Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-03-12, 01:08   #16
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg

Baritone Artist tycker jag gjorde det bra i guld senast och dessutom startsnabb. Hittar man rygg ledaren passar Åby perfekt. Under 4%! Men jag är förmodligen ute och cyklar imorgon. Ska ej läsa på något mer utan enbart kolla strykningar och balansändringar före inlämningen imorgon.
Hur i all världen ska det gå till?

Markus B Svedberg bajsade alla spelare i munnen senast, när han trots bästa spåret bakom bilen inte satsade ens 2 Dextrosol från start.

Vad har gjort honom till en världskusk på 6 dagar helt plötsligt menar du?

Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-12 klockan 01:09.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 01:58   #17

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur i all världen ska det gå till?

Markus B Svedberg bajsade alla spelare i munnen senast, när han trots bästa spåret bakom bilen inte satsade ens 2 Dextrosol från start.

Vad har gjort honom till en världskusk på 6 dagar helt plötsligt menar du?
Menar du att han skulle ha laddat i hästens gulddebut på en bana där innerspår är fördelaktigt och med Disco Volante på insidan? Kanske var det spelarna som det var fel på det och inte kusken? På Åby är det ju betydligt bättre med spår en bit ut gentemot Axevalla och dessutom inga guldhästar på insidan. Jag ser det iaf inte som helt otroligt att han kan hitta rygg ledaren. Aldrig påstått att MBS är en världskusk men hans ROI på årets 37 kuskstarter är nog svårslaget.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 06:00   #18

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 648
Standard

Citat:
Det är så det är konstruerat. V75 baseras på ett antal försöksomgångar som avslutas med en final. Där en seger i finalen ger betydligt mer pengar än i försöket/försöken. Just nu är det väl dubbla pengarna (ex. 110kkr mot 220kkr). Så, vinner man ett försök så är man automatiskt klar för finalen. Och det tolkar de flesta som att man kanske inte vråltömmer hästen det sista man gör, en eller par veckor före finalen. För då har man ju inget att hämta i finalen.

Så ja, vi lär se lite passivare upplägg på ett par av de startande i sista avdelningen på morgodagens V75, där siktet är inställt på ett ge hästen ett ordentligt "banjobb" inför finalen, där man vill se hästen avsluta med full fart över mål.

Det finns säkert massor av experter på Sharps som kan ge en mer initierad beskrivning, men det här är vad jag uppfattat som lekman, från staketet.
Med dessa höga bensinpriser så vill cashen in inte billigt att äga häst nu med dyrare hö och dyligt som el i stallet och drivmedel.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 10:41   #19

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

V75-1 Klass slår form brukar det inte vara. Men denna gång tror jag att jag har rätt

6 Dear Friend 39% möter ett silvergäng fast det Stoeliten. Hon är för bra för detta gäng och jag tror hon har mycket bra chans att vinna. Hon har mött eliten och nu går ner 2-3 klasser. Bra chans

1 Global Brilliance 15% är bra och är en häst för eliten. Men att växa in i Stoeliten brukar ta några lopp. Hon är första utmanare men jag tror ändå att det blir passivt upplägg

4 Florist 1% tror jag är den som kan skrälla här. Hon är bra för dagen men behöver sitt lopp. Får hon draghjälp hela vägen så blir hon farlig
10 Carna Sensei 13% är intressant med Barfota och jänkarvagn denna gång. Hon har visat att hon har fart och framför allt speed. Kan duga långt om det blir tempo

7 Vichy Grif 3% känns som en flygmaskin om det klaffar i loppen. Men kräver tur härifrån
2 Chablis Ribb 6% kan duga med en smygare då hon kan avsluta. Men även där måste det klaffa

Rank V75-1
A 6
B 1-4-10-7-2
C 9-5
D 8-3

V75-2 Tror att det är dags trots dåligt spår. Bästa hästen finns från svårt spår

8 Equal To None 12% är bästa hästen i loppet. Stark och oöm gör att man kan köra från alla positioner i detta lopp. Väldigt lite streckad i mina ögon

