Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-14, 15:37   #166
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Omsättning på 130 miljoner i dag – och så inleder man omgången med det här beslutet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:37   #167
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Äckliga fittiga sport med domare som ska dö!


Totalt jävla vansinnig


Vad i helvete håller de på med ?????
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:37   #168
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 76
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Du får nog kolla loppet igen....
Jag kollade på loppet?

Jag såg att han genade direkt också för den delen. Regler är regler. Men om jag ska vara helt ärlig. Så är det fortfarande Örjan som är otroligt arrogant denna gången. Och det straffa sig.

Han börjar inte driva eller köra förrens sista metrarna.

För han tror sig ha slått den invändiga. Hästen och kusken kriga sig till segern.

Sluta vara så enögda.

Hur många lopp har vi inte sett halvspårskörning på upploppet och de får ändå vinna? Det samma gäller under loppets gång. Eller varför inte flera trängningar eller sena utflyttningar som går igenom ändå?

Som sagt. Hade inte klagat om han blev nedflyttad eller diskad.

Men tycker inte på nått sätt att det är en "skandal" heller.
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:38   #169
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Jag hade 8an men inte 6an pga kusken så kanske är partisk. Men var 100% säker på att han skulle diskas. Aldrig sett någon gena så extremt. Men nu vet kuskarna vad som gäller idag så får se om fler tar Moberg stretchen...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:39   #170
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Det vi nyss såg var helt absurt men många här fokuserar på helt fel saker. Klart man unnar små tränare en seger – men det får ändå inte fuskas och speciellt inte när det är så otroligt mycket spel i rullning. Därför är det lika sorgligt när andra här är nöjda över att de hade 6:an men inte 8:an. Handlar som sagt inte heller om att ingen missunnar er ett rätt, det handlar om att svenskt trav är en blandning av professionalism som stor amatörism. Svenska hästar och tränare är bland de bästa i världen men domarna är katastrofala och banorna generellt bonniga och underutvecklade. Det behövs ett VAR-rum även i trav om det ska vara så mycket spel och pengar inblandat.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:40   #171
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Finns en massa tillämpningsanvisningar domarkåren har så så enkelt är det ändå inte. Annars skulle de få diska på löpande band, massvis av ledare som kapar pinnar.

Men här var det nog ändå en bit över gränsen för den segermarginalen.
Ok, i Sverige kör vi med bedömning och det är Ok att klippa några pinnar eller tillochmed ha ett hjul innanför... men nu har vi ett ekipage som halvt utanför kör i hundratals meter... När ska man diska då?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:40   #172
 
Ojes66s avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 145
Sharp$: 2061
Standard

Har du tappat det?


Citat:
Ursprungligen postat av maHpak263 Visa inlägg
Jag kollade på loppet?

Jag såg att han genade direkt också för den delen. Regler är regler. Men om jag ska vara helt ärlig. Så är det fortfarande Örjan som är otroligt arrogant denna gången. Och det straffa sig.

Han börjar inte driva eller köra förrens sista metrarna.

För han tror sig ha slått den invändiga. Hästen och kusken kriga sig till segern.

Sluta vara så enögda.

Hur många lopp har vi inte sett halvspårskörning på upploppet och de får ändå vinna? Det samma gäller under loppets gång. Eller varför inte flera trängningar eller sena utflyttningar som går igenom ändå?

Som sagt. Hade inte klagat om han blev nedflyttad eller diskad.

Men tycker inte på nått sätt att det är en "skandal" heller.


Är du helt blåst?Helt ointressant huruvida Örjan är passiv eller inte. Moberg kör tydligt och länge innanför bangränsen. Finns inget annat än att diska. Skandal är det absolut.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:41   #173
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Johan Pettersson så jävla svagt resonemang

Otroligt
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hubbabubba347 (+10)
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:42   #174
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Kollade reprisen nu och är förvånad att han fick behålla segern. Men det är heller inte första gången jag ser samma beslut tas för liknande incident.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:42   #175
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 76
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Du verkar okunnig om trav. Handlar inte om att inte unna någon en seger, Moberg fuskade och domarna tillät det.
Nää du, jag har kollat på trav i nitton år. Det borde räcka för lite kunskap åtminstone

Jag har aldrig nekat att han kör innanför bangränsen. Men samtidigt. Hade detta aldrig filmats. Hade man aldrig sett att han gjorde detta. Så hade man suttit o klagat på att Örjan inte drev tillräckligt. Eller Örjan inte "försökte" vinna för sin arrogans.

Förstår du nu vad jag menar?

Upprepar, hade han diskats eller flyttas ned en placering hade jag inte klagat. Och säkert inte Moberg själv. Då regler är regler.
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:42   #176
 
mille94s avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 1411
Standard

Jonas tjänade inget av att köra innanför pinnarna. Rätt beslut. Bra domaren!
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:42   #177
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Ja domaren på ATG trodde inte på det han sa själv. "Kunde inte avgöra om han vann fördel". Springer 500m långt innanför pinnarna och vinner på målfoto. Fyfan vilket skämt. Antar att domarna hade 6an på lappen...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:43   #178
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

"Vi kan inte med säkerhet säga att han drog fördel av att köra innanför."

Haha! Skämtar domaren eller? 6 Gandalf Jaam får ju betydligt kortare väg till mål.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:45   #179
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 76
Sharp$: 322
Standard

Asså folk på sharps.
Aja alla ni har rätt. Det är därför ni sitter bakom nätet och inte dömmer ute på banorna..
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 15:45   #180
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 368
Standard

Varför finns ens regeln om att köra utanför bangränsen? Om detta inte resulterar i diskning, vad gör det? Ett varv? Två varv?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td