Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-10, 20:10   #1
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Jokersystemet tips/fallgropar?


Först kort introduktion av mej själv först (ny på forumet)

Jag hängde mycket på Travcafe.pp när det fanns (med samma alias), men sen blev jag pappa och tappade bort travet helt. Före barnen åkte jag runt i landet på stortävlingar och har varit på Prix d'Amerique tre ggr. Men sedan runt 15 år har jag inte ens sett på Elitloppet på TV. Nu är barnen närmast självgående och jag började bli intresserad igen. Men nu är det uppenbarligen andra namn än Lähdekorpi och Svanstedt att hålla koll på

Iaf, förr körde jag en hel del reducerade system först via papper och sen Copema (om någon minns det stenåldersprogrammet). Det var inga fancy-reduceringar utan mest ABC-hästar.

En typisk V75 krävde två spikar och två A-hästar, vilket innebar att man behövde ha fyra rätt på enkelraden för att få sju rätt. Och det är ju närmast en omöjlighet om man vill ha chans på miljonerna.

Nu har jag köpt prenumeration på Jokersystemet och har väl gjort några av de vanligaste nybörjarmisstagen redan. Utdelningsreducering låter ju bra på pappret, men har redan åkt dit ett par ggr genom att sitta med en 2% spik i sista loppet (och även om sjuan bara ger några tusenlappar är det ju bra spelpengar trots allt). Så utdelningsreducering känns något farligt.

Nu har Jokersystemet infört något som heter garantireducering som känns farligt lockande. Man kan ha en enorm ram och ganska modesta villkor (typ en spik, en A-häst och max en häst under 5% streck). Men å andra sidan har man bara runt 15% chans till sju rätt om villkoren sitter. Men det känns ändå som ett lockande alternativ.

Tacksam för era tips och insikter om jokerreducering!
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 21:16   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Kika även på andra reduceringsprogram.

Jokersystemet är dyrast och har egentligen inga unika funktioner förutom att loppkommentarerna syns direkt där man sitter och reducerar.

För nybörjare finns t o m två olika fullgoda gratisalternativ.

1) Genom www.atg.se
2) www.speltjanst.se

Det första och vanligaste reduceringsmisstaget för en nybörjare är att automatiskt välja det dyra Jokersystemet och tro att det handlar om Joker-reducering. Man reducerar. Och Jokersystemet är bara ett i mängden av tillgängliga verktyg för detta.

När det gäller utdelningsreducering så är det viktigt att tänka sig för. Om man tycker att några tusenlappar är bra pengar det med så är det inte så fiffigt att reducera bort såna rader. Det ligger helt enkelt i sakens natur att man ger upp en del utfall med låg utdelning. Man ska även tänka på att det absolut inte är någon exakt vetenskap. Felmarginaler i beräkningarna på upp till 20% är inte omöjliga.

Särskilt Jokersystemet och utdelningsvillkor är en extremt dålig kombination i en Jackpott-omgång. För närvarande är det bara www.baratrav.se som ger möjlighet att hantera utdelningsvillkor hyggligt korrekt när det är Jackpott.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 21:30   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Joker har så mycket konstiga överflödiga funktioner.
Kuskar nummer etc etc
Risken är att man betalar för massa tveksamma streck och / eller gör någon tveksam reducering.

Jag gillar ett väl genomtänkt poängsystem.
Allt handlar ju om värde i slutändan och att man inte missar på sina egna drag...

Om dragen sitter vill man kanske inte missa på den där dåliga favoriten. Tycker poängsystem löser det på ett bra sätt bara man noggrant tänker igenom poängsättningen.

En del reducerar på något slags statistiskt tänk och Joker har väl stöd för sånt trams oxå(om jag inte förstått fel), det ser jag som helt värdelöst på en enskild omgång, so what om två 12or vinner samma omgång bara man isåfall hade dem tidigt i beräkningen. Är väl även troligt att banan missgynnade spetshästarna den gången och att det tvärtom var ovanligt stor chans till dubbelslag.

Jag gillar utdelningskrav men det brukar lösa sig ändå när man rankar upp sina drag...

ATGs reduceringsverktyg har förbättrats sedan lanseringen och innehåller allt jag behöver, jag har ändå ett eget onlinesystem men finner ATGs praktiskt.
Bristen just nu är att det är lite konstigt att dela en PDF fast jag kanske missat något där?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-10 klockan 21:39.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 22:24   #4
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Tack för era svar!

Redan på Copematiden fanns det massor med "exotiska" reduceringsvarianter, nog samma eller fler som Jokersystemet kan erbjuda faktiskt. Har sett att ATG har det klassiska ABCD inbyggt och kanske det är det bästa trots allt, eftersom det ger mer kraft åt de egna idéerna än att ha mycket slumpvis reducering.

I slutändan gäller det att kunna ta betalt på att man vet/känner bättre för omgången än kollektivet. För en mer generell approach att spela bara på statistik lönar sej väl knappast? Typ att spela på att det skall vinna 2 streckfavoriter, 2-3 st 2-4 rankade och resten skrällar (utan att göra någon som helst egen värdering). Det går ju iofs väldigt mycket fortare att ta fram ett system då än att kolla gamla lopp till sena natten..
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-11, 17:15   #5
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

Copema (om någon minns det stenåldersprogrammet).

Kör copema mest varje dag. Mycke bra ( kurt är alltid på alerten och svarar på dumma frågor). Obs det är lätt att reducera bort sig. Man lär sig med tiden.
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-11, 17:51   #6
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hansin Visa inlägg
Copema (om någon minns det stenåldersprogrammet).

Kör copema mest varje dag. Mycke bra ( kurt är alltid på alerten och svarar på dumma frågor). Obs det är lätt att reducera bort sig. Man lär sig med tiden.
Jaha! Jag trodde inte att det fanns längre!

På den tiden jag använde det fyllde det i bongarna genom att "klicka" i bongarna, men det är säkert uppdaterat sen dess
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-11, 17:53   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Tack för era svar!

Redan på Copematiden fanns det massor med "exotiska" reduceringsvarianter, nog samma eller fler som Jokersystemet kan erbjuda faktiskt. Har sett att ATG har det klassiska ABCD inbyggt och kanske det är det bästa trots allt, eftersom det ger mer kraft åt de egna idéerna än att ha mycket slumpvis reducering.

I slutändan gäller det att kunna ta betalt på att man vet/känner bättre för omgången än kollektivet. För en mer generell approach att spela bara på statistik lönar sej väl knappast? Typ att spela på att det skall vinna 2 streckfavoriter, 2-3 st 2-4 rankade och resten skrällar (utan att göra någon som helst egen värdering). Det går ju iofs väldigt mycket fortare att ta fram ett system då än att kolla gamla lopp till sena natten..
ATG har även poängsystem, alternativa villkor (eller), och utgångar . Dessa finns under flikar.
Jag finner inget behov av ytterligare program.

Jag har ett eget system som har en annan approach i grunden med block och alternativa villkor ovanpå, men sedan ATG öppnade sitt reducerade är jag för lat för att använda ens mitt egentillverkade

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-11 klockan 17:57.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-11, 17:58   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2389
Standard

Körde också Copema på stenåldern, vet inte hur det ser ut nu, men fan vilken tid det tog att lämna in. När jag reducerar kör jag bara HPT. Klart överskådligt, sen kan man ju reducera till helvetet om man vill, men enklaste ABC funktionen duger gott till mej iallafall.
Inte så dyrt heller, Bara ett tips, är ingen expert, men man får tillbaka pengarna ganska fort iallafall.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-11, 18:55   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pojmonen Visa inlägg
Körde också Copema på stenåldern, vet inte hur det ser ut nu, men fan vilken tid det tog att lämna in. När jag reducerar kör jag bara HPT. Klart överskådligt, sen kan man ju reducera till helvetet om man vill, men enklaste ABC funktionen duger gott till mej iallafall.
Inte så dyrt heller, Bara ett tips, är ingen expert, men man får tillbaka pengarna ganska fort iallafall.
Copema har filinlämning nu, på samma sätt som övriga program. Många år sen jag använde nu, men tyckte om det då. Även om det tog tid att lämna in på den tiden var det ändå ett stort lyft när deras ”klickfunktion” kom.

Kör HPT sen flera år. När man väl kommit in i det, är det mycket användbart och prisvärt.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td