Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-03-03, 22:40   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Kalmar 5 mars

Årets semla är intryckt (Steinbrenner & Nyberg) och mina blickar riktas emot Kalmar. Mycket rött i startlistan såklart, som sig bör, när skolösa säsongen öppnar för de som så vill.

Avd 1:
1 BORUPS RACING streckas. 1:an i voltlopp ska med. 7 ARVID S.H. är en häst jag bevakar så den åker oxå med. Sen plockar jag även med 8 IMAGE RAPIDA efter att ha hört Kevins snack i Lördag Hela Veckan på atgplay.

Avd 2:
5 INSPIRATION får bli en av omgångens spikar. För många streck annars så jag chansar på statistikspårshästen.

Avd 3:
WHO´S WHO
blir förmodligen favorit, tror jag. Men en årsdebuterande 76%-are kan jag inte låta bli att gardera. Kanske Adrian stretar emot och det kan bädda för 5 NICKY FLAX som är röd-röd. Den har jag väntat på länge! Det är klart att Örjan vinner detta nio gånger av tio, men jag jobbar inte så.

Avd 4:
9 CHERI CHERI LADYQUEEN känns som en gedigen spik. Men jag måste även sympatispela på 6 QUEEN LIGUS efter att ha hört intervjun med Therese.

Avd 5:
Här grunnade jag länge innan jag "saw the light". Då blev det plötsligt väldigt enkelt. Spik på 10 THE REAL STAR.

Avd 6:
6 DONNA ser ju oslagbar ut om hon klarar femtespåret. 10 LA PARADETA är en följehäst som jag inte släpper förrän hon har vunnit. Kuskförstärkt nu!

Avd 7:
Svårlöst, men går på kuskar här. 9 ICON MEARAS galopperade ju ett par gånger senast men verkar inte vara en galopphäst. Kan gå bra med Ulf från bra spår. 7 NAMUR har formen i topp och Magnus upp igen. 9 BEAR A PERFECTION lät Kevin lurig på. 11 GRACES CANDY är en jätteskräll. Fast inte i mina ögon.

Ja, detta är ett första grundutkast till lördagens V75a.

För övrigt blev jag lite orolig när jag tittade på Hultmanalysen. Han låter inte så värst pigg.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-03-04 klockan 21:21.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-04, 11:07   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Det ser lite favoritbetonat ut, men en eller ett par skrällar och ett par mellanhästar ska man väl kunna få in.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-04, 15:19   #3

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Daniel Berglund V75 Kalmar på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mastiffen (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 08:34   #4

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 15
Standard

Vem orkar tänka på trav i dessa dagar...inte jag i alla fall.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 08:54   #5
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Största frågan idag är väl hur många gånger Örjan besöker vinnarcirkeln?

Två storfavoriter (han gärna får bränna med) och fyra skrällar med, enligt mig, hyfsad chans allihopa.

Skulle inte förvåna om han stänker dit tre totalt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 09:41   #6

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Man minns ju några årsdebuter med Maharajah när Örjan sladdade sist invändigt och gjorde en halvhjärtat truddelutt på upploppet (till 1.01 i odds)..

Men kollar man Who's Who så har han faktiskt vunnit alla sina årsdebuter. Det är nog bara att spika.
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 09:57   #7

Standard

Någon som har koll på hästar som blir dramatiskt förbättrade av barfota idag?
Gammal 2022-03-05, 10:36   #8

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Någon som har koll på hästar som blir dramatiskt förbättrade av barfota idag?
Defs Daffodil.
Staketkusken (+1), Galten (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 10:59   #9

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Härlig omgång med barfota läge igen!!

V75-1 Tycker det är en favorit i fara denna gång!

7 Arvid S.H. 6% tycker jag är spännande här. Barfota runt om eller i fram samt ett bra spår när den är snabb ut. Det här är en riktigt bra häst för klassen och jag tycker den är klar tipsetta.

9 Ottila Fri 4% är också bäst barfota runt om vilken den kommer gå denna gång. Alltid jämn och säker och kommer dyka upp där framme när det ska avgöras.

4 Anchor Man 15% blir ju även den spännande med ny balans. Men det börjar bli lite tröttsamt att nöta på en häst som inte vinner. Är det dags nu då tro?

3 Strong Hearbeat 59% blir megafavorit här vilket jag har svårt att förstå. Tittar man på travet så är han inte klockren ut från start och inte heller när han ska speeda på slutet. Den är lite skör och även om det finns grym kapacitet så tror jag den är grymt överspelad idag.

