Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-10, 19:35   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 457
Sharp$: 1286
Standard

V64 FREDAG 11 SEPTEMBER 2020


Uttagningslopp, ska man spela då?

Vilka placeringar går vidare?
Har aldrig begripit mig på vart man hittar den informationen.
Verkar inte direkt stå i beskrivningen för det aktuella loppet.

Min sedan tidigare förutfattade meningar har varit att uttagningslopp ger dålig utdelning, men har fått erfara att det inte alla gånger behöver vara så.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 19:57   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Uttagningslopp, ska man spela då?

Vilka placeringar går vidare?
Har aldrig begripit mig på vart man hittar den informationen.
Verkar inte direkt stå i beskrivningen för det aktuella loppet.

Min sedan tidigare förutfattade meningar har varit att uttagningslopp ger dålig utdelning, men har fått erfara att det inte alla gånger behöver vara så.
Det är sex försök till resp Kriteriet och Oaks. De 2 första i varje lopp går till final. Vinnarna väljer spår först. Alltså inte läge för någon smygkörning.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 20:04   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 457
Sharp$: 1286
Standard

Tackar!!!
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 01:16   #4
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är ändå så att 7 av 10 gånger om inte mer så blir det ytterst pover utdelning när det gäller uttagningslopp. I första så vinner baggen 9/10 - den enda egentliga utmanaren har fått än sämre spår (12). Bergharns kan vara intressant på spåret, men normalt sett så vinner Elegant Ima lätt, även från dödens - så bra är denna!

I andra är Goopens en skämtfavorit, så denna kan du egentligen plocka bort, enligt mig - risken är när denne fått så bra spår att denne släpps till spets och får bestämma, men som i nuläget varandes 51% är det en favorit att försöka fälla. Min förstahäst är helt klart nummer 19, Mahiki Beach. Mycket gediget sto med full form och det kommer säkerligen gå undan från början här med flera som vill till spets och som gjort bra lopp på sistone... Betänk dock att uttagningsloppen till Trav-oaks går över 2140 meter och då gynnas det med bättre lägen mer.

Tredje loppet även detta öppet, men här kommer de flesta gardera så inget rens här, vem av de betrodda som än vinner. Min rysare här är Bergharns Command om denne kommer till från 8-spåret. Trolig vinnare dock ÖK och Mister Hercules. Lite oroväckande är dock dennes galopp senast. Henry Flyer Sisu tycker jag också gick grymt bra sist så pass upp! 6% i nuläget ett skämt! Lång distans nu och Jorma gör denne till kvällens skrik, enligt mig...

Honey Mearas dagens bästa spik till bara 36% i nuläget - endast Barbro Kronos emot - lås? Troligtvis spik, ändå för mig på PUs - ett stall i högform...

En felfri Foreign Rain med Bergh kan ställa till det för det annars naturliga låset på 9, Manny Muscles och 10, Önas Prince... Fördel ÖP!

Otroligt tufft schema för Kuyt F. Boko men denne är hård! Kan ta det från rygg ledaren - tar INTE spets, mena avslutar ALLTID vasst! Denna avdelning är ett garderingslopp även om Goopens troligtvis är bäst tillsammans med nummer ! Kuyt F. Boko. Dåligt spår för båda mina favoriter samt att jag inte tror ett skit på Hunt Am gör detta till ett garderingslopp... Var uppmärksamma på ev. barfotabalans på Melanders nummer 8 - skulle denne gå barfota, runt om blir denne en maktfaktor loppet...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 09:01   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 656
Sharp$: 12771
Standard

Mina finalförslag
3 åringar är luriga och visst lurar skrällar i vassen. Några favoriter brukar alltid falla ur Kriterie/Oaks ramen. Men dessa är mina finalkandidater.

V64 1) 5 Head Run är orutinerad men hästen har visat hög klass och Robban kan ställa iordning till storloppen.
10 Elegant Ima. Får visa sin klass från bakspår. Tar nog åttonde raka. Barfota !!

