Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-23, 18:35   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

: Nu kan du köpa andelar på V64 hos din favoritbutik.


Kommer dessa andelsspel oxå att varvas in absurdum? Surt i så fall dom som köper...det blev en ny faktor att räkna med samtidigt så borde det ge en viss skjuts på V64 omsättningen men varvas det är det mycket negativt
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 18:40   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Kommer dessa andelsspel oxå att varvas in absurdum? Surt i så fall dom som köper...det blev en ny faktor att räkna med samtidigt så borde det ge en viss skjuts på V64 omsättningen men varvas det är det mycket negativt
De stora Ombudslagen varvar mer än gärna så många gånger det är möjligt tyvärr. Det kommer påverka höga utdelningar kraftigt när ett sådant varvat system träffar rätt
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 18:52   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

1) Sikta lägre än Butiksandelarna gör.
2) Stå över mer ofta.
3) Att vinna större summor på x1 eller ens x2,5 ( med V6 ) är helt ute. Spela färre rader och flerbong istället. Alla större andelsspel kommer att gå långback på alla omgångar med relativt låg utdelning. Där höjer de utdelningen istället för att sänka den.
4) Traditionell taktik som att gå relativt hårt på sina skrällbud är riskfyllda projekt. När man minst anar står man där och är söndervarvad.


Spelformen är inte "död" pga det här. Men det kräver definitivt ett annorlunda tänk jämfört med vad de flesta är vana med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2), joppe59 (+11), Ceezy (+10), jomtien (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 19:15   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

De höjer höga utdelningar också, så länge de inte träffar. Om man nu vill se glaset lite halvfullt alltså. På V75 och V86 finns det andelslirare som läser absurt mycket, och presterar därmed bättre.

Tvivlar på att så många av de som börjar kedjelägga andelar på V64 kommer att vara inlästa på den höga nivån. Så de kommer nog bidra väldigt mycket till potterna där. Och även bidra till fler jackpotts på 4 och 5 rätt, om nu någon människa var sugen på fler såna. Det gäller verkligen att gå på V6-alternativet nu, om man inte gjorde det redan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 19:39   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
De höjer höga utdelningar också, så länge de inte träffar. Om man nu vill se glaset lite halvfullt alltså. På V75 och V86 finns det andelslirare som läser absurt mycket, och presterar därmed bättre.

Tvivlar på att så många av de som börjar kedjelägga andelar på V64 kommer att vara inlästa på den höga nivån. Så de kommer nog bidra väldigt mycket till potterna där. Och även bidra till fler jackpotts på 4 och 5 rätt, om nu någon människa var sugen på fler såna. Det gäller verkligen att gå på V6-alternativet nu, om man inte gjorde det redan.
Jag kan hålla med om det mesta i det här har två sidor förutom en detalj.

Att Butiksandelarna kommer att bidra till potterna för 5&4 rätt i mer än försumbar omfattning tror jag inte alls på. De om några kommer att använda sig av V6.

Däremot gäller det att sikta lägre för att undvika deras mattor. Ju lägre utdelningen är desto mindre kommer Butiksandelarnas inverkan vara på utdelningen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 20:47   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag kan hålla med om det mesta i det här har två sidor förutom en detalj.

Att Butiksandelarna kommer att bidra till potterna för 5&4 rätt i mer än försumbar omfattning tror jag inte alls på. De om några kommer att använda sig av V6.

Däremot gäller det att sikta lägre för att undvika deras mattor. Ju lägre utdelningen är desto mindre kommer Butiksandelarnas inverkan vara på utdelningen.
Ja det återstår ju att se, jag skulle iaf inte sätta pengar på att de kommer gå all in för V6-alternativet. Men det kommer visa sig snabbt. Hur de än gör så blir det ännu mer givet att köra V6 för övriga.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:04   #7
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Såg här såg kompisens ut som han testade. Han fick meddelande
om att den inte hade lämnats in än.

