|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#271 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
I sanning tveksamt förtroendeingivande när man skriver ut en sanning och i efterhand en annan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+10) |
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Citat:
Du sa det själv, 14.20. Mycket som kan hända med ett system på två timmar och jag är sällan klar och lämnar in före 16, Amiral bara utgång till slut. Enormt konstig sak att ljuga om att man hänger dit en sjua som knappt ger fyrsiffrigt och nettominus. Men det är ju fritt att tro vad man vill.
|
|
|
|
#276 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Varför då skriva det? Upplys mig vad som menas EREK
?! Senast redigerad av Melander den 2020-11-14 klockan 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Kryp tillbaka erek till stenen.
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Usch vilket jäkla antiklimax!! Slängt bort väldigt många timmars pluggande och så slutar det med en dryg tusenlapp för 7r
Tyckte det fanns hyfsat bra med potential för att det åtminstone skulle vara 30k+ efter 7 lopp.. Surt sa räven men på't igen!
|
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
Dialektala skillnader var, vart, vars....
"Kom ihåg vars ni läste det först." Norr om Dalälv/en/a. Lyssna på PO Enquist inläsning av sin självbiografi "Ett annat liv", finns på SR Play. Där finner du massor av språkliga dialektala sällsamheter från Hjoggböle i Västernorrlands län. Ställ gärna frågor om svenska språket till Svenska språknämndens språklåda, som ett antidot mot framtida språkpoliseri. |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Ställer en lite lurigare fråga här.
- Är du säker? ![]() -Ja. ![]() -Är du helt säker? ![]() -Nej, jag är bara säker.. ![]() -Öhh..., what? ![]() ? ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Citat:
Var-/vart-varianter nämns som talspråk. https://www.omsvenska.se/ord-och-utt...art-eller-vars Visserligen inte från språkrådets sida. Men att det skulle vara dialektalt har jag svårt att tro. Vilka områden skulle det då handla om? Det är slarvigt talspråk som slinker med i slarvigt skriftspråk. Själv har jag blivit bättre på att stå över språkpoliseri ( förutom då jag ser en rättelse som jag inte anser vara rätt. )
|
|
|
|
#284 |
|
Språkpolisen kan skriva upp felanvändande av ordet
Flertalet i så gott som alla sändning fr ATG-Live - Widman klarar sig men orkar inte bry mig men reagerar ändå på när de säger flertalet V75 segrar, när de menar flera V75 segrar |
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Citat:
|
||
|