Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-01, 18:22   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

V75-Eskilstuna 7 november


En sportsligt rätt medioker omgång bortsett från stoeliten och gulddivisionen som väl håller bra novemberklass. Sportsligt ser man redan fram mot söndagens bredders crown finaler.

Avd 1 är ett riktigt dåligt klass 1 försök . Fastnade för Global Viscount och Upper Face med Dream Creation som outsider vid snabb koll.

Avd 2 klass 2 försök. Här fastnar man för segermaskinen Amorcer Levallo när det är anmält amerikansk bike ffg och barfota runt om för andra gången. Opulent Tile kanske främsta utmanare.

Mellby Free borde bli stor favorit i stoeliten från perfekt läge. Lång distans? Inte varit ute över 2640 i år och enda gången i fjor torskade den som 2 oddsare.

I stayerloppet avd 4 över tre volter fastnar man ju direkt för Björn Goops Gazza BR när det är anmält barfota runt om ffg. Ingen högre kvalitet på detta lopp.

Bronsdivisionen avd 5 också dålig sportslig kvalitet denna vecka. Moses från spår 1 om den är snabb ut. Osäker på det. Redens stallform?

Silverdivisionen avd 6 rätt bra men vem ska slå Vagabond Bi? Var ju grym senast.

Spets och slut på Esprit Sisu i avd 7? Elain Webb bortlottad. Riordans från spår 1? Den är riktigt bra. Nurmoshästen snackhäst senast. 9,10,11 alla kapabla att vinna med rätt tempo och lopp.


Man får fundera vidare i veckan ..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 19:27   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 21:14   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Mycket lågklassig V75 omgång. Typisk november klass.
Zarenne Fas är väl hästen att slå i guld.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 21:29   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
Zarenne Fas ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 10:25   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Zarenne Fas ?
Tror Zarenne Fas blir över och visst kan den vinna med lite klaff, men tror den blir överstreckad på senaste insatsen.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 13:27   #6
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
Nyckeln är väl vad esprit sisu (som trolig ledare) gör om hachiko kommer. Med tanke på esprit sisus senaste lopp körs den säkert i spets. För inte kan Lucifer lane spetsa från det spåret?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-05, 17:14   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Redens stallform?

.

Nervsnittad?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-05, 19:35   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Inte jättelätt att sortera bort någon av de 5 mest spelade i avslutningen, men jag måste iallafall välja Hachiko först och sätta som utgång och tänkbar spik. Zarenne vill de förstås hålla spets med, men det håller jag för ganska osannolikt. Att Jorma får ta över efter en bit däremot ganska troligt. Kommer han dit så tror jag det mer eller mindre är klart. Hästen är ju i princip oslagen och han var knappast dålig senast trots att han inte klarade att slå sig förbi, tvärtom visade han vad bra han är. Bara Milligan och Heavy som tog lite på honom till slut efter dödenslöpningen och de har ju samma handikapp på honom nu.

Om Goop kört Esprit skulle jag nog rankat den först, för han har både respekt med sig och vågar rejsa. Men Wäjersten själv med stallets bästa häst som han precis fått in? Kalla förutsättningar när man har Jorma på en tanks utanför...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 14:52   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Förlorarraden gjord även till denna lördag


7 12 11 4 2 3 10 omstart sen kan väl vem som helst vinna
5 3 6 4 Konstig favorit åker ut till kråkorna
2 7 3 10 Spika goop, då vinner han inte. Slösa streck el spika emot då vinner muppen
10 Alla el spika. Hoppas 9 inte fixar spåret
6 Spika el alla. Neelix ska alltså vinna, den var rolig
3 5 2 Vet lär ju va helt fel ute
10 1 6 Några som kan vinna, men har råd med dessa tre

Senast redigerad av kire1111 den 2020-11-06 klockan 14:53.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 15:32   #10
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Neelix


Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Förlorarraden gjord även till denna lördag


