Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-29, 17:03   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

V75 Gävle 1/4


"Gävle - Sveriges snabbaste travbana"

Längd: 1000 m
Bredd: 22,6 m (2140 m), 20,3 m (1640 m)
Upplopp: 178 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Vad finns det för intressant statistik att lyfta fram?
Jo att endast 6% av vinnarna på V75 är tränade på hemmabanan jämfört med 17% i snitt över Sverige.

8 J.H Mannerheim (avd1) är anmäld utan skor nu och Wäjersten har ju form på stallet känns som han haft det konstant i ett år eller så.

Jag slänger ut en liten varning för Yankee Dee (avd4) fem år men ganska orutinerad och tömdes ordentligt vid senaste loppet/segern. Varning är alltså "negativ" då Haugstad just nu är favoriten med valacken.

9 Gooner (avd3) har ju varit fenomenalt fin i två raka segrar nu och kan nog klättra i klasserna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 17:26   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Extra V75an på Gävle håller i min värld ganska hög klass med välfyllda lopp och bra prispengar. Dessutom flera intressanta skoryck på racerbanan. Skapligt spelvärde tycker jag och börjar redan fundera på streckvärda hästar. Omgången är definitivt inget aprilskämt

V75 1) 3 Chapuy. Guldtanden sitter väl på leken med bra läge och distansgynnad häst.
8 J.H. Mannerheim lufsar på i tuffa gäng och visar fin form.
Surt läge men skoryck på en From Abovare är starka papper. Se upp om Åke kör in i vÄGGen.

V75 2) Nordisar är Nordisar. Favoritlås på 7-9-10 känns tidiga för mig som har noll koll. På Nordisar alltså

V75 3) 5 Albert Zonett. Lite lurigt spår i volt men Dunder har dunder form på både stall och styrningar. Hildas gener är dessutom perfekta på distansen.

V75 4) Öppet och lurigt lopp men jag tror Örjan sitter på leken med 3 Hilltop Hawk. Ok kanske ingen toppform men har 2 raka i enkla gäng.

V75 5) 6 Aragorn As. Glänsaren såg fin ut i årsdebuten och dessutom skoryck. Visst är det en praa häst

V75 6) 1 Zante Grif. Här har vi omgångens Varennare
Topp häst som hamnat hos Båten. Årsdebuten avklarad.
Ok spår 1 är kanske lite minus. Men det är låångt till mål.
6 East Doris. Stänkarvarning 1.Här snackar vi bättre än raden.
12 Valborg Marje. Stänkarvarning 2. Ok många att runda men formen är bra och skoryck superintressant.
15 Estelle Nordique. Lever på sin styrka. Kanske ett halvvarv för kort. Men smyg Örjan kanske har hittat gamla slitna vinnar kepsen långt ner i byrålådan bland påskpyntet. He,he.

V75 7) Lurigt igen. Många på pappret chanslösa hästar men skrällen ligger på lur. Tror jag !
8 Magnificent Tooma gör årsdebut och naturligtvis svårbedömd. Men normalt svårslagen.
13 Mellby Don Juan har många att runda men får en stänkarvarning på skorycket.
Men som sagt här står skrällarna på rad och jag gaddar nog på. 1-2-3 känns oxå tidiga.

Som sagt lurig och spelvärd omgång i min värld och jag kommer att läsa på äggstra
mycket
Det är ju låångt till luriga torsdag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 06:07   #3
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Hejsan!

Läste i tidningen i morse att Goop inte ska köra sina uppsittningar ikväll p.g.a sjukdom,nu till de fantastiska nyheterna,som ersättare har han lejt in den franska toppkusken j.m bazire,han ska flygas in o landar på Arlanda på eftermiddagen idag,kommer att åka dit själv och vänta in honom vid gaten och försöka få en autograf o ta några selfies med honom,ev något stalltips
ochså,hoppas han förstår min knaggliga skolfranska bara
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 06:10   #4
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Hejsan!