5 Borups Tornado 17% har väldigt många ändringar inför detta lopp som gör den intressant. Tror det blir ett offensivt upplägg och den kan vara värd att passa då

1 Digital Indy 25% blir favorit här men frågan är om den håller spets. Får den bestämma så kommer den bli farlig men det är inte säkert att den får styra och ställa här

9 Lucifer Sam 11% gillade jag vad jag såg senast. Hästen har grym form och kan slå av de flesta oavsett lopp. Blir att räkna med och ska med om man garderar.

6 Rossie Garline 13% är en dansk häst som är osynad här. Flemming Uppåt och då ska man verkligen passa den om man tar ett par hästar

7 Hemipphere 8% är bra för klassen men körs av tränaren Fredrik Linder vilket brukar betyda spårproblem i loppen. Risk för vingel är stor

Rank V75-2
A 8
B 5-1-9-6-7
C 11-4-3-12-10

V75-3 Tror det kan bli ett lopp där hästen på väntan vinner!

5 Harran Boko 11% tror jag är bästa hästen för distansen och läget trots årsdebut. Tror man har laddat hårt för denna start och jag tror att det blir rygg ledaren eller ledningen och då är det hästen att slå

6 Hazard Boko 11% tycker jag även den är intressant då den har form och hyfsat läge. Barfota bak kan göra en bra effekt här och den är inte borta

8 Niky Flax 0% ger jag mig inte på. Den kommer skrälla när som och det är inte omöjligt att den gör det idag. Passas

4 Disco Volante 17% orkar jag snart inte med. När jag spikar torskar den och när jag garderar så vinner den. Men visst har den grym kapacitet när den funkar

10 Stoletheshow 44% blir favorit och jag tycker det är en dålig sådan. Han trivs när han är där framme med fart och jag tror den är bortlottad här. Ingen bra favorit

Rank V75-3
A 5
B 6-8-4
C 10-11-7
D 9-3-1-2

V75-4 Här finns det bra chans att det skräller. Leta skrällar är mitt råd

3 Magical Mile 19% får bli mitt första streck då man rycker skorna. Kan bli väldigt intressant om den funkar på den balansen i detta öppna lopp

9 Donna 21% sågade jag senast och nu ute med sämre läge. Men tonläget från stallet gör mig intresserad trots allt. Jag tror den är bra för klassen ändå

15 Nikita Vrijhout 1% har spelarna totalt glömt bort här. Hon har en speed som få och kan få det perfekta loppet i draget. Se upp

10 Diversity Pellini 14% har bra form för dagen och väntar på segern. Jag ska inte ta bort den om man garderar på några hästar

5 I´m All in 4% var inte som bäst senast men det låter uppåt igen. Tror man kommer ladda och köra offensivt och det kan räcka långt i detta gäng

1 Benita Winner 10% har bra läge och bra chans på spets. Lite tveksam dock att hon är lite för blöt för V75 ännu.

12 Lista Tinge Ling 4% står bra inne i klassen och har bra form och ska passas om den går felfri

Rank V75-4
A 3
B 9-15-10-5-1-12
C 13-11-2-8-14
D 6-7-4

V75-5 Megafavorit trots sin osäkerhet. Jag tycker inte man ska spika

12 Best ofdream Trio 7% stod för en prestation som man sällan skådad senast. Tror den är ännu bättre nu och är klart mitt första streck. Tror den här hästen är i Guld redan i höst

2 G.K Justus 3% fattar jag inte är så lite spelad. Det här är en kanonhäst med ett grymt läge och den måste räknas tidigt. Varning säger jag bara

6 Amalencius B.B 76% är en fantastisk häst med en kapacitet som få. Men nu långresa och hästen är orolig. Jag tycker man ska gardera hästen 7 dagar i veckan med tanke på det.

