Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-06-19, 11:33   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ok. Nej, för mig handlar det inte om vad jag kan kolla upp eller inte utan snarare om spelglädje. Kalmar fungerar bra för mig men vardagstravet på Jägersro och Halmstad ger mig ingenting alls. Om det beror på bankroppen, körkultur eller något annat vet jag inte.

Gissningen var att det var ömsesidigt. Men ibland gissar man fel. Härligt att du gillar banorna i norra Sverige lika bra som de i södra delen av landet.
Det beror som sagt på startlistorna numera betydligt mer än på vilken bana loppen körs. Jag har sedan några år dragit ner rejält vad gäller travet. Kollar aldrig lunchtrav och sådant mera utan det är fokus på V75 samt några ytterligare tävlingar per vecka. Blir kanske tillfälligt lite mera under semestern snart men annars känns det som en alldeles lagom nivå jämfört när man i stort sett hade travet i tankarna alltid.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 13:06   #17
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8041
Standard

Någonting måste göra med V64, express är nog inte svaret, men det är i alla fall en förändring. De kanske kan välja 3 lopp från varje bana, där det inte är 6 hästar som startar i loppet.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 15:31   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det beror som sagt på startlistorna numera betydligt mer än på vilken bana loppen körs. Jag har sedan några år dragit ner rejält vad gäller travet. Kollar aldrig lunchtrav och sådant mera utan det är fokus på V75 samt några ytterligare tävlingar per vecka. Blir kanske tillfälligt lite mera under semestern snart men annars känns det som en alldeles lagom nivå jämfört när man i stort sett hade travet i tankarna alltid.
Lunchtrav med V4 och V5 är betydligt mer intressanta att följa för mig än kvällstävlingangarna. Alla pengar delas alltid ut oavsett om det blir favoritbetonat eller inte. Precis i min smak. Jag spelar oftare till dessa än några andra tävlingar. V75 är allt mindre intressant för mig.

Ja, du ser. Det är väldigt olika. Men även väldigt lika på vissa punkter. Den totala konsumerade mängden trav sjunker.

Men V64Xpress-stress är inte lösningen för att få tillbaka mig i alla fall. Inte till spelet och absolut inte till banorna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 15:34   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Någonting måste göra med V64, express är nog inte svaret, men det är i alla fall en förändring. De kanske kan välja 3 lopp från varje bana, där det inte är 6 hästar som startar i loppet.
Det är förhoppningen tror jag. Genom att bara ha 3 lopp med V64-prisnivåer per bana hoppas man kunna fylla loppen bättre.

Sedan kan det kanske även hjälpa att det är hyggligt avstånd mellan banorna.

Som jag förstått så är det "lite mer action" och "lite mer välfyllda lopp" som är tanken bakom testet. Och det leder till lite färre lågutdelnings-JPs.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:01   #20
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

ATG tänker väl bara omsättning.

De älskar Jackpot på 4 rätt och lätta omgångar. Efter varje sådan så ökar ju omsättningen med runt 2 miljoner nästa dag.

Med 2 banor att välja lopp ifrån som ska ingå på V64 så kan de ju styra utdelningen åt det lättare hållet.

Vore fantastiskt om de valde de 6 mest spelvänliga loppen - de med fulla startfält och ingen överdrivet stor favorit. Det skulle nog de flesta av oss spelare vilja ha. Gärna i kombination med ökat radpris till 2kr raden.

Men är jag för misstänksam när jag tror att ATG kommer välja ut de enklaste loppen - de med välkända storfavoriter? Tycker det verkar konstigt att ATG ska ändra till något som ger färre jackpottar och lägre omsättning på spelformen totalt i längden.

Hoppas jag har fel.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:49   #21
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
ATG tänker väl bara omsättning.

De älskar Jackpot på 4 rätt och lätta omgångar. Efter varje sådan så ökar ju omsättningen med runt 2 miljoner nästa dag.

Med 2 banor att välja lopp ifrån som ska ingå på V64 så kan de ju styra utdelningen åt det lättare hållet.

Vore fantastiskt om de valde de 6 mest spelvänliga loppen - de med fulla startfält och ingen överdrivet stor favorit. Det skulle nog de flesta av oss spelare vilja ha. Gärna i kombination med ökat radpris till 2kr raden.

Men är jag för misstänksam när jag tror att ATG kommer välja ut de enklaste loppen - de med välkända storfavoriter? Tycker det verkar konstigt att ATG ska ändra till något som ger färre jackpottar och lägre omsättning på spelformen totalt i längden.

Hoppas jag har fel.
Från min ATG-kontakt har jag uppfattat att målet är mer fyllda lopp och mer action på fredagkvällen. Och lite färre 4r-JPs.

Men hur det faller ut...ja det får vi se i höst.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td