Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-10, 09:33   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V86 Bjerke/Solvalla 12/5


Tänkte försöka få med några kusar till Snackisen på onsdag, så jag öppnar upp en tråd

V86-1:
Ferrari B.R. gör årsdebut. Lysande häst när han har sin dag. Men inget spikförslag här iaf. Slår ett slag för Kicking Classic, Love Voice och Jet Voice. Red Bar står kanske lite långt ut?

V86-3: Kallblodslopp. Ta alla om du ska vara säker.

V86-4: Kihlström/Redén kan nog räcka här.

V86-6: Heading Reference fram- och baklänges

V86-8: Heavy Sound. Redén vill nog ha en Elitloppsbiljett här. DE har inte startat sedan september förra året, så det lär inte köras för fullt. Seismic Wave startar från sämsta spåret. Forfantone AM återigen överstreckad
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-10, 15:32   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

De tidiga spikarna är Ferrari B.R. och Double Exposure.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-11, 19:03   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 617
Sharp$: 2886


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86an rynkar jag på näsan åt denna vecka. Men jag kan ju inte låta
bli att slänga en liten vinnare-slant på Usain Tilly. Det har jag gjort
hans senaste två lopp och jag vill inte släppa den nu när, otroligt nog,
oddset har gått upp!!! Kul chansspik om man spelar V86.
Kolla senaste loppet i arkivet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2021-05-11 klockan 19:06.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-11, 19:56   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Avd4 9 Marcos Gallon övertygande vinst näst senast, man stegade enkelt förbi Minnestads Ecuador när luckan kom.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 06:51   #5
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

3 Make More Cider årsdebuterade i ny regi senast (Goop) och det resulterade i en andraplats efter att ha gått i dödens hela sista varvet, kan nog bli snäppet kaxigare med loppet i kroppen och just nu endast lirad till 12%...
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 08:40   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Regn i Oslo hela dagen och kanonväder i Stockholm, ser det ut att bli.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 09:47   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Faktiskt en riktigt svår omgång och frågan är om jag inte måste gardera mina två tidiga spikbud. Ferrari ligger de lågt på. Double Exposure är man desto mer positiv till, men vad är det för häst som Hamre har till start? Två procent på den och en aspirant till Elitloppet den också.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 10:27   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12711
Standard

V86 snabbis

V86 1) 3 Ferrari B.R. Välstammad B.R. häst som vunnit hälften av sina starter. Årsdebut och dunkel form men bevakas på läge och gamla meriter. Renoverad ! Kanske en favorit i fara ?

V86 2) 1 Sashay Kemp. Lite blek i Pokalkvalet, tufft emot här oxå. Men bra läge och skoryck. Luring.
8 Cactus har bra form men surt läge men hästen är tuff. Bästa hästen ? Psst dessutom Örjan läge.

V86 3) 1 Finnskoga Oda. Chansstreck i som vanligt lurigt Kallblodslopp ! Dessutom ston och inte nog med det norska ! Nyrenoverad !?

V86 4) 5 Zeolit. Rikstoto härdad snackis men vinner ju nästan aldrig ? Ok skoryck kanske kan ge en extraväxel. Jag chansar.

V86 5) 5 Global Undefeded. Välstammad Global häst. Bättre än raden varning.

V86 6) 7 Alone. Såg bra ut i årsdebuten och är normalt med i striden. Ganska behagligt motstånd och rätt distans. Örjan fixar volten.

V86 7) 2-4-5 känns väl ganska stabilt men många för mig okända förmågor i fältet.

V86 8) 1-2-3-8. Känns tryggt. Seismic Wave övertygade väl inte helt i årsdebuten trots vinst i behaglig silverdivision. Men ska bli att kul att se om Nurmos har slipat till till kniven. Det här är en grym travare. Kanske kan få en biljett och pigga upp det i min värld något urvattnade Elitloppet. Men det kanske dyker upp någon Dark Horse i sista stund.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 13:13   #9
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här finns en hel del matnyttigt, särskilt från de norska ekipagen...

https://www.rikstoto.no/Live
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 14:27   #10
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

V86-1 Bjerke och Solvalla står som värd för dagens Jackpottomgång. Jag tror det kommer kunna ge rätt bra även om det ser favoritbetonat på förhand.
Men spelvärde handlar om att hitta skrällarna men framför allt komma rätt på sina spikar.

