Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-05, 11:23   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

V86 Åby/Solvalla 7/10


Öppnar upp tråd inför onsdagens V86.

Börjat plugga omgången lite smått. Vissa lopp ser riktigt öppna ut, andra mer lätthanterliga. Återkommer med längre kommentarer under dagen eller morgondagen.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 11:48   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Power vinner väl sitt lopp och Upper Face bör ha vettig chans.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 12:30   #3
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Känns inte 4 Vae Victis Club jäkligt överspelad i avdelning 2? Visst, det är rätt favorit, men 73% av strecken just nu? 35-40% kanske hade varit rimligare i min bok.

1 Island Life är medelsnabb ut.
2 Dom Perignon, som förvisso inte startat på ett tag, är ruskigt snabb ut och lär hitta spets.
3 Hazard Boko är medelsnabb ut.
4 Vae Victis Club är medelsnabb ut.
5 Union Forces är ruskigt snabb ut.
7 Adde S.H kan öppna ruskigt snabbt vid laddning, men här lär man nog söka position.

Med allra största sannolikhet så blir det en riktigt tung resa i dödens för 4 Vae Victis Club. Visst, han kan definitivt ta ned både 1 Island Life och 2 Dom Perignon därifrån, men att han skulle göra det 7 av 10 gånger ser jag som osannolikt. Och då får man heller inte glömma bort att 7 Adde S.H har ruskigt fin form och kan komma med attack från 2-3 utvändigt sista 800.

Att det är bästa hästen råder det inga tvivel om. Men chanserna är nog inte SÅ goda som den är spelad nu. Jag ska fälla 4 Vae Victis Club.

Senast redigerad av fweewea den 2020-10-05 klockan 12:39.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 15:23   #4
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Power vinner väl sitt lopp och Upper Face bör ha vettig chans.
Min 1:a tanke var att Power borde vinna detta, men tränarens kommentar får mig att undra om det inte kan bli preparé innan nån final (är inte hemma ännu i alla dessa tävlingar som är). Nu känns loppet mer öppet och 10:an känns som ett bra val att gardera Power med. Hästen är väldig snabb ut och verkar ha hög kapacitet.

"- Det blev lugnt lopp senast och jag ville därför att han skulle ha ett lopp till innan finalen. Gällande upplägget är tanken att han ska försöka gå som snabbast sista biten och vi får därför hänga med i ryggar och gå till slut. Samtidigt finns det inget annat att göra med tanke på hur loppet ser ut på förhand. Vilken distans det är har ingen betydelse så länge han är så lugn som han varit på sistone. Inga ändringar - barfota bak, öppet huvudlag och hybridvagn, säger Robert Bergh."
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 15:43   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Min 1:a tanke var att Power borde vinna detta, men tränarens kommentar får mig att undra om det inte kan bli preparé innan nån final (är inte hemma ännu i alla dessa tävlingar som är). Nu känns loppet mer öppet och 10:an känns som ett bra val att gardera Power med. Hästen är väldig snabb ut och verkar ha hög kapacitet.

"- Det blev lugnt lopp senast och jag ville därför att han skulle ha ett lopp till innan finalen. Gällande upplägget är tanken att han ska försöka gå som snabbast sista biten och vi får därför hänga med i ryggar och gå till slut. Samtidigt finns det inget annat att göra med tanke på hur loppet ser ut på förhand. Vilken distans det är har ingen betydelse så länge han är så lugn som han varit på sistone. Inga ändringar - barfota bak, öppet huvudlag och hybridvagn, säger Robert Bergh."
Power ska väl ut i Europa Derbyt i Paris till helgen. Förstår mig inte på denna matchning. Stackars hästen får väl stiga in i transporten direkt efter loppet.
Robban gillar ju att starta hästarna tätt men långresorna är aldrig en bra uppladdning.
Förlåt jag tog fel på en vecka gällande Europaderbyt. Tyckte det såg lite märkligt ut så jag var tvungen att kolla upp mig själv. Då förstår jag Robbans upplägg.
Vimsige Stakettränaren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-10-05 klockan 15:51.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 08:21   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Min 1:a tanke var att Power borde vinna detta, men tränarens kommentar får mig att undra om det inte kan bli preparé innan nån final (är inte hemma ännu i alla dessa tävlingar som är). Nu känns loppet mer öppet och 10:an känns som ett bra val att gardera Power med. Hästen är väldig snabb ut och verkar ha hög kapacitet.

"- Det blev lugnt lopp senast och jag ville därför att han skulle ha ett lopp till innan finalen. Gällande upplägget är tanken att han ska försöka gå som snabbast sista biten och vi får därför hänga med i ryggar och gå till slut. Samtidigt finns det inget annat att göra med tanke på hur loppet ser ut på förhand. Vilken distans det är har ingen betydelse så länge han är så lugn som han varit på sistone. Inga ändringar - barfota bak, öppet huvudlag och hybridvagn, säger Robert Bergh."
Man får väl ta med Gulfstream AM så bör det gå vägen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 08:46   #7
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man får väl ta med Gulfstream AM så bör det gå vägen.
Ja,så känner jag också. Enligt Travronden är också Gulfstream AM enda A-hästen i loppet och den står dessutom 20 meter bättre än Power. Det enda är att Gulfstream AM verkar vara den galoppglada sorten....vilket gör att jag inte får något riktig grepp om loppet; spika Gulfstream AM eller ta många?
Skulle gissa att Power blir 3:a som bäst. Bergh lär inte köra slut på hästen när stackaren ska stå resan till Paris och startas i en final ganska snart. Ändå bra pris på detta lopp, jag menar, räknar man inte med att det första som händer i Paris är att hästen galopperar? Vad har då resan och allt kostat? Man borde vilja ha med sig en peng nu? Nej, jag får inget grepp på detta lopp.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 11:30   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Ja,så känner jag också. Enligt Travronden är också Gulfstream AM enda A-hästen i loppet och den står dessutom 20 meter bättre än Power. Det enda är att Gulfstream AM verkar vara den galoppglada sorten....vilket gör att jag inte får något riktig grepp om loppet; spika Gulfstream AM eller ta många?
Skulle gissa att Power blir 3:a som bäst. Bergh lär inte köra slut på hästen när stackaren ska stå resan till Paris och startas i en final ganska snart. Ändå bra pris på detta lopp, jag menar, räknar man inte med att det första som händer i Paris är att hästen galopperar? Vad har då resan och allt kostat? Man borde vilja ha med sig en peng nu? Nej, jag får inget grepp på detta lopp.
Snart är väl Gulfstream favorit efter alla som spikar. Man får avvakta och se. Kanske värt att gå på Power till slut ändå, men tills vidare får det vara två streck.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 11:46   #9
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Har satt min stora ram nu. Har dock inte bestämt mig för vad jag ska spika för något. 13 Power är förstahästen på grundkapacitet, men verkar lite nedåt där. 50/50 om jag spikar eller inte, men det finns motbud.

