Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-07-15, 12:33   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 462
Sharp$: 1292
Standard

Vad har hänt med V86?


V86 brukade ju vara rätt så skräll-betonat men just nu är det ungefär lika roligt som V64. D.v.s. inte så roligt.

Däremot har V75 fått en uppryckning.
Det är t.o.m. miljonutdelning vissa gånger.

Nu får dom ta och hitta på något roligt med V86.
Kanske bara köra lopp med lärlingar, amatörer etc.
Just nu finns det lite för givna hästar/kuskar att gå på.

Det är säkert svårt att få ihop lopp med bara lärlingar och amatörer varje gång, men någon gång vore roligt.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 15:11   #2
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
V86 brukade ju vara rätt så skräll-betonat men just nu är det ungefär lika roligt som V64. D.v.s. inte så roligt.

Däremot har V75 fått en uppryckning.
Det är t.o.m. miljonutdelning vissa gånger.

Nu får dom ta och hitta på något roligt med V86.
Kanske bara köra lopp med lärlingar, amatörer etc.
Just nu finns det lite för givna hästar/kuskar att gå på.

Det är säkert svårt att få ihop lopp med bara lärlingar och amatörer varje gång, men någon gång vore roligt.

Denna trend har pågått länge och blir värre för varje år. Travets prispengar följer inte omsättning och index. Ett ex är gulddivisionen, för 25 år sedan var det 200k i första pris, idag ofta 150k. Allt färre köper hästar. Tränare äger idag ofta hästarna själva. Det blir till slutet en liten elit med bästa material. Såväl vad gäller hästar, skor och bilens samt trä ingsmetoder.

Samma sak har hänt i Tyskland där det ofta är favoriterna som vinner loppen. Likaså Danmark.

Höstens blir snabbare med toppavel. Det går helt enkelt inte hinna ifatt spetshäste. Det är speedway. Ur spelperspektiv så var travet mycket roligare
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 16:01   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Fast spelarna har också utvecklat sin metodik

Tänk så många rader som förr lämnades in med

PS V75 så 7 lopp
6 favoriter + en 8 oddsare
5 favoriter + 2st 8 oddsare

även stora system betalade stora belopp på rader som skulle betala peanuts om de gick in

Idag reducerar väl många spelare bort de kombinationer som ger någon tusenlapp i utdelning,

jag gör det när jag spelar V75, jag har knappast några rader med 4 favoriter o sedan 2 andra handsfavoriter, möjligen tål jag en 2a handsfavorit men inte 2,

Det blir väldigt många rader jag numera inte spelar, säkert 25 - 30% av beloppet jag spelar för är numera bortreducerade.

Det blir snarast fler bortsorterade rader på V86 vs 75 där kan man väl krasst sortera bort alla rader med 5 6 7 favoriter , ja 8 också men det är bara 1 rad
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 16:32   #4
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

En förändring som skett är att Solvalla (under 1-2 år) på V86 körde en massa öppna lopp med många hästar. Då flög utdelningen i höjden, ofta miljonutdelningar. Sedan gick de för något år sedan tillbaka och körde unghästarlopp med större favoriter och färre hästar. Det har dragit ned den generella utdelning på V86.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 16:34   #5
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

Ska det bli nån utdelning att tala om så måste radsumman upp över 20 minst.
Senast blev den väl 17 och då är jag borta direkt..
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 16:46   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
En förändring som skett är att Solvalla (under 1-2 år) på V86 körde en massa öppna lopp med många hästar. Då flög utdelningen i höjden, ofta miljonutdelningar. Sedan gick de för något år sedan tillbaka och körde unghästarlopp med större favoriter och färre hästar. Det har dragit ned den generella utdelning på V86.
Jag "trodde" Solvalla var boven men här är snittoddset på alla V86 lopp fr 2014 när man började saxa med Solvalla


6,43 7,60 7,41 8,55 7,13 7,95 7,92 7,31


avd 2 normalt Solvalla högre odds än avd 1

avd 4 normalt Solvalla 8,55 högre än avd 3 bara 7,41

samma med avd 5 och 6 - högre odds på solvalla


dock har avd 8 Solvalla lägre odds än avd 7


jo jag vet att avd 2 inte alltid är Solvalla men till 80% är det Solvalla, och avd 1 Jä/Be/Åb
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 16:56   #7
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jag "trodde" Solvalla var boven men här är snittoddset på alla V86 lopp fr 2014 när man började saxa med Solvalla


6,43 7,60 7,41 8,55 7,13 7,95 7,92 7,31


avd 2 normalt Solvalla högre odds än avd 1

avd 4 normalt Solvalla 8,55 högre än avd 3 bara 7,41

samma med avd 5 och 6 - högre odds på solvalla


dock har avd 8 Solvalla lägre odds än avd 7


jo jag vet att avd 2 inte alltid är Solvalla men till 80% är det Solvalla, och avd 1 Jä/Be/Åb


Solvalla är inte nödvändigtvis "boven" men under ca 1-2 år så var Solvalla den som bidrog till ökade utdelningar genom stora fält och svaga favoriter på loppen. Sedan bytte de tillbaka till unghästarslopp och minskade fält med större favoriter och då minskade utdelningarna igen.

