Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-04, 13:50   #16
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att inte en spelfil räknas som ett kvitto är dock mer än märkligt eftersom det redovisas på en rad i kontohistoriken.
Precis det där måste ju vara ett oerhört starkt argument för gänget som var "ensamma" med två sjuor (pga dött lopp) för ett tag sedan men endast fick dela med sig själv. Utan extramiljoner.

Helt galet egentligen.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 15:40   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kupong som gäller, inte kupong och/eller fil. Inget galet med de där som inte fick bonusen utbetalt, det är svart på vitt i reglerna vad som gäller. Sen kan man tycka att man ska betala ut det som "goodwill". Men det blir ett sluttande plan vad som sen ska/bör betalas ut som goodwill om man öppnar den dörren och jag har full förståelse för att ATG inte betalar ut det. Det är mycket pengar att vara bjussig med.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 17:17   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kupong som gäller, inte kupong och/eller fil. Inget galet med de där som inte fick bonusen utbetalt, det är svart på vitt i reglerna vad som gäller. Sen kan man tycka att man ska betala ut det som "goodwill". Men det blir ett sluttande plan vad som sen ska/bör betalas ut som goodwill om man öppnar den dörren och jag har full förståelse för att ATG inte betalar ut det. Det är mycket pengar att vara bjussig med.
Att det ÄR SÅ NU och att det inte är aktuellt med någon utbetalning i dött-lopp-gate är inget som jag ifrågasätter. Reglerna är solklara som de är skrivna men borde skrivas om.

Däremot tycker jag att det är mer än märkligt att det inte är ( och alltid har varit ) så att ett filspel räknas som "ett spelkvitto".

Reglerna borde ha varit skrivna på det sättet redan från början.

Redan samma vecka som GS75-reglerna blev officiella påpekade jag det problematiska med spelfiler och ensam-vinnare-bonusen.

Till slut blev det någon som kom i kläm. Helt väntat.

De få ggr som jag har spelat GS75 så har det varit rader helt utan chans på bonusen. Jag pallar inte att utsätta mig för dåligt skrivna regler.

Varför jag lirar GS75 utan att gå för extrapengarna?

För att många gör just det. Risken att råka hamna på samma som någon annan fastän raden är riktigt svår gör det hela extra kruxigt. Omvänt gäller att lite lättare rader har chans att ge vettigt betalt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 18:04   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Varför jag lirar GS75 utan att gå för extrapengarna?

För att många gör just det. Risken att råka hamna på samma som någon annan fastän raden är riktigt svår gör det hela extra kruxigt. Omvänt gäller att lite lättare rader har chans att ge vettigt betalt.
Är det många som gör det alltså? Något du vet eller tror? Väldigt många 0%-are på GS75 tycker jag tyder på att inte så många går för bonusen. Största anledningen att inte gå för potten borde väl vara att fälten inte är tillräckligt svåra för att det ska bli bara en vinnare.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 20:20   #20
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är det många som gör det alltså? Något du vet eller tror? Väldigt många 0%-are på GS75 tycker jag tyder på att inte så många går för bonusen. Största anledningen att inte gå för potten borde väl vara att fälten inte är tillräckligt svåra för att det ska bli bara en vinnare.
Nja. "Vet" vet man ju inte för hela spelarkollektivet.

Att det gäller för de flesta "storspelare" vars system jag sett. Det vet jag.

Och har sett ett bra gäng med "svåra rader" som fått fler vinnare än förväntat. Samtidigt har hyggligt lätta rader gett vettigt betalt. Med x2,5 för en del av raderna blir det hyggligt spelintressant. Men det är såklart fortfarande ett dyrt och svårt spel som jag nästan uteslutande vill spela tillsammans med andra för att få ner radpriset.

Nja. Håller inte med om att det är den största anledningen att inte gå för hela potten. Om det är extra många 0%are behövs det ju bara att det går relativt lite utanför "normala ramarna" för att det ska bli väldigt få vinnare. Tvärtom så ska det till väldigt svåra utfall för att det ska bli 0-1-2 rader med alla rätt om loppen är extra jämnspelade.

