Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-13, 10:28   #61
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Har Heavy Sound inget att göra i Elitloppet!?
Vore intressant att höra vilka hästar du tycker har där att göra??
Det kan jag absolut göra. Inför hans lopp igår var det 8 platser kvar och jag kan rabbla upp ett gäng som ska stå före i kön. Seismic Wave, Gelati Cut, Cyber Lane, Next Direction, Vernissage Grif, Tae Kwon Deo (om bra idag), Racing Mange, Bahia Quesnot, Missle Hill Gareth Boko, Calle Crown, Ce Bello Romain, Alrajah One.

Heavy Sound har vunnit tre segrar från spets i år och samtliga har varit blufflopp där den snabbaste delen på loppet varit tilslut. Hästen har inte blivit synad nångång.

Heavy Sound är långt ifrån sin bästa nivå och det hör man på både Redén och Haugstad.
Garmol är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 10:32   #62
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Det är givetvis dina pengar men det måste finnas otroligt mer vettiga saker än att lägga vinnarspel på Milliondollarrhyme till Elitloppet, möjligt jag får stå i skamvrån om 2½ vecka men tror ekipaget är chanslöst i Elitloppet.
Tänker att de mest intressanta spelobjekten i denna typ av marknader är de som har bevisad kapacitet men mindre iögonfallande insatser närmast till hands i spelarnas kollektiva minne. MDR har ju också visat en ny startsnabbhet som kan bli intressant i Elitloppet om han får ett bra spår i försöket.

Risken med sådana insatser är ju dock att hästen i fråga inte blir inbjuden. Som nu när Double Exposure, efter en "icke-insats", höjts från ~15 ggr till 40 ggr pengarna hos ATG. Att Heavy Sound kom in samtidigt som DFZ redan är där minskar rimligen chansen till inbjudan för andra Redén-hästar (vet ej om han uttalat sig om planerna för henne heller). Håller dock fortsatt henne som en av de kapacitetsmässigt bästa av de aktuella.

För övrigt: Med de utdelade biljetterna till Hickothepooh och Heavy Sound kan det nog bli ett rätt profilstarkt lopp i Gävle nästa lördag.

Senast redigerad av Kgrh den 2021-05-13 klockan 10:34.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 11:17   #63
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Hästen varvade på 08, 5 och va alldeles för het , helt normalt att det tar emot sista biten då ! Vilka hästar vill du ha med i stället ?
Inte säker på det, men inte denna, i alla fall - vad säger det dig när en häst beter sig på detta sätt? Oftast är det något fel på kusen och vad säger att den inte gör om det och hur skall denna klara av två lopp på en dag med detta beteende?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 11:35   #64
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Moni Viking klar för Elitloppet. Kommer köras av Björn Goop.

Vem som nu ska köra Ecurie D är oklart.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 11:41   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Moni Viking klar för Elitloppet. Kommer köras av Björn Goop.

Vem som nu ska köra Ecurie D är oklart.
Kommer Ecurie D till start?
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 12:48   #66
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Är inte årets upplaga en av de sämsta som vi sett? Det är väl knappt nån som kommer ihåg när Stig H lotsade runt Gumball och vann pliktskyldigt, men hallå! Vars är Bold Eagle, Commander Crowe, Ready Cash, Face Time Bourbon, Maharajah - världsstjärnorna?

Vem fan vill se en Ringostarr Treb- eller Dijon-klon vinna?

Söndersnittade Propulsion vann i fjol. Efter att ha tvingats till en Muhlegg-insats i försöket så gick han ut i finalen och var ännu bättre. Nej, det vill vi inte heller se.

Aetos Kronos?

Nja, vars är Cokstile, Attraversiamo - och Money Viking?!
Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Moni Viking lär siktas mot Harpers när den nu går i träning till BG. Ska den ut i Elitloppet måste det till en annan tränare, åtminstone på papperet. BG kör väl Ecurie D.
Nu är moral ett okänt begrepp hos familjen Goop, så kanske Olle isåfall kliver in som tränare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Moni Viking klar för Elitloppet. Kommer köras av Björn Goop.
Yes, nu ska det bli jädrigt intressant!

Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-14 klockan 16:03.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 15:47   #67
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Inte säker på det, men inte denna, i alla fall - vad säger det dig när en häst beter sig på detta sätt? Oftast är det något fel på kusen och vad säger att den inte gör om det och hur skall denna klara av två lopp på en dag med detta beteende?
Enligt Fredrik så stressade han upp sig vilket inte kommer att ske på valla där han känner sig hemma ! Har ju klarat 2 heat dom senaste två åren i elitloppet men det kanske du missat ?
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 16:13   #68
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Yes, nu ska det bli jädrigt intressant!
Tja Moni Viking hade nog passat bättre i Harpers. Men visst kanske kan skrälla med en finalplats i bästa fall. Startfältet i årets Elitlopp är ju rejält urvattnat.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 18:52   #69
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja Moni Viking hade nog passat bättre i Harpers. Men visst kanske kan skrälla med en finalplats i bästa fall. Startfältet i årets Elitlopp är ju rejält urvattnat.
Varför så negativ? Om man kan avsluta sista varvet efter 09 efter att ha sprungit 2 kilometer så borde man väl ha en chans i detta fantastiskt klena elitloppsfält, där ingen sticker ut?

Jag tänker att det är bra att Björn har nåt att fokusera på. Själv spelade jag vinnare på Moni Viking för ett halvår sedan till 40 ggr degen på SvS.

Den och Cokstile blir mina bud till årets V75. Båda ger mig över 20 papp.

En liten sudd även på PU. Men den behöver ju vara överjävligt bra om den ska få en biljett på söndag.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-14 klockan 18:54.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 19:45   #70
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Tja negativ är ju din tolkning. I min värld är en finalplats max utdelning och en vinst finns inte på min karta. Jag har min vision och du din och om några veckor vet vi resultatet.
Psst Mono Viking är en grym häst men i min värld ingen sprinter och elitlopps vinnare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 20:08   #71
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Alltså, jag begriper fan inget alls.

Ecurie står i dryga 9 ggr pengarna på Atg.se. Ska den starta, alls?

De tre största favoriterna är svenskt bottenskrap.

Vivid Wise As ger 10 ggr.

Försökte spela 5 000kr plats på Cokstile till platsoddset 11,80. Gick sådär. "maximal vinst på denna match får ej överstiga 1968,06 SEK".

Är ni helt dumma i hela huvudet?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 20:30   #72
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Moni Viking gick ju 09,4/1609 i Mikkeli GP förra sommaren, så helt rudis på kort distans är han knappast. Styrkan lär ju också vara positiv när det är två heat.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 20:35   #73
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Jag är positiv till 10ggr på Vivid Wise As. Min vinnare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 21:14   #74
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Moni Viking gick ju 09,4/1609 i Mikkeli GP förra sommaren, så helt rudis på kort distans är han knappast. Styrkan lär ju också vara positiv när det är två heat.
Visst kan hästen göra en bra prestation på 1609. Men i min värld ingen Elitloppsvinnare. Mikkeli är en mycket snabb Världsrekord bana. Mono Viking blev ju trots allt ”bara” fyra 2020 trots en 09 tid. Vinnartiden var nog 08,5. Varenne vann på en låg 09 tid på Mikkeli för 20 år sedan.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 21:58   #75
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Visst kan hästen göra en bra prestation på 1609. Men i min värld ingen Elitloppsvinnare. Mikkeli är en mycket snabb Världsrekord bana. Mono Viking blev ju trots allt ”bara” fyra 2020 trots en 09 tid. Vinnartiden var nog 08,5. Varenne vann på en låg 09 tid på Mikkeli för 20 år sedan.
Nej, tror inte heller att han vinner. Men inte orimligt att han är bland de 16 och säkert OK finalchans.

Tyvärr känns väl Gocciadoro som den som står med bäst chans av de som nu är klara. I konkurrens med Don Fanucci Zet.

PR-mässig katastrof för travet om Gocciadoro vinner Elitloppet.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td