Nu kör vi



V86-1 En motiverad stor favorit även om det är årsdebut och den är opererad

3 Ferrari B.R 56%. Som 4åring gick han 1,09,9 över 2100 och blev erbjuden en plats i Elitloppet men tackade nej. Gjort några bra starter men sedan blev det inte så mycket mer. Men i slutet i förra året i Frankrike så blixtrade han till. Hästen går alltid bra efter vila och jag tror att det är på ställt idag.
Möter ett par gamla trötta Guldhästar i Norge som inte skulle duga här i Sverige i alla fall

5 Kicking Classic 4% tycker jag är värst emot och den är ju inte ens i Guld men kan blixtra till ändå

1 High Glider 3% kan få en kanonresa här och kan avsluta

8 Red bar 24% tror jag kommer hamna snett på det och få det tufft


Rank V86-1
A 3
B 5-1-8
C 7-6-9
D 2-4



V86-2 Kan det bli spets och slut för hästen som jag tror är en sprinter?



1 Sashay Kemp 16% tror jag kan utvecklas till en riktigt bra springer. Hon är snabb ut och jag tror kusken kommer vilja köra i spets. Blir det inte allt för hård körning så tror jag det här är hästen att slå.

8 Cactus 20% har en fantastik utveckling. Från att trava som en kratta ibland så är hon som en klocka nu. Spåret är ju tråkigt men det här en pansarvagn som lika bra kan köra fram i dödens.

6 Sofies Case 8% rankar jag som Frodes bättre chans än favoriten faktiskt. En riktig vinstmaskin som är snabb ut och jag tror inte man lägger sig på rygg här

7 Facinationen D.K 34% tycker jag är alldeles för hårt spelad här. Mött väldigt enkla gäng och såg bara så där ut i årsdebuten. Tror inte formen är där och jag tror faktiskt den får svårt att vinna här.

3 Make More Cider 12% Kanske inte är en sprinter men har kapacitet och får inte glömmas

5 Visual Condition 2% tycker jag är väldigt bortglömd här. Visst vinner den inte ihjäl sig men den går alltid med bra fart över mål. Se upp


Rank V86-2
A 1
B 8-6-7-3-5
C 2-9-4



V86-3 Kvällens svåraste lopp och jag har noll koll på hästarna


Tänker inte ens försöka spela duktig eller hitta på att jag vet något om dom. Jag har försökt kollat lite i arkiv och läst gamla interjuver så en rank kan jag få ihop i alla fall


Rank V86-3
A 6
B 4-1-9-3-2-10-5-7



V86-4 Jag fortsätter hylla hästen som fått mig spika flera gånger utan framgång


5 Zeolit 14% har jag sagt kommer klättra i klasserna och den här kommer lätt tjäna en miljon i år. Men det har verkligen inte gått som man tänkt sig. Jag tror att nu har man kört hårt med träningen och idag är det på ställt. Klar första häst som vanligt för mig

4 Magnificent Tooma 46% har ju visat tider och kapacitet som ingen annan i fältet gjort. Är hon på topp så tror jag de andra får det svårt men hon kanske inte får det helt gratis i loppet

1 Digital Eye 6% gillade jag verkligen i årsdebuten. Jag tror den här märren kommer bli bra framåt. Kanonlopp härifrån och se upp för ni som garderar. Den här ska med

11 Usain Tilly 20% är lite osäker men glänste senast. Kapacitet finns och jag vet att man hyllar hästen från stallet. Given på min bong vid gardering.

Rank V86-4
A 5
B 4-1-11
C 8-9-12-3
D 6-7-10-2



V86-5 Kanske vi har en spik här även om den är favorit men annars är det väldigt öppet


2 Encore Un Sisu 45% fastnade jag för lite i arkivet. Den har fart och den är stark men kan även göra olika taktiska drag i loppen. Ingen raket från start även om den kan öppna. Känns som att kusken kan välja lite här. Spik eller många känns det som

10 Amazing Street 6% står ju fantastiskt till in i loppet. Den kommer finnas med bland de tre idag men räcker det hela vägen tro?’

