Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-07-25, 16:44   #76
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Så skönt att Örjan vann. De försökte inte ens få honom i gråt för det visste att det inte skulle gå
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 16:49   #77
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fenway Visa inlägg
Det förväntade värdet på Tilda Express är kanske snarare att ingen ensam vinnare har sju rätt...

(Samma gäller väl nummer 4, 6 och 7...)
Det teoretiska värdet på Tilda Express var ca 24 miljoner sen kan man aldrig veta om det blir jackpot eller inte. Att det sedan bara fanns 8 miljoner i 7-rättspotten då kan man tycka att det borde varit en jackpothäst, men icke i detta fall.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 17:14   #78
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
3 rätt
Ja. Du har rätt som vanligt
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 17:47   #79
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det teoretiska värdet på Tilda Express var ca 24 miljoner sen kan man aldrig veta om det blir jackpot eller inte. Att det sedan bara fanns 8 miljoner i 7-rättspotten då kan man tycka att det borde varit en jackpothäst, men icke i detta fall.
Här har vi inte exakt samma åsikt.

Det teoretiska värdet kan enligt mig aldrig överstiga allarättspotten.

Jag föredrar att räkna på förväntat antal vinnare istället för förväntad utdelning.
Då ser man att det förväntade antalet rader med Tilda var ca 0,33 st. Något som jag skulle tolka som förmodligen 0-1 vinnare viktat mot JP.

Vad utdelningen förmodligen skulle ha blivit om potten hade varit tillräckligt stor är ett viktigt mått det med. Det visar på rader som man helst inte ska spela eftersom det odds man får från potten förmodligen inte räcker till alls.

Men i en diskussion om vad utdelningen ungefär troligen kommer att landa på skulle jag aldrig få för mig att prognostisera en högre utdelning än hela allarättspotten.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 19:11   #80
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Här har vi inte exakt samma åsikt.

Det teoretiska värdet kan enligt mig aldrig överstiga allarättspotten.

Jag föredrar att räkna på förväntat antal vinnare istället för förväntad utdelning.
Då ser man att det förväntade antalet rader med Tilda var ca 0,33 st. Något som jag skulle tolka som förmodligen 0-1 vinnare viktat mot JP.

Vad utdelningen förmodligen skulle ha blivit om potten hade varit tillräckligt stor är ett viktigt mått det med. Det visar på rader som man helst inte ska spela eftersom det odds man får från potten förmodligen inte räcker till alls.

Men i en diskussion om vad utdelningen ungefär troligen kommer att landa på skulle jag aldrig få för mig att prognostisera en högre utdelning än hela allarättspotten.
Det teoretiska värdet är även ett mått på hur svår raden är. Och den svårigheten har inget att göra med hur mycket pengar det ligger i potten.

Jag håller med om att  i en diskussion om vad utdelningen ungefär landar vore det ganska dumt att prognostisera en högre utdelning än hela allarättspotten.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 20:44   #81
 
Reg.datum: nov 2019
Inlägg: 2
Sharp$: 232
Standard

Värdet i sig är ett dåligt mått på svårigheten eftersom det inte säger något om antalet rader i sig. Skillnaden mellan en lördags- och söndags-75:a är väl inte sällan 3-4 gånger i omsättnming. Antalet förväntande rader med sju rätt är ett något bättre mått, iallafall när det gäller utdelningen och eventuell jackpott, men säger inte heller det så mycket om svårigheten.

En annan sak man kan påpeka är att den här beräkningen bygger på att loppen spelats oberoende av varandra, vilket såklart inte är fallet. Det i särklass vanligaste är att spela med några spikar och i bästa fall måla på i några lopp. Idag vann ingen av streckfavoriterna i de sex första loppen, vilket gör sjuan med Tilda Express ännu osannolikare.

Eventuellt är det också vad utdelningen på Honey Meras antyder med 48 rader kvar på sex rätt och fler än hälften träffar.

(GGS, det här var ingen kritik mot dig. Jag gillar att du postar det där...)
Fenway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 20:57   #82
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Tömde kontot.

V5
Inlämnat: 2021-07-25, 15:37
Axevalla
Söndag 2021-07-25
Start: 15:45
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 11 (10, 9)
2: 3, 4, 6 (8, 5)
3: 2 Frodo S. (3, 6)
4: 2 Bon Bini (3, 11)
5: 2 Hall of Am (11, 9)