V64 2) 5 Hill’s Angel har övertygat i tufft motstånd tidigare.
6 Hillarious Am kommer från topprestationer på kort distans. Luring.

V64 3) 4 Hell Bent For Am och 5 Mister Hercules står i en klass för sig och endast galopper emot.

V64 4) 1 Honey Mearas radar upp 13 tider i tufft motstånd. Finalvinnare ?
10 Samaritana får en stänkarvarning. Står hårt inne men formtoppad och dessutom skoryck.


V64 5) 1 Billions har gått godkänt i hårda gäng. Och det lyser rött i skoinfon. Kan vinna direkt i debuten för Gooparna.
4 Vegan Face har mycket spring i benen och går framåt för varje start.

V64 6) 1 Kuyt F.Boko är lite svårbedömd och läget kan vara en fälla men gått bra i tuffa gäng och brukar vara med på linjen.
5 Hunt Am tog en gunga senast men jag tror Nurmos har vässat upp den här fina Courant Diamanten. Står hårt inne men matchad för Kriteriet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 10:15   #6
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det är ändå så att 7 av 10 gånger om inte mer så blir det ytterst pover utdelning när det gäller uttagningslopp. I första så vinner baggen 9/10 - den enda egentliga utmanaren har fått än sämre spår (12). Bergharns kan vara intressant på spåret, men normalt sett så vinner Elegant Ima lätt, även från dödens - så bra är denna!

I andra är Goopens en skämtfavorit, så denna kan du egentligen plocka bort, enligt mig - risken är när denne fått så bra spår att denne släpps till spets och får bestämma, men som i nuläget varandes 51% är det en favorit att försöka fälla. Min förstahäst är helt klart nummer 19, Mahiki Beach. Mycket gediget sto med full form och det kommer säkerligen gå undan från början här med flera som vill till spets och som gjort bra lopp på sistone... Betänk dock att uttagningsloppen till Trav-oaks går över 2140 meter och då gynnas det med bättre lägen mer.

Tredje loppet även detta öppet, men här kommer de flesta gardera så inget rens här, vem av de betrodda som än vinner. Min rysare här är Bergharns Command om denne kommer till från 8-spåret. Trolig vinnare dock ÖK och Mister Hercules. Lite oroväckande är dock dennes galopp senast. Henry Flyer Sisu tycker jag också gick grymt bra sist så pass upp! 6% i nuläget ett skämt! Lång distans nu och Jorma gör denne till kvällens skrik, enligt mig...

Honey Mearas dagens bästa spik till bara 36% i nuläget - endast Barbro Kronos emot - lås? Troligtvis spik, ändå för mig på PUs - ett stall i högform...

En felfri Foreign Rain med Bergh kan ställa till det för det annars naturliga låset på 9, Manny Muscles och 10, Önas Prince... Fördel ÖP!

Otroligt tufft schema för Kuyt F. Boko men denne är hård! Kan ta det från rygg ledaren - tar INTE spets, mena avslutar ALLTID vasst! Denna avdelning är ett garderingslopp även om Goopens troligtvis är bäst tillsammans med nummer ! Kuyt F. Boko. Dåligt spår för båda mina favoriter samt att jag inte tror ett skit på Hunt Am gör detta till ett garderingslopp... Var uppmärksamma på ev. barfotabalans på Melanders nummer 8 - skulle denne gå barfota, runt om blir denne en maktfaktor loppet...


Håller helt med om Goops i avd 2, vinner bara om den blir släppt till spets och får bestämma (vilket tyvärr händer ofta då Goop kör och folk tror hästen är bttre än den är) Här borde ju ngn göra ngt då bara 2 går vidare tycker man, skam på övriga annars, så den plockar jag bort helt och jobbar in en skräll här. Får läsa på mer innan man bestämt vilka man streckar bakom.