7 Mira Prawo 6% har jag tyckt möt hårdare motstånd än detta l flera starter och inte gjort bort sig. Kan man ladda här så kan det bli spännande

5 Global Undefeded 27% blir favorit här och det tycker jag inte är rätt. Visst har den vunnit 21 av 45 starter men det var bara senast han såg fin ut men före det tycker jag han inte varit bra. Torskade emot min tipsetta och nu sämre spår. Nä ingen favorit jag håller i handen

1 U. Bergs Svante 2% är en häst som liftar med och brukar inte räcka. Svårt att se att den vinner men läget och fältet gör att det ändå finns en liten chans


Rank V86-5

A 2
B 10-7-5-1-3
C 4-9-6-8



V86-6 Stor favorit på en mycket bra häst som gör årsdebut


1 Boston Wise L 54% gör årsdebut. Nurmos har alltid vältränat så det brukar inte vara några problem. Men hästen har snabba pengar och jag tycker faktiskt att det är en favorit i fara här.

5 Heading Reference 8% tycker jag är första hästen här. Dels för den var grymt bra i finalen på Valla annandag jul. Årsdebuten senast var den lite seg men det brukar han vara. Den han förlorade emot då är med i Elitloppet Nu med lopp i kroppen och tycker det här veckans roligaste drag till förhållande till spelprocenten.

7 Alone 24% såg fin ut i debuten och måste gå framåt med loppet. Ska inte glömmas bort här.

2Monekeeper 6% kan nog bli en otrevlig överraskning för många med tanke på att det lutar åt rygg ledaren. Bergh har fin form på stallet och hästen gillar hårda tempon. Pass upp

Rank V86-6
A 1
B 5-7-2
C 3-4
D 6-8



V86-7 Några hästar sticker ut och den som vågar tar och spikar här


Favoriten är inkvalad till Elitloppshelgen och racerbalansen kommer sparas. I mina ögon känns favoriten som han ska få ett lopp i kroppen inför finalen. Visst är den bra för vinna men jag tycker den infon är värd att notera

5 Vitro Diablo 16% är väldigt snabb bakom bilen och kusken vet att chansen ligger mycket till att komma till spets. Därför tror jag man kör sig ditt och det kan räcka hela vägen

2 Alpha Scarlet R.R 20% säger man också att man ska ladda med för spets. Hästen gynnas nog mest av alla av distansen och jag tycker den är tidig här

10 Pantani 5% avslutade 1,09 sista 400m senast och gick kusligt fort över linjen. Den måste tas på allvar om det blir tempo här.

3 Harley D.E 3% har kapacitet men strular till det för sig allt som oftast. Ändå har han 19 segrar på kontot så han vet hur det känns att vinna

1 Dream Bulider 4% ny regi och det sägs att det är en fin häst i grunden

4 Sam The Man 45% rankar jag ner på den info jag har. Skulle den ta spets och ingen kör så kanske det blir spel emot ett mål. Men kommer den inte till spets tror jag man sparar hästen.


Rank V86-7
A 5
B 2-10-3-1-4
C 6-11-8
D 9-7



V86-8 Kvällens höjdpunkt och får mer än en häst en biljett i kväll tro?



3 Double Exposure 57% vill nog alla se i ett elitlopp. Märren är ju så grym och förra årets Hugo Åbergs vare en uppvisning i den högre skolan. Det som kan göra det lite vanskligt är att det är årsdebut. Det är nog troligt att det går under 1,10 i kväll. Dom hästarna som går under 1,10 i sin årsdebut kan man lätt räkna på 5 fingrar. Så stenklar är hon absolut inte

7 Forfantome Am 4% hoppas jag fixar sin biljett i kväll. Jag som stack ut hakan och sa att den här är med i Elitloppet 2021 inför Guldfinalen 2020 i november. Jag tror att det är i kväll hästen visar det. Se upp alla spelare. Den här vill Roger Visa upp idag.