Läste i tidningen i morse att Goop inte ska köra sina uppsittningar ikväll p.g.a sjukdom,nu till de fantastiska nyheterna,som ersättare har han lejt in den franska toppkusken j.m bazire,han ska flygas in o landar på Arlanda på eftermiddagen idag,kommer att åka dit själv och vänta in honom vid gaten och försöka få en autograf o ta några selfies med honom,ev något stalltips
ochså,hoppas han förstår min knaggliga skolfranska bara
Ojdå en dag för tidigt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 20:57   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Det ser ut att bli en väldigt favoritbetonad omgång.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 23:34   #6
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Omgången inställd
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+15)
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 02:23   #7
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2492
Standard

Traktor som startbil på 1640. Gonatt jord.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 09:18   #8
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Vi kör på med den så uppskattade "Snackisen" som trådens officiella andel.

Idag hoppar jag in som vikarie för Viking som normalt sett är styrman och som så vackert komponerade ihop våra samlade tankar från forumet till en fullträff i lördags! Så fram med spiktankar och drag så bygger vi en spännande lapp med vad vi får ihop!

25kr/andel och samtlig provis går till Cancerfonden!

https://www.atg.se/pressbyrankarlsta...021-04-01_16_5

Tveka inte, häng på!




Ps. Ja, det här är den ENDA andel som får göra reklam i den här tråden! Ds.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slark (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 11:24   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

1) Chapuy S&S
2) Jag gillar Gorm som kan bli en av Sveriges bästa kallisar - spik!
3) Gooner vinner nog felfri, men osäker i volt, så Rotate rankar jag tvåa. Tror det räcker med dem.
4) Yankee Dee toppchans! Örjan sitter upp bakom värsta motståndaren.
5) Här rankar jag Aragorn AS före Deal Done Zet. Nurmos häst barfota runt om. Ready Cash-avkomma.
6) Garderingslopp.
7) Garderingslopp. Första streck: Magnificent Tooma.

Lycka till!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 11:56   #10
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Någon som har sett eller kan länka lopp med Airborne? Oscar Berglund, barfota bak och bike och man går ut direkt på v75. Hur ska man värdera den? Kan den 13 eller 16 på distansen? Hatar när det inte går att se hästarna som startar, till och med i nolloppen brukar det gå att hitta kval på de flesta...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 12:08   #11
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Jens Sjödén V75 Gävle Skärtorsdagen på Service Play
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 12:56   #12
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Avdelning 1:
3 Chapuy har ju drömläge att leda hela vägen runt om. Det enda riktiga motbudet är väl 9 From The Mine, men där talar spåret emot ganska kraftigt. Dessutom vankas det årsdebut och hästen kan säkerligen behöva ett lopp i kroppen för att hitta toppform. Spik 3 Chapuy.

Avdelning 2:
Kallblodslopp över 2640 där 9 Gorm är favorit. Given favorit givetvis, men kallblod är inte att lita på. 7 och 10 är tidiga emot. Bedövaren är 5 G.G Ojjdo till 3%.

Avdelning 3:
Stayerlopp över 3140. Känns väldigt lurigt på förhand då propositionerna för tilläggshästarna gör att loppet blir väldigt jämnt. Är 9 Gooner och 11 Rotate 40 meter bättre än 1 Geronimo Am? Troligtvis, men över 3140 meter kan verkligen allting hända. Det blir till att strecka på här. Glöm inte 2 Enjoy's Wifi, 3 Bill Gates, 10 Madronjo och 13 Big Cactus Zet som alla är singelprocentare just nu.

Avdelning 4:
Generellt är såna här lopp svåra att reda ut. Vad kan 1 Airborne egentligen? Vunnit 9 av 16 lopp i karriären och nu debut i Sverige. Svårbedömd. 3 Hilltop Hawk har två raka vinster. 4 Capital Gain C.C kommer troligen att bomba till ledningen. Kör man där så har man goda chanser att vinna givetvis. 6 Yankee Dee är tillbaka efter långt uppehåll och har vunnit 3 raka. Ska givetvis med på kupongen. Bakom dessa så är 10, 11 och 12 intressanta på grundkapacitet – men de alla får mycket svårt att hinna fram från bakspår.

