Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-12-14, 22:35   #1

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

V75 Romme

Den första impulsen är väl att Chapuy måste ha en väldigt bra chans att leda från start till mål i sista. Såg ut att vara i bra form i senaste starten från bakspår och nu är det helt idealiska förutsättningar.

Sen är det väl lite sorgligt att de kör ut Milligan's School igen. Det är ju uppenbart något fel på hästen :( Låt den vila och komma igen hade jag tyckt, men höet skall ju betalas.

Tangen Haap blir iofs tränarstyrd, men visst brukar den stå fler tillägg mot samma hästar i vanliga fall?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-15, 10:46   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4121

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om nån, liksom jag, gillar att ha V75-dagarna uppsatta på väggen
så hittar man schemat för 2022 här:

https://www.travsport.se/siteassets/...211021.pdf?386

Tack för att Romme-snacket är igång, Galten. Har inte hunnit börja kolla så mycket men
i kallblodsloppet ser jag en vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk och bra spår. 4 Järvinn S.K. är därmed klar på min lapp. Det blir nog fler där under veckan.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 00:09   #3

Standard

Tack för kallblodet, har ju slagit Bellfaks klart från samma proposition!
Gammal 2021-12-16, 02:28   #4
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Är det sista ”riktiga” V75:an före jul?

Först när jag tittade på startlistan så såg det busenkelt ut. Eller, ja, när vi hittar toppkuskar som Örjan Kihlström och Ulf Ohlsson med bra förutsättningar i ett par lopp och relativt skiktat i princip alla lopp så skulle det vara förvånande om det blir någon topputdelning.

Bra betalt kan det dock bli, absolut.

V75:1
Kan man hoppas på att spelarkollektivet spelar ner 6 Don't Be Weak igen? Vad stod han i senaste starten när bilen släppte fältet? 4 ggr?

V75:2
6 Tekno Jerven lär väl bli klar favorit till slut. Kan man hoppas på minst två galopper under loppet? 11 Tangen Haap står väldigt billigt inne och borde bli svår att stå emot till slut. Är dock bäst över 1640a nuförtiden?

V75:3
9 Underbarosåfin är första hästen men inte första ekipaget. I alla fall inte att döma av onsdagens styrningar för aktuell kusk. Är det nån som begriper varför han överhuvdtaget kör travlopp?

Haugstad är favorit. Bra!

V75:4
2 Izola Silvåkra har imponerat så smått. Men även här föreligger stor risk för invändig idiotstyrning.

V75:5
Tja, vem i det här sopgänget ska slå 4 MDR?

V75:6
Om man kunde vara säker på att LGS fick iväg 6 Powerbank från start så kan det vara ett bra spikförslag. Men här kör väl Örjan i åttor kring lalle och de andra lallarna med 2 Digital Lucky.

V75:7
Låser på 2 Chapuy och 5 Eddy West?

Körde utgång på tre Stefan Persson i lördags. Tyvärr satte han bara dit Sweetman. Det vettefan hur det kom sig att så många hästar tokunderpresterade, att Berghs skulle göra det hade man nästan på känn, när han fortsatte tjatet om brodd, han vallade väl bort sig fullständigt på Solvalla ifjol också, med liknande förutsättningar - men alla andra! Nina Ginto, exempelvis, gick inte att känna igen.

Dessutom kördes det otroligt märkligt. Untersteiner, som vunnit med allt på slutet och där hans märr i gulddivisionen gjort processen kort med Gareth Boko - han släpper frivilligt spets med henne trots att han vet att favoriten kommer att komma varvet kvar. Helt rätt åt honom att han blev dragen bakåt när Gareth som väntat kastade in handduken på sista långsidan.

Provar nog med Persson igen i nåt lopp och hoppas att inte hälften av de startande springer omkring med fel pjucks, som i lördags. Men det rimligaste borde väl att gå på Erik Adielsson som verkar vara tokhet för stunden. Och Troels Andersens raka motsats - Magic A Djuse.

