Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-12, 14:11   #31
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Maken till gnäll har jag inte läst på länge. Galoppen är den största hästsporttävlingen i världen.
Svensk Galopp äger tio procent av ATG men får inte mycket för det. Det är trav sex sju gånger om dagen, men när det blir ett galopplopp får folk spader. Hur gör man? Vad händer? Både Ludde och Untersteiner äger galopphästar. Kärleken till hästen dominerar. En mycket vacker sport, närheten människa djur. Jockey sitter på hästen och inte, som en kusk, bakom arslet på sin häst och tjoar. 90 pannor tung om man inte är proffskusk.

Om vi skulle ta bort bana efter bana av dom som omsätter minst på ATG skulle ett tiotal travbanor ryka först.

Nej, njut i dag av förstklassig hästsport och reta er inte på att dagens spel inte hamnade på Oviken eller Vaggeryd. Nästa vecka är perrongen fylld till bredden med travlopp igen.

Jag bor nära Axvall, har haft bord på axvall i många många år men släppte detta på senare tid då livespelet blev så pass bra som de är nu och man besöker inte axvall varenda tisdag som det var förr.
Älskar djuren och har massor med kompisar som är både ägare, tränare och en del kuskar.
Jag är även gambler och investerare och affärsman.
Jag ifrågasätter hur man kan ta travspelarnas innestående jackpot pengar och dela ut det till galoppespelare som drar enorm nytta av detta.

Är du medveten om att ATG själva inte vill ha galoppen egentligen, de tappar sjukt mycket inkomst på det.
Galoppen kostar ATG massor och vi ska inte tala om spelbutikerna som gapar tomma de dagar man väljer att sätta galoppen på huvudbanan.

Men du kanske tittar på norsk damfotboll div 3 istället för CL match mellan Real och PSG ??
Galopp kan de köra när de vill men lägg inte de på huvudbanan.

Kör en saxbana med v65 eller V5 eller liknande.
Låt ATG lägga galopp på en lördag på V75 så får vi se hur länge de överlever.

Har varit i kontakt med ATG ang detta flera ggr och fått svaret flera ggr att de vill att galoppen egentligen bryter sig ur ATG.
Helst vill de inte ha med galopp att göra, men de typ måste.

Vi kan börja spela på radiostyrda bilar där alla har exakt samma motortyp och bränsle och effekt osv osv. Bingo kanske är bättre?

Senast redigerad av jeeboy den 2020-07-12 klockan 14:15.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:13   #32
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Jag bor nära Axvall, har haft bord på axvall i många många år men släppte detta på senare tid då livespelet blev så pass bra som de är nu och man besöker inte axvall varenda tisdag som det var förr.
Älskar djuren och har massor med kompisar som är både ägare, tränare och en del kuskar.
Jag är även gambler och investerare och affärsman.
Jag ifrågasätter hur man kan ta travspelarnas innestående jackpot pengar och dela ut det till galoppespelare som drar enorm nytta av detta.

Är du medveten om att ATG själva inte vill ha galoppen egentligen, de tappar sjukt mycket inkomst på det.
Galoppen kostar ATG massor och vi ska inte tala om spelbutikerna som gapar tomma de dagar mn väljer att sätta galoppen på huvudbanan.

Men du kanske tittar på norsk damfotboll div 3 istället för CL match mellan Real och PSG ??
Galopp kan de köra när de vill men lägg inte de på huvudbanan.

Kör en saxbana med v65 eller V5 eller liknande.
Låt ATG lägga galopp på en lördag på V75 så kan får vi se hur länge de överlever.

Har varit i kontakt med ATG ang detta flera ggr och fått svaret flera ggr att de vill att galoppen egentligen bryter sig ur ATG.
Helst vill de inte ha med galopp att göra, men de typ måste.

Vi kan börja spela på radiostyrda bilar där alla har exakt samma motortyp och bränsle och effekt osv osv. Bingo kanske är bättre?

