Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-15, 19:18   #181
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ser ut att bli knappt att han tar sig till nettoplus trots att han satte två av systemen. Det är en VÄGG av lappar alltså, och många runt eller över 10k.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 19:23   #182
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag tittade bara på det stora, ett litet nätt matematiskt för
30000:- exakt. Inget att säga om egentligen, Morsan hade inte
gjort det bättre trots att hon är 87.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-02-15 klockan 19:31.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 19:31   #183
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 769
Sharp$: 8981
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
"Joakim Widén:
Eja jag lägger mina andelar här på Sveriges bästa ombudssida här på Brasco. Klart jag har andelar när jag hinner köpa. Grattis ni som var med idag."

Lite diskussion idag på Brasco om Widén köper andelar i alla sina system.
Och det gör han om han hinner.

Mvh Uffe
Kan inte någon bara fråga varför han köper andelar? De går ju back!
I alla fall om man köper en av varje!

Det vore kul!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 19:36   #184
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3365
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vad betyder eg detta??

Det betyder värden i teorin för 7,6,och 5, rätt baserat på spelets insatser för varje häst, sen att det skiljer sig från verkligt utfall får man leva med , men 6 och 5 rätt brukar stämma någorlunda. Men vid extremt svåra omgångar kan det självklart skilja väldigt mycket.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 19:37   #185
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Nu är jag inte så hemma i det här med Tillsammans men att
inte hinna köpa när han själv är spelläggare...

Låter lite konstigt i mina ögon. Mr Bean Goes V75.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 19:41   #186
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kan inte någon bara fråga varför han köper andelar? De går ju back!
I alla fall om man köper en av varje!

Det vore kul!

hur kan man inte hinna köpa?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 19:56   #187
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 100
Sharp$: 6149
Standard

Ok. Fattar mig ändå inte relevansen riktigt.
:-)

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det betyder värden i teorin för 7,6,och 5, rätt baserat på spelets insatser för varje häst, sen att det skiljer sig från verkligt utfall får man leva med , men 6 och 5 rätt brukar stämma någorlunda. Men vid extremt svåra omgångar kan det självklart skilja väldigt mycket.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 20:27   #188
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3365
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ok. Fattar mig ändå inte relevansen riktigt.
:-)
Nää relevansen eller intresset för dom olika utdelningarna är kanske inte så stort, men det är mitt bidrag här på sharps, hoppas att någon tycker det är intressant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+22)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 21:11   #189
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 183
Sharp$: 3281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Wind Knight var trea till 12.50, hade den ihop med Othala till "2 av 3" platsraket 165 ggr. = 2.498 kr.
15 kr insats. Och - väntar nu på Smeviken som jag har till 10.25 och en möjlig trippel. Också till 15 kr. Hoppas den långa distansen kan vara lämplig...
Ruggigt snyggt Valo.

Heder
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 21:41   #190
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Nää relevansen eller intresset för dom olika utdelningarna är kanske inte så stort, men det är mitt bidrag här på sharps, hoppas att någon tycker det är intressant.
Det är ganska relevant för att uppskatta ungefär hur mycket man står att vinna på sina 6or+5or om man inte har chans på alla rätt. Eller vad det blir på 6+5 om man spricker i sista.

När man vet det blir det dels en skvätt mer spännande och dels går det ju att komplettera med en skvätt spel ibland.

Officiell ev. utd. på 1&2 fel inför sista avdelningen är något som ATG har i sin pipeline.

Tyvärr drar det ut på tiden p.g.a. Norges deltagande i våra potter. Norge har nämligen rätten att rätta sina egna rader. De skickar bara över info till ATG med hur många av varje sort de ska ha betalt för.