Några favoriter är i fara och så finns det en hel del riktigt bra speldrag. Återkommer med min syn på omgången under eftermiddagen.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 12:35   #10
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Har satt min stora ram nu. Har dock inte bestämt mig för vad jag ska spika för något. 13 Power är förstahästen på grundkapacitet, men verkar lite nedåt där. 50/50 om jag spikar eller inte, men det finns motbud.

Några favoriter är i fara och så finns det en hel del riktigt bra speldrag. Återkommer med min syn på omgången under eftermiddagen.
Ser fram emot din syn på omgången
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 12:36   #11
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Vad tänker ni om 6 Upper Face i Lopp 5 efter strykningen ?
1640a, spår 5 nu, möjligt spetsläge.
Alltid vanskligt att spika nån ur Kolgjini-klanen men skulle kunna vara spets och slut ?!
Eller får vi se ett högerben i luften från ekipaget som är först över linjen ?

Känner inte att jag har nåt bra grepp om omgången och ingen vettig spik ännu.
Vae Victis Club, Command, Upper Face, Danilo Brick....eller kanske Jamaica Boko är väl de som ligger bäst till just nu för att åtminstone utgöra en av mina spikar.

Har ingen direkt feeling själv för nån skräll i den här omgången men 8 Digital Literacy i V86-8(5% just nu) haussas iofs av Melander, trots läget. Toppform och stallets bästa chans enligt Melander(Spel-Expressen tisdag) och med ÖK bakom ratten kan det ju kanske gå.
4 Capital Gain i V86-4, bra form och prestation i Kriteriekval senast, kan vara ett tidigt bud enligt samma blaska, 5,8% just nu.

Har inget i övrigt att komma med just för tillfället.
Lycka till ikväll !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 12:46   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V86-1) Miriam Håleryd står fint till och har bra chans om hon står på benen. Är inte helt travsäker. Värst emot tycker jag att hästarna 20 m bakom henne är.

V86-2) Vae Victis Club blir omgångens största favorit och stallet är positiva. Har för närvarande med hästarna 1,3 och 7, men får bestämma senare om jag ska gå på spik eller inte. Just nu är systemet för stort och ska bantas lite.

V86-3) Command vinner nog om han håller upp ledningen eller kommer ut snabbt. Inte helt säker på benen och treåringar kan vara lite vanskliga, men jag har den som spik för närvarande.

V86-4) Ett av omgångens två öppnaste lopp på förhand, om man inte spikar Örjan bakom Sidney Celeber vilket jag ska fundera över.

V86-5) Upper Face favorit och första streck. Kommit ner till femtespåret efter strykning. 1,10 och 11 emot vid gardering.

V86-6) Spik på Danilo Brick. Kan nog reglera det här loppet efter behag i spets.

V86-7) Power är bästa hästen och har toppchans om Robban bestämmer sig för att köra till i tid. Många spikar emot och hoppas att Robban kör preparé, medan Gulfstream AM bestämmer i ledningen. Antingen spikar jag Power eller tar två streck. Det blir en kostnadsfråga när det är dags för inlämning.

V86-8) Det andra av omgångens två öppnaste lopp. Det är bara att gasa på, glöm inte Groupie Doll.

Lycka till!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 13:36   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Upper Face 4,35 på Unibet, känns taget...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 13:57   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag har varit ute och cyklat en del tidigare, men snacket om 6 Upper Face och att han kanske hittar till spets. Har ni kollat i lopparkivet?

Jag har gått igenom 20-talet starter bakom bilen och jag ser inte en tillstymmelse till startsnabbhet. Visst, han är stark och kan säkert vinna loppet från dödens om det skulle behövas, men det är ju knappast troligt att någon kommer att släppa ledningen till honom över 1640 meter.

Som sagt, jag kan ha fel, men sannolikheten att han hittar till spets på egen hand är typ 5% i min bok. Om någon är villig att släppa till honom så ökar givetvis hans chanser, men det känns mycket osannolikt.

Vad missar jag? Har alla på insidan aviserat att de tänkt släppa till honom?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-07, 14:06   #15
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Upper Face 4,35 på Unibet, känns taget...
Sen Upper vann 5/9 så har stallet på 76 starter,,, 6 segrar. Stallformen inte helt på topp för att vara snäll. Dessutom väldigt mycket galopper för min smak. Bästa spåret dock. Vunnit knappt varje gång på slutet så mitt tips är att han har grepp 100 kvar o torskar sista biten av någon smygkörd.
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td