1 Heavy Sound 15% tycker jag även den ska med till Elitloppet. Jag tror man vill köra i spets i kväll och ta chansen men det klart att rygg på Örjan är väl inte fel men då är risken att det blir dåligt tempo och då visar man inte upp sig. Det blir nog att köra i spets idag!

8 Seismic Wave 12% är väl snackhästen på allas läppar. Nurmos som innan silverloppen sa att det är hans bästa kandidat 2021 till Elitloppet. Det har surrat elitlopp om den här hästen sedan hösten 2020 och då är han ändå kvar i Silver. Sjöström upp och gissa om Kusk och tränare vill visa upp sig idag.
Övriga gör sig inte besvär om segern.

Rank V86-8
A 3
B 7-1-8
C 4-2-6
D 10-9-5


Lycka till i kväll och idag kommer jag sitta klistrad framför datorn och skåda loppen. Hörs i kväll

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8), asgaya3141 (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 14:50   #11
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Daniel Berglund V86 Bjerke/Solvalla på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 14:55   #12
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Nurmos om sina hästar i kväll.

Onsdagens starthästar på V86 på Solvalla:

– 8 CACTUS (V86-2) har gjort det bra i alla sina starter i år och kolla vilka spår hon har haft. Senast hamnade hon långt bakom, men spurtade bra till andraplatsen. Hästen hann inte bli trött och hade lite krafter kvar i mål. Hon är fint i ordning och har nu spår åtta bakom bilen över kort distans.

Balans/utrustning: Barfota runt om, helstängt huvudlag, jänkarvagn.

– 1 BOSTON WISE AS (V86-6) utvecklades väldigt bra i fjol hos mig och avslutade säsongen med tre raka segrar. Han var i gång sent, startade i mitten av december och fick en paus efteråt. Sedan har han vintertränat och gått mycket styrketräning i backen. Han har även gått ett 1.20-jobb på rundbanan och hästen har lagt på sig mycket muskler över vintern och ser fin ut i kroppen. Bra läge och jag tycker att det måste vara en bra chans.

Balans/utrustning: Barfota runt om (skor senast), huvudlaget bestäms efter värmningen, vanlig vagn (jänkarvagn senast).

– 8 SEISMIC WAVE (V86-8) var väldigt fin när han vann V75 senast och var helt okörd i mål. Kusken sade i alla fall att det fanns mycket krafter kvar i en snabb avslutning. Det är sällan man ser en häst vinna så enkelt i silverdivisionen. Han har känts fin efteråt och går normalt mycket framåt med loppet i kroppen. Som jag har sagt tidigare tycker jag att hästen hör hemma i Elitloppet. Han kommer att vara ännu bättre nu, men vad hjälper det när han fick spår åtta bakom bilen och de värsta konkurrenterna fick de bästa spåren. Det är helt omöjligt därifrån och loppet är redan kört för honom.

Balans/utrustning: Barfota runt om, eventuellt norskt huvudlag, jänkarvagn.

Lördagens starthästar i V75 i Umeå:

– 6 ARQUANA AS (V75-2) är en mycket fin märr som jag gillar skarpt. Jag har tidigare sagt att hon är en häst för Stoeliten och det står jag fast vid. Hon har fått tuffa lopp varje gång hos mig och ändå gjort det väldigt bra. Senast fick hon dödens och låg på en del och pullade bort lite krafter enligt kusken. Gången innan fick hon ett stenhårt lopp med tredjespår och dödens och gick ändå en 1.11-tid. Hon är väldigt fint i ordning och löser det sig från tillägget måste hon ha bra chans. Det är vår bästa och enda chans på V75.

Balans/utrustning: Barfota runt om, eventuellt norskt huvudlag (helstängt senast), vanlig vagn nu när det är voltstart (jänkarvagn senast).

– 7 HACHIKO DE VELUWE (V75-3) blev påkörd och grovt störd till galopp i starten senast. Det var synd för hästen värmde väldigt bra och var fint i ordning. Därmed missade vi en eventuell start i Finlandia-Ajo och han tappade även poäng så att han inte kom med i onsdagens snabblopp på Solvalla. Säsongen blev störd för honom på en gång, men vi hade i alla fall tur att hästen inte blev skadad. Hela karriären kunde ha blivit förstörd, men han verkar ha klarat det bra i alla fall. Hästen har känts fräsch och fin i träningen efteråt, men som vanligt har han otur med spåren. De fem senaste gångerna i V75 har han haft spåren 7, 10, 6, 6, 8 bakom bilen. När han dessutom inte fick något lopp senast måste man ligga lågt.

