Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-26, 13:23   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Reducering direkt på ATG.se


Nu finns det en inbyggd reduceringsfunktion på http://www.atg.se.

Se https://www.atg.se/reducerade-spel/start för info och detaljer.

Kortfattat kan man säga att det som redan finns med med råge täcker behovet för mer än 90% av alla som idag betalar för någon reduceringstjänst. Och det helt gratis.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), TOBYTYKE (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 13:47   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Oj, spännande!

Utgångar, ABC, poäng samt utdelning.

Nu rök nog mina månatliga inbetalningar till diverse tjänster jag normalt använder för detta...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 14:01   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Finns väl dock en överhängande risk/chans att detta tar sig in på ombudstillsammans inom kort.

Frågan är vad det kommer innebära på lite längre sikt?
Kommer småspelarna ätas upp ännu mer?

Får man lira hur stort som helst?
Är det 99.999kr på system som gäller och max 5.000 system så blir ju taket obefintligt.

Hmm, jag är inte enkom positiv om det kommer in bland ombudslapparna...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), criba (+10)

Senast redigerad av Gotland den 2020-10-26 klockan 14:10. Anledning: förtydligande
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 14:17   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Finns väl dock en överhängande risk/chans att detta tar sig in på ombudstillsammans inom kort.

Frågan är vad det kommer innebära på lite längre sikt?
Kommer småspelarna ätas upp ännu mer?

Får man lira hur stort som helst?
Är det 99.999kr på system som gäller och max 5.000 system så blir ju taket obefintligt.

Hmm, jag är inte enkom positiv om det kommer in bland ombudslapparna...

10M rader på ramen är en gräns.

Total insats får vara över 100k. Det är bara per kupong som det är 99999 kr. Och de vanliga systembegränsningsreglerna gäller såklart även för den här inbyggda funktionen.


När det gäller Butiksandelarna och reducerat tror jag faktiskt att det är något ATG kommer att dra ut på in i det längsta. Kanske och förhoppningsvis "aldrig".

Mellan raderna tycker jag mig kunna utläsa att de helst vill det ska finnas fördelar med det avgiftsfritt jämfört med ombudsandelar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-10-26 klockan 14:20.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 15:16   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Travvänner.
Det gamla hederliga streckspelet på V5 som lämnades in på postkontoret ett par dagar innan tävling är ett minne som bekräftar att jag är gammal. Ok vi har andra möjligheter i nuvarande IT samhälle men idag har ju all spelmarknad helt spårat ut i alla möjliga kategorier. Inte bara trav.
Småspelare i travets storpotter är ju helt chanslösa gentemot data spel, tillsammans system och utländska 100 000 raders konsortium. Hela spel hysterin på världs omfattande internet är på väg att urholka hela spelmarknaden och helt inom lagens råmärken.
Tacka vet jag att som förr i tiden besöka travbanan och snoka på stallbacken samt hänga på staketet och lyssna på hovarnas musik. Och förhoppningsvis hitta en och annan vinnare eller plats kandidat.
Psst i detta fall tycker jag det var bättre förr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boomboom (+10), moltas (+100), Drivarn (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 15:49   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Kul! Det var ju det jag bad ATG om tidigare och som någon här skrev till mig att jag borde vara försiktig med vad jag önskar. Då har de i alla fall hörsammat det.
Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har föreslagit ATG flera gånger att de borde införa en funktion där man kan göra reducerade system. Tyvärr verkar de inte så intresserade av det. Nästa steg kunde i så fall ha varit att låta folk reducera tillsammanssystemen. Då skulle det bli intressant på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Du kanske ska vara försiktig med vad du önskar. Om Dennis på Brasco och Målarn m fl redan nu krossar allt med sina babianer, vad skulle de då inte kunna uträtta med reducerade rader med enbart "spelvärde"?

Senast redigerad av Shooter den 2020-10-26 klockan 15:53.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 17:10   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Skojigt! Jag hoppas privata andelsbolag kan komma ifråga att få kunna spela reducerat med andelar så man slipper swishandet. De kommersiella andelarna har ju lite problem med att förklara upplägget för inte så insatta, så det tror jag att man kommer låta bli in i det längsta och jag tror inte trycket att ATG skall tillåta reducerade system där är så stort. Däremot kan vi säkert komma att få se kommersiella andelssystem (utan reducering) även till V64 och de andra flerloppsspelen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11)

Senast redigerad av Viroid den 2020-10-26 klockan 17:22.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 18:34   #8
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Tror det kommer blir svårt för den absoluta majoriteten att förstå varför dom inte får några pengar på ett system där alla hästar sitter inom ramen men det sprack på reduceringarna.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 18:53   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Då funkar det alltså fint att spela vanlig andelsspel reducerade direkt via ATG på samtliga spelformer?
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 19:24   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Då funkar det alltså fint att spela vanlig andelsspel reducerade direkt via ATG på samtliga spelformer?
Verkar inte så


Jag får det inte att fungera som andelsspel i alla fall
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 19:32   #11
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Det kommer nog det är sagt så detta är nog version 1 enligt infon jag fått ska det komma möjlighet till reducerade på andelsspel om nu inte ATG gör en pudel där?!
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 20:12   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Det kommer nog det är sagt så detta är nog version 1 enligt infon jag fått ska det komma möjlighet till reducerade på andelsspel om nu inte ATG gör en pudel där?!
Det stämmer för vanliga atg.se-andelar. Men det kommer att ta tid.

Däremot kommer man nog att dra ut på det maximalt när det Butiksandelar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 20:14   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Tror det kommer blir svårt för den absoluta majoriteten att förstå varför dom inte får några pengar på ett system där alla hästar sitter inom ramen men det sprack på reduceringarna.
Nej då.

Det finns en rättningsfunktion där man ser vilka hästar som har hur många rader kvar avdelning för avdelning.

Att man inte har hela ramen när man inte spelat så många rader.....det förstår t o m min 72-åriga morsa. ( Helt utan att hänga med på vilket reduceringskrav man eventuellt spruckit på. Det behöver man inte veta för att hänga med ändå. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 20:16   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Verkar inte så


Jag får det inte att fungera som andelsspel i alla fall
Nej. Till en början är det bara V75+V86 på Tillsammans som kommer att fungera.

De klantade till det när de skapade atg.se-andelarna och låste det andelen till kupongbegreppet.

Det kommer att dyka upp även för atg.se-andelarna. Men jag skulle inte sätta pengar på att det kommer innan Q2-2020.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 20:18   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kul! Det var ju det jag bad ATG om tidigare och som någon här skrev till mig att jag borde vara försiktig med vad jag önskar. Då har de i alla fall hörsammat det.

Du kan vara hyggligt lugn på att inte Butiksandelarna får tillgång till reducering i första taget. Mellan raderna tycker jag mig kunna läsa att de vill att den fördelen ska vara förbehållen de avgiftsfria andelarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td