och formen är därför svårbedömd. Att hästen besitter hög kapacitet är dock glasklart och högst troligen är det bästa hästen i fältet. Men då han har gått bra efter vila tidigare väljer tror jag en del på honom här.

14 Grainfield Aiden har varit otroligt bra under sin sejour här på svensk mark och tar varje lopp med bravur. Vanlig vagn när det är voltstart är ett litet minus kontra den amerikanska sulkyn, men hästen måste räknas tidigt på bevisad form och kapacitet.
13 Malkin är riktigt kapabel i grunden och tål att gå en rejäl långspeed i spåren. Klaffar det lite och han visar upp sig från sin bästa sida är han med i striden.

12 Electrical Storm har ett lite halvlurigt läge med sjundespåret i volten. Det finns viss vingelrisk, alternativt att han får köra fram och ta dödens. Men löser det sig bra är hästen givetvis kapabel nog för att göra upp om det.

Min känsla är att tilläggshästarna blir för tuffa att rå på, men starthästarna är ganska hyggliga och ska tas med respekt. 1 Soul Tan har bra segerprocent och har stångats mot tuffa gäng vid ett flertal tillfällen under karriären. Från ett bra läge kan han vara värd att passa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), Frasse77 (+6), HuBBaBuBBa (+6), zimonzzon85 (+8), oinkk (+5), Henkezan (+5), Bluesmith66 (+8), viking90 (+8), SO (+25), SO (+20), 777 (+10), TheZ (+6), nalle (+10), jAnman (+10), CalleP (+10), MikaF (+10), Protesgoran (+50), Ochs5 (+5), teddydead (+50), asgaya3141 (+10), jazboy (+5), abstruse (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 22:59   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 739
Sharp$: 9123
Standard

Booom! Vilken trådstart! Grymt jobbat!





__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 23:18   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Utmärkt första inlägg av Piraten som brukligt

Jag plussar och lägger ut texten extra om de tre ekipage som stack ut för mig när jag gjorde min första runda med listorna tidigare idag:

5 Opalis kan en del i ljusa stunder och är en ganska hård märr i grunden. Jag tror inte att hon plockar ner ovanstående från dödens, men får hon lifta med i ryggar och det klaffar med tempot kan det gå.

Denna stack ut för mig också. Fick upp ögonen för den när jag kollade upp tyska skjutar-duon Hector Boko/Volare Gar som duellerade på V75 häromveckan. Den här är lika bra!!!

Jag gillar det jag har sett av 5 Cash Cowboy som har gett ett fint intryck i sina fyra starter. Ken Warkentin har fungerat ypperligt på Viking Kronos-dottern Enjoy My Face och den här pållen fortsätter trenden.

Hästen är snabb ut och tål tuffa öppningar, varför jag tror att Erik sänder vad som går till spets. När han körde honom på Örebro agerade han passagerare i en 11-öppning och Adielsson har självförtroendet på topp. Galoppen senast är inget jag lägger någon vikt vid då han blev rädd i en trängd situation. Jag tar istället till mig att han hittade stilen direkt efter och fullföljde bra via 12/800 i ett lopp som vanns av Surf n’Turf.
Jag vill dock tro att hästen växer ett hack i ledningen då han springer och bryter lite i loppen. I ledningen kan han tugga på och det är den typen som svarar bra på utvändig häst över upploppet, sådant är alltid positivt. Jag anser därför att det här är omgångens bästa spik.


Helt enig här, detta ska vara bästa vinstchansen i loppet och den blir troligtvis inte favorit så då är det egentligen autospik som gäller! Förutsatt att den verkar vara hyggligt iordning och att de faktiskt ska köra för att vinna och inget jävla igångstartar-upplägg här. Jag ser inte att den bommar spets om de kör för det. Vi brukar få lite info inför från Norman/Erik så vi hoppas på det även denna gång! Sänder Jorma fram till dödens billigt kanske det blir mos, men det finns många löpningsförlopp och det troligaste är väl att han får svårt att få slag på den här spetsvinnaren helt enkelt!

Stefan Persson siktar på en favorit i repris bakom 5 Aha och visst kan det gå vägen. Motståndet är dock lite tuffare och känslan är att det kan bli tufft att stå emot vissa av konkurrenterna. Räknas men är bara en av flera och han kan få ordentlig press initialt av min tipsetta.

