Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-21, 21:02   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75 Bergsåker (27/6) 16.20 - Tips, idéer, ryggdunkningar och annat tjafs


Jag hade tänkt ta en välbehövlig paus just nu från spelet men en jackpott om en vecka lockar samt så är det Halmstad den 4 juli. Och ska det vara en paus på tre till fem veckor så behöver man ju koppla ner sig från internet innan det är dags att koppla upp sig igen inför Hugo Åbergs sista tisdagen i juli.

Jaja, nog tjafs om det! Nedan kommer jag gå igenom tidiga tankar innan jag påverkas av en enda annan än de från mig själv!


V75-1: Nr 3 Deep Pockets slog ju nr 1 Ribaude med en nos plus några hårstrå för en vecka sen på Boden. Då var läget annorlunda med DP från innerspåret där det var tanke om ledning runt om. Tror dock det är stor risk att Ribaude blir av med ledningen även nu och sätter sig fast invändigt. Dock är distansen inte gynnsam för nr 3 Deep Pockets. Favorit borde Vikens High Yield bli på både spår (4) och kapacitet. De största hoten känns som de drog bakspår samt är den sylvasse från start Hossiana Boko lottad till spår 8 och det finns risk att Jörgen inte laddar iväg med henne men det borde inte finnas några andra alternativ för henne. Nr 11 Kennedy och nr 12 Ike Schermer får väl ses som goda utmanare åtminstone till att placera sig i topp tre. Kommer nr 1 Ribaude ut så får den väl också vara med och slåss om det. Spikförslag direkt ifall spelprocenten inte blir för hög på nr 4 Vikens High Yield. Ska jag säga 40-45%?


V75-2: Svårlöst vid första anblick. Nr 1 First Ideal Man måste väl dock bli favorit. Sen får man studera lopparkivet och se om den kommer hålla upp en ledning eller är snabb nog för att kunna komma ut. Vid spår 2-5 hade det kunnat vara ett spikförslag för mig. Den var ju tvåa senast från bakspår och gjorde det då riktigt bra. Möter ju nu igen nr 2 Gigaro Am (trea senast) samt nr 9 Jagger Boko (vann senast), men dessa har ju inte dragit spårlotten i jämförelse. Min förhoppning var strecken hamnar är att nr 11 Dwayne Zet drar på sig ett gäng mer än den borde ha. Spåret gör väl att det kanske blir tveksamt. Nr 9 Jagger Boko känns som lite bortlottad trots en strålande inledning på karriären. Nr 10 Exclusive Matter hade haft toppchans från framspår men känns också helt utlämnad och får hoppas på en del tur. Orkar man strecka Leif Witasp igen med nr 4 Will I Am? Senast från bricka 1 trodde han på möjlig spets men satt i tredjespår i första sväng, då vinner man inga lopp. Björn Goops nr 5 Armagnac utvecklas hela tiden och presterar numera riktigt bra. Borde vara den som får tipset till sist men borde bli relativt jämnt spelat det här loppet. Lås på 1 och 5 kan nog vara en lösning.


V75-3: Tredje avdelningen med treåriga ston som gör upp i E3-finalen. Ett par hästar rycker skorna för första gången men borde ha för dåliga spår och kapacitet likväl, det gäller nr 9 och nr 10. Blir mycket förvånad ifall vinnaren inte återfinns inom spåren 1-6 här. Nr 3 Loaded Maria med fem raka segrar i karriären vet vi inte alls var botten är. Nr 1 Florist som redan sprungit på sig 875 000 kronor från innerspåret kommer nog dra en hel del streck också. Svårt bena ut den här avdelningen men nr 4, nr 5 och nr 6 kommer också dra en hel del streck. Tror jag själv kommer strecka minst fem hästar här och från de innersta spåren plockar jag nog endast bort nr 2 Chablis Ribb med Leif Witasp.


V75-4: Kallblod och jag tror vi kan blicka direkt mot de på 40 meter tillägg. Nr 7 Odd Herakles blir stor favorit med tanke på den form han visat upp på sistone. Här kommer nog endast streckningen att vara avgörande ifall man riktar blickarna mot nr 11 Månprinsen AM som får anses bli andrahandsfavorit. Övriga får anses vara ett gäng statister där nr 6 Tangen Haap vinner priset som bästa statist. Under 66% på Odd Herakles kanske får anses vara som spikalternativ men är det realistiskt att den sjunker så mycket? Men drar den över 75% och Månprinsen inte lyckas få mer än 12-15% av resterande så är det ju läge att ta med en andra häst här också.


