Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-27, 18:01   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Tror att "Hatten", eller nån via Hattens sida(www.gamblersvardag.se) har ett liknande upplägg med spel endast när det är Jackpott.
Men de håller nog till utanför "Tillsammans" och löser insatser/vinster på annat sätt...precis som min ursprungliga tanke var med mitt eventuella spelbolag.
Finns ju både för- och nackdelar med Tillsammans.
Att inte kunna ta in insatser för en längre period på förhand och på det sättet binda upp medlemmarna i bolaget och säkra att det alltid finns kulor på kistbotten att använda till insatserna tycker jag är en stor nackdel, men det kanske är som du säger Strappa, att om man bara kan prestera och visa resultat för andelsköparna så löser sig den biten av sig själv.
Den stora fördelen är väl egentligen den administrativa biten med andelsförsäljning och vinstutdelning.

Vet inte riktigt hur Tillsammans har påverkat utdelningen för full pott på V-spelen, så den som vet med säkerhet får gärna upplysa om det.
Jag kan ha fel men magkänslan säger mig att Tillsammans har bidragit till lägre genomsnittlig utdelning trots att omsättningen har fått sig en skjuts uppåt sedan Tillsammans infördes, speciellt på V75.
Tyckte att det var lite dåligt betalt även för V86 i onsdags, som innehöll 3 skrällar och i mitt tycke borde ha gett mer. Kanske var skriken om klonk-vinnaren Bugsy som höll nere utdelningen ?!

Nåväl, får tacka alla som svarat på mina frågor och funderingar och även bidragit med annan nyttig och läsvärd information om Tillsammans mm !

Trevlig helg på er alla och lycka till med spelen !!
Håller helt med i det svar du redan fått av Strappa.
Utöver det ett råd till dig o alla andra: Håll er nogsamt borta från bolag utanför Tillsammans! Finns ingen anledning ens för laget bland kompisar eller på arbetsplatsen att inte utnyttja fördelarna med Tillsammans.
Ännu mer givet om man spelar tillsammans med okända! De bolag som inte tål den öppna redovisningen på Tillsammans är inte värda ta i med tång. De gynnar enbart ljusskygga individer.
Och som Strappa m fl visat, levererar man är det inga problem få andelsköpare som t o m står i kö.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-28, 11:18   #32
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
"Riktiga" Tillsammans påverkar nästan aldrig utdelningen negativt. Systemen spretar naturligt och det är väldigt lite flerbongar inom respektive lag.

Butiks-andelar och "Ombud-tillsammans" är något helt annat. När de prickar rätt kan det bli ruggigt underbetalda omgångar.

Jag ogillar skarpt att Butiksandelar och Ombudsandelar refereras till som Tillsammans-system.

Den ena företeelsen med dryga ombudsavgifter ser jag bara problem med. Att de har monopol på att kunna spela flerbong utan att det räknas mot systembegränsningsgreglerna är sjukt störigt enligt mig.
Jo, det var precis de delarna av "Tillsammans" du nämner som jag egentligen syftade på, dvs Butiksandelar och Ombudsandelar med tusentals olika andelsspel, som dessutom kan varvas otaliga gånger.
Tack för att du klargör mina svepande påståenden lite mer detaljerat, Strappa !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-28, 17:38   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

"Swish-andelar" är det man ska hålla sig allra längst borta från ska nämnas. Är med i lite travgrupper på facebook där en del håller på med lite swish-upplägg som går utanför vanliga andelsspel via atg och tillsammans-sajterna. Tror det är något varje vecka om att någon scammat via detta och tagit in andelar utan att spela eller liknande.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td