Det här är nog min bästa spik för omgången! Taktiken är redan klar, det blir körorder precis som senast att de ska till ledning och inte släppa till någon. Jag ser ingen som luggar honom på spets eller på allvar utmanar honom i en långkörning. Senast gick han 10,7/12,2/12,7 med lite sparat i mål och är han lika bra på onsdag och det inte blir fullständig tokkörning om spetsen så kommer de aldrig ikapp honom. Han står lite hårt inne men det är väl också det enda minuset här. Och vid det här löpningsscenariot spelar det där egentligen inte in speciellt mycket.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+20), teddydead (+20)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 06:19   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Undrar om man inte ska ge 3 Tengil Face en chans och spika denne. Gillar att Ludde kör och med tanke på hur mycket deg den har hoppat bort tycker jag den står billigt inne här. Hemmaplan och helt ok %. Gillar ju Sobel men har lite svårt att se Catrin som 23%are på V86 och då blir det lite dyrare för jag tänker inte dubbla bara utan då åker mer streck med. Jag tar nog en chansning här till bra % och hoppas det är dax nu.

Grym trådstart Piraten
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 06:48   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

En sak gällande Stefan Persson.
Jens spikade DITR på V75 nu på Kalmar men han nämnde inget om kusken.
Persson vann med hästen från spår 1 i volt på V75 innan Örjan vann på Jägersro från ett dåligt läge men när Stefan skulle köra nu senast från ett svårare läge än spets så gick det inte och det slutade med galopp. Inget ont om Persson och visst vinner han lopp då och då men att spika honom i dom lite större sammanhangen vill jag nog inte göra.
Men nu står 5 Aha i låg % och då är han mycket intressantare men det är ju absolut inte bästa hästen i fältet och den vann ett skitlopp sist om man ska vara ärlig. Håller ingen högt i det loppet den startade i... Zeeland Kronos (bäst barfota) och spår 8,
P. Vino från spår 9 på 1640am Jägersro... W. Paal med nån strunthäst och nåt danskt sto som blev tvåa. Skulle han däremot få spets enkelt och ingen vill köra så är det ju klart att han kan rinna undan och till den % i nuläget någon jag kommer ta med från perfekt spår och rimlig spetschans men börjar den bli uppåt 20% så kommer jag nog tänka om.

Dock kan sägas angående Persson att det kanske gör honom gott att bara köra lopp och slippa träna hästar och tänka på den pressen. Kanske blir en liten extraväxel?

Nån som är helt borttappad på strecken i avd 1 är 7 Zaira Del Ronco.. Spår lite långt ut men ingen större fara på Jägers med vinklad vinge när den är väldigt snabb ut men med en invändig strykning är den ju klar
Loppet den gjorde för 3 starter sen va ju väldigt imponerande och dundrade runt på 13,8 över medel på en något tung bana. Ute och stångas mot bra hingstar och valacker och nu bara ston. Ända minuset är för tillfället spår en aning för långt ut och att den står lite hårt inne men det gör inte så mycket för den är 1 år yngre än favoriten och jag vågar nästan lova att den kommer ha mer pengar på sig vid 6 års ålder än favoriten har nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+10)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-20 klockan 07:47.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 07:56   #6
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

En annan bortglömd 7a är Everest Sisu som nog har kapacitet att vinna från dödens om form finns eller vid hård körning av dom betrodda men risken är nog att det är just Sisu som kommer sätta upp tempot om man känner Ingvar rätt. Loppet Sisu gjorde utvändigt om Real Masterpiece (totalt knäckte den) på V75 förra året va ju väldigt imponerande när den knappt blev slagen av Caligula och Guillaume Boko.
Frågetecken på form och spår men väldigt bra kapacitet och står bra inne i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+10)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-20 klockan 08:18.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 11:08   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 653
Sharp$: 12766
Standard

Tidiga tankar ang. Jägersloppen på V86. Några roliga och några troliga.

V86 1) Zaira Del Ronco 5%. Var ute i för tufft gäng senast och står lite hårt inne här oxå men brukar hävda sig bra i stolopp.
Zanzibar Effe 2% har två lopp i kroppen efter paus. Står oxå hårt inne och surt läge men kan skrälla med en smygare. Har visat bra fart tidigare och formen kanske är stigande.