4x3x1x1x1 = 12 rader.
12 x 1 x 1,00 kr = 12,00 kr.
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: CQR WTN JMW
Synd på så fin rad och ranking!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 21:55   #83
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Synd på så fin rad och ranking!
Synd ??? Det ska till något enastående bättre än Ina Scott och vinna från främre träffen på Axevalla i Stochampionatet. Men visst tyck du att det var synd att 2:an tröttna
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-25, 23:59   #84
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Synd ??? Det ska till något enastående bättre än Ina Scott och vinna från främre träffen på Axevalla i Stochampionatet. Men visst tyck du att det var synd att 2:an tröttna
Haha du måste vara dummare än rälsen som ligger kvar när tåget har åkt förbi
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25), DIF (+10), asgaya3141 (+10)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 13:42   #85
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Haha du måste vara dummare än rälsen som ligger kvar när tåget har åkt förbi
Nej talade sanning nåt som inte tycks om här på sharps
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 15:21   #86
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Nej talade sanning nåt som inte tycks om här på sharps
Det är för väl att lögnen finns - tänk om allt man hörde och läste var sant !
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 15:23   #87
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Det är för väl att lögnen finns - tänk om allt man hörde och läste var sant !
Haha ja
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 18:52   #88
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fenway Visa inlägg
Värdet i sig är ett dåligt mått på svårigheten eftersom det inte säger något om antalet rader i sig. Skillnaden mellan en lördags- och söndags-75:a är väl inte sällan 3-4 gånger i omsättnming. Antalet förväntande rader med sju rätt är ett något bättre mått, iallafall när det gäller utdelningen och eventuell jackpott, men säger inte heller det så mycket om svårigheten.

En annan sak man kan påpeka är att den här beräkningen bygger på att loppen spelats oberoende av varandra, vilket såklart inte är fallet. Det i särklass vanligaste är att spela med några spikar och i bästa fall måla på i några lopp. Idag vann ingen av streckfavoriterna i de sex första loppen, vilket gör sjuan med Tilda Express ännu osannolikare.

Eventuellt är det också vad utdelningen på Honey Meras antyder med 48 rader kvar på sex rätt och fler än hälften träffar.

(GGS, det här var ingen kritik mot dig. Jag gillar att du postar det där...)
Absolut. Min poäng var att svårighetsgraden är väldigt mycket mindre intressant än förväntad utdelning ( eller hellre förväntat antal vinnande rader med decimaler som indikerar JP-chans/risk ) när man publicerar något lagom inför V75-7.

Alla får publicera vilka listor de vill såklart. Men svårighetsgraden räknat på en oändlig omsättning kan jag inte tänka mig att särskilt många bryr sig om just i det läget.

I en efterhandsanalys där man försöker lära sig att inte ta med alltför extrema overkillrader för vilka man inte får rätt odds från potten på.....passar det jättebra.

I stora drag stämmer dessa beräkningar skrämmande bra. Så antagandet för beräkningen är fullt acceptabelt även om det inte är perfekt. När större avvikelser förekommer är det nästan alltid pga flervarvat andelsspel eller att flera av speltjänsternas superdrag vinner.

Angående antal vinnande rader med 7 rätt på Honey Mearas så fanns det hade de 48,48 kvarvarande systemen sammanlagt 83,68 rader kvar. Lite under 2 streck per system i snitt. Det absolut vanligaste lär ha varit singelstreck på #11. 35,21% av de kvarvarande strecken satt på henne. Att jämföras med 28,85% av samtliga inlämnade rader. Att det var så mycket högre på kvarvarande än totalt antal streck är absolut inte vanligt på favoriten i sista. Inte ens de ggr när det varit favoritfritt i de första sex avdelningarna brukar det skilja så här mycket. Att ett andelsspelargäng tog hem knappa 3M ( på fem olika andelar ) förklarar det mesta av överspelet den här gången.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-07-26 klockan 19:03.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 19:31   #89
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det det kokar ner till är att småspelarna får allt svårare att vinna några penningar över huvud taget. Detta då man "tvingas" spika allt mindre sannolika vinnare och de vinner ju mer sällan, det säger sig självt. Spelar man spikar på "kommunalare" och de vinner så är alla "varvade" system kvar och du är lika körd då. Garderar du "kommunalarna" och favoriten vinner så är man i princip körd då också då du har för få kusar med i de andra avdelningarna för att kunna få några större summor.

Summa summarum så är småspelarna körda, hur man än spelar! Om man inte spikar en 1% och denne råkar vinna - tyvärr är det fortfarande 6 avdelningar kvar. Småspelarna får det allt svårare att göra sig hörda och vinna några stora pengar! Enkel matematik!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 19:43   #90
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det det kokar ner till är att småspelarna får allt svårare att vinna några penningar över huvud taget. Detta då man "tvingas" spika allt mindre sannolika vinnare och de vinner ju mer sällan, det säger sig självt. Spelar man spikar på "kommunalare" och de vinner så är alla "varvade" system kvar och du är lika körd då. Garderar du "kommunalarna" och favoriten vinner så är man i princip körd då också då du har för få kusar med i de andra avdelningarna för att kunna få några större summor.

Summa summarum så är småspelarna körda, hur man än spelar! Om man inte spikar en 1% och denne råkar vinna - tyvärr är det fortfarande 6 avdelningar kvar. Småspelarna får det allt svårare att göra sig hörda och vinna några stora pengar! Enkel matematik!
Håller med 100% det är som taget ur en bok och ett långt stycke. Mycket bra skrivet.
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td