4 Bravo Sabotage 3% tycker jag har ett spännande läge då den är startsnabb och kan välja hur den vill köra. Det här är en bra häst i grund och botten och från spets växer den

11 Asteroid 6% är sjukt lite spelad till förhållande till kapacitet. Man tror att detta kan bli en stjärna redan nästa år så jag tycker man ska passa hästen.
7 Image Rapida 0% tycker jag man ska lägga en liten varning för. Den här har kapacitet för skrälla och man ska inte skrämmas trots spåret

Rank V75-5
A 12
B 2-6-4-11-7
C 10-9-3
D 1-8-5

V75-6 Här kommer det att skrälla. Ta så många man kan är rådet

9 Kattis J Boko 6% får mitt första streck. Hästen ser fantastisk ut för dagen och jag tror man hittar ut tidigt och jag tror det här är den roliga skrällen för omgången till förhållande till %

8 Jeopardy 10% såg riktigt fin ut efter gunga. Jag är säker på att detta är bästa hästen på startfållan och kommer den till spå blir den farlig.

14 So Superb 1% har jag spikat flera gånger då jag sagt att det här är en klassklättare. Jag tänker inte ändra mig trots att jag rankar ner den lite denna gång. Varning.

11 Use Face 12% tror jag kan bli farlig här om den bara travar. Det här är en häst med bra kapacitet och lär köras offensivt om det finns en chans.

13 Eight Hour 9% har jag spikat flera gånger och inte varit nära. Skulle hästen visa upp sin kapacitet så är det ett måste på bongen idag. Det finns bra kapacitet i alla fall

15 Nina Ginto 6% duger även den i klassen och ska inte helt räknas bort

Favoriterna 1 Sanibel 22% och 5 Love You Sweden 21% tror jag man kan ta bort. Jimmy Dahman på V75 samt Bergh med en starttrög häst. Det går bort

Rank V75-6
A 9
B 8-14-11-13-15
C 3-5-1-6-10
D 7-12-4

V75-7 Dagens bästa spik finns till slut. Det här är spets och slut

5 Sweetman 24% är inte ens favorit denna gång. Såg grym ut senast och nu spetsläge. Vem ska slå den från spets då värsta konkurrenterna fått bakspår och alla på framspår vill ha rygg? Jag tror det är spel emot ett mål för Sveriges spetshäst nr 1

10 Unico Broline 22% är första motbud men den kommer få göra jobbet igen. Är bra för klassen men att han ska slå min tipsetta från dödens i Autolopp ser jag som svårt

11 Phonix Photo 29% blir favorit igen. Grym häst men inte kommer man köra livet ur sig för denna start. Nä det bli nog en bra spurt men inte någon vinnare.

4 Baritone Artist 4% är ju en häst jag gillar. Kan bli rygg ledaren och den har speed som få. Kan skrälla absolut men då måste nr 5 vara dålig för dagen igen.

9 Devs Daffodil 4% är svår att inte tycka med tanke på dessa avslutningar den gör. Skulle den smyga hela vägen så kan den skrälla men denna gång är det mycket som ska klaffa.

8 A Good Point 0% var det mycket snack senast på och det måste man ta med sig nu när den är hetl bortglömd

Rank V75-7
A 5
B 10-11-4-9-8
C 2-3-6
D 1-7

Lycka till Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+20)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 10:58   #20
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2963
Standard

Spelvärde singlar i avd 1 och 7. Gissar Dear Friend och Sweetman, någon som vet?
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 11:00   #21

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

V75
Inlämnat: 2022-03-12, 10:23
Åby
Lördag 2022-03-12
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 9, 10 (5, 7)
2: 5 Borups Tornado (9, 12)
3: 4, 5, 7, 10 (6, 11)
4: 3, 10, 13 (14, 1)
5: 2, 6, 10, 11 (12, 4)
6: 9 Kattis J.Boko (11, 5)
7: 5, 10, 11 (9, 6)

5x1x4x3x4x1x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: LCX SDQ ZFJ

Avd 1
Får se om Dear Friend kan ta en sista seger! Men det är jämnt där bakom.

