Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-03, 14:04   #1
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

V86 onsdag 5/5 Bergsåker/Solvalla


Någon som har några tankar om omgången?

Förväntas regna 20mm under onsdagen på Solvalla. Kan det få någon effekt?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-04, 18:47   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Bergsåker verkar klara sig men prognosen just nu för Stockholm säger regn nonstop hela dagen och kvällen. Brukar inte bli så roligt att försöka analysera lopp på Solvalla då och nu när det är bara unghästlopp inom atgs V86 spel blir det väl ännu vanskligare . Bestämde därför i kväll att vänta till lördag med travet. Är ju en oerhört trist travmeny som erbjuds i övrigt den här veckan.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 09:31   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Atg har under sportspel ett spel på snabbaste segertid ikväll(fasta odds), väderleksprognoserna ser ut som att det bara finns två tänkbara lopp att fundera på, V86-1 och V86-7.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 11:25   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Någon som har några tankar om omgången?

Förväntas regna 20mm under onsdagen på Solvalla. Kan det få någon effekt?
Ja, det kan nog missgynna en del hästar och man får hålla koll på vilka som körs med skor. Ruskväder.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 11:28   #5
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Går det några lopp före v86 på Solvalla så att man kan se hur det ser ut?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 11:29   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Går det några lopp före v86 på Solvalla så att man kan se hur det ser ut?
Ja, du har sex lopp före på Solvalla.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 12:57   #7
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

V86 Solvalla/Bergsåker

Risk för väldigt tunga banor idag värst på valla. Därför blir det att göra en liten extra anals och se vilka som kan tänkas gynnas och inte till kvällen. Ser ut att kunna ge bra även denna gång.

Sedan en allmän fråga.
Varför är det allt som oftast kuskändringar på Robert Bergh nuförtiden? Det är numera ganska ofta ändringar just när Robban ska starta. Man hör sällan något men något måste det ju vara pga av det händer så ofta. Nu går ju hästarna bra vem som en kör, men jag tycker det är något lurt här att det händer så ofta men ingen reagerar längre. Någon som vet mer än jag gällande detta?


V86-1 Ser ut att bli spets och slut direkt i starten

5 Mindyourvalue W.F. 49% Ville man ha med i Elitloppet 2019 och var nära att komma med. Hästen går bra i både Sverige och Frankrike och senast såg den fin ut som 3a. Men tanke på att hästen är snabb ut så tror jag det blir en garantispets här och mycket talar för att det blir spets och slut.

För det kan man tänka på är följande. 2 Order To Fly9% ville speeda sista 300m. 3 Queer Fish 13% vill även den komma med sitt främsta vapen i avsluta snabbt. 4 J.H Mannerheim 20% har även den sin starka sida sista 1000m.
Den enda som har styrkan är 6 Narold Vox att göra loppet utvändigt men som numera är 12år och med den åldern vill man gärna att den smyger. 7 Balzac Du Chatlet 6% har väl också styrkan som vapen men det är skillnad på motstånd i Monté som den vanligtvis håller till i.

Man nästan ser loppet framför sig att första 700m ligger alla på rad och ingen kör och alla avvaktar. Visst kan det gå så sakta att spurtkanonerna gör en sjuk avslutning och 5 Mindyourvalue W.F inte hinner med att speeda men tror Kusken Rickard S Skoglund är för bra för att inte ha koll på det. På förhand innan värmningar en bra spik i mina ögon


Rank V86-1
A 5
B 4-2-3
C 6-7
D 1-8



V86-2 En dunderfavorit som svek lite grann i kvalet senast visserligen från dödens. Här finns det verkligen skrällar som kan fälla favoriten idag.

3 Mister Hercules 64% är en fantastisk häst som inte gjort många fel förrän den fick en plump i protokollet med den första missade pallplatsen felfri. Får en känsla att denna flygmaskin inte trivs på blöt och tung bana och jag tycker verkligen mans ska försöka fälla denna megafavorit idag.

6 Hector Sisu 3% stod spelad i lite över 4 gånger pengarna när den möte favoriten senast. Då fast med allt kvar och en riktig nästagångare. 61% skillnad denna gång är ju sjukt spelvärde med tanke på att den satt fast då. Den här ska med på alla bongar idag

9 Global Bookmaker 0% är ju helt ospelad. Tre riktigt vassa avslutningar i rad i skymundan och jag tror den är ännu mer vässad idag. Tänk om den här får sitta i draget och sedan bara få kasta loss sista 300 m.. Varning säger jag bara

12 Mr Mah Can 3% har inte tur med spårlottningarna kan man säga. 12-7-7-5-6-9-12 de senaste starterna. Ändå aldrig sämre än 5a och två segrar vilket säger att hästen går från alla positioner. Tror det blir dödens relativt tidigt här och den kommer inte hålla ner tempot.

5 Henry Flyer Sisu 16% gör årsdebut. 3a i kriteriet och här finns det kapacitet. Nurmos alltid vältränat men den möter många med bra form här.

10 Sidney Celeber 1% har Wahlman höga tankar om men har problem med travet. Men när polletten trillar ner så kommer den här skrälla när som. Om man tar flera som sagt

4 Hulken Sisu 1% har lite pengar på sig då den inte lyckas i de större loppen. Utveckling finns så man ska tänka på att den kommer mer och mer.


Rank V86-2
A 3
B 6-9-12-5-10-4-2
C 7-11-1



V86-3 Bra chans från spets i ett annars öppet lopp!


6 Kaj Di Quattro 30% blev jag imponerad av senast på V75. Noterade att den ska jag lira nästa start då. Hästen bar både speed och styrka och lär köras offensivt här och det är den troliga ledaren efter 300m. Det kör ju också att risken blir att det blir väldigt lågt tempo och Daniel W får bestämma hur han vill.

7 Vanja 8% är ett sto som har styrkan som vapen. Kommer hamna bak direkt men det är inte omöjligt det är Kim M som gör första draget och kör fram

4 Tatto Avenger 7% har gått 1,13,2 på distansen och det har ingen annan gjort oavsett distans. Verkar ha kommit i gång igen i ny regi. Såg ut att ha sparat vid segern senast. Se upp

8 Albert Zonett 24%
är j toppstammad så det förslår. Love you- Hilda Zonett. Styrka som få och kan göra loppet helt själv men är lite utlämnad av spåret. Tror inte man kör för hårt men jag tror man vill vinna även om det inte är hästen viktigaste lopp.

11 Silver Bullit 8% var med i en V75 final och felade 300 kvar och var väl svårbedömd då. Hästen har ju fått en hårdhet som ingen annan har i detta fält. Nu efter vila och man flaggar för barfota runt om igen.

5 Zidane D.E. 16% är relativt hårt spelad. Var inte som bäst senast enligt tränaren och det låter inte så där superpositivt från stallet. Ska nog med på större gardering men rankas ner lite idag.

Letar man tokskräll kan väl 10 Veams Cresendo 0% kunna vara. 9år men aldrig varit bättre för dagen och är en sådan där häst som kan smyga och smyga och bara dyka upp sista 100m


Rank -V86-3
A 6
B 7-4-8-11-5-10
C 1-13-9-3
D 2-12



V86-4 Måste få revansch efter den olyckliga galoppen senast

8 Carl Halbak 16% såg ut att gå emot en seger senast när den felade 170m från mål. Känns som att hästen är under en grym utveckling och kan bara ställa ordning hästen igen så tror jag den ska vara klar första häst

2 Daven Port 36% ser ut att vara en fin häst men väldigt valpig. Snabb ut men har en kritisk punkt i svängen vilket jag tror motståndarna kommer utnyttja. Hade 1.12,5 sista 1200m senast men jag tycker ändå inte det riktigt var det där super draget i hästen

5 Mellby Joker 18% har gjort 6 starter och verkligen stött på hårt motstånd varje gång. Tror den här hästen kan blåsa till spets vilket jag tror är dennes taktik denna gång.

9 Mustang Racer 20% 3 segrar på 4 starter men i lite enklare gäng. Svårt att sätta in hästen men klart den ska med på gardering. Man låter inte jätte uppåt även om man tycker hästen är fin.

7 Ploquepin 3% vill jag varna lite för. Fredrik sa tidigt att man tyckte det här var en mycket fin häst. Lyssnar på wallin och vet hur han resonerar så hör man att han gillar hästen. Är tillbaka efter muskelskada och fått två lopp i kroppen. Se upp


Rank V86-4
A 8
B 2-5-9-7
C 6
D 4-2




V86-5 Megafavorit på 78% och 6 segrar på 6 starter!


9 L.Q. Widde 78% har gjort allt rätt så här långt. Har 1,24,6 som rekord och närmaste har 1,27,5 m. Tittar man på vad de andra gjort så är det ju ljusår och normal så borde han väl vinna med 30-40m för han har springspår också. Galoppen senast kom visserligen efter 350m när Jörgen laddade. Såg inte heller helt 100 ut på upploppet i travet.

13 Ängsbrage 5% gick ju riktigt bra efter gunga senast och verkar vara på G. Men läget emot favoriten är ju uselt så det krävs ju att den felar om man ska vara realistisk. Men första motbud ja.

3 Carl Anners Viking 6% är ju spetsbudet här och jag blir inte förvånad om kusken vill köra i spets o speciellt om det blir skitigt.

12 Backhammer 5% med gamle kusken Bosse Eklöf vill nog gärna visa upp sig och segra på hemmaplan. Räkna med att han vill vinna vilket gör att han måste med om man garderar

6 Kolar Vicken 1% har ingen snygg rad och det ser ju inte så bra ut på pappret. Mer stark än speedig men vunnit på kort förut.


Rank V86-5
A 9
B 13-3-12-6
C 8-14
D 2-10-1-11-5-7-4




V86-6 Måste säga att jag älskar kombinationen på min tipsetta!


2 Global Celebrity 6% tränas av Mattias Djuse och kommer köras av Peter U. Den kombinationen tror jag inte skådat någon gång förut. Häst i form och Peter U kommer säkert tycka detta är superkul och tror hästen passar på Peter U. Omgångens roligaste drag

5 Al`s Starlicious 4%
gör chefen själv. Den här är härdad i tuffa gäng och äntligen ett bra Spår. Tycker den här är lika bra som min tipsetta men den här ska med tidigt

7 Breeze 17% har ju riktigt fin kapacitet men är felar ju väldigt mycket. Tror även spåret är en liten fälla även om man kommer gasa framåt. Kapacitet ja men den är vanskligt

6 Global Countess 16% tränas också av M Djuse och körs av jeppson. Också en häst som gått i tuffa sällskap och fått mer hårdhet.

12 Lacille Boko 23% är väl den som visat bäst kapacitet så här långt men spåret är ju uselt denna gång. Krävs både tur skicklighet på vägen. Och är det något jag är bra på så är det komma snett på Örjan k.

1 Blue Jay 18% är hårt spelad här. Jag tror att hästen är för orutinerad för att hålla spets vilket gör att jag tror den blir fast denna gång. Men man kommer göra allt för att ladda.

4 One Night Only 5% får Goop I sulkyn för första gången. Körorder är att gasa emot spets och sedan får kusken bestämma. Varför inte om det blir ingen som sätter upp tempot.


Rank V86-6
A 2
B 5-7-6-12-1-4
C 3-11-10-9-8



V86-7 Det kan bli så enkelt att favoriten håller undan från spets


1 Balder D.K. 39% har bra chans att hålla upp spets och blir det inte temp här så blir den väl svår att rå på även denna gång. Men det känns som att fler kommer ladda så det blir ingen gratis spets.

3 Ester Wibb 6% hade ju en fin 3 åringssäsong och stod 11 gånger i Trav-oks förra året. Bara nollor i raden men tror att idag vill man ha poäng och gärna en seger. Måste med vid gardering

7 Amour Amour 2% har jag fastnat för i flera värmningar. Sedan blir det inte alltid bra i loppen. Hästen är långsam ut men snabb till slut. Skulle det bli körning så måste hästen med på alla bongar om man garderar.

8 Global at Work 11% är mycket snabb ut så det lär laddas. Hästen gillar distansen. Men hon har inte hovar för barfota runt om vilket gör att hästen kanske blir mindre rappare.

6 Swagger 30% är hårt spelad. Men i min värld luktar det dödens eller tokkörning framåt. Hästen är bra nog för vinna men rankas ner för jag tror upplägget blir tufft.

10 Dollar Hornline 6% hade jag nog rankat väldigt högt med ett framspår då jag tycker hästen gör sina bästa lopp där. Men blir det tempo så.


Rank V86-7
A 1
B 3-7-8-6-10
C 2-9
D 11-5-4




V86-8 Ett spännande lopp avslutar kvällen på Valla!


4 No Business 20% tycker jag fantastiskt bra läge här. Barfota runt om och jänkarvagn och spetsfavorit i loppet. Känns som en bra chans men hur är innerspåret så här sent på kvällen tro?

9 Marion Fouty Bon 41% har 7 segrar på 8 starter och då var den två när den torskade. Inte anmäld till några större lopp så man satsar på dessa lopp. Ser ju ut som en pansarvagn så gissar på ett offensivt upplägg från detta läge

10 Clockwork 4% besitter en fin kapacitet och jag gillar hästen. Spåret är inte heller dåligt enligt tränaren så det känns intressant till spelprocenten

1 The Primerose 16% Tror jag tar spets men släpper till 4an då det är så mycket pengar att köra om. Får den luckan sista 250m så får dom andra se upp för jag tror det finns riktig fart i denna tjej.

