Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-12, 08:25   #1
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

GS75 Jägersteno Gallopp SNACK!


Ideer?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 08:39   #2
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ideér


Jag kör Jacob Johansen så mycket det går...har funkat förr
J-kla bra kusk, förlåt jockey...

Lycka till alla som spelar idag! Galoppfolkets stora dag!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 08:42   #3
 
midcapkings avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 51
Sharp$: 1771
Standard

Någon som kan något om galopp? Behöver en spelläggare till GS75 idag då jag tänkte strema. https://www.twitch.tv/zohn . Viska mig på Twitch om du är intresserad? Pris bör ligga på runt 50:-/andel.

Mvh

Nichlas aka Zohn
midcapking är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 10:52   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

Varför tillåts våra travjackpotpengar delas ut på galopp??
Det är ju inte galoppspelarna som bidragit till jackpotten!!!
Hur i hela helvete spelar man på galoppen?
Alla rusar från start till mål.
Ingen blir fast, ingen som har "galopprisk =) " inga konstigheter med vagnar och spår osv alla e ju i stort sett samma skit.
Totalt värdelöst när ATG väljer att göra såhär.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), MikaF (+5)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:08   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

GRAND SLAM 75
Inlämnat: 2020-07-12, 12:08
Johan Salomonssons andelsspel
Jägersro Galopp
Söndag 2020-07-12
Start: 15:00
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 7 (6, 2)
2: 1 Nocentsinkentucky (3, 4)
3: 1, 8 (5, 3)
4: 8 Serenity Bloom (5, 2)
5: 6 Queen Rouge (8, 7)
6: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 (7, 3)
7: 4, 7, 8, 9, 10 (5, 2)

4x1x2x1x1x12x5 = 480 rader.
480 x 1 x 1,00 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Min kostnad: 480,00 kr x 8/50 = 76,80 kr
Rättningskod: LRT VHQ WDB
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:09   #6
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Varför tillåts våra travjackpotpengar delas ut på galopp??
Det är ju inte galoppspelarna som bidragit till jackpotten!!!
Hur i hela helvete spelar man på galoppen?
Alla rusar från start till mål.
Ingen blir fast, ingen som har "galopprisk =) " inga konstigheter med vagnar och spår osv alla e ju i stort sett samma skit.
Totalt värdelöst när ATG väljer att göra såhär.
Du får hoppas att ingen sätter 7an så får du "tillbaka" (en del) jackpotten nästa gs75a!

Njae vissa passar bättre att lägga sig bakom o vila till upploppet och gå ut i spåren då o h spurta.. Typ Kashgar kanske.
Allt är definitivt inte samma skit, lite matematik bakom det hela att räkna på deras handicaptal/formtal jämfört med deras vikt osv.
Vilka hästar passar bäst på dirttrack som idag eller går helst på gräs?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:10   #7
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Varför tillåts våra travjackpotpengar delas ut på galopp?
Totalt värdelöst när ATG väljer att göra såhär.
Dags för namnbyte till AT.

Galopp, nja jag är tveksam.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:19   #8
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Ska inte spela idag men tänkte ge mina tankar.

Galopp skiljer sig främst mot trav i att man aktivt försöker jämna ut loppen med hjälp av olika vikter som de olika hästarna får ha på sig för att jämna ut loppen. Normalt, ju bättre häst det är, desto tyngre vikter. Detta för att göra loppen jämnare.

Det innebär att när v64 trav ofta ger ca 10 000 kr så ger v64 galopp ofta 100 000 (eller mer). Vissa lopp blir mer som lotto pga att de sämre hästarna har större chans att slå de bättre hästarna pga utjämning.

Det skräller alltså generellt mer i galopp än i trav!


För att få en första koll på respektive lopp bör man på ATG kolla hästens aktuella "plustal" som man kan välja att se statistiskt som en valbar parameter.

Plustal är hur bra hästens ranking är i förhållande till den vikt den får ha på sig (Hanikapp minus ridvikt). Ju högre plustal, desto större chans att vinna loppet.

Avdelning 1
Kollar man första loppet ser man att I Kirk har plustal 34. De andra hästarna har strax under. Utifrån plusvikten skulle flera hästar kunna vinna det här loppet. Jag hade nog personligen spelat spik här på I Kirk. Han har bäst plustal och trivs utmärkt på Jägersro. Har 13 vinster på 15 lopp där. Men inte helt omöjligt att det kan skrälla om den hästen skulle kunna ha en dålig dag. Men tycker inte de andra hästarna ska vara lite starka generellt.