V75-5: Klass I-final där nr 12 Merritt drog en rejäl nitlott och inte mycket bättre blev det för min följehäst, nr 11 Cargo Door. Även nr 10 Whelk drog ett dåligt spår trots att den vann från bricka 9 över kort distans senast, och den är ju härdad i rätt tuffa omgivningar. Samtliga tre borde likväl få det tufft här. Min förstahäst här blir innerspårets nr 1 Feerie De Fael som gjort det bra och med lite bättre upplägg minst borde haft en seger i de två senaste starterna. Nu blir det åter barfota runt om, då hovarna sparades bak senast från spår 12. Min tro är att det finns en startsnabbhet i hästen och det måste ju till att det laddas för att den ska hålla upp ledningen. Den har dock inte laddats i det jag sett i lopparkivet men det kanske är dags nu. Väl i spets slår ingen den i det här fältet väl? Dock risk att nr 3 Redhot Tap Dancer susar till ledningen och då är det den som ska slås. Borde väl bli favorit här eller missar jag något? Nr 5 Announcement verkar sakna vinnarinställning och trots serverat fat senast blev det en fjärdeplats. Nr 4 Dwight Sisu blir också intressant, mest pga startspåret. Den har haft idel dåliga startspår på sistone så det är dags nu om den ska ta chansen. Men tveksamt om den kan springa lika snabbt som de andra här.


V75-6: Sjätte avdelningen är finalen i E3 för de tre-åriga hingstarna och valackerna. Jag kommer tycka det blir oerhört intressant med Örjan Kihlström upp på Maestro Zon som har spår 4. Nu rycker man dessutom bakskorna och det här kan bli den mest spelvärda i loppet. Två av de bättre motståndarna har lottats till bakspår, nr 9 Revelation och nr 12 Natorp Bo, där den sistnämnde hade varit högaktuell från ett bra spår. Nr 2 Global Badman borde väl bli favorit här och känns som en av flera som gör upp om det. Tre till som kommer ha bra chans är nr 1 Global Bookmaker, nr 3 Despot Power som bara gjort fyra starter och utvecklas kraftigt, samt nr 7 Selected News som tål en del och moraliskt borde haft lite fler segrar. Ett getingbo eller hästsnår är det här loppet åtminstone och den som letar ordentligt kommer finna fynd som är alldeles för lågt streckade. Maestro Zon blir mitt förstaval tillsammans med Despot Power. Kan man hoppas på max 12% på dessa?


V75-7: Silverdivisionsfinal och nu kommer svenskarna inte att glömma bort nr 3 Floris Baldwin och ej heller nr 4 Kick Off Classic som var tvåa bakom sin stallkamrat i senaste starten. Kan vi hoppas på tokstreck här så att jag kan få ha nr 6 Only One Winner för mig själv? Jag tycker den hästen varit strålande i två raka även om den var lite stum sista biten senast, men kan ursäktas med en öppning på 08.7. Nr 7 Giant Shadow som är en segermaskin och har 24 av 30 kommer bli en av favoriterna här trots spår längre ut än flera bra konkurrenter. Sen är frågan ifall man ska höja upp nr 11 Highspirit som avslutade strålande senast och kan den göra om en sådan avslutning så kan det bli seger, eller varför inte nr 12 Heading Reference som har två raka varav en var en skrällseger i silverdivisionen? Startsnabbe nr 2 From The Mine borde dock bli favorit när allt är över och väl i spets, kan någon slå den då? Under 30% så kommer jag vara här och meta med extra bete. Men det finns fler bra här, som nr 1 Evens Cool Boy som inte ville tävla om segern senast med Robert Dunder. Nu lär han aldrig få se dagens ljus men vid lucka så självklart!


Summering: Tycker det är några avdelningar som sticker ut lite med någon het segerkandidat där det finns intresse av att spika, samtidigt är flera avdelningar väldigt öppna och det är tveksamt om strecken är lika utspridda här som de borde och då finns det pengar att hämta. Folk har ju en tendens till att följa John och sitter man med endast ekonomi för tre streck så är det lätt hänt att man följer strecklistan. Det ska bli en intressant vecka och se ifall man hamnar rätt i det som sticker ut även om många hästar nämnts. Sen lär man ändra sig lite under veckans gång och under lördagen kommer man ta intervjuer och övrigt på mer allvar. Nu är det fan dags för sju rätt och bra betalt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7), viking90 (+7), Dahle (+7)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-06-21 klockan 22:23.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-21, 21:11   #2
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Har du öppnat din andel?
Köper in direkt isåfall och tar kanske ytterligare en del om jag gillar dina idéer på lördag.

Tänker inte förstöra med några tidiga tankar utan kikar möjligen in här på lördag.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-21, 23:03   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Har du öppnat din andel?
Köper in direkt isåfall och tar kanske ytterligare en del om jag gillar dina idéer på lördag.

