Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-07-18, 22:30   #1
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tävling - TRAV-ATG - V/P!


Eftersom ingen svarar i den andra tråden vinkar jag in moderatorerna hit i stället. Vad vet jag, ni kanske sitter i extrainkallat supermoderatordupersamträde över mitt sluga förslag, hehe!?

Vad tror ni? Fixa lite häftiga priser, eller inte - starta en tävling från början av augusti och kör till årets slut eller till nästa års augusti. Bara Vinnare- och Platsspel. Enkom på ATG. Spel inlämnade FÖRE spelstopp räknas enkom. Fiktiva, eller ej - bara de är redovisade i ett eget spreadsheet här på Sharps så godkänns spelen.

Bara trav, inget monté, eller galopp! ROI avgör. Begränsningar på antal spel/vecka, eller slikt etc. får andra än mig bedöma om detta är nödvändigt, eller ej. Alla banor räknas - både svenska och utländska (kan iofs. diskuteras om detta ger för stor fördel för någon), bara spelen är lagda på ATG! Hmm, kom på en sak; bara spel som kan fastslås räknas. Dvs. sammanslagna potter är de enda som kan räknas vad gäller platsspelen... Blir svårt att få med platsspel som missat i ett intervall, eller?

Vad sägs?!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 22:40   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Eftersom ingen svarar i den andra tråden vinkar jag in moderatorerna hit i stället. Vad vet jag, ni kanske sitter i extrainkallat supermoderatordupersamträde över mitt sluga förslag, hehe!?

Vad tror ni? Fixa lite häftiga priser, eller inte - starta en tävling från början av augusti och kör till årets slut eller till nästa års augusti. Bara Vinnare- och Platsspel. Enkom på ATG. Spel inlämnade FÖRE spelstopp räknas enkom. Fiktiva, eller ej - bara de är redovisade i ett eget spreadsheet här på Sharps så godkänns spelen.

Bara trav, inget monté, eller galopp! ROI avgör. Begränsningar på antal spel/vecka, eller slikt etc. får andra än mig bedöma om detta är nödvändigt, eller ej. Alla banor räknas - både svenska och utländska (kan iofs. diskuteras om detta ger för stor fördel för någon), bara spelen är lagda på ATG! Hmm, kom på en sak; bara spel som kan fastslås räknas. Dvs. sammanslagna potter är de enda som kan räknas vad gäller platsspelen... Blir svårt att få med platsspel som missat i ett intervall, eller?

Vad sägs?!

Kul idé! Jo jag såg den i andra tråden och gillar generellt sett upplägget. Kommer tas i beaktande när nästa tävling ska köras.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-19, 02:53   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker dock det är lite dåligt gensvar, från Sharps, vad gäller när man erbjuder färdiga "paketlösningar" och koncept som inte ens kräver priser. Vad kräver ni, egentligen? Tävlingar genererar folk och ger en dynamik på sajten. Men det man alltid får höra är att ni funderar - det händer ALDRIG någonting, tyvärr!

Jag kan gärna fixa denna tävling men det blir större gehör om ni engagerar er i denna och möjligtvis genererar några priser. Priserna är dock inte det väsentliga - det är att ni, från "centralt" håll, managerar detta - det blir då mer officiellt och spännande, samt prestigefullt.

Jag har flera gånger föreslagit tävlingar men det blir bara axelryckningar och kanske att ni "senare skall se på detta", men inget sker - mycket dålig stil! Förstår att ni möjligtvis driver sidan "gratis", men något mer engagemang än detta måste man kunna kräva! Blir mer och mer irriterad över hållningen ni under tid intagit!

Skärpning!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-19, 08:08   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Har jag sagt nej?

Eller sa jag att vi skulle se över det?
Du får allt ha lite mer tålamod än en halv natt från förslag till sågning.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-19, 11:18   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja mer uppenbar diskriminering än så här blir det inte. Hade jag eller någon annan de håller om ryggen föreslagit det så hade priser, struktur, mail varit ute redan 02:00

Kul med lite initiativ ändå, på samma tema har jag tänkt damma av en V75-tävling som jag några gånger tidigare kört med bekanta. Kunde vara kul om vi kunde få den "officiell" på något sätt också.

Men först sommar och sol och ladda batterierna. Travet för min del kondenseras till ordentligt läsande av de V86/V75-omgångar som liras plus någon nöjesdubbel kanske. Det är nog något åt samma håll för moderatorerna och många av användarna också, så närmaste veckorna är det nog dålig tajming och tid att lansera något.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-19, 20:13   #6
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Vore intressant att se resultaten av en ”Poll” angående intresset för en sådan tävling.

Jag skulle uppskatta en liknande tävling och själv bidra med tips i tävlingen iaf.

Gissningsvis skulle många uppskatta att följa de som leder tävlingen och uppvisar fina resultat.

Jag har ju själv anordnat likande tävlingar 3 V75 lördagar 2019.

De tävlingarna uppskattades men jag skötte allt manuellt och det var en hel del jobb med att hålla alla resultat korrekta och uppdaterade.

En tävling i större format måste vara automatiserad på något sätt.

Senast redigerad av Basse den 2021-07-19 klockan 20:15.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-20, 00:39   #7
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Vore intressant att se resultaten av en ”Poll” angående intresset för en sådan tävling.

Jag skulle uppskatta en liknande tävling och själv bidra med tips i tävlingen iaf.

Gissningsvis skulle många uppskatta att följa de som leder tävlingen och uppvisar fina resultat.

Jag har ju själv anordnat likande tävlingar 3 V75 lördagar 2019.

De tävlingarna uppskattades men jag skötte allt manuellt och det var en hel del jobb med att hålla alla resultat korrekta och uppdaterade.

En tävling i större format måste vara automatiserad på något sätt.

Som jag skrev ovan så skall de medverkande själv lägga allt i egna spreadsheets, som sedan det lagas en "officiell" liga/lista/tabell på, som alla kan följa - alltså minimalt med jobb behövs från moderatorernas eller någon annans sida.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td