2 Don Cash 7% besitter också den hög kapacitet när den funkar. Det låter bra från stallet så den ska med om man garderar absolut.

1 Borups Racing 2% har ett spännande läge och barfota runt om igen. Det låter kusligt bra runt hästen så det känns spännande att se vad den kan göra idag.

5 Bransbys Juke Box 4%
har man laddat för just detta lopp ett tag. Lär bli offensivt upplägg denna gång.

Rank V75-1
A 7
B 9-4-3-2-1-5-12
C 8-6
D 11-10

V75-2 Ett lopp där några sticker ut. Men frågan är om inte spets vinner?

7 Denarius 21% fick strykas inför förra starten på valla. Hade den varit med och vunnit hade den varit i två klasser högre. Nu är det spets som gäller och det blir jänkarvagn på. Jag tror att det är hästen att slå då för den här har en hårdhet som få i loppet

3 High Line Pellini 26% kommer ha ögonen på sig varje lopp som den gör med tanke på att Det är Readly Express helbror. Hästen har väldigt snabba pengar på sig och nu resa också. Kapacitet finns så det räcker men lite frågetecken finns det.

5 Inspiration 12% ser ut att utvecklas för varje start och gör inte bort sig om den får hjälp på vägen. Men jag tror den behöver hjälp om det ska gå hela vägen och spara speed på slutet.

1Puycheric Wine 18% rankar jag ner lite trots bra läge då jag inte tycker man låter så där som man brukar från stallet när man har spår 1 och en häst med 3 raka. Känns som man släpper till 7an om den kommer. Ska inte räknas bort men åker ner lite på rank denna gång.

4 Mamaneedshismoney 10% blir det massa roliga ändringar på denna gång. Det är ju en häst man håller ganska högt från stallet så den lär vara iordningställd nu på hemmaplan.

10 What a Winner 7% har varit riktigt fin på slutet och det ser ut som en krigare som bara ska vinna. Blir det tempo i loppet så blir den här att räkna med på slutet.

Rank V75-2
A 7
B 3-5-1-4-10
C 11-2-6
D 12-9

V75-3 Elitloppet är målet för favoriten och på pappret känns det klart. Men?

2 Who´s Who 78% blir ju megafavorit med all rätt här. Hästen går bra efter vila och motståndet är inte av den värsta sorten. Men jag tror som sagt att man inte kommer ladda från start och sedan bara köra lugnt fram. Det är inte helt 100% att han bara tok vinner trots bra läge

6 Click Bait 8% Gör även den årsdebut. Startsnabb som få och vad händer om den får maska bort en bit av loppet? Tycker det är en given motkandidat emot favoriten.

5 Niky Flax 1% ska han inte sluta tjata på den här hästen säger många? Nu blir det hårdare tempo och det passar hästen. Omgångens stora varning om favoriten sviker här.

3 Holy Water 5% missbedömde jag senast. Hästen såg fin ut och lär gått fram ännu mer av det loppet. Ska räknas om man tar några stycken.

1 Ubiquarian Face 3% gör nog ett försök att svara spets även om jag tror den inte har något för det. Men Adrian är oberäknelig och det låter som han tror han har en häst som kan vinna.

Rank V75-3
A 2
B 6-5-3-1
C 4
D 7-8

V75-4 Här tror jag att det finns en spik som höjer sig över mängden.

7 Tour Eifel 23% tycker jag sticker ut här. Står bra inne och har en hårdhet som få i detta lopp. Har både speed och styrkan och jag tror Ingves kan vraka och välja hur han vill köra. I min ögon är det en bra spik i ett öppet lopp

5 Laferrari Dimanche 23% är även den perfekt matchad hit. Talang men lite få starter för att veta hur bra häst detta är. Klara andra häst i alla fall.

15 Beware Kronos 5% har inget drömläge men har stött på hårdare motstånd än detta. Kan lifta med i det längsta och komma långt ut för den har en bra spurt.

3 Cigars Eagle Owl7% rycker man skorna för första gången vilket brukar bli en bra effekt. Elving har starka och fina hästar så det är inte omöjligt att det kan räcka hela vägen.

9 Cheri Cheri Lady 9% är en hemmahäst som säkerligen har laddat för detta sedan förra starten. Tycker hon ser bra ut i trav och hållning och den ser ut att utvecklas hela tiden.

