Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-02-09, 06:11   #1
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

V75 Åby 2022-02-12


Kul omgång. Lite skiktat i flera lopp men på förhand ett par en-procentare som absolut kan "ställa till det".

Att notera: Björn Goop är tillbaka. Nimczyk vinner med "allt". Rejäla kuskförstärkningar på flera hästar.

Här kommer Stänkarns´ tidiga genomgång.

V75:1 - 2140 meter med 15 märrar utspridda över 3 volter
Vinnaren finns väl på start eller från mellanvolten?

Joakim Lövgren ger uttryck för att favoriten 6 Use Face bara vinner det här, för att hon är så mycket hårdare än alla andra. Hans egen 7 Jeans'n Passion ser ut att bli relativt mycket streckad, jag trodde att det här var en utpräglad spethäst, men tre starter i ny regi verkar ha gjort gott för hennes utveckling.

Svårt att få något riktigt grepp om hur loppet kommer att bli kört. Någon på start tar väl ledningen initialt. Sedan kommer någon av springspårshästarna på tillägg. Och eftersom det är Åby så släpps det väl? Och beroende på hur snabbt favoriten har öppnat så kanske det släpps igen?

Jerry Riordans nyförvärv 13 Jolene B.R. blir också intressant. Ta en titt i arkivet när hon vinner ”hoppe-kriteriet” 2020 så förstår ni vad jag menar. Om de nu har slangat henne på rätt sätt kommer hon att gå riktigt fort sista 700, Magnus Djuse borgar för bästa möjliga löpning.

Den tidiga bedövaren är 5 North Dakota som jag trodde mycket på i hennes förra V75-start. Men då hamnade hon helt punchigt på det. Varvar bra med dåliga prestationer och var helt kass i förra starten. Men spurtar bra när hon får rätt resa. Och vann väl motsvarande lopp i fjol. Kan man verkligen få 9 ggr pengarna på plats?


V75:2 - 3140 meter utan några utpräglade stayers
9 Made of stars kanske är mest gynnad? Ska enligt Westholm vara relativ startsnabb. Det enda abret är väl kuskförsämringen.....

Även här är det svårt att få grepp på hur loppet kommer att köras, men idag torsdag tror jag på att den från startvolten som sitter i spets initialt kommer att vara väldigt beredvillig att släppa spets till första bästa tilläggshäst. Och om man har räknat ut vem som kommer först, då vet man också vem som kommer att sitta i rygg på favoriten, när den väl kommer fram och övertar. Min killgissning är att 10 Beckham kommer iväg bäst från tilläggsvolten och det är väl en häst som i tidigare V75 start har visat att han gillar att speeda invändigt på Åbys snikspår. Enligt någon av de större Tips experterna så uppvisar han ingen startsnabbhet och "riskerar vingelläge". Ta en titt i lopparkivet säger jag. 18% och 6 ggr?

V75:3 - 2140 meter över 2 volter
Untersteiner lät väldigt positiv kring favoriten 10 Ture L.A. Men jag har inte köpt honom fullt ut, än. Rejält uppskruten i varenda start, men har inte motsvarat förväntningarna än, väl? Och här lär han inte blir framvinkad och få överta spets utan strid. För här vill man väl tävla? Mika Forss siktar väl på att köra i spets med 6 Donna. Dahlén-träning som vunnit 4 av 6.

4 Fönix Vang vann gick fram och vann på ett bra sätt senaste starten. Gillar 12 Digital Indy men det är väl lite för kort distans för honom med det här utgångsläget?

På väg upp i strecklistan är 13 Ready Trophy, baserat på antagandet att Klantio ska få iväg honom som ett spjut från start. Är det så helt givet?

V75:4 - 2140 meter med 15 märrar på två volter
Vinnaren finns väl på startvolten? Trodde att 2 Sanibel skulle bli omgångens kommunare.

Lönborgs 15 Haha Ha känns mest spännande på förhand. Ska ha kommit in som en julgris i Lönborgs träning för ett år sedan men i betydligt bättre tvälingsmässigt skick idag. Erik Adielsson laddar på från start och kanske kan komma ner i tredje ut. Hon har möjligtvis lite fel lutning på resultatraden men totalt 8 vinster på drygt 50 starter är ok och med danska prispengar står hon förmodligen billigt inne. Den som vill se hela resultatraden. Får vi 4 ggr på plats?

V75:5 - 2640 meter auto
6 Hankypanky Redbank är den tidiga lampan. Spets och slut? Eller kan man hoppas att Dahlén har "ställt i ordning"?

Jag tycker spontant att uppgiften ser tuff ut, för favoriten. Enbart 5 lopp innanför västen, förlorade ett P22-lopp för tre starter sedan (mot 8 Cigars Eagle Owl, 1% i avdelning 4) och kommer inte att få ligga i fred här. Har han verkligen tiderna i kroppen? 15,7 senast, är alltså hans rekord. Vad måste han prestera här, en 14-tid på en distans som är 500 meter längre? Tveksamt, om ni frågar mig.

Observera att Magnus A Djuse inte får med sig några poäng från det här loppet till årets V75-champion.

Bästa hästen är väl ändå 7 My story is true? Man kanske kan tycka att han floppade senast han var ute på V75, dan före julafton, förlorade bland annat mot 1 Allison Face (stod i över 30ggr pengarna) och Mafioso Lynx (som vann), som nerspelad till drygt 3 ggr pengarna. Från 11 spår. Över 2640 meter. Men i övrigt så har han varit riktigt rejäl, både stark (har gjort flera starka insatser och även vunnit från dödens) och visat sig spurtstark (vann från 12:e spår via en rejäl avslutning i slutet på augusti).

I önskescenariot kommer William Ekberg att köra fram till dödens, 1200 kvar, när de andra lekt rommen av sig. Full press på favoriten som skrynklar ihop sig i tid. Inte säkert att My Story is a true vinner men en hygglig platskandidat är det väl?

11%, 5-6ggr pengarna som vinnare och 2-3 ggr på plats…

Den stora risken är att någon av de bättre hästarna bhjuds den perfekta resan, farligast blir 10 Letthecowboysride (9%), kanske också ytterligare någon annan på den övre delen av strecklistan.

Jag utgår från att det är större chans att favoriten torskar än att den vinner och då är 90% rens i kuponghögen helt ok.

V75:6 - 2140 meter auto, spårtrappa
Ser ut som att 7 Behind Bar ska ha en bra chans. Men blir väl omgångens mest streckade till slut.

Frågan är vem som hittar till spets och får rygg ledaren. En häst som jag gillar (startsnabb och konkurrensen från start är inte så mördande) är den som tog emot Strong Heartbeat i förra starten. Stod i och för sig 20 meter före men det gick fort genom sista sväng. Skoglund mycket tveksam i "Lördag hela veckan" - men när satte han 7 rätt senast? Liftar med i rygg här och ger över 3 ggr på plats?

V75:7 - 2140 meter volt med en handfull guldhästar på tillägg
1 Strong Heartbeat? Tveksam favorit hos mig.

Skickar inte Erik Adielsson 7 Ara till spets här? Jag kommer ihåg första starten som Ara gjorde på V75, från liknande läge, för ganska precis ett år sedan, med sjätte spår i volten och där Jörgen W och Erik A bara bombade till spets. Den stora skillnaden nu är att han kommer att få chansen till slut.

Den raka tvillingen gav då 20 gånger pengarna.

Frågan är om Adielsson kommer att köra i spets, eller släppa till första bästa konkurrent som kommer fram och vill överta. Och vem det är? Favoriten? Robert Bergh? Björn? Tvillingen 1-7 ger iaf 10ggr.

Tipsexperterna har lite olika uppfattning om 3 Free Bird. Är den fågel eller fisk? Fågel om du frågar mig. Kanske inte städar av alla men Nimczyk har stallet i form och Adrian är ingen fegis i sulkyn, kommer chansen så tar han den. 6%!

För den som tror sig veta vem som står sig bäst bland kuskeliten, bra odds tidigare i veckan, sämre nu.

https://www.atg.se/sport#event/1018426037

__

Blir naturligtvis svårt att få in ytterligare en 150-oddsartrippel två veckor på raken men jag kommer att göra ett försök.

Ser ut så här, just nu:

V75:2 - velar mellan 4 Unacerveza Broline (plats) och 10 Beckham (vinnare)
V75:3 - 6 Donna ser ut att kunna ge 2,50 på plats, och det lär hon väl kunna, från spets?
V75:5 - velar mellan 7 My story och 10 Letthecowboysride
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-12 klockan 15:07.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-10, 13:57   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Nu blir det ännu enklare för Ture L.A. då Lampard är struken. Goop har strukit två hästar inom V75. Man får nog se upp ifall han har skit i stallet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-10, 14:09   #3
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4698
Standard

5 st 15 hästars lopp....Hmmmmm blir inte enkelt det här
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 11:30   #4
 
Reg.datum: jan 2022
Inlägg: 79
Sharp$: 287
Standard

Riktigt klurig omgång... Svårt att hitta bra spikar, så tror jag ska försöka ge mig på att hitta "chansspikar" till bra spelvärde. Det finns minst sagt en hel del av den varan.