Balans/utrustning: Skor runt om, helstängt huvudlag, jänkarvagn (vanlig vagn senast).

– 10 ANTONIO TROT (V75-3) blev över från innerspåret senast och satt fast med alla krafter kvar. Enligt kusken var hästen helt okörd i mål. Han har tränat på fint efteråt och håller fortsatt väldigt bra form. Hästen har varit på topp hela vintern och våren och känns fortfarande lika spänstig och pigg och glad. Men tyvärr bakspår nu och det blir svårt att komma in i matchen på den här nivån.

Balans/utrustning: Barfota runt om, helstängt huvudlag eller norskt huvudlag, jänkarvagn.

– 11 AMALENCIUS B.B. (V75-4) har utvecklats mycket och gjort väldigt fina lopp när han har gått felfritt. Hästen är egentligen inte osäker, men däremot känslig i munnen och man måste köra fint. Han har galopperat i starten två gånger av den anledningen. Näst senast var han annars mycket bra när han fick hård press under slutvarvet, men visade både inställning och styrka när han försvarade sig till seger. Han har vunnit fem av tio lopp med skor och jag hade tänkt att låta honom gå barfota runt om nu för första gången. Men nu när det blev så dåligt läge med spår elva vill jag hålla det öppet än så länge. Men det kan bli så.

Balans/utrustning: Eventuellt barfota runt om för första gången, öppet huvudlag, vanlig vagn.

– 9 VIKING BRODDE (V75-5) började pulla i ledningen senast och tappade luften. Kusken blev tvungen att köra till en bit och sedan började hästen att ta i riktigt ordentligt och slappnade aldrig av. Han blev trött till slut över den långa distansen men har sett fin ut efteråt. Jag tycker att han är i bra form och kommer att vinna när som helst, även om han vann näst senast. Hästen är i alla fall mycket bra i ordning. Spår nio över kort distans nu och då är man alltid utlämnad.

Balans/utrustning: Barfota runt om, någon typ av skygglappar, jänkarvagn (vanlig vagn senast).

– 10 BROTHER BILL (V75-6) gick mycket bra i årsdebuten. Han hade spår åtta bakom bilen och fick backas sist men gick sedan en rejäl repa ute i spåren. Hästen är väldigt fint i ordning och jag har känt i träningen att han har gått mycket framåt med loppet. Han hade mestadels bara styrketränat inför årsdebuten. Synd på bakspåret nu eftersom han är så startsnabb och från ett bättre läge hade jag varit optimist. Han gick med skor och vanlig vagn senast men nu blir det barfota runt om och jänkarvagn.

Balans/utrustning: Barfota runt om (skor runt om senast), norskt huvudlag, jänkarvagn (vanlig vagn senast).

– 10 ISTANBUL BOKO (V75-7) har fått väldigt tuffa lopp i alla sina tre starter efter lång vila. Först höll han starkt från dödens, men galopperade kort bara när kusken ryckte tussarna. Näst senast”hoppade han i starten, men gjorde en stark upphämtning. Senast i V75 blev det helt fel med tredjespår fram till dödens. Hästen verkar i alla fall ha tagit loppen bra och är fräsch och fin i träningen. Vi provar igen, men från bakspår över kort distans är risken stor att det blir ett omöjligt lopp igen.

Balans/utrustning: Barfota runt om, huvudlaget bestäms efter värmningen, jänkarvagn (vanlig vagn senast).
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 15:18   #13
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Jens Sjödén V86 Bjerke/Solvalla på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 15:21   #14
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5717
Standard

Är BOSTON WISE AS startsnabb?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 15:34   #15
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 432
Sharp$: 1234
Standard

Hamres i sista (2) har ju faktiskt lite resultat från Usa, samt han verkar mycket nöjd med hästen. Bra spår, bra kusk så kanske skulle % varit högre än 3%?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+2)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td