Det skulle dock behöva formateras något snäpp bättre. ( Men det svårt att få till bra i forum-format )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+222)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 22:12   #191
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 100
Sharp$: 6149
Standard

Tack för bra förklaring! Och min fråga var inte alls kritisk menad, var bara nyfiken.
Jag tycker det känns märkligt att ATG inte kan ge ev. utdelning på över 200'. Är ju rätt stor skillnad mellan 201' och t.ex. 42 mille.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ganska relevant för att uppskatta ungefär hur mycket man står att vinna på sina 6or+5or om man inte har chans på alla rätt. Eller vad det blir på 6+5 om man spricker i sista.

När man vet det blir det dels en skvätt mer spännande och dels går det ju att komplettera med en skvätt spel ibland.

Officiell ev. utd. på 1&2 fel inför sista avdelningen är något som ATG har i sin pipeline.

Tyvärr drar det ut på tiden p.g.a. Norges deltagande i våra potter. Norge har nämligen rätten att rätta sina egna rader. De skickar bara över info till ATG med hur många av varje sort de ska ha betalt för.

Det skulle dock behöva formateras något snäpp bättre. ( Men det svårt att få till bra i forum-format )
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 22:52   #192
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Tack för bra förklaring! Och min fråga var inte alls kritisk menad, var bara nyfiken.
Jag tycker det känns märkligt att ATG inte kan ge ev. utdelning på över 200'. Är ju rätt stor skillnad mellan 201' och t.ex. 42 mille.
Tidigare var gränsen 100k.

Om de ska ha en gräns måste de välja att ha den någonstans. Det är alltså supergodtyckligt. Och de här beräkningarna stämmer skrämmande bra skrämmande ofta.

Naturligtvis beror det även på vad man menar med "bra".

För mig duger det bra att det stämmer "storleksordningsmässigt". Dvs är det 200k eller 2M eller 20M? Om det är 150k eller 1.7M eller 24M spelar mindre roll.

För ett och två fel är uppskattningen bättre än för alla rätt. Och det beror på att antalet rader med alla rätt är färre och kan påverkas av saker som inte "modellen" tar hänsyn till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 06:39   #193
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tack!


Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Ruggigt snyggt Valo.

Heder
Tack Jajjan! Min f.d. kompis Micke ringde igår kväll kl. 11 lite glad i hatten. Han drog in närmare 70.000 på sin 7:a och han vet knappt vad som är fram och bak på hästen...det var jag som fick in honom på travgebitet. Otack är världens lön
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 08:32   #194
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kan inte någon bara fråga varför han köper andelar? De går ju back!
I alla fall om man köper en av varje!

Det vore kul!

Jag har tröttnat på deras "succè" spel veckan in och ut så skrev ett ganska långt inlägg i deras chatt som troligtvis kommer plockas bort ganska snabbt....
#bittergubbe


"Widen sätter troligen V7:an fler gånger än jag någonsin kommer att drömma om att själv få göra men han spelar ju med lite annan budget...Det måste ju finnas plats för kritik utan att bli kallad dålig förlorare men man hajar ju till som köpare när man läser en artikel efter förra helgen om "succén" spelade in mest i Sverige över 7,5 miljoner. Med en fin motivering till skrällen i sista som han hade med på 6 hästar på det vinnande systemet, " Jag fastnade tidigt för Remarkable Feet som spurtat bra i flera av de senaste starterna." Men trots det fick inte kusen plats på 9 streck på hans egna "Widens 300". Hade man dessutom köpt en andel i varje av hans system hade det kostat en bit över 8700kr då hade det inte hjälpt med "succén" på Widens lilla för man hade totalt fått tillbaka 7234 kr....Man hade alltså gått back trots succèn....Jaja hade fint alla här på brasco! "
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+100), Gotland (+100)

Senast redigerad av viking90 den 2020-02-16 klockan 08:36.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 08:45   #195
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1248
Standard

Jaha... självklart kan man inte kommentera på Café Brasco om man inte köpt andel.

Hur många olika spikar varvade stjärnan denna gång? 8? 9?
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td