Avdelning 5:
Given favorit i 2 Deal Done Zet som lär laddas framåt för ledningen. Ett potentiellt spikförslag, men om man väljer att gardera favoriten så måste man ta många.

4 Fighter Lady har två raka vinster och är extremt bortglömd. 6 Aragorn As spetsvann senast i sin nya regidebut. Blir lite tuffare här, men ska inte glömmas bort. 8 Front Pace spurtvann senast. Nu helt maxad balans. Enbart 1%. 10 Don't Be Weak spurtade galet bra senast. 11 Leave Your Sox On har 3 raka vinster från bakspår (11-12-12). Visserligen enklare motstånd då och vinster med minsta marginal, men ändå. Med två strukna hästar här så blir det färre att runda och då kan det gå.

Avdelning 6:
1 Zante Grif är favorit just nu, men känns lite väl överstreckad på sina 28%. 3 Juvelens Miss F. känns lite mer spännande och är nästan fem gånger så lite spelad som favoriten. Annars tror jag att tilläggshästarna har bäst chanser i det här loppet. 10 Quarcia är riktigt kapabel och 15 Estelle Nordique har galet fin kapacitet. Bedövaren är 12 Valborgs Marje som spurtar bra varenda gång, men som aldrig hinner sätta nosen först. Får man gå med i ryggar sista biten så kan det vara dags för vinst nu.

Avdelning 7:
1640 volt är alltid svårt att reda ut. Jag tror fyra hästar på startvolten har goda chanser att hamna rätt på det. 1 Reven Dejavu är snabb ut. 5 Hombre D lär laddas framåt om det inte blir startgalopp. Tror inte att man hittar hela vägen till ledningen, men chanserna att vinna loppet är nog rätt goda även från dödens. 6 Made By Vitsand är ganska snabb ut och 7 Gassin Am gynnas givetvis också av sitt springspår.

8 Magnificent Tooma är tveklöst bästa hästen på framspår, men har inte startat på fyra månader. Redén skulle dock inte starta denna om den inte var i slag, så chanserna är nog rätt goda att man vinner detta. 11 Fonda Boko, 12 Minnestads Ecuador och 14 Balotelli Crown har alla god grundkapacitet. Frågan är om man hinner fram från sina 20 meters tillägg? 9 Amarcord L.G är bedövaren till 1%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)

Senast redigerad av Slark den 2021-04-01 klockan 13:05.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 13:14   #13
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Någon som har sett eller kan länka lopp med Airborne? Oscar Berglund, barfota bak och bike och man går ut direkt på v75. Hur ska man värdera den? Kan den 13 eller 16 på distansen? Hatar när det inte går att se hästarna som startar, till och med i nolloppen brukar det gå att hitta kval på de flesta...
Här är loppet från 18 januari.
https://www.hvtonline.de/rbleistungs...2MG9H-Airborne

Inte snabb ut iaf, hamnar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+50)
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 13:56   #14
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Här är loppet från 18 januari.
https://www.hvtonline.de/rbleistungs...2MG9H-Airborne

Inte snabb ut iaf, hamnar?
Har inte ens varit ansluten bakom bilen de sista tre starterna. Svårbedömt hur han öppnar, men gillar intrycket på hästen även om det säkert varit mot mediokert motstånd.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 14:04   #15
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Har inte ens varit ansluten bakom bilen de sista tre starterna. Svårbedömt hur han öppnar, men gillar intrycket på hästen även om det säkert varit mot mediokert motstånd.
Ja verkar vara en bra häst. Jag grubblar på om Örjan är först till plankan släpper han då till Kenneth om han kommer farande? Airborne rejäl om han kommer ut, berra steel stark? Kylin blom låter positiv med nr.4 Kanske inte blir ett sömnpiller till lopp. Öppnar för någon från bakspår? Rikard skoglund kanske?
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td