V86 3) C.You Again kommer med 2 raka och står perfekt inne i loppet på sina danskepengar.
Tengil tar väl en gunga igen. 7 av 8 möjliga.

V86 5) Nixan Run är lite lätt på foten men Klas är en duktig kusk och felfri är hon nog med på linjen.

V86 7) Liza With A Z 4% är ojämn och var inte som bäst senast. Men pokerspelaren har en skrällduglig häst i ganska behagligt motstånd. Typisk vinnare när man minst anar.
Vis Dell’olmo 2% gick skapligt senast på Lunden efter lite paus. Formen ett ? men trivs normalt på distansen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-01-20 klockan 11:13.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 15:36   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Undrar om man inte ska ge 3 Tengil Face en chans och spika denne. Gillar att Ludde kör och med tanke på hur mycket deg den har hoppat bort tycker jag den står billigt inne här. Hemmaplan och helt ok %. Gillar ju Sobel men har lite svårt att se Catrin som 23%are på V86 och då blir det lite dyrare för jag tänker inte dubbla bara utan då åker mer streck med. Jag tar nog en chansning här till bra % och hoppas det är dax nu.

Grym trådstart Piraten
Hade lirat den senast, då den hoppade utan orsak med segern klar...det kan absolut vara dags...det som dock oroar lite, är att den har startat 7ggr hemma på Jägers och aldrig varit på plats...mmm....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 15:53   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hade lirat den senast, då den hoppade utan orsak med segern klar...det kan absolut vara dags...det som dock oroar lite, är att den har startat 7ggr hemma på Jägers och aldrig varit på plats...mmm....
Ja det är ju lite oroväckande.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 16:26   #10
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ja det är ju lite oroväckande.
Minst sagt ! Undrar vad statistik Jens kommer att säga om det ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-21, 21:55   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Finns ett totalt bortglömt sto i sprinterloppet om det skulle bli kraftig körning där framme mellan Aha och Lisa eller oavsett och det är 11 Bara Min som va ute mot Hevin Boko och Ultra Bright senast och slutade trea på 13,2 över medel och krossade Valetta. Kolla in det loppet.
Bra fart på det loppet. Ingen Ultra Bright eller Hevin Boko här och med lite fart på loppet så kan skrällen va ett faktum. Gillar hästen skarpt men kusken vinner ju inte ihjäl sig men jag hade tänkt gardera loppet ändå och då åker den med som tänkbar skräll.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-21, 22:04   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Finns ett totalt bortglömt sto i sprinterloppet om det skulle bli kraftig körning där framme mellan Aha och Lisa eller oavsett och det är 11 Bara Min som va ute mot Hevin Boko och Ultra Bright senast och slutade trea på 13,2 över medel och krossade Valetta. Kolla in det loppet.
Bra fart på det loppet. Ingen Ultra Bright eller Hevin Boko här och med lite fart på loppet så kan skrällen va ett faktum. Gillar hästen skarpt men kusken vinner ju inte ihjäl sig men jag hade tänkt gardera loppet ändå och då åker den med som tänkbar skräll.
Den tiden gjorde inte ens GrainFeildAiden sist på Valla samma dag.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-22, 07:19   #13
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14778
Standard

1 Besim Zero KV i femte,
kan va den roliga jackpot spiken ikväll ! SOS på den !! Under 10 % Låter väldigt uppåt på den , satt fast senast också med mycket krafter !!! Där många fyller på , ta ställning istället !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-22, 08:06   #14
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4266
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
1 Besim Zero KV i femte,
kan va den roliga jackpot spiken ikväll ! SOS på den !! Under 10 % Låter väldigt uppåt på den , satt fast senast också med mycket krafter !!! Där många fyller på , ta ställning istället !
Gillar din tanke...
Lämnade in ett mindre system igår kväll med den som spik. På den lappen är även Happy Romeo och Virgin Maiden singlade.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-22, 09:36   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Den tiden gjorde inte ens GrainFeildAiden sist på Valla samma dag.
Jo, den och Opalis i första kan vara två riktiga "flygmaskiner"...grabbarna i 8rätt på atg, surrar också om dessa...få se hur stor deras streckpåverkan är, änsålänge så är dom ju väldigt låga(5 resp 3%)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td