7 12 11 4 2 3 10 omstart sen kan väl vem som helst vinna
5 3 6 4 Konstig favorit åker ut till kråkorna
2 7 3 10 Spika goop, då vinner han inte. Slösa streck el spika emot då vinner muppen
10 Alla el spika. Hoppas 9 inte fixar spåret
6 Spika el alla. Neelix ska alltså vinna, den var rolig
3 5 2 Vet lär ju va helt fel ute
10 1 6 Några som kan vinna, men har råd med dessa tre
Neelix senaste på 1640 auto: d, d, d, d...såg jag först när jag kryssat den och den får stå kvar...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 16:02   #11
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 399
Sharp$: 5755
Standard

Tycker dessa känns mycket intressanta i sina respektive lopp.

V75-1 QVIDJA'S FIRST 5%

V75-2 TIMETOMAKEITRITE 5%

V75-3 DEAR FRIEND 5%

V75-4 ZIZOU 9%

V75-5 PAYET D.E. 3%

V75-6 RANDEMAR R.D. 5%

V75-7 MILLIGAN'S SCHOOL 7%
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 16:28   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Neelix senaste på 1640 auto: d, d, d, d...såg jag först när jag kryssat den och den får stå kvar...
Neelix var bra näst senast, då han vann överlägset. Senast hoppade han på sista bortre, då Adrian fick problem med checkremmen. Han hade då mycket krafter och var på väg att få rygg på Farlander Am genom sista kurvan. Han kan få en bra startrygg på Moses och kan mycket väl vinna. Bland de 3-4 främsta till 4 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 16:38   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Favoritbetonat fredags svammel

V75 1) 2 Galelio Am. Jorma och spår 2 i volt är en utmaning men hästen duger normalt bra i detta gäng trots två ägg i korgen om det löser sig i starten. Mycke om och men.
4 Global Viscount. Stenströmer matchar sina hästar perfekt och Jepson stöttar upp i vagnen.
Stänkarvarningarna är : 3 Pine Muscle en gammal följehäst som Björn hållit högt.
6 Qvidjas First. 13 tider i kroppen.
12 Casemir Tof. Troligtvis bortlottad men Mika har skrällt förut.

V75 2) 6 Shut Up And Dance. Chansspik i som vanligt öppen klass 2. Dunder dundrar på och hästen är en rutinerad klass 2 häst.

V75 3) 2 Mellby Free brukar vinna i stolopp med bra spår.
1 Tessy D’ete är distansgynnad men spåret är iskallt. 3-4 inv.

V75 4) 4 Gazza B.R. är en lite ojämn norrbagge. Men skoryck och bra läge är positivt.
9 Global Winner har ett tufft sista varv och går han bara felfritt är det nog hästen att slå.
Psst Mika Forss upp

V75 5) 1 Moses är kanske bortlottad men är det någon som skall vinna från 2-3-4 invändigt så är det Örjan. Sticker väl nosen först som vanligt.
6 In Royalty Boko måste bevakas och vem är det som kör ? Jo Mika Forss

V75 6) 3 Vagabond Bi har jag följt hela karriären och jäklar vilken utveckling. Psst dessutom Varennare p

V75 7) 1 Zarenne Faz. Ok spår 1 är spår 1 men jag tror på bra spetschans och då är nog loppet över. Psst visst är det en sån där Varennare
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 17:44   #14
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
Frågade Haugstad om HS känns lika fin som sist.
” Bara att spika !” var hans svar!
Jag tvekar inte...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), Grovport (+3)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 17:58   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Frågade Haugstad om HS känns lika fin som sist.
” Bara att spika !” var hans svar!
Jag tvekar inte...
Nja HS har väl inte vunnit från bakspår i modern tid. Ok kanske kan komma till om några betrodda kommer bort. Men spik känns lite väl chansartat.
Jag står nog över men den som lever får se.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td