Mitt problem med att gå för hela potten är jag i det svårighetsintervallet tävlar mot de skickligaste spelarna....och därigenom riskerar skräckscenariot att få dela när jag "borde" blivit ensam.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 16:39   #21
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Vid jackpot fördelas pengarna på samtliga vinstpooler,7, 6 och 5 rätt, enligt följande procentsatser: 40-20-40.
Av en hundralapp blir fördelningen 40 kronor i sju rättspotten, 20 kronor i sexrättspotten och 40 kronor i femrättspotten.

Kul att ATG vågar prova något nytt, nu finns det ingen anledning att spela enbart för 7rätt vid jackpot.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 17:47   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Vid jackpot fördelas pengarna på samtliga vinstpooler,7, 6 och 5 rätt, enligt följande procentsatser: 40-20-40.
Av en hundralapp blir fördelningen 40 kronor i sju rättspotten, 20 kronor i sexrättspotten och 40 kronor i femrättspotten.

Kul att ATG vågar prova något nytt, nu finns det ingen anledning att spela enbart för 7rätt vid jackpot.
Jag håller inte med.

Däremot flyttas gränsen för när Endast alla rätt är det rätta valet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 18:33   #23
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag håller inte med.

Däremot flyttas gränsen för när Endast alla rätt är det rätta valet.
Ja det är klart att det alltid finns vissa lätta rader som inte kan ge utdelning på 5rätt men dom är ganska få på GS75 jämfört med V75 och ännu färre med stöd av jackpottpengar till 5rättspotten.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 21:10   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bra att de provar lite nya grepp. Det är bra och rättvist att fördela jackpotten till alla, även oss stackare som inte får alla rätt.

Faktiskt när jag tittar tillbaka på nyheterna de inrättat senaste halvåret-året så gör ATG väldigt mycket saker som är åt rätt håll måste jag säga. Det gnälls mycket att de inte gör något eller gör saker fel. Och det stämmer ibland. Men man måste ge dem cred när de gör bra saker också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 09:01   #25
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1676
Standard

Gillar GS - bra med högre radpris, det blir svårare för många småspelare att få ihop systemen. Men just det gör att vinstpoolerna är helt ok även för 5 och 6 rätt. Att missa ett lopp på GS brukar ändå innebära hyfsad avkastning för ett lir mellan 150-400 kr. (småspelare) - och det är viktigt i långa loppet att dessa får tillbaka stålar då och då.
Att missa ett lopp på v64 - är ju meningslöst 99/100 - det går man i regel back på.
Att köra 2,5 ggr på GS - kommer skapa fler större spel - som belönas bättre, och när dessa kliver av så får småspelarna mer istället.

Känns ändå som en bra grej att göra.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 09:25   #26
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra att de provar lite nya grepp. Det är bra och rättvist att fördela jackpotten till alla, även oss stackare som inte får alla rätt.

Faktiskt när jag tittar tillbaka på nyheterna de inrättat senaste halvåret-året så gör ATG väldigt mycket saker som är åt rätt håll måste jag säga. Det gnälls mycket att de inte gör något eller gör saker fel. Och det stämmer ibland. Men man måste ge dem cred när de gör bra saker också.
Sedan Nicklas Jonsson fick ansvaret för spelutveckling, och dessutom resurser till sitt förfogande efter den stora kalabaliken med licenssystemet, så har det utvecklats väl.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 06:17   #27
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Lägg ner alla atgtillsamansbolagen det är ett hån för medelspelaren som får föda dom.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 08:12   #28
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

I år har GS haft omsättning runt 11 miljoner +/- 1milj.
Vid en jackpotomgång ca 17 milj.

Så var hamnar omsättningen idag tro när många butiker dunkar ut med reklam om att det går att köpa andelar via dem...?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 10:39   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
I år har GS haft omsättning runt 11 miljoner +/- 1milj.
Vid en jackpotomgång ca 17 milj.

Så var hamnar omsättningen idag tro när många butiker dunkar ut med reklam om att det går att köpa andelar via dem...?
Borde bli minst 15 idag. Om några månader är det nog över 20 stadigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 10:48   #30
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Vad säger vi eller tycker vi om det här?

Spelombuden kan inte visa preliminära system i butiksandelar till GS75 idag.
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td