Avdelning 2
Kollar man avdelning 2 så är det framförallt tre hästar som sticker ut. Häst nr 1, 2, 3. Resterande har troligtvis får lågt plustal för att ha en rimlig chans att vinna. Ett ganska skiktat lopp. Jag hade nog inte tagit med någon mer häst alls. Häst nr 1 har 5 vinster av 6 på Jägersro. Häst nr 2 har 5 av 5 på Jägersro. Antingen dubbla med både nr 1 och nr 2. Antingen spika någon av dessa för att ha råd med fler hästar i andra avdelningar. Den som vill ha lite mer skrällfeeling kan även köra på häst nr 3 som en potentiell outsider.

Avdelning 3
På förhand oerhört jämnt där alla kan vinna. Helgardering?

Avdelning 4
Ganska skiktat lopp. Troligtvis bara 1, 3, 5, 8 som kan vinna med avseende på plustal. Tänkbar spik nr 8 som brukar gå bra på Jägersro.

Avdelning 5
Ganska skiktat lopp, men inte helt skiktat. Troligtvis vinnare 4, 5, 6, 8, 9, 10.
Kanske plocka med dessa och gå vidare...

Avdelning 6
Halvskiktat lopp. Troligtvis vinnare 12, 3, 2, 5, 8, 11, 7, 4, 13, 9

Avdelning 7
Alla kan vinna.
Helgardera?


Här får ni en ungefärlig uppfattning om vart det är troligare att det skräller eller inte. Sen kan det självklart även skrälla i dessa lopp också, men mindre sannolikhet.

Värt att tänka på att är att Jägersro är den galoppbana det normalt skräller minst inom galoppen. Jag brukar normalt undvika Jägersro V64 helt när jag spelar galopp då den brukar generera mindre än de andra banorna. Dock genererar den mer 100 000+ utdelning på V64 än vad valfri V64 trav gör så det kan fortfarande ge en del pengar ibland. När det spelades GS75 förra året på Jägersro galopp tror jag det gav ca 200 000 kr.

En annan viktig aspekt när ni bedömer hästarna är hur bra de springer på olika underlag. Jägersro är "dirttrack" = dt i statistiken och vissa hästar är tex bra på gräs men inte lika starka på drittrack och vice versa. Det kan därför vara bra att titta hur de har presterat tidigare på till exempel Jägersro som kör dirttrack.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:34   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Ska inte spela idag men tänkte ge mina tankar.

Galopp skiljer sig främst mot trav i att man aktivt försöker jämna ut loppen med hjälp av olika vikter som de olika hästarna får ha på sig för att jämna ut loppen. Normalt, ju bättre häst det är, desto tyngre vikter. Detta för att göra loppen jämnare.

Det innebär att när v64 trav ofta ger ca 10 000 kr så ger v64 galopp ofta 100 000 (eller mer). Vissa lopp blir mer som lotto pga att de sämre hästarna har större chans att slå de bättre hästarna pga utjämning.

Det skräller alltså generellt mer i galopp än i trav!


För att få en första koll på respektive lopp bör man på ATG kolla hästens aktuella "plustal" som man kan välja att se statistiskt som en valbar parameter.

Plustal är hur bra hästens ranking är i förhållande till den vikt den får ha på sig (Hanikapp minus ridvikt). Ju högre plustal, desto större chans att vinna loppet.

Avdelning 1
Kollar man första loppet ser man att I Kirk har plustal 34. De andra hästarna har strax under. Utifrån plusvikten skulle flera hästar kunna vinna det här loppet. Jag hade nog personligen spelat spik här på I Kirk. Han har bäst plustal och trivs utmärkt på Jägersro. Har 13 vinster på 15 lopp där. Men inte helt omöjligt att det kan skrälla om den hästen skulle kunna ha en dålig dag. Men tycker inte de andra hästarna ska vara lite starka generellt.

Avdelning 2
Kollar man avdelning 2 så är det framförallt tre hästar som sticker ut. Häst nr 1, 2, 3. Resterande har troligtvis får lågt plustal för att ha en rimlig chans att vinna. Ett ganska skiktat lopp. Jag hade nog inte tagit med någon mer häst alls. Häst nr 1 har 5 vinster av 6 på Jägersro. Häst nr 2 har 5 av 5 på Jägersro. Antingen dubbla med både nr 1 och nr 2. Antingen spika någon av dessa för att ha råd med fler hästar i andra avdelningar. Den som vill ha lite mer skrällfeeling kan även köra på häst nr 3 som en potentiell outsider.

Avdelning 3
På förhand oerhört jämnt där alla kan vinna. Helgardering?

