Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-07, 02:35   #91
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tror inte det blir någon jätteutdelning. Hittat några som jag gillar, t ex i avd 1, 5 Kick Off Classic. Björn Goop för första gången, kan nog få oanad fart på tillställningen...

Avd 2. 8 Green Mamba troligen spik på den. Skrällbud 9 Valborg Marje. Två starter efter uppehåll, tvåa på V75 senast. 12 Loser on Loser. Tränas av succetränaren Fredrik Wallin, körs av Ulf Ohlsson, Första starten efter uppehåll.

Avd 3, Guld. Vill spika 5 Gareth Boko. Har flyt och så även hans kusk. 4 av 3 i år, 451k. Det är klart, 2 Sir Ratzeputz är livsfarlig och Nurmos som tränar säger i Ronden att han tycker att Ratzeputzen har en mycket bra chans.

Avd 4. Jobbigt. Alla kallblodslopp är jobbiga... Så tittat bara flyktigt på detta. Ser nu att jag i alla fall satt en prick för 6 Bossum Faksen med Örjan. Ser att han är rankad tvåa i Guiden. Ronden då? Jaha, rankad tvåa där också

Avd 5, KII auto medel. Just ja. Här har Claes Svensson fått fram en riktigt duktig pålle, nr 4 King of Everything!

Avd 6. Har bara kollat flyktigt, allihop verkar lika bra eller dåliga... Måste bli en närmare granskning.

Avd 7 Brons.
Min säkra spik i omgången: 5 Il Duce Boko med Marc Elias. (Hertigens far heter Muscle Hill: 21 starter, 20 vinster, 25 miljoner insprunget...)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 06:57   #92
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Olle


Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Gillade också Olle, en siffernisse uti fingertopparna,
höftade aldrig som jag (dåligt minne och för lat för källkoll)
tillika minneskonstnär.
Hade svårt med asymmetriskt tänkande, bara logik och matematik.

Tog mig ett tag att fatta att han tog knäckte som Influencer,
här på forumet. Känner flera riktigt duktiga tippare som fick
påstötning från de privata spelbolagen, för att gå deras ärenden
och sprida ordet, på travforum som detta.

Har lite svårt för sådant, men det är jag det.

Kanske la han av när barfotainfo började synas tidigt i startlistorna?
Vet inte om Olle varit norr om Dalälven - var ju inte direkt någon älskare
av norrländska travbanor...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 07:05   #93
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ska försöka "gå på vatten" idag. Skrälldag? Tidig inlämning (Coronaskräck!?). Lugnt och fridfullt i spelbutiken kl. 9 på morgonen. En spelbutik som har bra flyt med andelarna just nu, det smäller både här och där men så har de 10-talet system igång också. Göra rätt val där är inte lätt - ett existentialistiskt problem av stora mått....
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 07:58   #94
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Har märkt att vissa experter snackar om 9 Corleone DK men om man tittar i programraden så ser man att den inte kommer nån vart i ett 100 krs lopp som vanligt.
4 Indy D till 9% vilket skämt och Örjan före Halme 1000 av 1000 ggr. Det är väl den ända hästen i fältet som vunnit på v75 förutom 2an men den har inget lopp i kroppen. Tråkigt spår och rätt slow ut är ju minuset på 4an men Örjan löser nog det och sen 3 Betting Rebell är ju i toppform.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 08:04   #95
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Omgångens bästa spik 8 Man At Work.. vinner från dödens.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:18   #96
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ska försöka "gå på vatten" idag. Skrälldag? Tidig inlämning (Coronaskräck!?). Lugnt och fridfullt i spelbutiken kl. 9 på morgonen. En spelbutik som har bra flyt med andelarna just nu, det smäller både här och där men så har de 10-talet system igång också. Göra rätt val där är inte lätt - ett existentialistiskt problem av stora mått....
Gå förbi Apoteket på väg hem, köp en nässprayflaska med koksaltlösning,
under 100-ingen, spraya förebyggande morgon och kväll, så att du känner
saltsmaken i halsen varje gång, så har du minimerat risken för vanlig influensa
och cornaviruset maximalt. Plus att du tvättar händerna ofta och undviker
att stoppa fingrar i ögon och näsa.
Då sitter du tryggt i båten och kan leva som vanligt.