Du får glädja dig åt att en 80 % favorit vann första. Nu kanske det blir jackpot på femmorna här också så att du har din travjackpot till nästa veckas GS75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jeeboy (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:17   #33
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Streckprocenten var kanske inte så rolig men vinstchansen var likvärdig med Järvsöfaks på sin tid
Man måste testa då det lär komma en ny favorit nu. Inte för att jag är galoppexpert men tycker nr 1 Nocentsinkentucky borde vinna minst lika enkelt. Sen två lopp till där det kommer bli favoriter antagligen

Ger kanske rätt bra i dag ändå!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:24   #34
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Du får glädja dig åt att en 80 % favorit vann första. Nu kanske det blir jackpot på femmorna här också så att du har din travjackpot till nästa veckas GS75.
Väldigt liten risk att femmorna fryser inne då det ligger x antal miljoner där också från jackpotten som ska delas ut. Eller liten risk vet jag inte då det är många större favoriter men just att det förenklar mycket att värdet på femmorna ska upp över 15 kronor eller var gränsen går för GS75!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:29   #35
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Väldigt liten risk att femmorna fryser inne då det ligger x antal miljoner där också från jackpotten som ska delas ut. Eller liten risk vet jag inte då det är många större favoriter men just att det förenklar mycket att värdet på femmorna ska upp över 15 kronor eller var gränsen går för GS75!

En favorit ca 80 % i första och en favorit ca 65 % i andra borde väl påverka lite..

Men du kanske har rätt att det trots det blir utdelning på fem rätt.

Jag avskyr Jägersro galopp då det ofta blir för mycket favoritvinster där för min smak.. därför jag inte ville lira idag.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:32   #36
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

Och varför ser ägarna till galopphästar oftast ut som Maffioso?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:35   #37
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
En favorit ca 80 % i första och en favorit ca 65 % i andra borde väl påverka lite..

Men du kanske har rätt att det trots det blir utdelning på fem rätt.

Jag avskyr Jägersro galopp då det ofta blir för mycket favoritvinster där för min smak.. därför jag inte ville lira idag.
Ja, och brukar favoriterna hålla där så gör de väl det än mer i dag med tanke på hur stora de är i de tre inledande avdelningarna. Men visst, det behövs ju några vinnare som får upp värdet lite! Påverkar kanske mindre än jag tror de där jackpottpengarna!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:39   #38
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ja, och brukar favoriterna hålla där så gör de väl det än mer i dag med tanke på hur stora de är i de tre inledande avdelningarna. Men visst, det behövs ju några vinnare som får upp värdet lite! Påverkar kanske mindre än jag tror de där jackpottpengarna!

Om det blir utdelning på 7 - 6 - 5 är det bra spelvärde idag.

Omsättning ca 12,5 miljoner kr

Utdelning 7, 6, 5 rätt = ca 13,5 miljoner kr
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:42   #39
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Om det blir utdelning på 7 - 6 - 5 är det bra spelvärde idag.

Omsättning ca 12,5 miljoner kr

Utdelning 7, 6, 5 rätt = ca 13,5 miljoner kr
Fantastiskt värde alltså! Det får man aldrig på travet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:42   #40
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Man måste testa då det lär komma en ny favorit nu. Inte för att jag är galoppexpert men tycker nr 1 Nocentsinkentucky borde vinna minst lika enkelt. Sen två lopp till där det kommer bli favoriter antagligen

Ger kanske rätt bra i dag ändå!
Storfavoriten i andra vann också

Det som inte får hända om man vill ha hög utdelning :-/

Prövade att fälla då det inte är lika givet att unghästar levereras som storfavoriter. Har gått på snacket att de ”är helt överlägsna” förr och givetvis kommer deras livs sämsta insats när jag spikat

Nåja vi får väl jobba in resten och rädda det som räddas kan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+7)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:50   #41
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Och varför ser ägarna till galopphästar oftast ut som Maffioso?
Därför att de har mer pengar än travhästägare, som mest ser ut som alkoholiserade snickare.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:52   #42
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Kan också tilläggas att de oftast är från en annan samhällsklass.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:55   #43
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det där var hårt i mål Vem fick huvudet bäst på målet?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:56   #44
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4107
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det där var hårt i mål Vem fick huvudet bäst på målet?
Utv
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:58   #45
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4107
Standard

Kollar normalt aldrig galopp men med tanke på köpta andelar så blir det så idag. Bästa med Galoppen ... Inga materialfel eller omstarter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2), Basse (+2)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td