Säger inte att Solvalla är sämre än de andra banorna men de hade en period när de bidrog kraftigt positivt för utdelningen men den är tyvärr inte längre kvar.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 17:01   #8
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hansin Visa inlägg
Ska det bli nån utdelning att tala om så måste radsumman upp över 20 minst.
Senast blev den väl 17 och då är jag borta direkt..
Är väl inte radsumman som är 17 eller 20, utan istället ranksumman?

Senast redigerad av Tipsb den 2021-07-15 klockan 17:02.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 18:55   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hansin Visa inlägg
Ska det bli nån utdelning att tala om så måste radsumman upp över 20 minst.
Senast blev den väl 17 och då är jag borta direkt..
Summa-värdering är vääääääldigt trubbig.

Mät hellre med Spel%-produkten.

Ja, siffrorna är lite svårare att hantera. Men för samma radsumma är ju förväntad utdelning så enormt spridd att det inte går att säga annat än att det är ett lallarmått.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 18:59   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Är väl inte radsumman som är 17 eller 20, utan istället ranksumman?
Gissar att han menar Ranksumman. Men summor suger.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-15, 21:02   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja det är propositionerna som gör det främst av allt. Tror de kom fram till att det var för svårt (och det var det för småspelarna som tappade sugen) och de la om kurs till färre hästar osv. Affärsmässigt troligtvis ett bra beslut. Men det har slagit över lite, håller jag med om.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-16, 10:01   #12
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6207
Standard

Dels behöver dom göra om så att prispengarna bara är för 3 första. Slipper man en massa "sämre" som anmäls till lopp dom absolut inte att göra i

Visby som exempel. Sheriffen samt några andra startar i samma lopp som make the mark, jaguar dream osvosv.
Dom får 5000 för att vara ivägen och galoppera framför andra hästar som kan vinna.

Sheriffen gick imål på 1.18 , vinnartiden var 1.10.3 typ

V75 tex

175k första
35k andra
15k tredje

Sen 0

Då skulle det starta hästar som har form, inte startas igång osv.

Ja, det skulle bli mindre hästar å mindre trav dagar med vilka lopp det skulle bli
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-16, 10:59   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Det är väldigt tunt lite överallt just nu. Idag fick man nästan en chock av att se att bara 5 hästar anmälts till finalen av Norrlands Grand Prix på torsdag. Har ju körts massor av försök och ett förstapris på 250 tkr räcker tydligen inte för att få fler fyraåringar att ställa upp. Nästan lika illa i Eskilstunas fyraårstest på V86 dagen innan. Det tävlas ju enormt mycket dessa sommarmånader och uppenbart att det finns alldeles för många banor som slåss om alldeles för få hästar så fort det inte är breddlopp eller andra sportsligt mediokra tävlingar.

V86 gav väl stora pengar 2019 om jag minns rätt därför att Solvalla då körde sina ”lunchlopp” på onsdagarna. Ofta välfyllda lopp för sämre hästar i låga klasser. Sen la man ner tisdagarna när det bättre loppen kördes men oftast med favoritparader och flyttade dom till onsdagen igen och fick tillbaka sina lunchtrav många fredagar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-16, 13:09   #14
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

För det första det är sommar klart det går ner spela inte då om du tycker det inte blir utdelningar. För det andra är det svårt att ta något bakifrån samt för det tredje är alla banor snabba nu
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-16, 13:34   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är väldigt tunt lite överallt just nu. Idag fick man nästan en chock av att se att bara 5 hästar anmälts till finalen av Norrlands Grand Prix på torsdag. Har ju körts massor av försök och ett förstapris på 250 tkr räcker tydligen inte för att få fler fyraåringar att ställa upp. Nästan lika illa i Eskilstunas fyraårstest på V86 dagen innan. Det tävlas ju enormt mycket dessa sommarmånader och uppenbart att det finns alldeles för många banor som slåss om alldeles för få hästar så fort det inte är breddlopp eller andra sportsligt mediokra tävlingar.

V86 gav väl stora pengar 2019 om jag minns rätt därför att Solvalla då körde sina ”lunchlopp” på onsdagarna. Ofta välfyllda lopp för sämre hästar i låga klasser. Sen la man ner tisdagarna när det bättre loppen kördes men oftast med favoritparader och flyttade dom till onsdagen igen och fick tillbaka sina lunchtrav många fredagar.

Håller med till 100%. Litet tillägg är att man just nu samlar pengar till V86 Summer Bursten som kommer i slutet på sommaren. Det är nog kanske inte ett direkt uttalat mål, men inte tror jag att ATG blir ledsna över några extra 6r-JPs nu under sommaren.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td