Spika aldrig en häst efter galopp är ju en gammal devis som håller, Hercules ska jag försöka fälla, vinner ju såklart felfri, men man vet aldrig med så unga hästar ibland blir det fel som senast, bra betalt bakom!
Kul omgång ändå =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 11:02   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 656
Sharp$: 12771
Standard

Håller helt med om Goops i avd 2, vinner bara om den blir släppt till spets och får bestämma

Ja sannolikheten är väl ganska hög att Goop tar spets och får bestämma. Invändigt finns väl inga raketer. Värst emot är Adrian men ska ju trots all ta en längd. Jag kanske är lite tråkig favorit tippare men jag tror Angel är befogad 50% are. Adrian är väl den som möjligen kan sätta käppar i hjulet. Övriga njaa.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 15:52   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Svs ger 10ggr på tvillingen(topp2) Elegant Ima/ Global Badman, tycker den ska vara favoritdubbel och kan mycket väl tänka mig scenariot där baggen drar fram GB sista varvet och dessa gör upp på upploppet...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 16:07   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

V5 startar tidigt idag.

V5
Inlämnat: 2020-09-11, 17:06
Solvalla
Fredag 2020-09-11
Start: 17:35
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Hoboken Am (1, 11)
2: 1, 6, 7 (9, 8)
3: 11 Revelation (5, 9)
4: 3, 6, 7, 8, 10 (4, 12)
5: 1, 3, 6, 7, 11 (2, 10)

1x3x1x5x5 = 75 rader.
75 x 1 x 1,00 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: VMH THQ DSV
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 16:29   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Jag tycker 10 Samaritana är dagens drag i V64:4.

Har matchats försiktigt men målsättningen är nog att vara på topp till Kriteriet. Var riktigt bra sist och ikväll är det anmält BFRO FFG. 9% Just nu.

Nurmos har lyckats vinna kriterier förr med hästar som inte sprungit på sig pengar innan.

Misstänker dock att någon betaltjänst skrikit ut hästen då SVS startar på låga 3,75 i vinnarodds :-(


Är inte riktigt lika rolig som 23% vilket kan bli fallet om ”alla” snackar upp hästen.

Senast redigerad av Basse den 2020-09-11 klockan 16:31.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 16:43   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 656
Sharp$: 12771
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag tycker 10 Samaritana är dagens drag i V64:4.

Har matchats försiktigt men målsättningen är nog att vara på topp till Kriteriet. Var riktigt bra sist och ikväll är det anmält BFRO FFG. 9% Just nu.

Nurmos har lyckats vinna kriterier förr med hästar som inte sprungit på sig pengar innan.

Misstänker dock att någon betaltjänst skrikit ut hästen då SVS startar på låga 3,75 i vinnarodds :-(


Är inte riktigt lika rolig som 23% vilket kan bli fallet om ”alla” snackar upp hästen.
23% ? Skojar du Honey och Barbro suger streck och kanske 15% om vi fortsätter höja Nurmos hästen till skyarna
God tur med liret Basse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 16:45   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Hoboken AM måste bli svårslagen i finalen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 16:51   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

olvalla - Lopp 1, 2140m Auto
Vinnare:
2 Hoboken Am (1,45)
Resultat: 2 Hoboken Am

Solvalla - Lopp 7, 2140m Auto
Placering - Topp 2:
T2 5 Hill's Angel (1,30)

Solvalla - Lopp 8, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 5 Mister Hercules (1,36)

Solvalla - Lopp 9, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 4 Barbro Kronos (1,60)

Solvalla - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 11 San Moteur (1,36)


Totalodds: 5,58
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 16:54   #14
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Dunkar in följande krävande och hårda rad. Blundar, tar en zip till av en otäckt dyr (men pungsparksgod) Springbanks och önskar er alla en trevlig fredagskväll.

1 3,10
2 1,5,6,10
3 1,5,7
4 1,10
5 12 Calgary Games
6 10 Global Bookmaker
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 17:09   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 656
Sharp$: 12771
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Dunkar in följande krävande och hårda rad. Blundar, tar en zip till av en otäckt dyr (men pungsparksgod) Springbanks och önskar er alla en trevlig fredagskväll.

1 3,10
2 1,5,6,10
3 1,5,7
4 1,10
5 12 Calgary Games
6 10 Global Bookmaker
Whoops suspensoars läge Springbanks
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td