Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-07, 18:23   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

V75-Åby 13 februari


Annorlunda V75a på lördag med helt andra propositioner än normalt. Sju lopp med 15 hästar. Fem av loppen voltstart och i fem av loppen startar hästarna på olika volter. Som klippt och skuret för en ruggigt svårlöst omgång med hög utdelningspotential.

Minns dock i fjor när betaltjänsterna gick bananas över propparna och hyllade detta nytänk enormt. Då slutade det med femrättsjackpot och 11 tkr på sju rätt. Enda riktiga skrällen i kallblodsloppet som i år hamnat utanför V75. Så aldrig någon garanti att på förhand svårlösta lopp slutar med miljonutdelning.

Skulle inte bli seriöst för min del att som jag brukar på söndagen hitta tidiga vinnare för det är oerhört många av dessa hästar jag i princip har noll koll på. Men en tänkbar spik måste vara Morotai Degato i avd 6. Kan ju inte bli mer klockrent nu när den fick spår 6 i framvolten med ny kusk i form av Erik Adielsson. Är väl 99 procents spetschans typ och nästan lika stor för ledning eller rygg ledaren och open stretch vinstchans.

Hektisk arbetsvecka som väntar igen så kommer inte hinna läsa på denna omgång med så mycket hästar jag inte har koll på, men startlistorna borde tilltala Basse och andra så förhoppningsvis kan man hänga på något andelsspel på lördag.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), shasha (+5), Basse (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 19:37   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Den där belgiska hästen i sista var det väldigt mycket fågel eller fisk snack om senast på Jägersro . Slutade med ett stort utropstecken. Var första starten på ett halvår så normalt borde lopp i kroppen vara extra plus.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-08, 11:01   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ser ialf roligare spelmässigt ut på lördag

Några spikförslag så här denna måndag.

MOROTAI 6
LARADJA 3
ORACLE 10
LILO 2
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-08, 14:41   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Inte världens roligaste omgång. Ser lågklassigt ut med många nya pållar som man inte har koll på. Ett system ska jag ändå koka ihop vad det lider.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-08, 16:49   #5
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Jorma i sista är klarare än en flaska absolut vodka !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 10:31   #6
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Reducerad

1 2 6 8 9 15 3(13,11)
1 2 6 7 8 12 15 13(5,10)
5 6 12 11(7,14)
2 12 13 10 14 8 4(1,11)
10 1(4,12)
MOROTAI DEGATO(14,2)
3 4 2 13(6,11)

Senast redigerad av kire1111 den 2021-02-13 klockan 09:24.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 11:21   #7
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Jorma i sista är klarare än en flaska absolut vodka !
Ja det är väl bara 3an emot som man inte vet hur exakt bra den är... men 4an har ju imponerat grymt, blir otroligt svårlagen, och tyvärr säkert mångas "omgången spik" då alla gillar att spika i sista..
Man vill ju fälla den, frågan är hur..
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 14:43   #8
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

nr 15


Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ja det är väl bara 3an emot som man inte vet hur exakt bra den är... men 4an har ju imponerat grymt, blir otroligt svårlagen, och tyvärr säkert mångas "omgången spik" då alla gillar att spika i sista..
Man vill ju fälla den, frågan är hur..
Tycker inte man ska glömma Dominic Wibb på lördag. Senast drevs han alldeles för hårt av Adrian. Snabb öppning på Kolgjinivis och överdriven drivning inför sista kurvan i ledning. "Dog" på upploppet, inte konstigt.
Passar bättre att gå bakifrån och förhoppningsvis har Adrian lärt sig något
av föregående start...Men det står ändå inte skrivet i stjärnorna... Enl. mig bästa hästen i loppet.
Favoriten tillfällig formtopp, 64%! För mycket!

Senast redigerad av valo den 2021-02-09 klockan 15:08.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 20:50   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

På expressen skriver Stefan Melander idag om de så kallade kompleteringslistorna till V75-championtävlingarna på lördag.
Min fråga till er som är mer insatta på den punkten, VAR på travsport.se hittar jag dem?

Verkar ju onekligen lite intressant att kolla på hur kuskarna tänker om hästarna.
Aldrig haft koll på att man kan gör det innan, har letar run i 20 min nu, kanske jag som är blind men jag hittar inte infon iaf :(

Från Melanders krönika:
"Ta stackars 8 Turbina C.F. i stoloppet. Av femton kuskar var det egentligen ingen som vill köra henne.