Källa pensionerad överläkare på Södersjukhuset i Stockholm.

Ovan åtgärder minimerade nästan till 0 bland personalen gällande
förkylningar och influensor, de var den yrkesgrupp som under utbrott
var den mest exponerade för virus och bakterier av all sjukvårdspersonal.

Simma lugnt Valo.
Hur löser du kallbloden?
Jag sitter fast dör.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:25   #97
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Kanske la han av när barfotainfo började synas tidigt i startlistorna?
Vet inte om Olle varit norr om Dalälven - var ju inte direkt någon älskare
av norrländska travbanor...
När det gällde trav norr om Dalälven, så hade malmöiten Olle minst sagt
låsningar, inte ovanligt bland linjära personligheter.
Dock måste man tillskriva honom många uppsidor, trots de linjära
slutsatser han konsekvent presenterade här om travets framtid.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:29   #98
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Omgångens bästa spik 8 Man At Work.. vinner från dödens.
Den har vi hört förut, spår 8 nu och tuffare kamrater.
Jag chansar bort ekipaget, med lite darr, då kusen i mitt
tycke alltid ser ut som en nästgångare.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:31   #99
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Spårstatistik 1640a Färjestad 2016-2018

V75 1 är 1640a och vi är på Färjestad. Jag har kollat upp statistiken för startspåren över 3 år.

90 lopp har under åren 2016,2017 och 2018 körts på aktuell bana/startmetod/distans.

Spår

1 9 vinster
2 11 vinster
3 10 vinster
4 16 vinster
5 16 vinster
6 9 vinster
7 7 vinster
8 1 vinst !!
9 4 vinster
10 2 vinster
11 3 vinster
12 2 vinster

Strecklistan rimmar illa med statistiken

8 Man at Work är favorit från det minst vinnande startspåret 1/90
11 Floris Baldwin är fjärdehandare från ett av de sämsta startspåren 3/90
10 Southwind Hydro är sjättehandare från det delat näst sämsta spåret 2/90

”Folk” streckar 4 hästar varav 2 har riktigt dåliga startspår.

Helt rätt är att 4 & 5 skall vara bland de mest spelade hästarna, men de borde vara första och andrahandare på strecken!

Så 4 high Spirit och 5 Kickoff Classic är givna på systemet - eller om man tar ställning för en av dem och spikar.

Går man utöver 4,5 så bör man leta bland de bra spåren och där finns 2 skrällfynd.

3 Han Herred som på bra dagar till och med kan spetsa - får en fin resa från bra spår 5%
2 Puccy Italia som får ledning eller rygg ledaren från det tredje bästa spåret 11/90 - 3%


Jag streckar 2,3,4,5 som har de fyra mestvinnande spåren 53/90 tillsammans!

Övriga spår med bra statistik är 1,6 och 7
Men...
1 Valeur är chanslös på ledningen och får som bäst tredje in
6 Sir QC är också långsam ut och hamnar garanterar illa till
7 Fille Jubb 13 år och formlös/chanslös

Det stärker chanserna för 2,3,4,5 ytterligare! Att de spår som normalt kan hota idag har hästar som inte passar för sina resp spår!

Klara A Rank är 4,5 , men streckar man fler bör man strecka 2 och 3 innan man ens tänker tanken att lägga till 8,11 eller 10!


lycka till med streckandet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+5), Fefaifb (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:36   #100
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tackar!