Spelad:
2020-11-23, 19:19
Ekerö Tobak
Jannes femtilapp
Halmstad
Måndag 2020-11-23
Start: 19:30
AVD HÄSTAR RESERV
1 6, 13, 15 2, 3
2 1, 7, 8 9, 2
3 5, 8, 10, 11, 12 3, 2
4 1, 3, 4, 6, 10 12, 9
5 1, 4, 10 3, 8
6 1 FORTUNE MEARAS 12, 11
7
3x3x5x5x3x1 = 675 rader
675 x 1 x 1,00 kr = 675,00 kr
87E2 C03F D00D 0144
Vadet gäller startnummer
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:58   #8
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Kommer dessa andelsspel oxå att varvas in absurdum? Surt i så fall dom som köper...det blev en ny faktor att räkna med samtidigt så borde det ge en viss skjuts på V64 omsättningen men varvas det är det mycket negativt

Citat:
"Nu kan du köpa andelar på V64 hos din favoritbutik"

Sen när har Systembolaget börjat med trav?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:11   #9
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det är inte många som kommer klara av att sälja andelar så det blir många varv dag efter dag. Jag tror inte ens det är många som kommer klara av att fylla ett andelsspel varje dag. Intresset är inte lika stort för vardagsspelen och det finns inte obegränsat med pengar. Det blir endast något eller några system per ombud. Men finns det 100 potenta system på 1000-2500 rader istället för 1500 ganska slaka system för en hundring eller så blir det så klart fler som hittar alla rätt. Utdelningen idag var ju dock riktigt fin i alla tre vinstgrupperna.

Dagens omsättning var bra, upp några 100k mot normalomsättning. Däremot var DD usel, kanske provade DD-spelarna en andel istället? Däremot är det ju ett himla surr om dessa andelar överallt. Det är väldigt tröttande.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 23:49   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det återstår ju att se, jag skulle iaf inte sätta pengar på att de kommer gå all in för V6-alternativet. Men det kommer visa sig snabbt. Hur de än gör så blir det ännu mer givet att köra V6 för övriga.
Det enda system som lyckades ta sig in på vinstlistan den här omgången var en Butiksandel som varvats till lite knappt tre system och spelades med vanlig V64.

Med ett sample size på en dag ser det helt klart ut som du får rätt och jag hade hade helt fel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 17:29   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Säger inte så mycket det där enda systemet som kom in på vinstlistan igår. Men jag bläddrade igenom några butiker idag för att se i hur stor utsträckning de lirar V6. Ungefär som jag trodde, en bra bit under hälften. Det var mycket mycket fler system som dragit igång än jag trodde också. Tror det är riktigt mycket döda pengar.

5/10
3/21
8/18
3/6
1/17
0/3
3/9
2/19
Totalt 25/103
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 18:21   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Är det inte så att dom flesta butiker spelar/tänker som Mackpeter. Spela lite
favoritbetonat för att kunderna ska få vara med, spänning. Vinna tillbaka
lite pengar, så har dom att spela nästa dag också.

Det kommer kanske bli sämre utdelningar i spannet 3-10.000!
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+10)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 18:41   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Är det inte så att dom flesta butiker spelar/tänker som Mackpeter. Spela lite
favoritbetonat för att kunderna ska få vara med, spänning. Vinna tillbaka
lite pengar, så har dom att spela nästa dag också.

Det kommer kanske bli sämre utdelningar i spannet 3-10.000!
Så är det nog. Men att spela smart är ju att välja alternativ efter hur omgången ser ut. Och att så få väljer V6 i en sån här omgång fattar jag verkligen inte om det ska vara bra spelare det handlar om. Det kan alltid bli höga utdelningar även i omgångar som ser relativt lätta ut. Men redan på ganska kort sikt är det bra kasst att inte anpassa sig efter omgången med det där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 18:43   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 658
Sharp$: 12775
Standard

Förlåt en yngling men i min värld är travspelet på väg att spåra ut med alla stora andelsspel och och dator baserade in och utlands spel. En stor del av travspelets behållning är ju åtminstone i min värld att jag kan påverka spelet med egna tankar och ide’er.
Jag kan känna en betydligt större tillfredställelse på att sätta en 4-5 siffrig vinst med medioker insats på ett egenkomponerat system än att vinna en andel på ett jättesystem.
Hela grejen med travspel är ju att själv komponera ett vinnande koncept. Men visst smaken är som röven klöven.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 19:38   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Förlåt en yngling men i min värld är travspelet på väg att spåra ut med alla stora andelsspel och och dator baserade in och utlands spel. En stor del av travspelets behållning är ju åtminstone i min värld att jag kan påverka spelet med egna tankar och ide’er.
Jag kan känna en betydligt större tillfredställelse på att sätta en 4-5 siffrig vinst med medioker insats på ett egenkomponerat system än att vinna en andel på ett jättesystem.
Hela grejen med travspel är ju att själv komponera ett vinnande koncept. Men visst smaken är som röven klöven.
För mig handlar travspel helt och hållet om att försöka få summan av vinsterna att överstiga den totala insatsen.

Oftast skapar jag andelsspel.

Ibland köper jag in mig i andras system.

Men det händer även att jag spelar helt ensam.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td