Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-13, 01:20   #76
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
För Evaluate har ju verkligen utvecklats och blivit en riktigt bra häst sen september förra året......
Inte Tae Kwon Deo heller antar jag med din logik? Som sagt. Att plocka russin ur statistik gör blinda som inte kan ändra åsikter utifrån hur verkligheten ser ut.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 01:25   #77
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag kan inte spekulera i galopp på en häst som travat felfritt i 21 av 23 starter. Men det finns mycket som kan hända i ett travlopp. Jag utgår från de mest sannolika sakerna.

Du svarade inte på den här....om statistiken?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 02:03   #78
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att en häst har statistiken att den ex. och hypotetiskt vunnit enkom 3 av 12 från ex. spår nummer 1, säger en del, men absolut inte allt. Det är så många faktorer som spelar in så att hälften räcker. Det kan handla om hur formen var för dagen, vilken bana och då distans (auto eller volt), hur banunderlaget var, vilket motstånd, motståndare startsnabba, släpp för att slippa tryck från en grymt stark häst utifrån, open stretch eller inte, kusk, utrustningsdetaljer, kanske redan klar för final osv, osv...

Du kan bevisa allt och inget med statistik - det är först när du sönderdelar och analyserar statistiken som du kan se mönster. Att enkom se till att en kuse har en segar av tio, från innerspår och agera utifrån detta, är enkom idiotiskt och lamt!


__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+2)

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-06-13 klockan 02:05.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 06:44   #79
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 737
Sharp$: 1523
Standard

"Onaturligt" nedspelade hästar blir jag alltid misstänksam över, då jag har hört att det finns hästhandlare inom travet.

Onaturligt nedspelade just nu:
Avd 1) 11 Barry Wadd.
Avd 2) 15 Miss Sober.
Avd 3) 8 Gelato.
Avd 4) 5 Fylking.

Spelar nog i alla fall plats på dem.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 07:22   #80
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 496
Sharp$: 2139
Standard

Spelvärdet spikar mot Giant Shadow. Någon som vet vem? Gissar på Evens Cool Boy.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 07:32   #81
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Spelvärdet spikar mot Giant Shadow. Någon som vet vem? Gissar på Evens Cool Boy.
6 Thankful
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+50)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 07:46   #82
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kan ju vsra så att den är på väg in i ett nytt 2018. Blir knivigare och knivigare att lösa den här trekejsarsoppan. Nu kom spårstatistiken ut på twitter också som ger tyngd till Million. En vinnare ska fram, men oklart om man kommer fram till den idag.
Du väljer alltså mellan tre hästar där en troligen kommer sitta i spets. Är inte missgynnad av distansen, har toppform och utklassade sina konkurrenter sist på en bra tid. FBL som spik på bakspår är det det du vill förlita dig på när pengarna ska fördelas?
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 07:51   #83
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Tar Makethemark en längd på Antonio så kommer Million varva hela fältet!
Sannolikheten för det är nog 1/10 om båda travar
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 07:59   #84
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
6 Thankful
Är inte egentligen Mily minst lika bra som Thankful?
Du Basse behöver såklart inte stå till svars för deras spik dock
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 08:13   #85
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Du svarade inte på den här....om statistiken?
Du får väl ställa en fråga i sådan fall. Eller ska jag svara på allmänna påstående bara? Läs mitt inlägg en gång till så är det inte statistik i sig jag sågar utan när man väljer ut delar för att den ska passa sin tro redan. Du är ju värre än FHM!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 09:02   #86
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tidig


På väg till ATG-butiken med denna rad:

1: 1
2: 8, 13, 15
3: 5
4: 14, 15
5: 2, 5
6: 2, 9, 11
7: Alla

360 r

DD: 11 mot 8, 9

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 09:14   #87
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2932
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
På väg till ATG-butiken med denna rad:

1: 1
2: 8, 13, 15
3: 5
4: 14, 15
5: 2, 5
6: 2, 9, 11
7: Alla

360 r

DD: 11 mot 8, 9

Lycka till!
Så jäkla fint med butiksspel! Men det var bättre bara för några år sedan när de flesta lite större butiker ordnade med ”Live-hörna” så satt gubbarna där och drack 2,8% på långburk och skrek åt apparaterna. De flesta ATG-butiker i dag allt-i-allo-ställen med vykort, vissna blommor, mjölk, lotter och nån tjurig fan bakom kassan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Fulsprit (+15)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 09:28   #88
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2932
Standard

Vet ni vad jag tror om Million och Fredrik B?

Jo, jag tror att hästen dels blev lite av ”folkets häst” för något år sedan – men att Fredrik är fel person som kusk. Alltså. Hästen skulle förmodligen vinna lopp om det var en kusk bakom som var mer ”varm i kläderna”. Fredrik är mer ”tränartypen” än den man spikar på V75. I Elitloppet sågs ekipaget lite som ”de vanliga bland alla stjärnor”. Men hade Million fått till exempel Örjan bakom sig så hade det gått betydligt bättre.
Som kusk ska Fredrik B hålla sig till vardagstrav och inte V75, men som tränare är han kapabel att ställa i ordning elithästar.

Senast redigerad av Staketkusken den 2020-06-13 klockan 09:30.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 09:28   #89
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Att en häst har statistiken att den ex. och hypotetiskt vunnit enkom 3 av 12 från ex. spår nummer 1, säger en del, men absolut inte allt. Det är så många faktorer som spelar in så att hälften räcker. Det kan handla om hur formen var för dagen, vilken bana och då distans (auto eller volt), hur banunderlaget var, vilket motstånd, motståndare startsnabba, släpp för att slippa tryck från en grymt stark häst utifrån, open stretch eller inte, kusk, utrustningsdetaljer, kanske redan klar för final osv, osv...

Du kan bevisa allt och inget med statistik - det är först när du sönderdelar och analyserar statistiken som du kan se mönster. Att enkom se till att en kuse har en segar av tio, från innerspår och agera utifrån detta, är enkom idiotiskt och lamt!


Det kan säga ganska mycket med statistik. Annars skulle inte Sjödén vara så populär här inne.
Om en häst konstant galopperar i varenda voltstart, t.ex. Då är det ju dumt att spika den. Om det nu inte är autostart då, då är det ju nåt annat.

Att Elian Web inte skulle gå till elitloppsfinal, tog jag på statistiken över kort distans.

Sen tror jag att vi behöver ge dig ett nytt mode-ord. "Enkom" blir snabbt förbrukat
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 09:33   #90
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det kan säga ganska mycket med statistik. Annars skulle inte Sjödén vara så populär här inne.
Om en häst konstant galopperar i varenda voltstart, t.ex. Då är det ju dumt att spika den. Om det nu inte är autostart då, då är det ju nåt annat.

Att Elian Web inte skulle gå till elitloppsfinal, tog jag på statistiken över kort distans.

Sen tror jag att vi behöver ge dig ett nytt mode-ord. "Enkom" blir snabbt förbrukat
Nu visade det sig att Elian Web inte var frisk och därför underpresterade. Det får du inte fram i någon statistik.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td