Btw: Sweetman måste ha gjort en jävulsk insats, han var väl ensam om att vinna från spets och slut?

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-16 klockan 02:48.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 12:58   #5

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Annandagen är väl finaler och att betrakta som en ordinarie omgång i år?

Umåker på Juldagen startar 14:45 och är uppenbarligen inte ordinarie. ( Edit: Det var lopp 1 som startar 14.45. Så det är vanlig lördagstid såklart. )

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-16 klockan 18:24.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 15:46   #6

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Annandagen är väl finaler och att betrakta som en ordinarie omgång i år?

Umåker på Juldagen startar 14:45 och är uppenbarligen inte ordinarie.
Umåkers V75 innehåller de vanliga divisionsloppen, är försök 1 i meeting 1. Så vill påstå att det är en ordinarie omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 18:24   #7

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Umåkers V75 innehåller de vanliga divisionsloppen, är försök 1 i meeting 1. Så vill påstå att det är en ordinarie omgång.
Vi får se om det lyfter till ordinarie omsättning. Vi har inte haft Juldagen på en lördag sedan 2010 faktiskt. Så är lite lurigt att förutse hur spelarna reagerar.

Starttiden är såklart den vanliga. Jag missade att det var 14.45 för lopp 1. Inte V75-1.
Gammal 2021-12-16, 18:54   #8

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vi får se om det lyfter till ordinarie omsättning. Vi har inte haft Juldagen på en lördag sedan 2010 faktiskt. Så är lite lurigt att förutse hur spelarna reagerar.

Starttiden är såklart den vanliga. Jag missade att det var 14.45 för lopp 1. Inte V75-1.
Ja, omsättningen är en annan pilsner. Annandagens omgång med finaler är etablerad sedan många år. Sen Winter Burst-avslutet på nyårsafton. Många spelare fokuserar väl på de dagarna.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 20:54   #9

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4121

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sena tidiga tankar till Romme

Avd 1:
Tack vare att Örjan hoppar upp bakom
7 G.K. JUSTUS var min första tanke att spika. Men jag vågar nog inte spela utan 3 FOUR GUYS DREAM. Ska jag ändå ha två tar jag hellre en tredje. Ulf Ohlsson och 12 ARCH LANE ser man ut att få till en mysig procent. Ett s k 3-hästars lås!

Avd 2:
Norgetävlande kallblod som kommer till Sverige och får svensk toppkusk.
4 JÄRVINN S.K. uppfyller väl de krite-
rierna. Har segrat mot Bellfaks på Rättvik tidigare i år, blev jag uppmärksammad på av Galten.

Min första chansspik. En 1%-are!!! Hoppas inte Jens sabbar procenten för mycket.

Avd 3:
Klass II klarar jag mig ur genom en andra chansspik; 5 L.L.LABERO kommer med två raka och får utöva trolleritricket i detta, annars streckkrävande lopp. 11% är helt okej för en tänkbar spik.

Avd 4:
15 UNIQUE JUNI är förstahäst. Många här...

Avd 5:
Här blir det tvärtemotspel. 1 MR GOLDEN QUICK är en följehäst. Nu med Kontio.
2 ON TRACK PIRATEN är oxå en följehäst. Spurtade bra till tredjeplatsen senast. Sen fick jag en nervkittling när jag såg att 5 QUEER FISH skulle få femtespår. Den är alltid med där framme och är bra
på lång distans.

Avd 6:
Alltid ettan i volt, så 1 DEVS DEFINITIF åker med i bara farten. Sen tycker jag kuskbytet från Jonas Gylling till Örjan Kihlström är småintressant. Så det blir ett lås med 2 DIGITAL LUCKY.

Avd 7:
I sista räser-loppet blir det oxå ett lås.
2 CHAPUY, snabbstartare äntligen från framspår och 5 EDDY WEST, kort auto spår 5, borde räcka långt.