2 Globalizer 3% kommer från ett stall i toppform och får inte räknas bort nu när det är större pengar att köra om. Stefan känner hästen bra så jag blir inte jätteförvånad om den är med där framme till slut


Rank V86-8
A 4
B 9-10-1-2-7-5-3
C 11-6-8


Lycka till i kväll. Det är en rolig V86-omgång i alla fall
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+5), znipstern (+8), Liisa (+6), asgaya3141 (+10)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 14:23   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50007
Standard

Daniel Berglund V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 15:16   #9
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard

@Jiwa

Under 2016 tog sig Bergh in i en utmattning, har man en gång varit nere i den källaren vill man inte dit igen. Det sägs även att man lättare kan åka på en utmattning om man redan haft det så det är extremt viktigt att lyssna på kroppen och vila när kroppen säger ifrån.
Jag vet att det åtminstone finns en läkare här på forumet, möjligt han tycker det är strunt o osant det jag skrivit :P

Jag vet inte om alla hans kuskändringar senaste tider beror på just detta, men jag har läst att han tidigare sagt att när han gjort sena ändringar beror det på att han behöver vila istället för att åka till banan...

Jag lyssnade på podden med Mattues när Bergh gästade, där pratade han om när han hade sin utmattning och han satt i sin husbil mellan loppet och stack ut och körde loppet sen tillbaka till husbilen för att vila...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 15:23   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50007
Standard

Jens Sjödén V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 15:25   #11
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Ska inte Svenska Spel släppa sina fast travodds kl 16?

Kan ännu inte se något på deras hemsida.

Edit: Såg att det kom upp nu. Det kanske är 16:30 de presenterar oddsen?

Senast redigerad av Tipsb den 2021-05-05 klockan 15:31.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 16:05   #12
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Ska inte Svenska Spel släppa sina fast travodds kl 16?

Kan ännu inte se något på deras hemsida.

Edit: Såg att det kom upp nu. Det kanske är 16:30 de presenterar oddsen?
Spelvärde kanske var sena idag? :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 16:05   #13
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13245
Standard

Vad har spelväde för spikar ??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 16:06   #14
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50007
Standard

Nurmos till Travronden:

– 5 HENRY FLYER SISU (V86-2) utvecklades väldigt mycket under sensommaren och blev trea i Kriteriet. Han debuterade inte förrän i slutet av juli eftersom han inte var färdig innan. Hästen var väldigt trög tidigare och växte mycket i kroppen. Jag tyckte egentligen inte att han var färdig under hela året. men nu har han fått mer kropp och muskler efter en rejäl vinterträning. Det har fungerat fint hela vintern och han har gått mycket styrketräning i backen och även rundbanejobb i 1.20-tempo. Han känns bra. men är inte toppad till det här loppet utan vi siktar mer på storloppen i höst. Det är en väldigt trevlig häst, men eftersom han är lite småtrög i träningen kommer han att behöva det här loppet. Jag vill också att han fortsätter att utvecklas och är på topp i höst i samband med Derbyt och Breeders Crown.

Balans/utrustning: Barfota runt om, helstängt huvudlag, vanlig vagn.

– 3 DAVEN PORT (V86-4) är en väldigt fin häst och det var synd att han galopperade i ledningen senast. Men det gick väldigt fort in i svängen och de var nere i 1.06-tempo när han felade. Det är alldeles för fort för en så orutinerad häst som egentligen bara hade gått två riktiga lopp innan, eftersom han galopperade bakom hästar från bakspåret gången innan. Han tappade 50 till 60 meter och kom tillbaka strålande som trea i mål. Hästen har annars börjat karriären bra och är under utveckling. Det är en ganska stor häst och jag tycker att han har allt. Han har bara gått lugnt i träningen efter förra starten, men känns helt normal. Nu är det ett bra läge med spår tre bakom bilen och han visade senast att han är snabb ut. Jag hoppas bara att det blir lite lugnare öppning den här gången. Felfri måste han räknas med bra chans.

Balans/utrustning: Skor runt om, huvudlaget bestäms efter värmningen, vanlig vagn.

– 9 MARION FOUTY BON (V86-8) är också en mycket fin häst som har vunnit två Margareta-lopp i rad med krafter kvar. Hon har gjort alltid rätt och man kan inte säga annat när hon har vunnit varje gång utom en start då hon blev tvåa. Hästen är travsäker och har alla bra egenskaper en topphäst ska ha. Synd att det blev bakspår nu eftersom hon inte kan utnyttja sin startsnabbhet. Men hon har gått bra bakifrån också tidigare. Hon har känts väldigt fin i träningen och jag måste vara optimist och tro på bra chans igen. Eventuellt blir det första gången med urryckare nu och det har vi provat i jobb med bra effekt. Eftersom hon inte är anmäld till några årgångslopp har vi siktat lite extra mot just de här Margareta-loppen. Vi körde barfota runt om förra gången och det fungerade bra så det blir samma igen.

Balans/utrustning: Barfota runt om, öppet huvudlag, vanlig vagn (inga ändringar).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Akke (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-05, 16:19   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Det ser inte ut att ge några jättepengar för åtta rätt ikväll, så det gäller att sätta full pott och ta del av jackpoten.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td