Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-21, 23:07   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4681
Standard

Alla dessa andelsspel.


Har under en tid kollat på hur mycket bla andelsspelet här på Sharp bringat in,och det är ju katastrofalt? Här finns människor som varje dag lägger stora pengar och vinner NADA. Jag blir förvånad att så pass många sätter 1000-2000 varje dag utan att vinna en enda svensk krona.Förstår att vissa sitter på en bra kassa men det är väl bara typ 0,000024 på detta forum som gör det.Satt bara och funderade.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 08:52   #2
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Har under en tid kollat på hur mycket bla andelsspelet här på Sharp bringat in,och det är ju katastrofalt? Här finns människor som varje dag lägger stora pengar och vinner NADA. Jag blir förvånad att så pass många sätter 1000-2000 varje dag utan att vinna en enda svensk krona.Förstår att vissa sitter på en bra kassa men det är väl bara typ 0,000024 på detta forum som gör det.Satt bara och funderade.
Fortsätt å fundera
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+2), Bowery (+5)
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 10:02   #3
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Fortsätt å fundera
Melanders fråga är berättigad. Svaren är svårare men
på ett forum för spelare tror jag inte svaren blir bra.

Jag försöker ändå.

1. Spelare tycker inte om sanningen.
2. Spelare vill gärna skylla på någon annan.
3. Fakebook tycker många om, liknar efterhandare.

Det är bara att fylla på med självinsikt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 10:26   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Har under en tid kollat på hur mycket bla andelsspelet här på Sharp bringat in,och det är ju katastrofalt? Här finns människor som varje dag lägger stora pengar och vinner NADA. Jag blir förvånad att så pass många sätter 1000-2000 varje dag utan att vinna en enda svensk krona.Förstår att vissa sitter på en bra kassa men det är väl bara typ 0,000024 på detta forum som gör det.Satt bara och funderade.
Om trav ändå var så enkelt att bara för att man spelade större system så vann man obegränsat med pengar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 10:28   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

En motfråga hur mycket har du vunnit själv? Sen väljer man själv vilka andelsspel man är med på /köper in sig på

Jag har denna vecka spelat in drygt 37K på mina andelsspel så dom som ryggat mig är inte ledsna än

Jag kan delvis förstå din frågeställning då jag sett stora andelsspel där andelsläggaren har en andel själv och verkar inte kunna trav utifrån systemförslaget och det finns även såna upplägg på tillsammansbolagen?!

Jag spikade en 50 oddsare på V75 Bergsåker men det var ett 28 krs andelsspel och den satt fast med krafter kvar i mål men hade aldrig någon vinstchans och så spelar jag

Det finns otroligt många bra andelsläggare på sharps för övrigt jag brukar köpa in mig ibland i deras system då jag inte orkat plugga eller om det är söderut där har har de bättre koll än mig sen har alla svackor men du får lära dig vilka som har bra system/är bra Jag skulle kunna nämna och rabbla upp hur många som helst men väljer att inte göra det du får komma på det själv

Ha det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 10:40   #6
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lägga pengar på vad man vill får man ju göra.
Det är ingen som tvingar en att spendera pengar på andelsspel.
Vissa röker, dricker, köper kläder, elektronik mm.. och vissa spelar betting och trav.
Många skulle nog vara rikare i plånboken av att INTE spela överhuvudtaget.

Skit får man oavsett om man spikar en 2% eller en 70% om den inte sitter av nån eller några men det man måste veta är vilka som som helhjärtat försöka sätta system och dom som bara pumpar ut ... Joppe är en av få som kan pumpa ut så många andelssytem som ger frukt har jag märkt. Känns som om det ända han gör är att plugga trav men systemen är noga pålästa & genomförda. Att du orkar. Jag har huvudvärk av att försöka sätta v86an och nu ska jag köra gs75 oxå. Pressen är enorm hehe.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 10:41   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Många orkar inte/vill inte/kan inte göra system själva, men köper gärna in sig på ett färdigt system för att få lite spänning i helgen. De nöjer sig med att hoppas vinna en mindre andel istället för att med mindre insats försöka få en större del av kakan. Jag har själv drivit andelssystem för en tobakshandlare för många år sedan. Idag lirar jag mina små system och skulle aldrig betala för att vara med på ett andelssystem som jag själv inte konstruerat. Det finns en uppsjö av andelsspel på marknaden där kvaliteten naturligtvis skiftar avsevärt, men det är upp till var och en vad man spenderar sina pengar på. Är man rätt ute på sina spikar så har man god chans att vinna på systemspel, oavsett om man gör ett stort eller litet system. Fördelen med de stora är att man kan nöja sig med två spikar istället för tre. Stora matematiska system tycker jag dock inte är särskilt lyckade, bättre att reducera om man spelar för tusenlappar. Då får man riktigt slagkraftiga system.