Nu tar jag semester från travet fram till Nyårsafton.
God Jul och Gott Nytt År alla trevliga Sharps-människor.
Ta det försiktigt där ute och var snälla mot varandra.
Embrace the moment!

Senast redigerad av bosseguldheden den 2021-12-16 klockan 23:03. Anledning: stavfel
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 21:18   #10

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ja, omsättningen är en annan pilsner. Annandagens omgång med finaler är etablerad sedan många år. Sen Winter Burst-avslutet på nyårsafton. Många spelare fokuserar väl på de dagarna.
Håller med. Annandags travet är ju en klassiker och dessutom finaler.
Nyårsafton är väl oxå en höjdare med härliga Axevalla som värd.
Men det vimlar ju av lågklassiga omgångar i mellan dagarna.
Jag lägger nog krutet på Halmstad Dan före Dan, Solvalla finaler och Axevalla avslutningen på travåret 2021.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-17, 01:38   #11

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

Enkelraden..
3 Four Guys Dream vinner plättlätt från start till mål! 42%?
9 Bellfaks äter upp galopp Jerven och står emot blysko Haap! 19%?
11 Banana Joe profiterar på gaslarmet och spurtar förbi samtliga! 1%?
3 Kabor Boko håller nätt och jämnt undan från ledningen! 18%?
4 Milliondollarrhyme möter ju nada zip och formlösa löss! 57%?
2 Digital Lucky. Gylling snackar upp sig till favorit?! 26%?
4 Dats So Cool låter 52an Sjöblom leka rommen av sig första 1630m! 12%?

Behöver man bara två spikar så klarar man sig gott på Fyra pojkdrömmar och Digital lycka!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-17, 09:37   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Sena tidiga tankar till Romme

Avd 1:
Tack vare att Örjan hoppar upp bakom
7 G.K. JUSTUS var min första tanke att spika. Men jag vågar nog inte spela utan 3 FOUR GUYS DREAM. Ska jag ändå ha två tar jag hellre en tredje. Ulf Ohlsson och 12 ARCH LANE ser man ut att få till en mysig procent. Ett s k 3-hästars lås!

Avd 2:
Norgetävlande kallblod som kommer till Sverige och får svensk toppkusk.
4 JÄRVINN S.K. uppfyller väl de krite-
rierna. Har segrat mot Bellfaks på Rättvik tidigare i år, blev jag uppmärksammad på av Galten.

Min första chansspik. En 1%-are!!! Hoppas inte Jens sabbar procenten för mycket.
[/B]
Det som också är intressant är att Järvinn S.K. stod i betydligt lägre odds än Bellfaks i det loppet. Plus att Örjan körde den gången också.

https://www.atg.se/spel/2021-08-07/v...lopp9/resultat
Gammal 2021-12-17, 10:24   #13
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Det som också är intressant är att Järvinn S.K. stod i betydligt lägre odds än Bellfaks i det loppet. Plus att Örjan körde den gången också.

https://www.atg.se/spel/2021-08-07/v...lopp9/resultat
En jäkla skillnad mellan 1640 - som det var då - och 2140 - som det är på lördag. Och det är nog inte Bellfaks som är värst emot den här gången.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-17, 10:53   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
En jäkla skillnad mellan 1640 - som det var då - och 2140 - som det är på lördag. Och det är nog inte Bellfaks som är värst emot den här gången.
Självfallet är det outsider i loppet, men värd mer än 1% streck! Det finns lite skrällpotential i loppet. Både Bellfaks och Tekno Järven är rätt galopplystna och Tangen Haap har tvekat sista 50 metrarna några ggr. Jag tar nog med ett gäng hästar på min bong här
Gammal 2021-12-17, 11:02   #15

Standard

I Guld är frågan vilket loppscenario som kan väntas? Ett troligt scenario är väl att MDR körs till spets och sen släpper till en forcerande Milligan's School? Eller väljer de att köra i spets med MDR över 2640 meter?

Jag tror vinstchansen är större om de släpper och får luckan i sista sväng. Om nu luckan kommer dvs.
Svara

td