Avdelning 4
Ganska skiktat lopp. Troligtvis bara 1, 3, 5, 8 som kan vinna med avseende på plustal. Tänkbar spik nr 8 som brukar gå bra på Jägersro.

Avdelning 5
Ganska skiktat lopp, men inte helt skiktat. Troligtvis vinnare 4, 5, 6, 8, 9, 10.
Kanske plocka med dessa och gå vidare...

Avdelning 6
Halvskiktat lopp. Troligtvis vinnare 12, 3, 2, 5, 8, 11, 7, 4, 13, 9

Avdelning 7
Alla kan vinna.
Helgardera?


Här får ni en ungefärlig uppfattning om vart det är troligare att det skräller eller inte. Sen kan det självklart även skrälla i dessa lopp också, men mindre sannolikhet.

Värt att tänka på att är att Jägersro är den galoppbana det normalt skräller minst inom galoppen. Jag brukar normalt undvika Jägersro V64 helt när jag spelar galopp då den brukar generera mindre än de andra banorna. Dock genererar den mer 100 000+ utdelning på V64 än vad valfri V64 trav gör så det kan fortfarande ge en del pengar ibland. När det spelades GS75 förra året på Jägersro galopp tror jag det gav ca 200 000 kr.

En annan viktig aspekt när ni bedömer hästarna är hur bra de springer på olika underlag. Jägersro är "dirttrack" = dt i statistiken och vissa hästar är tex bra på gräs men inte lika starka på drittrack och vice versa. Det kan därför vara bra att titta hur de har presterat tidigare på till exempel Jägersro som kör dirttrack.
Kul genomgång för mig som är totalt nollställd inom galoppen

Varför står det en bokstav framför ridvikten på en del? Typ B60 eller S59? På placering i historiken, t ex 1-8,5, betyder det att den vann med 8,5 längd?
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:38   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Kul genomgång för mig som är totalt nollställd inom galoppen

Varför står det en bokstav framför ridvikten på en del? Typ B60 eller S59? På placering i historiken, t ex 1-8,5, betyder det att den vann med 8,5 längd?

B står för Blinkers, S nu har jag hjärnsläpp här...Sidoludd tror jag?

1-8,5, där har du helt rätt! Står det istället 2-1 så är hästen tvåa slagen med 1 längd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:40   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Kul genomgång för mig som är totalt nollställd inom galoppen

Varför står det en bokstav framför ridvikten på en del? Typ B60 eller S59? På placering i historiken, t ex 1-8,5, betyder det att den vann med 8,5 längd?
8.5 visar på hur mycket den vann med om den var etta i loppet, [SUDDAT]

B och S har jag ju fått förklarat. Minns inte men gissar på Blinkers och sådana saker!


EDIT: yrade i nattmössan och tänkte på resultatlistan där de har avståndet mellan alla hästar. I programmet är det så klart hur långt efter vinnaren man var!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-07-12 klockan 11:43.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:50   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Att inte Ludde och grabbarna håller på med detta, naturbegåvningar.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), NicklasA (+5), AmaerildeRimfrost (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 11:55   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Att inte Ludde och grabbarna håller på med detta, naturbegåvningar.

Mvh Uffe
Jag har tänkt att galoppspel skulle passa mig helt perfekt, då känslan är att jag ALLTID lyckas hitta de som galopperar i travet! Men antar att de hästarna jag lirar isåfall skulle börjar trava....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 12:08   #14
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V4 på Östersund kommer ge bra betalt i dag! Värde över 4000 efter två avdelningar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 12:31   #15
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
B står för Blinkers, S nu har jag hjärnsläpp här...Sidoludd tror jag?

1-8,5, där har du helt rätt! Står det istället 2-1 så är hästen tvåa slagen med 1 längd.
Hur ska man med detta kunna avgöra hur bra en häst är då??
Om man hade samma system på travet hade alla hästar bakom järvsöfaks, ina scot, Victory tilly haft 18-1 23-1 36-1 osv vad säger de om hästen då??

Ja han va tvåa bakom vinnaren med 8 längder?
Jaha hur bra var ettan i mål då??
Fattar inte hur man ska avgöra liksom??

På travet kan man liksom se om en hästs 5 senaste starter är 2140 och springer på 18 tider så bör den vara bra sämre än en som har 12 tider på samma distans senaste 5 starterna.

Om jockeyn går in o skiter strax innan loppet går o tappar 1 kg hur funkar det?
Blir han diskad efteråt?

Det finns en anledning till att vi från mellanöstern galopperar med kameler =)

Senast redigerad av jeeboy den 2020-07-12 klockan 12:34.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td