2 Chablis Ribb 6% och 9 Betting Pacer 7% rycker man skorna på och de kan spurta vasst tillslut.

Avd 2
Har ju varit mycket snack på Borups Tornardo ett tag. Stämde inte inför senast, men bättre känsla nu. Skoryck och amerikansk vagn. Det är en stark häst och till 17% känns det kul att spika.

Avd 3
Favoriten är en nästagångare, men bakspår över kort i guld känns sårbart. Finns kapabla hästar med i loppet. Vad har Kolgjini för planer med Upstate Face i år? Harran Boko streckas också.

Disco Volante blir man inte klok på. Dålig insats senast och det var lite tråkigt att se hästen uppträda på det sättet faktiskt. Kanske är den slut? Men jag tänker inte åka på hästen idag. Den får ett streck.

Avd 4
Lurigt lärlingslopp.

Blir ett 3-hästarslås där jag streckat lite sett till hela ekipagen. Hoppas kunna överleva loppet.

Avd 5
76% på dagens största favorit 6 Amalcenius B.B.

Den kan bara vara bäst, men försöker ändå fälla.

11 Asteriod 6% är en segervan häst från Frode Hamres stall. Återkommer efter längre vila, så formen kan vara lite oklar, men man åker väl inte till Åby och V75 om man inte vill tävla? BG upp.

2 G.K. Justus 3% är ju tävlat flitigt på V75 och gjort det bra alltsomoftast. Skoryck nu. Känns som en intressant skräll om favoriten gör bort sig eller har en sämre dag.

10 Beckham är spelad till bara 2%. Gjort flera riktigt bra starter på slutet och vunnit på V75. Verkligen bortglömd idag.

12:an imponerade senast när den rundande fältet. Men tuffare motstånd idag (går upp i klass) och svåraste utgångsläget. Jag chansar bort den och får lyfta på hatten om den bara vinner.

Avd 6
Chansspikar 9 Kattis J. Boko 6% i ett öppet lopp. Står verkligen på tur och nu rycker man skorna också.

Avd 7
Krånglar inte till det. Streckar Sweetman, Unico Broline och Phoenix Photo. De tre bästa på pappret. Sweetman leder länge? Spets verkar ju verkligen vara den enda position hästen fungerar i.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 11:17   #22

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Jag tror Sweetman börjar bli lite märkt både fysiskt och psykiskt av den hårda matchningen senaste 7-8 månaderna. Ok hästen har grym kapacitet men är lite speciell i skallen och har väl sett tveksam ut senaste starterna. Hm dags för lite paus och återhämtning om det ska bli en etablerad Gulddivisionare.
Men jag har haft fel förr. Hösten 1988 tror jag det var
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 11:31   #23

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6491
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är ju en delikat balansgång. Man vill ofta vinna försöket utan att offra för mycket. Det är ju bra pengar i förstapris och det finns ingen garanti att man vinner finalen ett par veckor senare eller blir tvåa. Ibland vill kuskar/tränare ha ett lopp i kroppen på hästarna ett par veckor före finalen för att inte tappa formen. Så det skiljer väldigt mycket från tränare till tränare och häst till häst.

Det dom är problemet med bra pengar för 2-3-4-5 e plats

Ändra det till pissepengar på v75 så kommer folk köra för vinst eller ej anmäla.

Startar man ska man köra gör vinst, ALLTID
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 11:48   #24

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet har gått rätt bra hittills i år. Läste just Jiwas inlägg, som alltid är fullt med välmotiverade och kreativa idéer. Vi skiljer oss åt i andra avdelningen. 19 miljoner extra i sjurättspotten från förra veckan.

