Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-23, 13:49   #16
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Tror ROMANESQUE har en bra chans i avd7. Såg kanonfin ut senast som instängd mot bra motstånd. ZARENNE FAS kliver fram och sätter upp hårt tempo och Jepson hittar lucka sista biten.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 13:59   #17
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 699
Sharp$: 12851
Standard

Fredags stänkare

Speedway banan bjuder på trav och inte mindre än 3 sprinterlopp där bakspåren är mer bortlottade än normalt.

11 Make More Cider 3% är just bortlottad men likväl lite spännande på sin grymma form och 17 åriga underbarnet Lill Gustav i sulkyn. Han har kört 167 lopp i år vunnit 17 och varit på plats 44 ggr med ganska lågklassiga hästar.

3 Livi Oboy 7% står perfekt inne och försiktige Moberg är så där lite lagom optimistisk. Det är nästan som ett klartecken.
7 Stepping Moneyboy 2%. Toppfin i senaste starterna. Ok lite vingelläge men som ni vet är Jepson och Martinsson mitt dreamteam.

1 Macelleria 5% har fått luriga spår 1 men Robban kör i segerrus och struntar nog i detta.
Ok många startsnabba så Berghan kanske kör taktiskt och tar dom till slut.
7 Adde S.H. 2% är mitt bästa stänkardrag. Är värd en vinst men behöver flyt.

1 Frozen Queen 8% och 4 Estelle Nordique 2% är två urstarka Melko märrar. Ok kluriga spår och måste ha hjälp med tempot men skrälldugliga. Västerbo är väl bästa hästen men 70% är helt galet i min värld.

Heart Of Steel och Zarenne Fas känns som ett stabilt Tvåhästarslås.

Dixie Brick och Tessy D’ete är möjligen oxå ett lås men distansen är nog ett halvvarv för kort och vinnaren finns kanske på förstavolten.
Varför inte Cordelia I.S. 2%. Formen verkar bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+10)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-10-23 klockan 14:53.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 17:56   #18
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Jo, på en helt annan bana. Ville bara poängtera att det är en häst i världshistorien som har sprungit under 1.10,0 på Örebrotravet. Att Chapuy skulle göra det på lördag är med andra ord inte givet.

Jag tycker det ser ut som att Seismic Wave är huvudet högre än dessa. Om det sedan blir lite körning mellan Picasso och Chapuy (kanske även Bergh vill ha ett ord med i laget) kan ju Örjan bara glida med i draget bakom Åke och sätta in stöten när de andra lekt rommen av sig.
Varför skulle en tid under 1.10 vara tvunget för att vinna loppet?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 17:57   #19
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Tycker nog också att Västerbo Pokerface blir för stor favorit, även om det är bra häst.
Kommer nog ta med Frozen Queen, Estelle Nordique och Accolade på min kupong.

Frequency Am tycker jag blir helt bortglömd i ungdomsloppet.

Verkar som att det kommer bli skrik på Quarcia. Jag kommer nog välja Tessy D'ete som min chanspik, samt Heart of Steel i sista.

Senast redigerad av Nobleflash den 2020-10-23 klockan 18:03.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:00   #20
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blir nog inga stora pengar i morgon. Västerbo Pokerface känns klar. Seismic Wave och Kantens Rose är bägge stora favoriter, men man får väl hoppas på att sänka någon av dem.
Betänk detta med att nu kommer vi in i tider med många små- och mellanbanor med medioker banpersonal och ett väder som är mycket nyckfullt. Många "halshästar" som absolut får slita i denna väderlek med skiftande väderlek.

Det är NU vi skall börja ta tillbaks alla jackpottpengar som vi tappat, då möjligtvis de stora bovarna står över slikt, "enkla" omgångar...


__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:07   #21
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard


1 2 6 7 8 10 11 12
2 3 4 5 7 8 11
10
3 4 7
4
6
2 3 4 6 7 9 10
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:11   #22
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 19
Sharp$: 2320
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Tycker nog också att Västerbo Pokerface blir för stor favorit, även om det är bra häst.
Kommer nog ta med Frozen Queen, Estelle Nordique och Accolade på min kupong.

Frequency Am tycker jag blir helt bortglömd i ungdomsloppet.

Verkar som att det kommer bli skrik på Quarcia. Jag kommer nog välja Tessy D'ete som min chanspik, samt Heart of Steel i sista.
I princip samma tankar här.
Tessy är van betydligt hårdare motstånd.
supermandus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:19   #23
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Hur ofta springer man niotider på Örebro? Tae Kwon Deo har banrekordet med 1.09,8. Chapuy är ingen elithäst. Det är å andra sidan Seismic Wave.
Ok ,Chapuy kan bara springa ex.10,8 imorgon på Örebro samma måste väl gälla för Seismic Wave 1 sek sämre. (11,0ak som bästa tid i Sverige (på Örebro faktiskt))
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:31   #24
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Ok ,Chapuy kan bara springa ex.10,8 imorgon på Örebro samma måste väl gälla för Seismic Wave 1 sek sämre. (11,0ak som bästa tid i Sverige (på Örebro faktiskt))
Tider har alltid genom massvis av år visat sig enkom vara, just tider. Det viktigaste är utgångstempo och positioner, samt banunderlag. Går det sakta i början på ex. Örebro, ja då är det skitsamma om den från bakspår har två sekunder bättre rekord än någon som troligtvis sitter i spets och får bestämma. Detta tillsammans med ett kort upplopp. Är innerpåret värdelöst, ja då kan detta helt klart gynna dem där bak, men inte alltid då de alltid kan råka ut för dåliga ryggar och störningsmoment...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:33   #25
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 699
Sharp$: 12851
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Ok ,Chapuy kan bara springa ex.10,8 imorgon på Örebro samma måste väl gälla för Seismic Wave 1 sek sämre. (11,0ak som bästa tid i Sverige (på Örebro faktiskt))
Hm jag fattar nada av ovanstående redovisning men jag kanske missar det finstilta.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:37   #26
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Betänk detta med att nu kommer vi in i tider med många små- och mellanbanor med medioker banpersonal och ett väder som är mycket nyckfullt. Många "halshästar" som absolut får slita i denna väderlek med skiftande väderlek.

Det är NU vi skall börja ta tillbaks alla jackpottpengar som vi tappat, då möjligtvis de stora bovarna står över slikt, "enkla" omgångar...


Det har jag skrivit om tidigare, men det ser ut att bli fint väder och bra bana i morgon. Har redan lämnat in, kör reducerat på 10 kuponger och får se loppen i efterhand. Spikar Västerbo Pokerface och Tessy D'ete.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 19:16   #27
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det har jag skrivit om tidigare, men det ser ut att bli fint väder och bra bana i morgon. Har redan lämnat in, kör reducerat på 10 kuponger och får se loppen i efterhand. Spikar Västerbo Pokerface och Tessy D'ete.
"Fint väder" har inget med halshästar att göra. Betänk att det ofta under denna tid på Örebro är väldigt skiftande lufttemperaturer och dimma och skit som drar in över banan - detta sagt med över 25 års erfarenhet av banan och vädret där... Fuktigt som in i helvetet där!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 19:28   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
"Fint väder" har inget med halshästar att göra. Betänk att det ofta under denna tid på Örebro är väldigt skiftande lufttemperaturer och dimma och skit som drar in över banan - detta sagt med över 25 års erfarenhet av banan och vädret där... Fuktigt som in i helvetet där!

Det ska regna till en början och sedan blir det fint. Bra för banan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 20:08   #29
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hm jag fattar nada av ovanstående redovisning men jag kanske missar det finstilta.
Jag menar bara att om man menar att Chapuy inte kan upprepa en 09 tid så bör väl inte heller S.W. springa sin maximala tid på Örebros oval, samma förutsättningar gäller väl för båda. Sen tar jag åtminstone topp 5 på streckprocenten i detta lopp. Så ingen spik för mig i det stora red. systemet, möjligen A häst på C.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 20:16   #30
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tider har alltid genom massvis av år visat sig enkom vara, just tider. Det viktigaste är utgångstempo och positioner, samt banunderlag. Går det sakta i början på ex. Örebro, ja då är det skitsamma om den från bakspår har två sekunder bättre rekord än någon som troligtvis sitter i spets och får bestämma. Detta tillsammans med ett kort upplopp. Är innerpåret värdelöst, ja då kan detta helt klart gynna dem där bak, men inte alltid då de alltid kan råka ut för dåliga ryggar och störningsmoment...

Vet väl det, men nu diskuterades det tider.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td