Tänker inte förstöra med några tidiga tankar utan kikar möjligen in här på lördag.
Väntar in lite åt vilket håll strecken drar sig åt. Blir liksom svårt om alla ens tokidéer blir "överstreckade". Bestämmer mig på onsdag eller torsdag tror jag ifall det blir spel. Vissa omgångar bara ser jag och visst, spikar jag Odd Herakles i fjärde samt låser på 1 och 5 i andra, plus spikar i första så känns det ju bra. Dock behöver jag ju krava in minst en lågprocentare då och det går ju så klart att göra - men helst ska jag ju tro det finns reell chans i något lopp samt behöver det ju finnas så inte lägsta procenten är 5.8
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 12:13   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Vid min första koll så kommer jag att spika Vikens High Yield och dubbla Odd Herakles (som jag spikat två ggr i rad) med Månprinsen. Global Badman rankar jag först i E3-finalen för hingstar och valacker. Floris Baldwin är intressant i sjunde. Nu gäller det att hitta ett par spikar till, men jag har ju veckan på mig.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 13:28   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Vikens High Yield ser ut att dra enormt med streck (65 i nuläget). Lite mer försiktigt på Odd Herakles (endast 56% just nu). Ska bli intressant att se hur mycket det svänger de närmaste två dygnen! Endast knappa 3.6 miljoner omsatt hittills!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 21:44   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja vikens lär ju gå över 50% iallafall. Spikar ändå om Erka meddelar släpp. Lås annars.

Odd H kan nog stanna på knappt under 50%. Bra spik, kanske min enda!

Vaduz blir nog ganska stor favorit, men risk för vingel finns. Messiah är nog tidigt fram att överta, har ryckt upp sig och blivit riktigt bra i år. Kan nypa ifrån sig bra om han kommer ner bra. Låser nog här.

Evens i sista är nog förstahästen, då Dunder vill köra i spets nu och borde ha hygglig chans att hålla ut. Only One Winner före stallkamraten håller jag helt med om. Skrällvarning om det går för snabbt i början. From The Mine gillar jag ju, och från bricka 4 hade jag nog satt den som förstastreck. Men riskerar att hamna lite i kläm här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 08:27   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 652
Sharp$: 12762
Standard

Maestro Zon är i min värld en bra och spelvärd spik till 25% i nuläget. Toppfin välstammad 3 åring som vässas med barfota bak och helstängt. Dessutom storloppsvinnaren Örjan i vagnen. Hästen har aldrig gått tom i loppen och bara lunkar på. Helstängt är nog perfekt för den lite flegmatiske kusen. Här har Micke Larsson ett guldägg i korgen. Grym 3 åring med stor utvecklingspotential.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-06-26 klockan 10:15.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 09:07   #8
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1567
Standard

Glöm inte att ta med From the Mine, Floris Baldwin och Kick Off Classic i silverdivisionen. Hinner inte plugga så jag gör det enkelt för mig denna vecka, och köper andel av Norrland, Dahle och Lazlo på Västertorp spel och tobak.
Lycka till allihopa.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 09:38   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Maestro Zon är i min värld en bra och spelvärd spik till 25% i nuläget. Toppfin välstammad 3 åring som vässas med barfota bak och helstängt. Dessutom storloppsvinnaren Örjan i vagnen. Hästen har aldrig gått tom i loppen och bara lunkar på. Helstängt är nog perfekt för den lite flegmatiske kusen. Här har Micke Larsson och guldägg i korgen. Grym 3 åring med stor utvecklingspotential.
Min förstahäst också och spikförslag. Brutalt kuskplus med Örjan. En av få storloppskuskar i fältet också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 10:27   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Svårslagna odds för morgondagen på outsiders (bet365)!

Deep Pockets 15ggr
Gigaro Am 12ggr
Messiah 12ggr
Only One Winner 20ggr
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 11:28   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 738
Sharp$: 9168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Svårslagna odds för morgondagen på outsiders (bet365)!

Deep Pockets 15ggr
Gigaro Am 12ggr
Messiah 12ggr
Only One Winner 20ggr
Tog en platstrippel på SvS på de tre sista av dessa till 45 ggr.

Känns bra!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 11:38   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Svårslagna odds för morgondagen på outsiders (bet365)!

Deep Pockets 15ggr
Gigaro Am 12ggr
Messiah 12ggr
Only One Winner 20ggr
Deep Pockets måste väl ändå snudd på vara chanslös här? Ser inget scenario den ska kunna vinna!

Only One Winner har ju ett lockande odds! Övriga två har jag ingen aning om faktiskt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 11:48   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Revelation struken!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 11:49   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Deep Pockets måste väl ändå snudd på vara chanslös här? Ser inget scenario den ska kunna vinna!

Only One Winner har ju ett lockande odds! Övriga två har jag ingen aning om faktiskt!
Chanslös? Finns väl inte många andra positioner än ledningen/rygg ledaren för han?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-26, 11:53   #15
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 354
Sharp$: 1034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Revelation struken!
Ja, vilken jävla grej, skulle precis till grannbutik som jag hjälper med system och lämna in med en som Spik. Skor av, Det var ganska tyst om den och hoppades att de flestas ögon skulle hamna på dem andra..

Och nu, Selected News struken samma lopp.

Jaha, det vände fort. Spik Mestro Zon eller hemma hästen Badman?
Ceezy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td