Det framgår av kompletteringslistan till V75-loppen som finns att hitta på travsport.se.

Att kolla kompletteringslistorna kan vara nyckeln till sju rätt en sådan här omgång. Där får ni hur kuskarna rankar vinstchanserna i svart på vitt."
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 20:53   #10
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Tycker inte man ska glömma Dominic Wibb på lördag. Senast drevs han alldeles för hårt av Adrian. Snabb öppning på Kolgjinivis och överdriven drivning inför sista kurvan i ledning. "Dog" på upploppet, inte konstigt.
Passar bättre att gå bakifrån och förhoppningsvis har Adrian lärt sig något
av föregående start...Men det står ändå inte skrivet i stjärnorna... Enl. mig bästa hästen i loppet.
Favoriten tillfällig formtopp, 64%! För mycket!


De där 64% lär ändra sig rätt mycket till på lör =) Men I get your point! Tycker dock att Dominic Wibb har man väntat på länge nu, men det händer liksom ingenting.. han får visa att han kan vinna på V75 innan jag tror på den iaf, men en kul skräll är det ju såklart för de som garderar sista!

För övrigt måste väl omgångens bästa spik vara i avd 2 nr 8 Lucky Truc.
Bra spår då det är spårtrappa, hade den inte galopperat senast hade den varit favorit här , nu blir Berglunds nr 2 favorit istället, helt fel då jag tror 8an är iaf 20-30 m bättre än 2an...
Den lär jag gå på, ska försöka att inte ändra mig nu trots all info man lär få kastat mot sig mot slutet av veckan =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 21:12   #11
 
Reg.datum: jun 2020
Ort: Uppsala
Inlägg: 7
Sharp$: 362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
På expressen skriver Stefan Melander idag om de så kallade kompleteringslistorna till V75-championtävlingarna på lördag.
Min fråga till er som är mer insatta på den punkten, VAR på travsport.se hittar jag dem?

Verkar ju onekligen lite intressant att kolla på hur kuskarna tänker om hästarna.
Aldrig haft koll på att man kan gör det innan, har letar run i 20 min nu, kanske jag som är blind men jag hittar inte infon iaf :(

Från Melanders krönika:
"Ta stackars 8 Turbina C.F. i stoloppet. Av femton kuskar var det egentligen ingen som vill köra henne.

Det framgår av kompletteringslistan till V75-loppen som finns att hitta på travsport.se.

Att kolla kompletteringslistorna kan vara nyckeln till sju rätt en sådan här omgång. Där får ni hur kuskarna rankar vinstchanserna i svart på vitt."
Googla på "tävlingskalender svensk travsport" så bör du hamna rätt.

Kan inte bifoga länkar då jag har för låg post-count, sorry för det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+10)
superanka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 21:13   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
På expressen skriver Stefan Melander idag om de så kallade kompleteringslistorna till V75-championtävlingarna på lördag.
Min fråga till er som är mer insatta på den punkten, VAR på travsport.se hittar jag dem?

Verkar ju onekligen lite intressant att kolla på hur kuskarna tänker om hästarna.
Aldrig haft koll på att man kan gör det innan, har letar run i 20 min nu, kanske jag som är blind men jag hittar inte infon iaf :(

Från Melanders krönika:
"Ta stackars 8 Turbina C.F. i stoloppet. Av femton kuskar var det egentligen ingen som vill köra henne.

Det framgår av kompletteringslistan till V75-loppen som finns att hitta på travsport.se.

Att kolla kompletteringslistorna kan vara nyckeln till sju rätt en sådan här omgång. Där får ni hur kuskarna rankar vinstchanserna i svart på vitt."
https://sportapp.travsport.se/race/calendar

Här har du tävlingskalendern för hela Februari. Leta rätt på tävlingsdagen du är intresserad av och klicka på knappen Kompl.lista. Då får du fram loppen den tävlingsdagen och kan klicka fram kuskönskemålen.
Tror du fattar när du hittat dit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 21:24   #13
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Björn Goop skickar en häst till lördagen 7:an i 4:e. Kanske är lite grinig för att han är avstängd. Blev avstängd efter i samma lopp som power var med i kolstybben.

Har en fin vinst % på 4 i år som tränare.

Senast redigerad av orroz den 2021-02-09 klockan 21:38.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-11, 06:49   #14
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3450
Standard

Ser ut att bli, bra jävla betalt. Lycka till..
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-11, 15:14   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2896


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har Ulf Ohlsson gjort nåt ont, eller varför är inte han med?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td