Avd 1: 10 Super Sarah
Avd 2: 5 Shapes
Avd 3: 13 Ready Trophy
Avd 4: 10 Nikki Minaj, 7 Snowy Me, 4 Leia Diablo, 6 Ta Lou Bob
Avd 5: 10 Letthecowboysride
Avd 6: 13 Legend Act
Avd 7: 3 Free Bird, 10 Emilion, 6 Milos Ganador
politiskorrekt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 14:00   #5
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50097
Standard

Daniel Berglund V75 Åby på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 14:34   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vinner segraren av V75 Champions någon prissumma (förutom loppens prispengar) eller är det ära och berömmelse som gäller?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 14:47   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 717
Sharp$: 12887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Vinner segraren av V75 Champions någon prissumma (förutom loppens prispengar) eller är det ära och berömmelse som gäller?
Det brukar väl utdelas en mindre prissumma som skänks till välgörande ändamål.
Så det är väl äran i första hand. Har nog förekommit en dekorerad hjälm oxå. Tror jag.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 15:03   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Det brukar väl utdelas en mindre prissumma som skänks till välgörande ändamål.
Så det är väl äran i första hand. Har nog förekommit en dekorerad hjälm oxå. Tror jag.
Då tänker jag att JUNTER kommer att lägga extra energi på att ro hem den titeln. Bra reklam för hans "nya" storstall. Jag tar med Johan i fem avdelningar men i avd 4 spikar jag 1 Magical Mile. Har varit tvåa från tillägg och därefter från spår 11. Guldläge nu och Guldkusk.

I avd 5 tänkte jag spika A Djuse. 54% är helt okej på en såpass trolig segrare.

Sen får vi se ikväll om Jens får mig på bättre/sämre tankar.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 15:33   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 717
Sharp$: 12887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Då tänker jag att JUNTER kommer att lägga extra energi på att ro hem den titeln. Bra reklam för hans "nya" storstall. Jag tar med Johan i fem avdelningar men i avd 4 spikar jag 1 Magical Mile. Har varit tvåa från tillägg och därefter från spår 11. Guldläge nu och Guldkusk.

I avd 5 tänkte jag spika A Djuse. 54% är helt okej på en såpass trolig segrare.

Sen får vi se ikväll om Jens får mig på bättre/sämre tankar.
Tja Magic Mile har gått bra i enkla gäng men måste nog rekord sänka ett par sekunder om vinsten ska bärgas. Rutinerade märrar på 60 volten som är härdade i tuffare gäng. Typ: 9 Athena Face, Nikki Minaj och Kabor Boko.
Mina fredagsstänkare är : Carna Sensei, J.J.Another Vinn, Fönix Vang, Notorius Zon och Free Bird.
Men omgången är ju vidöppen och jag satsar nog på fortsatt V75 bojkott så länge jackpott stölderna pågår. Men det finns ju V/P, TV och DD spel.
Psst Jens tipsen är inte min Likör. Berglund är vassare.
God tur Bosse på Guldheden.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-02-11 klockan 15:36.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 15:49   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, Carna Sensei har jag prickat för. Men andra stänkare som ska med på min lapp är Benellie, What a Winner, Legend Act (norge-tävlande i Sverige med svensk toppkusk) och en som knäcker i avslutningen; Niky Flax. Jag brukar inte lyssna så mycket på experternas tips så Jens följer jag inte vad gäller hans tips. Däremot statistiken tycker jag är intressant. God tur själv!!!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 18:59   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Var stannar Sanibel? Nu 20.
30, 35, 40? Eller kanske rent av 45 meter före mål!

Blir nog (som Stankarn förutspådde redan i onsdags) ett av veckans skrik.
Nåväl, till nuvarande streck så känns det väl ändå som en rätt vettig spik efter avslutningen senast.

Men det är lååångt kvar till inlämning så jag hinner nog ändra mig!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 19:07   #12
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Jag kommer iaf strecka Carna Sensei tidigt
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-11, 19:26   #13
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2291
Standard

Lade in ett bet på ungdomen som champion. Hård konkurrens med Johan U men 7,5x på Magnus Djuse var för bra att avstå som sidospel.

Mina två spikar i nuläget är bägge dessa kuskar med varsin. Ture LA tack vare enklare motstånd och positiv info från stallet. Tyvärr Nybrinks spik som jinx faktor så kan ändra mig! Staro Leonardo är min andra spik. Jag tror Magnus kommer passa så bra på denna och såg ruggigt fin ut sist. Med offensiv styrning tar han ner många, förhoppningsvis alla till slut.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-12, 09:36   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5120
Standard

Nikky Flaxar väl till seger idag ,har ju suttit fast i de sista loppen och mötet ju enklare hästar 1 % Jo man tackar
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-12, 09:42   #15
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5120
Standard

B.G Pastor Jonte är oxå en bortglömd kuse i eftermiddag, tror att Isemannen får en fin dag på jobbet
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td