4 Dior Tilly 13% har väl inget drömspår men är i bra ordning. Behöver nog få loppet om den ska vinna.

1 I´m All in 11% får jag ingen direkt feeling för att den bra ska komma ut och krossa i V75. Åker med om man tar ett gäng hästar men måste visa mer för att jag ska imponeras av henne.

Rank V75-4
A 7
B 5-15-3-9-4-1-8-12
C 6-14
D 2-13-11-10

V75-5 Om Sweetman missar spets så kan man ta bort den. Gör den tro? Nej

1 Hollywood Story 21% ser ut och gå från klarhet till klarhet. Nu har den drömläge och jag tror man håller upp spets och körs därifrån. Om den får bestämma så är det hästen att slå

4 A Good Point 17% tyckte jag såg ut som en retad tiger i provstarten senast. Jag tror man underskattar hästen förmåga och den kommer laddas idag.

3 Fire´n Fury 13% har bytt regi. En sådan här kan få en rejäl tändning av det och nu barfota runt om på det. Känns spännande från detta läge.

2 Hurricane Silas 4% är ju en häst som jag hyllat förut. Den har inte klättrat som jag trodde men det finns fortfarande utveckling i hästen. Mer stark än speedig. Farlig med hårt tempo hela vägen

9 Sandsjöns Enzo 2% vill jag varna lite för. Kördes så himla offensivt senast att man reagerade. Conrad måste känt något i hästen. Helt bortglömd här

Och så var det favoriten 7 Sweetman då 34%. Alla vet att ifrån spets är det ett lejon. Bakifrån kan man plocka bort hästen oavsett motstånd. Insatsen senast var inte bra. Hästen känns sliten och jag tror inte han tar spets. Där av så tror jag inte hästen vinner.

Rank V75-5
A 1
B 4-3-2-9
C 7-10
D 11-8-5-6

V75-6 Omgångens svåraste lopp i mina ögon. Otroligt svårlöst

12 Devs Daffodil 11% känns den som har mest fart och form i loppet. Kan de få smyga med och ta rygg på 14 så kan den avsluta grymt snabbt. Första häst i öppet lopp

4 Jeppardy 12% väljer Marc att köra före nr 12. Men det är galopprisk men fart finns. Skulle den trava så lär det bli offensivt upplägg.

14 Activated 21% är en av landets bästa ston. Hon underbar när hon är i form men två bleka avslutningar förra året och nu årsdebut. Många frågetecken finns.

5 Donna 25% blir favorit här vilket inte är konstigt då lekte med en som Ture L.A senst. Men mycket orutin och bara 7 starter innanför västen är inte att man känner sig säker. Jag tycker hon är en favorit i fara även om hon är bra

1 Dream Of Moneyd E 13%
har bra läge och crebas lär inte vila på hanen när han kommer till sin gamla hemmabana. Skulle den nå spets så tror jag hästen växer från den positionen.

10 La Paradeta 1% varnade jag för senast men då blev det gunga. Står sämre till nu men jag vill ändå varna för hästen då jag ser att det finns riktigt bra fart i hästen. Se upp

6 Honebee Frö 7% fastnade för när jag så startlistorna. Men efter lite efterforskning i arkivet och sedan se 3 segrar på 34 starter så blev jag inte jätte impad. Men man har tränat på och hemmabana gör ju att den kan vara i ordning ändå. Måste med om man tar ett gäng

Rank V75-6
A 12
B 4-14-5-1-10-6-7
C 3-15-11
D 9-13-2

V75-7 Även detta ett svårt lopp men man kanske kan lösa det enkelt!!

7 Namur 19% känns som en häst som kommer få en extra växel barfota runt om. Hästen är stark och speedig och framför allt reglerbar. Får en känsla att många kör och Djuse bara bevakar dom andra och kommer till slut. Intressant!

2 Boston Trio 39% är otroligt hårt betrodd och väldigt mycket snack på idag. Tycker den är lite för ny för att värdera för mig och vad jag kan skåda så är det inte samma drag som vi såg i den andra italienaren förra veckan. Men ska räknas

1 Lorenzo Boko 8% har ett härligt läge här. Man kommer ladda vad som går men frågan är om det kan bli spets även om det ser svårt ut. Bra form och man spände bågen till Frankrike senast gör ju inte saken sämre

5 Icon Meras 16% startar igen då det blev hejdlös gunga senast. Man lär ladda även denna gång och ska bli intressant och se var den hamnar.

3 Mojito Day 5% gör även den årsdebut på hemmaplan. Den duger i klassen och man tycker att det känns spännande från stallet så den ska nog räknas här.

6 Playit Flax 4% får samma balans som för 5 starter sedan då den var kusligt fin. Skulle den göra samma lopp som då så får de andra se upp. Har kapacitet och en bra avslutning

Rank V75-7
A 7
B 2-1-5-3-6
C 11-4
D 8-9-12-10

Lycka till idag

/JIwa
asgaya3141 (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 11:00   #10

Standard

Jag spikade A Good Point på Jägers där Ubiquarian Face vann. Då fastnade han och såg ut att vilja klättra över framförvarande. Det får bli min spik idag, tillsammans med Who´s Who
Gammal 2022-03-05, 11:02   #11

Shooters avatar

Standard

Mina spikar till kvällen blir Denarius (S&S), Who's Who (Överlägsen de här blåbären) och Activated (En favorithäst för mig som har gått ett snabbt träningsjobb och ska få ryckhuva för första gången). Lycka till!
Gammal 2022-03-05, 11:25   #12

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

V75
Inlämnat: 2022-03-05, 10:39
Kalmar
Lördag 2022-03-05
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 7, 8 (9, 12)
2: 4 Mamaneedshismoney (5, 10)
3: 2, 3, 4, 6 (5, 1)
4: 5 LaFerrari Dimanche (7, 4)
5: 1, 2, 3, 4, 7 (10, 5)
6: 1, 14 (4, 5)
7: 2, 6, 7 (4, 3)

6x1x4x1x5x2x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: BGP VDM RFS

Avd 1
Flera starka hästar och så stor favorit tycker jag inte Strong Heartbeat ska vara. Försöker fälla favoriten här.

5 Bransbys Jukebox 4% med Hans Crebas tror jag en del på.

Avd 2
Chansspikar hemmahästen 4 Mamaneedhismoney 10% med Kevin Oscarsson. Vann på V75 under nyårsafton och skorna rycks nu. Har 2/2 på den balansen. 5-handare på spelet i ett jämnt lopp.

Avd 3
Kanske Whos Who bara vinner. Det är en fin och klassig häst, men om den siktas mot elitloppet så borde ju toppformen inte vara där just nu. Nästan 80%, i detta nu, känns mycket och iskallt spelmässigt.

Holy Water och Staro Leonardo är två hästar i fin form. Den sistnämnde älskar ju dessutom att tävla i Kalmar.

Melanders hästar väldigt ojämna, men tar med Click Bait ändå. Susar väl till ledning och kan ju gå väldigt långsamt om Örjan inte kör till och bara får ta över. Clickbait kanske rinner undan om den får gå i ledning i långsamt tempo så att det förvandlas till ett sprinterlopp, vilket hade passat Click Bait väldigt bra om formen är där.

Avd 4
Spik Laferrari Dimance 24%. Knapp favorit och står bra till här. Gör bra lopp hela tiden. Blir det ledning kan den bli svårslagen, men kan nog vinna ändå.

Ser ut som det kan bli mycket Örjan i början, men hoppas han bränt med åtminstone en av de stora favoriterna och sätter dit denna istället.

Avd 5
Får se om Sweetman hittar till täten. Adrian lär säkert ladda allt vad som går. Hoppas det blir rejäl körning. En häst som kan gynnas då är starke och rejäle 2 Hurricane Silas 4% med Fredrik Persson. Lite bortglömd här, men har förvisso inte startat på ett tag och längre distanser är väl mer hästens grej. Hästen är bra och lite farlig att helt glömma bort.

Avd 6
Behövde ett lås någonstans och det föll på 1 och 14 här.

Lurigt lopp, men strecken räcker inte till.

Avd 7
3 Boston Trio blir en spik tillslut för många? Känns som den kommer trenda uppåt och bli klar favorit. Men Kim Eriksson är ingen kusk jag hade velat hålla i handen i sista avdelningen. Gillar 7 Namur och det ante mig om inte Jörgen Sjunnesson vinner med 6 Playit Flax 4%. Sjunnesson alltsomoftast en riktig skrällkusk och ekipaget har ju faktiskt gått väldigt bra tillsammans dessutom.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 11:39   #13
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Spetsar Hollywood?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-05, 11:41   #14

Standard

Är också lite förvånad över procenten på Boston Trio. Enda meriten på svensk mark är en andraplats i ett 40.000 kr lopp. Men Berglund spikar.
Gammal 2022-03-05, 11:43   #15

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spetsar Hollywood?
Den kan nog spets, men jag är inte säker på om den körs i ledningen i så fall. Jag tror mest A Good Point i spets.
Svara

td