Låter som ett bra tips! Ska absolut provas. Frugan kommer att gilla det, hon tjatar om handtvätt hela tiden. Nu till viktigare saker:

Kallbloden? Ja, jag brukar försöka spika här för att "lura kollektivet" rejält, eftersom de flesta garderar i sådana här jämna lopp. Spik på Fröyu Pelle. Varför? kan man fråga sig. Har gått en 7-8 starter i Norge till rätt låga odds utan seger. Där tror man på den tydligen. Kanske dags här i Sverige (senast den hälsade på var på Hagmyren 2018)? - i ett 200´lopp (4:a). Resten har jag inte kollat alls. Ren chansning men Gunnar Austevoll kan hästen. Inget att följa förmodligen - hästen är inte ens rakethäst för mig idag. Lycka till Jajjan! Men Han Herred håller jag fast vid (den är rakethäst och spik)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:37   #101
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

V75-1: 8 Man at Work är återigen favorit. Hans främsta, och enda, merit är en seger i Klass I. Han har testat på lopp med prissumma 100' och över 20 gånger och vunnit ett lopp. Hästen blir favorit varenda gång han ställer upp på V75.

Nu är han alltså favorit från spår 8. På kort distans. Mot hästar han aldrig någonsin har vunnit över. Han mötte Highspirit i Rättvik förrförra sommaren. Då hade han spår 12, barfota runt om och över kort distans. Highspirit vann med halva upploppet från dödens. Man at Work galopperade i sista sväng och var sist placerad i mål.

Ni förståerpåare. Förklara för mig hur han kan bli favorit varenda vecka utan att någonsin leverera? Kollektiv masspsykos?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 09:44   #102
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Säger det igen ... låt vara så att kuskar som Henna Halme och Troels A vinner en gång varje skottår så är det inga kuskar jag tar med på v75 och det spelar ingen roll vilka spår dom har. Dom vinner helt enkelt allt för sällan för att det ska vara värt att strecka.
Erik Björn och Örjan så kommer man nog långt i första avd (kanske Torbjörn vid överpace) för Kristian Malmin är ingen V75 vinnare heller i mina ögon.
Troels kunde inte ens vinna ett lunchlopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 10:00   #103
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9042
Standard

Nu strök man Grisslefaksen.

Ett ekipage färre att fundera kring i öppna fjärde!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 10:01   #104
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 760
Sharp$: 13111
Standard

Ja oftast kör ju de mest rutinerade kuskarna bästa hästarna i allmänhet och i synnerhet på rikstoton. Björn, Örjan, Uffe, Erik, Rickard , Carl-Johan o.s.v. spelas nog lite i överkant ibland
Och oddsen på kusken kan ibland bli lite fel och då rensar det gott i kuponghögen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 10:06   #105
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet. Dagens mest streckade favoriter Green Mamba och Sir Ratzeputz är anlitade spikar. King of Everything och Il Duce Boko är också tänkbara spikar.

1) 4,5,8,10,11 r3-6 (4 leder in på upploppet - kanske hela vägen in i mål. Favoriten 8 har uselt startspår på sprint och får en tung resa. Han vann V75 för två år sedan och har därefter inte vunnit V75 på 16 starter. Senast var han stinglös på upploppet trots bra resa. Pass upp för Trond Anderssens 5 och 11 samt härdade men kanske oärlige 10. 3 gav upp för lätt från spets senast för att komma med på systemet)

2) 8 r1-12 (8 hoppade tidigt senast och tappade 10-15 m. Anföll resolut 1100 m kvar i tredjespår. Rundade till ledningen och vann lätt med krafter kvar. Str5ykningen av 7 ger bättre utrymme i starten. Spikas)

3) 2,5,9 r1-7 (2 kördes av Rikard N Skoglund på samma sätt som Green Mamba i senaste starten och vann pisslätt. Hästen har i princip inte startat på två år. Han var ute för ett år sedan och hoppade på upploppet i ett sjuhästarsfält och har därefter kastrerats och genomgått ordentlig vila och renovering. Garderar med hårdingen 5 från formstall och skrällen 9, som såg fin ut i årsdebuten)

4) 1,2,6,9,13 r7-11 (kan inget om kallblod och följer strömmen. Kanske borde man helgarderat)

5) 3,4 r1-8 (låser de tvåmed bäst chans)

6) 1,2,3,4,5,6,8 r9-10 (1,3,5 och 6 måste med. Streckar några till)

7) 5,7,10 r9-1 (5 mär sannolikt vinnaren. 7 skriks det om. Stoet 10 har hög kapacitet)

Kostar 1575:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td