Senast redigerad av Shooter den 2020-03-22 klockan 10:42.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 11:05   #8
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Lägga pengar på vad man vill får man ju göra.
Det är ingen som tvingar en att spendera pengar på andelsspel.
Vissa röker, dricker, köper kläder, elektronik mm.. och vissa spelar betting och trav.
Många skulle nog vara rikare i plånboken av att INTE spela överhuvudtaget.

Skit får man oavsett om man spikar en 2% eller en 70% om den inte sitter av nån eller några men det man måste veta är vilka som som helhjärtat försöka sätta system och dom som bara pumpar ut ... Joppe är en av få som kan pumpa ut så många andelssytem som ger frukt har jag märkt. Känns som om det ända han gör är att plugga trav men systemen är noga pålästa & genomförda. Att du orkar. Jag har huvudvärk av att försöka sätta v86an och nu ska jag köra gs75 oxå. Pressen är enorm hehe.
Paradoxlära, man behöver kunna mindre om travspel ju större systemen
man gör. Andelsköpare köper för att få fler rätt, inte fler pengar.
Visst får Brasco 6 rätt å V75 på ett system för 100000:- men rikare, njaa.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 11:12   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Paradoxlära, man behöver kunna mindre om travspel ju större systemen
man gör. Andelsköpare köper för att få fler rätt, inte fler pengar.
Visst får Brasco 6 rätt å V75 på ett system för 100000:- men rikare, njaa.

Mvh Uffe
Därför kan jag tycka att det är kul att göra ett v75 eller ett v64 andelsspel för en billig peng som 9-10 kr andelen för det behövs oftast inte mer än 500 kr för att sätta ett system om man är noga påläst och bra på att hitta skrällar.
Då svider det inte lika mycket att förlora 40-50 eller 10 kr på andelarna som det gör när man köper andel för flera tusen och får bara 6 rätt ändå.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 12:58   #10
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg

Skit får man oavsett om man spikar en 2% eller en 70% om den inte sitter av nån eller några
Mvh
Det kommer man aldrig komma undan. Men det ingår ju lite i det man har betalt för att göra.

Pusslade man ihop siffror från Sjödén förra veckan gick det att få en snabb aning om att han varvat sina system uppåt 15 gånger. Säg att ombudet skinnar honom på bortåt hälften av avgiften - så är det ändå några tusenlappar före skatt (en bra jackpotomgång 5 - 7 000?) han drar in varje gång han tippar.

Jag förstår med andra ord de spelläggare som inte köper in sig i sina egna system - de skrattar hela vägen till banken. Men jag har svårare att förstå de som köper in sig i system som inte spelläggaren själv köper in sig i.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 21:29   #11
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Fortsätt å fundera
Snäll tjej du!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 21:31   #12
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Har under en tid kollat på hur mycket bla andelsspelet här på Sharp bringat in,och det är ju katastrofalt? Här finns människor som varje dag lägger stora pengar och vinner NADA. Jag blir förvånad att så pass många sätter 1000-2000 varje dag utan att vinna en enda svensk krona.Förstår att vissa sitter på en bra kassa men det är väl bara typ 0,000024 på detta forum som gör det.Satt bara och funderade.
Ställde bara en enkel fråga ..... varför blir vissa så HYPER

Senast redigerad av Melander den 2020-03-22 klockan 23:29.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 03:12   #13
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 749
Sharp$: 4901
Standard

Ser inga problem... Bara hoppa över om man inte vill spela.. Själv tycker jag dt är kul o vara med på ett system för en billig penning o få lite nöje i dessa tider...inget jag räknar med att försörja mej på. Själv läser jag på 4-5 omgångar per vecka... Lirar oftast själv. Har dock 2 småbolag Onsdag-Lördag.Tillsammans.
bomford är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 07:34   #14
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Snäll tjej du!
TACK
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 14:05   #15
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Håller med om att där är väldigt många dåliga andelsspel. De flesta som är grymma på att tippa lär ju välja att lira eget system med. Tycker det minsta man kan kräva är att de stora system iallafall kör reducerat.
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td