1) 1,5,6 r9-2 (snabbstartande favoriten 6 går ner i klass. Rätt distans. Men 1 kan ta ledningen och streckas därmed. Fyraåriga 5 gör årsdebut mot äldre ston. Hon är startsnabb och har Erik i vagnen. 10 är bortlottad med bakspår på sprint)

2) 1,5,6,11 r8-9 (det är här Flemming vinner med 6, som kommer från två raka segrar. Ett fynd till 13 %. Streckar även favoriterna 1 och 5. Malmqvist/Ecce har ett enormt flyt och 11 streckas till 3 %)

3) 4,5,6,7,10 r3-11 (storfavoriten 10 är bortlottad och någon där framme rinner först över mållinjen)

4) 3 r14-10 (3 barfota låter stallet mycket uppåt på. Spikas till 20 %)

5) 6 r12-4 (dagens största favorit 6 har ibland visat osäkra tendenser. Örjan lotsar hästen felfritt och vinner idag liksom de två senaste gångerna. Spik)

6) 1,3,5,6,8,11,13,15 r9-7 (1 bör vinna men stort skrik på 5. Här skräller det)

7) 2,4,5,6,10,11 r9-7 (5 bör ta ledningen och vinna här. Blev bakåtdragen i kall rygg senast - glöm. Jag spikar dock inte Adrian. 6 blir mitt hopp till hög utdelning)

Kostar 1440:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 12:02   #25

Sharp$: 4308
Standard

Red. från 2100R till 374R 17,8%
1: 6 Dear F.
2: A:1 B: 5,6
3: A.10 B: 7
4: A:14 B: 15,12,9,3
5: A:12 B: 2,4,5,10,11 U: 6
6: A:8 B: 9
7: A:11 B: 6,9,10 U: 2
2A
1U
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 12:13   #26

Sharp$: 4308
Standard

Ett till som kan ge lite mer pengar om bara om slår in

3240R till 220R 6,8%( Jaa, lite mycket red.)
1: A: 6 B: 1,2,5 U:10
2: 6 Rossi Garline
3: A: 10 B: 4,7
4: A: 14 B: 3,4,9,10,15
5: A: 6 B: 2,4,9,11 U: 12
6: A: 1 B: 5,6,8,9,11
7: 2 Innovation Love
2A
1U
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 13:12   #27
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Menar du att han skulle ha laddat i hästens gulddebut på en bana där innerspår är fördelaktigt och med Disco Volante på insidan? Kanske var det spelarna som det var fel på det och inte kusken? På Åby är det ju betydligt bättre med spår en bit ut gentemot Axevalla och dessutom inga guldhästar på insidan. Jag ser det iaf inte som helt otroligt att han kan hitta rygg ledaren. Aldrig påstått att MBS är en världskusk men hans ROI på årets 37 kuskstarter är nog svårslaget.
Du har rätt. Det är naturligtvis bättre att ta det lite halvlugnt från start och släppa ner Åke L (från 8:e spår) framför sig så att han får tredjepar istället för andrapar utvändigt.

I en sport där positioner är "allt". Särskilt för oss som spelar.

My Bad!

Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-12 klockan 13:14.
Gammal 2022-03-12, 13:32   #28
Banned

Standard

Från min sida blir det bara ett bidrag idag, asgarvar hela vägen till banken om Klockarn´ hittar rätt.
Gammal 2022-03-12, 13:54   #29

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Från min sida blir det bara ett bidrag idag, asgarvar hela vägen till banken om Klockarn´ hittar rätt.
Vem är Klockarn?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-12, 13:59   #30

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Adrian skickligare kusk än Kontio?

Spelvärde: "6 Olga Tooma... Näst senast körde Jorma Kontio henne och
hamnade då snett på det från spår ett... Bättre förutsättningar nu med
springspår och en skickligare kusk i sulkyn"
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara